Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 hours ago, AnonymBruker said:

Morsomt at du tolker dette sånn. Det var aldri en diskusjon mellom meg og lærer. Det ble aldri noen greie ut av det. Jeg har ikke vært irritert siden 20nde juni pga dette. Jeg kom på det da jeg ryddet i pynten og kom til å tenke på det og at jeg syns det er litt hverdagsirritasjon. Så tenkte jeg på at det var rart lysholderen ikke funket for læreren. 

Har ingenting vondt å si om henne og tro det eller ei har vi et helt normalt forhold til hverandre. Som sagt; dette var aldri en stor sak men et lite hjertesukk. Det er alle her inne som har.blåst det opp. 

Anonymkode: 65863...ff7

Stor forskjell på et hjertesukk sånn i det private, og faktisk lage en tråd om det på KG. Trodde du faktisk at alle skulle være enige med deg og ikke komme med motforestillinger? Bare din normative holdning til "syltetøy" er jo en trigger. 

Anonymkode: 1b3bc...c8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha! Herregud! 

'Ta med syltetøyglass eller lignende uten lokk. Vi skal male lykter' 

Jeg har ingen negativ holdning til syltetøy😂😂😂 jeg har heller ingen negativ holdning til matglass heller, jeg hadde det bare ikke i hus den aktuelle kvelden og sendte med et glass. 

Som sagt; jeg har alltid før sendt med glass feks fra tomatsild el lign men hadde ikke det nå😂😂😂 

Og når dere nevner at jeg kan kjøpe sukkerreduset syltetøy. Ja for all del, men jeg unngår ikke sukker og det handlet vel ikke heller om syltetøyet - mest at jeg ikke HADDE et glass uten lokk fra Nora eller lignende. Herregud.🤣🤣🤣

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du følte du gjorde «jobben» ved å sende med en annen type glass så virker det som om du har glemt barnet oppi det hele. Det er ofte viktig for dem å gjøre/ha det samme som de andre. 

Anonymkode: 4ac0e...ff9

TS har gjort nøyaktig det flesteparten av oss normale mennesker ville ha gjort. Hun fikk beskjed på mandag om at de trenger syltetøyglass til tirsdag, men ettersom fristen var kort og hun ikke hadde glass liggende, sedte hun med et ikeaglass og tenkte det gjorde samme nytten. Glasset kom i retur, fordi det ikke er gjenbruk å sende med et gammelt Ikeaglass.

Den som har glemt barnet oppi det hele, er læreren. I stedet for å tviholde på prinsippet om at det MÅ være syltetyglass, kunne hun blitt glad for at barna hadde med seg glass i alle tenkelige former og fasonger og at foreldre klarer å tenke littegrann utenfor boksen. All ros til TS. Det JEG lurer på nå, er hva læreren egentlig sa til barnet til TS. Fikk ikke barnet lov til å male glasset sitt? 

Anonymkode: 0dddc...a2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahaha! Herregud! 

'Ta med syltetøyglass eller lignende uten lokk. Vi skal male lykter' 

Jeg har ingen negativ holdning til syltetøy😂😂😂 jeg har heller ingen negativ holdning til matglass heller, jeg hadde det bare ikke i hus den aktuelle kvelden og sendte med et glass. 

Som sagt; jeg har alltid før sendt med glass feks fra tomatsild el lign men hadde ikke det nå😂😂😂 

Og når dere nevner at jeg kan kjøpe sukkerreduset syltetøy. Ja for all del, men jeg unngår ikke sukker og det handlet vel ikke heller om syltetøyet - mest at jeg ikke HADDE et glass uten lokk fra Nora eller lignende. Herregud.🤣🤣🤣

Det er mange ganger folk kommer opp i hverdagsutfordringer eller -irritasjoner, men de feier det av seg noen dager senere og lager ikke tråd på KG om det.

Når du oppretter en tråd om dette, og bruker uttrykk som «veldig rart» og «dette er en uting», så tolkes det som at dette er noe du irriterer deg i overkant mye over. Om du ikke mente å være negativ ovenfor situasjonen ved å bruke disse uttrykkene, så tror jeg du har misforstått hva de betyr. Om jeg tar en avgjørelse som jeg mener er riktig, og noen forteller meg at dette var en uting, og det var veldig rart gjort av meg, så ville jeg faktisk blitt ganske lei meg, kanskje irritert og sint. Nå har du ikke sagt direkte til læreren at du syntes dette var veldig rart, men ovenfor oss som leser innlegget ditt, så viser sånne uttrykk til en negativ holdning mot det som beskrives. 

Bare for å forklare hvorfor folk reagerer.

Anonymkode: aa151...c86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange ganger folk kommer opp i hverdagsutfordringer eller -irritasjoner, men de feier det av seg noen dager senere og lager ikke tråd på KG om det.

Når du oppretter en tråd om dette, og bruker uttrykk som «veldig rart» og «dette er en uting», så tolkes det som at dette er noe du irriterer deg i overkant mye over. Om du ikke mente å være negativ ovenfor situasjonen ved å bruke disse uttrykkene, så tror jeg du har misforstått hva de betyr. Om jeg tar en avgjørelse som jeg mener er riktig, og noen forteller meg at dette var en uting, og det var veldig rart gjort av meg, så ville jeg faktisk blitt ganske lei meg, kanskje irritert og sint. Nå har du ikke sagt direkte til læreren at du syntes dette var veldig rart, men ovenfor oss som leser innlegget ditt, så viser sånne uttrykk til en negativ holdning mot det som beskrives. 

Bare for å forklare hvorfor folk reagerer.

Dette er jo bare en haug antagelser og tolkninger dere lager i eget hode. Og overdramatisering. 

Ja, jeg syns det er en uting å måtte sende med det ene og det andre. Spesielt når man får beskjeden via mail sent en kveld. Jeg syns også det er ganske rart at læreren ikke godtok det jeg sendte med. 

Jeg ser mange sier at skolen skal være gratis og gjør det til en debatt om det, men akkurat det tenker jeg ikke så mye på. Det har heller ikke irritert meg siden skoleslutt; det var noe jeg kom på igår. 

Alle har ikke sånt tilgjengelig og det bør være helt akseptabelt. At folk får dette til å handle om sukker, lavkarbo, krangling osv er helt merkelig. Det jeg syns var mest underlig var at glasset jeg sendte med ble underkjent. Og at barnet mitt da satt en time til pynt. Noe som hen overlever helt fint. Har heller ikke vært trassig mot læreren. Jeg ga bare beskjed om at vi ikke hadde noe syltetøy/matglass og derfor sendte med det jeg sendte med. 

Poenget mitt var at det bør være rom for at man tar det man har, uten å skulle gjøre store bestrebelser av det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jo bare en haug antagelser og tolkninger dere lager i eget hode. Og overdramatisering. 

Ja, jeg syns det er en uting å måtte sende med det ene og det andre. Spesielt når man får beskjeden via mail sent en kveld. Jeg syns også det er ganske rart at læreren ikke godtok det jeg sendte med. 

Jeg ser mange sier at skolen skal være gratis og gjør det til en debatt om det, men akkurat det tenker jeg ikke så mye på. Det har heller ikke irritert meg siden skoleslutt; det var noe jeg kom på igår. 

Alle har ikke sånt tilgjengelig og det bør være helt akseptabelt. At folk får dette til å handle om sukker, lavkarbo, krangling osv er helt merkelig. Det jeg syns var mest underlig var at glasset jeg sendte med ble underkjent. Og at barnet mitt da satt en time til pynt. Noe som hen overlever helt fint. Har heller ikke vært trassig mot læreren. Jeg ga bare beskjed om at vi ikke hadde noe syltetøy/matglass og derfor sendte med det jeg sendte med. 

Poenget mitt var at det bør være rom for at man tar det man har, uten å skulle gjøre store bestrebelser av det. 

Da tar du det såfall med læreren. Ingen her var i den situasjonen du var i, så vi kan ikke sette oss inn i det. Du åpnet for en diskusjon. Hvis det hele var likegyldig for deg, så burde du formulert deg annerledes. Hva var det egentlig du ville diskutere?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt fjerde barn går i 5 klasse og har laget lysholder i 5 skoleår så bare pakk vekk behovet ditt for å leke tøff på internett. En del av svarene her inne er så latterlige at jeg ikke engang klarer ta det seriøst. Barnet mitt hadde med lysglass. Lærer sendte i retur. 

Fint om flere av dere tar på lesebrillene og slutter å svare frekt bare for å være kule. Er egentlig litt skremmende at det står så dårlig til med leseferdighetene til flertallet i denne tråden. God sommer og ta dere en bolle med syltetøy for meg!

Men NÅR skjedde dette? Med fire barn i småskolen, en måned etter feriestart, og du trenger å ventilere ut et hjertesukk om akkurat dette glasset som heldigvis kom i retur, da syns jeg du kan si deg veldig godt fornøyd med dette skoleåret, siden dette er det verste. Flott klasse, flotte lærere, flotte aktiviteter, bare et ergerlig glass.

Så bra! Hvorfor ikke ventilere ut litt lettelse over at alt alt i alt er bra? 

Anonymkode: 7c028...cb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde barneparken og skolen til barna mine når de var små. Hvilken rolle spiller det om ingen av dere spiser syltetøy? Jeg kan forstå at du synes det er rart og en uting, men dette er faktisk helt vanlig. Kjøp et par syltetøy glass fra Clas Ohlson. Barna legger jo hjertet sitt i gaven. De skal lage julegave til mor og far. Det er jo så koselig 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet "syltetøyglass" blir brukt om glass som har lokk. Enten det har vært syltetøy der eller ei.

Det er da ørten andre matvarer som er på glass? Pastasaus, tacosaus, rødbeter, sylteagurk, oliven, peanøttsmør m.m. De fleste løper vel heller ikke avgårde til glass-resirkuleringen så snart de har 1 - ett - tomt glass? 

Vil nok synes TS er litt sær i matveien dersom familien aldri bruker noen produkter som er på glass. "Syltetøyglass" er altså ikke bare for glass som har inneholdt syltetøy....

Anonymkode: 62dba...8e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som syns dette er en uting og veldig rart? Vi spiser ikke syltetøy og helt ærlig er ikke disse gavene så veldig spennende. 

Før ferien fikk vi denne beskjeden igjen, og jeg skrev da til lærern at beklager, men ingen her spiser syltetøy. 

'Kjøp et par glass bare da'sa hun. 

For all del, det kan jeg sikkert, men hva slags økonomi er det å kjøpe glass for å kaste innholdet sånn at barna kan male på de? 

Sendte med noen helt vanlige IKEA-glass istedet, fikk de hjem igjen fordi lærern mente det måtte være syltetøyglass...

vel, dette handler da ikke om du syns dette er fine gaver. dette handler om barna, at de skal lage noe sammen med de andre i klassen.  og det er vel ikek verre enn å spørre noen om de har noen tomme syltetøyglass eller lignende. 

Anonymkode: b2ed6...8f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er det som plagar deg etter at skuleåret er slutt;) 

Eg er sikker på at læraren hadde med seg minst 2 ekstra sylteglas, det er nemlig ganske vanlig at foreldre ikkje hugsar å sende med det som trengs den dagen det skal brukast. Eller at dei ikkje gidd. Eller dei skal vere litt prinsipielle, og gjerne klage litt på nett om at skulen stiller så absurde krav til foreldra. 

Tenk om læraren berre fekk gjere jobben sin utan at foreldra gjorde det vanskeleg!  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ordet "syltetøyglass" blir brukt om glass som har lokk. Enten det har vært syltetøy der eller ei.

Det er da ørten andre matvarer som er på glass? Pastasaus, tacosaus, rødbeter, sylteagurk, oliven, peanøttsmør m.m. De fleste løper vel heller ikke avgårde til glass-resirkuleringen så snart de har 1 - ett - tomt glass? 

Vil nok synes TS er litt sær i matveien dersom familien aldri bruker noen produkter som er på glass. "Syltetøyglass" er altså ikke bare for glass som har inneholdt syltetøy....

Anonymkode: 62dba...8e7

Vi bruker heller ikke noe mat på glass. Vi spiser syltetøy, men kjøper first price, og det kommer i plastboks. Mulig vi er sære. Vi skaffer glass når de trenger det på skolen, men da får vi gjerne beskjed et par uker før, så vi rekker å spørre familie eller naboer. Hadde vi fått beskjed kvelden før så kunne vi også fått problemer.

Anonymkode: d47fa...d39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjaselina skrev:

Og dette er det som plagar deg etter at skuleåret er slutt;) 

Eg er sikker på at læraren hadde med seg minst 2 ekstra sylteglas, det er nemlig ganske vanlig at foreldre ikkje hugsar å sende med det som trengs den dagen det skal brukast. Eller at dei ikkje gidd. Eller dei skal vere litt prinsipielle, og gjerne klage litt på nett om at skulen stiller så absurde krav til foreldra. 

Tenk om læraren berre fekk gjere jobben sin utan at foreldra gjorde det vanskeleg!  

Og tenk at jeg sendte med et glass, og at barnet mitt ikke fikk male likevel, endatil jeg dagen før skrev mail om at vi dessverre ikke hadde et matglass;) 

Ja, JEG er vanskelig her. Jepp Jepp 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, du burde legge vekk prinsippene dine for at barnet ditt ikke skal komme i en kjedelig situasjon (eneste som ikke har syltetøyglass). Spiser ikke syltetøy? Du vet de har sukkerfri (uten tilsatt søtning) økologisk eplemos fra helios til rundt 20 kr på meny..? 

Jeg tenker at dette egentlig ikke er et problem, og at du rett og slett er litt egoistisk. 

Anonymkode: 56472...fcd

Jeg spiser heller ikke syltetøy, verken med eller uten sukker. Det har ingenting med sukker eller ikke å gjøre, jeg liker bare ikke smaken, og ville dermed også vært en av dem som ikke hadde et syltetøyglass liggende på en dags varsel. 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Stor forskjell på et hjertesukk sånn i det private, og faktisk lage en tråd om det på KG. Trodde du faktisk at alle skulle være enige med deg og ikke komme med motforestillinger? Bare din normative holdning til "syltetøy" er jo en trigger. 

"Normativ holdning til syltetøy" 😂 denne tråden blir stadig bedre.

Anonymkode: 740ee...d60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spiser heller ikke syltetøy, verken med eller uten sukker. Det har ingenting med sukker eller ikke å gjøre, jeg liker bare ikke smaken, og ville dermed også vært en av dem som ikke hadde et syltetøyglass liggende på en dags varsel. 

"Normativ holdning til syltetøy" 😂 denne tråden blir stadig bedre.

Ser du virkelig ikke holdningen, "syltetøy, ærsj". "Vi spiser virkelig ikke syltetøy". Satt på spissen selvfølgelig.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du virkelig ikke holdningen, "syltetøy, ærsj". "Vi spiser virkelig ikke syltetøy". Satt på spissen selvfølgelig.. 

Lol, nei, for det er ingen holdning til syltetøy, bare et produkt man ikke bruker😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg fått en slik beskjed kvelden før hadde jeg slitt. Vi kjøper lite mat på slike glass. Tacosaus kjøper vi på flaske, jalapenjos, oliven etc kommer gjerne i store literskar her hjemme, da vi handler stort og helst på såkalte innvandrerbutikker da det er billigere. Syltetøy har vi også på flaske, dersom det i det hele tatt finnes i hus. Den svindyre pestoen jpå glass jeg nylig fikk i gave hadde jeg ikke ofret for at avkommet skulle fått med seg et glass med lokk på skolen.

Syns det var dårlig gjort av læreren å ikke la barnet male på det glasset det hadde med.

Anonymkode: 61f75...b39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, i motsetning til mange i tråden ser jeg bare på hva TS skriver, ikke hva alle andre tillegger henne av meninger. Og det er jamen ikke småtteri. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år som mamma vet jeg at det alltids kommer spørsmål om bl.a syltetøyglass, har alltid noen liggende. Skjønner ikke HI blir så overrasket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Det er veldig enkelt å jobbe i barnehage/skole med foreldre som har slike holdninger. Er det slik at lærerne må kjøpe syltetøyglass i masser for å ha med til alle de barna som ikke får med hjemmefra pga vanskelige foreldre? 

Anonymkode: d7fdf...983

Til og med på min skole, der pcene er eldre enn elevene og taket har dryppet på nøyaktig samme sted siden i alle fall 1996, hadde råd til å få inn ting og tang slik at vi elever kunne være kreative og ta med hjem. Også syltetøyglass.

Anonymkode: 0416d...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...