Gå til innhold

Oppdrettslaks og ørret...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så nettopp en dokumentar om dette. Er det egentlig så ille å spise det? Hvordan skal jeg få i meg omega 3 om jeg ikke kan spise ørret/laks? Klarer ikke makrell i tomat da histaminnivået i sånn boks-fisk er skyhøyt... Så jeg får rødt ansikt. Torsk er godt men dessverre ikke en like god kilde til omega-3 som fet fisk...

Noe annet? Det er viktig å få i seg nok omega 3! Og jeg har ikke lyst å bare ty til tran.

Anonymkode: 8caef...1c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sild. Enten spekesild (fra frysedisken), nypoteter, rødbeter og rømme til middag, eller sildepålegg. Matjes er også veldig godt om du får tak i det, og litt mildere.

Ellers er jo også fersk makrell veldig godt nå om sommeren.

Anonymkode: 389f5...b12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nettopp en dokumentar om dette. Er det egentlig så ille å spise det? Hvordan skal jeg få i meg omega 3 om jeg ikke kan spise ørret/laks? Klarer ikke makrell i tomat da histaminnivået i sånn boks-fisk er skyhøyt... Så jeg får rødt ansikt. Torsk er godt men dessverre ikke en like god kilde til omega-3 som fet fisk...

Noe annet? Det er viktig å få i seg nok omega 3! Og jeg har ikke lyst å bare ty til tran.

Anonymkode: 8caef...1c0

Du får spise det fisken spiser som er årsaken til at fisk regnes som en god omega3 kilde og det er alger. Jeg er veganer og tar to små kapsler med algeomega hver dag,problem solved

Anonymkode: 82a50...206

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er ille, den verste fisken du kan spise er oppdrettsfisk. Men du trenger ikke fisk for å få omega 3. Fisken får omega 3 fra det den spiser, så om man spiser det som fisken spiser, får man det også, men direkte fra kilden så det er mindre kvikksølv osv. Se etter et omega 3-tilskudd som har alger i seg, dette her er fantastisk om du orker å bestille fra utlandet: https://no.iherb.com/pr/Nutrex-Hawaii-MD-Formulas-Hawaii-OmegaAstin-60-V-Gels/22409?gclid=CjwKCAjwgqbpBRAREiwAF046JYnumnxoGtHighhmAOiO22jfiFiDLWjwNOLgGGyV2rFkAwivP2vujRoCLNYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: f2e81...31b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ille, den verste fisken du kan spise er oppdrettsfisk. Men du trenger ikke fisk for å få omega 3. Fisken får omega 3 fra det den spiser, så om man spiser det som fisken spiser, får man det også, men direkte fra kilden så det er mindre kvikksølv osv. Se etter et omega 3-tilskudd som har alger i seg, dette her er fantastisk om du orker å bestille fra utlandet: https://no.iherb.com/pr/Nutrex-Hawaii-MD-Formulas-Hawaii-OmegaAstin-60-V-Gels/22409?gclid=CjwKCAjwgqbpBRAREiwAF046JYnumnxoGtHighhmAOiO22jfiFiDLWjwNOLgGGyV2rFkAwivP2vujRoCLNYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: f2e81...31b

Jeg bruker dette

https://naturi.no/abonnement-no/ovega-3/?gclid=CjwKCAjwgqbpBRAREiwAF046JZTs3dRgp7-M8qY6yH_RNVEeLcpNaaZtiMw1W9xbVlAyjF3wDPr_VRoCDFIQAvD_BwE

Anonymkode: 82a50...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reinkjøtt inneholder omega 3, det samme gjør hval, og fiskearter som kveite. Kveite kan også være oppdrettsfisk. 

Makrell, sild, men egentlig inneholder alle fiskearter litt omega 3, spesielt om du spiser skinnet hvis det er renset og sprøstekt. 

Rogn får man rå, kokt og som hermetikk. Men, også chiafrø som man kan lage kjøleskapsgrøt av er rikt på det samme. Tror også svart havregryn inneholder litt. Pluss skalldyr og tang og tare. 

Anonymkode: a7401...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...