Gå til innhold

Vanlig å barbere armene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har helt gjennomsnittlig hårvekst på armene, men fordi hårene er ganske mørke synes de godt. Ble spurt av en venninne (28 år) om jeg ikke barberer det av. Har hørt om kvinner som gjør dette grunnet nettopp hårvekst, men utover det er ikke dette et tema jeg har ofret en tanke.

Har omsider skjønt at flere av mine venninner barberer underarmene, så da spør jeg dere her inne - hvor vanlig er dette?? 

Anonymkode: 5a1bf...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyse hår som ikke plager meg, men på sommeren når jeg blir ganske brun liker jeg å barbere de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ikke er så vanlig- men jeg gjør det selv. Jeg har ikke kraftig hårvekst, men jeg har brunaktig hårvekst, så jeg syns ikke det ser pent ut. Jeg ser allikevel veldig mange med hår på underarmene. Jeg er på samme alder som deg, Ts.

Anonymkode: ccc18...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri barbert armene -har heller ikke hørt at noen av de jeg omgås gjør det samme. Hadde jeg heller ikke hengt meg opp i, om noen hadde mørke hår på armene eller bena for den sagt skyld.

Anonymkode: b38d0...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gidder jeg bare ikke. Det er nok å barbere allerede. 

Anonymkode: 1b2b6...c3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare hørt en kollega gjøre det, men så fjernet hun absolutt alt hår på kroppen også. Hun brukte ikke hverken Weet, høvel eller noen maskiner. Hun brukte pinsett 😳

Hun gjør dette en gang i mnd og brukte ca 1 time og 45 min på å bare fjerne håret på musa.

Hun er muslim og det måtte gjøres enten før eller etter mensen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bare jeg som gjør det fast? jeg er utenlandsk så har veldig kraftig hårvekst, altså har svarte hår på armene. Barberer armene, klarer ikke å gå i kjole eller t-shorte uten å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mm456 skrev:

Jeg har veldig lyse hår som ikke plager meg, men på sommeren når jeg blir ganske brun liker jeg å barbere de :) 

Interessant. Hvordan blir håret når det vokser ut igjen? Dette høres sikkert dumt ut, men det er noe jeg vurderer å begynne med. Har blitt mer oppmerksom på hårveksten i etterkant, og må innrømme det nå er mer ukomfortabelt å gå i T-skjorte. Men tenker det kanskje er best å vokse? 

Ts 

Anonymkode: 5a1bf...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, EvaLena skrev:

Har bare hørt en kollega gjøre det, men så fjernet hun absolutt alt hår på kroppen også. Hun brukte ikke hverken Weet, høvel eller noen maskiner. Hun brukte pinsett 😳

Hun gjør dette en gang i mnd og brukte ca 1 time og 45 min på å bare fjerne håret på musa.

Hun er muslim og det måtte gjøres enten før eller etter mensen.

 

Brutalt 😣

Anonymkode: 5a1bf...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Hvordan blir håret når det vokser ut igjen? Dette høres sikkert dumt ut, men det er noe jeg vurderer å begynne med. Har blitt mer oppmerksom på hårveksten i etterkant, og må innrømme det nå er mer ukomfortabelt å gå i T-skjorte. Men tenker det kanskje er best å vokse? 

Ts 

Anonymkode: 5a1bf...418

Ikke den du siterte, men mine hår har i hvert fall ikke blitt noe verre etter at jeg begynte å barbere. Faktisk vokser hårene mine mye saktere på armene enn på leggene, så jeg trenger ikke å barbere så ofte.

Anonymkode: ccc18...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det men har sluttet. Synes de blir så lyse og myke i solen. På vinterstid hender det jeg bleker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjort siden ungdomsskolen. Hårveksten har heller blitt mindre enn verre, spør du meg. Er i 30-årene nå😃 det var en lettelse når jeg begynte med det, brukte vert først, men etter hvert gadd jeg ikke det og gikk bare over med høvel 👍 hadde mørke og litt lange, og skjemtes over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ett eneste hår på armene, huden der er helt lik som på mage og rygg. Har ikke hår i armhulene heller, og det er deilig 😊 

Anonymkode: 878a2...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pakistansk venninne som gjør det, og når hun fortalte det sa jeg "slutt! ingen som legger merke til litt hår på armene". Men da hun viste meg hvordan det stod til uten barbering så skjønte jeg det....

Anonymkode: 8872a...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vokser 1-2 ganger i løpet av sommersesongen

Anonymkode: 682b9...912

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 20.44, EvaLena skrev:

Har bare hørt en kollega gjøre det, men så fjernet hun absolutt alt hår på kroppen også. Hun brukte ikke hverken Weet, høvel eller noen maskiner. Hun brukte pinsett 😳

Hun gjør dette en gang i mnd og brukte ca 1 time og 45 min på å bare fjerne håret på musa.

Hun er muslim og det måtte gjøres enten før eller etter mensen.

 

Hvorfor måtte du si at hun er muslim? Tviler på at dette er vanlig religiøs praksis... 

Anonymkode: 2d3ac...a94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det litt rart at vi synes hår på armene, som ofte er veldig synlige, er helt greit, mens vi skal fjerne det alle andre steder. 🤷‍♀️

Anonymkode: 2d3ac...a94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det av og til, bare fordi de er mørke. 

Anonymkode: 154d5...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...