AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Kutt alt som heter brød, pasta, poteter og ris. Sørg for 1-2 timers aktivitet per dag som er såpass intens at du svetter bra og får i gang pulsen skikkelig. Kan like gjerne være hagearbeid og gåturer som en tur på treningssenteret. Bruk kalorikalkulatorer på nett (eller enda bedre, aktivitetsklokke) for å finne ut hvor mange kcal du kan spise per dag for å gå ned ca 1/2 kg per uke. Dette er både realtistisk og relativt enkelt å tilpasse seg. Så vil du gå ned i vekt. Men vik ikke fra denne rutinen mer enn kanskje 1 eller 2 dager per mnd om du absolutt må (bursdag, bryllup og lignende hvor du "må" spise kaker og sånt). Driver selv og slanker meg, selv om jeg ikke er ordentlig feit, og dette funker. Det er rett og slett ikke mulig for kroppen å holde på vekten når man forbruker flere kalorier enn man tilfører kroppen. Men det tar tid, vær fornøyd med en halvkilo i nedgang per uke. Anonymkode: 7c3c7...3b9 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Wohooo!! En nyfrelst! 👏👏 Anonymkode: 469ca...833 20
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Bra tips, ts. Men regn med dritt likevel, du er på kg, der alle vet best. Anonymkode: cd19e...f50 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kutt alt som heter brød, pasta, poteter og ris. Sørg for 1-2 timers aktivitet per dag som er såpass intens at du svetter bra og får i gang pulsen skikkelig. Kan like gjerne være hagearbeid og gåturer som en tur på treningssenteret. Bruk kalorikalkulatorer på nett (eller enda bedre, aktivitetsklokke) for å finne ut hvor mange kcal du kan spise per dag for å gå ned ca 1/2 kg per uke. Dette er både realtistisk og relativt enkelt å tilpasse seg. Så vil du gå ned i vekt. Men vik ikke fra denne rutinen mer enn kanskje 1 eller 2 dager per mnd om du absolutt må (bursdag, bryllup og lignende hvor du "må" spise kaker og sånt). Driver selv og slanker meg, selv om jeg ikke er ordentlig feit, og dette funker. Det er rett og slett ikke mulig for kroppen å holde på vekten når man forbruker flere kalorier enn man tilfører kroppen. Men det tar tid, vær fornøyd med en halvkilo i nedgang per uke. Anonymkode: 7c3c7...3b9 Da jeg gikk ned i vekt til BMI 18, var hvit ris sikringskosten. Det er som kjent en hel masse karbohydrater i ris. Anonymkode: 275f9...11e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg gikk ned i vekt til BMI 18, var hvit ris sikringskosten. Det er som kjent en hel masse karbohydrater i ris. Anonymkode: 275f9...11e Utdyp gjerne. Anonymkode: 7c3c7...3b9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Eller bare start i det små med livstilsendringer, så det er en sjangs for at du slipper jojo-effekten.. Men for all del.. Anonymkode: d39ff...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Utdyp gjerne. Anonymkode: 7c3c7...3b9 Som du er inne på: kaloriinntak kontra kaloriforbruk. (Gammelt jungelordtak.) Anonymkode: 275f9...11e 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller bare start i det små med livstilsendringer, så det er en sjangs for at du slipper jojo-effekten.. Men for all del.. Anonymkode: d39ff...a0e Det jeg beskrev er små livsstilsendringer. Men det nytter ikke å lage for små endringer av typen spis 1 brødskive mindre per dag osv. Da lurer man seg selv. Man må tåle at de første par ukene er litt harde og uvante. Anonymkode: 7c3c7...3b9 1
mam4ma Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 Hva med å ikke gi uønskede råd til "feite folk"... 18
applestories Skrevet 13. juli 2019 #10 Skrevet 13. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg beskrev er små livsstilsendringer. Men det nytter ikke å lage for små endringer av typen spis 1 brødskive mindre per dag osv. Da lurer man seg selv. Man må tåle at de første par ukene er litt harde og uvante. Anonymkode: 7c3c7...3b9 Hvorfor brød, pasta, poteter, ris? Er det kaloriene du tenker på, eller karbohydrater? Og hvordan begrunnes sistnevnte? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #11 Skrevet 13. juli 2019 "Feit" er et veldig negativt ladet skjellsord. 👎🏼 Anonymkode: 28bfd...e98 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #12 Skrevet 13. juli 2019 Man trenger ikke å kutte ut noe som helst for å gå ned i vekt! Det er det dummeste som går igjen og igjen. Og måtte bevege seg 1-2 timer per dag i høy tempo? Haha, du trenger noen tips. Mat utgjør 80 % av vekttap, da utgjør bevegelse 20 %. Spis hva du vil, men med måte. Jeg personlig ligger på 1400 kalorier om dagen, i går fikk jeg skvist inn en Snickers Går ned 0,6-0,8 kg i uka. Anonymkode: c1401...bef 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #13 Skrevet 13. juli 2019 1-2 timer er nok urealistisk for de fleste, i alle fall for brukere her inne. Det er jobbing, barn osv., men en halvtimes gåtur eller sykkeltur hver kveld er overkommelig og en god start Anonymkode: 1f3ba...999 3
Filla87 Skrevet 13. juli 2019 #14 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man trenger ikke å kutte ut noe som helst for å gå ned i vekt! Det er det dummeste som går igjen og igjen. Og måtte bevege seg 1-2 timer per dag i høy tempo? Haha, du trenger noen tips. Mat utgjør 80 % av vekttap, da utgjør bevegelse 20 %. Spis hva du vil, men med måte. Jeg personlig ligger på 1400 kalorier om dagen, i går fikk jeg skvist inn en Snickers Går ned 0,6-0,8 kg i uka. Anonymkode: c1401...bef Kan du gi eksempel på hva du spiser ila en dag, med 1400 kcal som mål? 1
CabinCruiser Skrevet 13. juli 2019 #15 Skrevet 13. juli 2019 ÅH, så revolusjonerende! Tenk, nå løser vi nok alle verdens vektproblemer! 8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #16 Skrevet 13. juli 2019 Hva pokker mener du jeg skal spise om jeg må kutte pasta, poteter OG ris?! Alle forskjellige måltider jeg vet om, det jeg spiser hver dag til hvert måltid, har alltid en av de tre. Skal jeg gå å slafse på gress til hvert måltid eller bare spise kjøttet? Nei takk. Vil heller spise et helt måltid uten å måtte fjerne halve middagen for å gå ned i vekt for en liten periode. For det er nettopp det som skjer, for jeg vil gå dritt lei av å spise et halvt måltid (altså ikke mengde, men seriøst halvparten av råvarene og ingrediensene er fjernet) hver jævla dag. Det er ikke en livsstilsendring som vil fungere i lengden for min del. Så da vil jeg jo bare gå opp vekten senere og alt var bortkastet. De få middagene uten pasta, ris eller poteter har brød til, og det sier du også må fjernes. Så nei takk. Dårlig tips for min del. Anonymkode: cbf10...1ac 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #17 Skrevet 13. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva pokker mener du jeg skal spise om jeg må kutte pasta, poteter OG ris?! Alle forskjellige måltider jeg vet om, det jeg spiser hver dag til hvert måltid, har alltid en av de tre. Skal jeg gå å slafse på gress til hvert måltid eller bare spise kjøttet? Nei takk. Vil heller spise et helt måltid uten å måtte fjerne halve middagen for å gå ned i vekt for en liten periode. For det er nettopp det som skjer, for jeg vil gå dritt lei av å spise et halvt måltid (altså ikke mengde, men seriøst halvparten av råvarene og ingrediensene er fjernet) hver jævla dag. Det er ikke en livsstilsendring som vil fungere i lengden for min del. Så da vil jeg jo bare gå opp vekten senere og alt var bortkastet. De få middagene uten pasta, ris eller poteter har brød til, og det sier du også må fjernes. Så nei takk. Dårlig tips for min del. Anonymkode: cbf10...1ac Det er slike holdninger som gjør at du er feit. Kalle grønnsaker for "gress", og nekte å kutte ut maten som setter seg rett på hofta. Du vil vel ikke "pese rundt som en tulling" på treningsstudio heller, og jobber for mye til å være i aktivitet resten av dagen? Det var et tips til de som vil gå ned i vekt, noe du tydeligvis ikke er interessert i. Og da er det jo bare å overse forslaget. Anonymkode: 7c3c7...3b9 14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #18 Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kutt alt som heter brød, pasta, poteter og ris. Sørg for 1-2 timers aktivitet per dag som er såpass intens at du svetter bra og får i gang pulsen skikkelig. Kan like gjerne være hagearbeid og gåturer som en tur på treningssenteret. Bruk kalorikalkulatorer på nett (eller enda bedre, aktivitetsklokke) for å finne ut hvor mange kcal du kan spise per dag for å gå ned ca 1/2 kg per uke. Dette er både realtistisk og relativt enkelt å tilpasse seg. Så vil du gå ned i vekt. Men vik ikke fra denne rutinen mer enn kanskje 1 eller 2 dager per mnd om du absolutt må (bursdag, bryllup og lignende hvor du "må" spise kaker og sånt). Driver selv og slanker meg, selv om jeg ikke er ordentlig feit, og dette funker. Det er rett og slett ikke mulig for kroppen å holde på vekten når man forbruker flere kalorier enn man tilfører kroppen. Men det tar tid, vær fornøyd med en halvkilo i nedgang per uke. Anonymkode: 7c3c7...3b9 Har det falt deg inn at ikke alle personer som du ser på som feite har et ønske om å gå ned i vekt. Synes egentlig hele dette innlegget har en negativ undertone, og litt sånn moralpoliti. I utgangspunktet oppfatter jeg denne tråden som litt sånn frekk, bedreviten, hvor du fat shamer de som er feite og ikke har slanket seg slik du gjør. Anonymkode: da8b7...b59 8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #19 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er slike holdninger som gjør at du er feit. Kalle grønnsaker for "gress", og nekte å kutte ut maten som setter seg rett på hofta. Du vil vel ikke "pese rundt som en tulling" på treningsstudio heller, og jobber for mye til å være i aktivitet resten av dagen? Det var et tips til de som vil gå ned i vekt, noe du tydeligvis ikke er interessert i. Og da er det jo bare å overse forslaget. Anonymkode: 7c3c7...3b9 Hva faen er egentlig problemet ditt, siden du har et så stort behov for å disse og pisse på de som er feite. Og skammeliggjøre at de ikke er like obsessed med vekt som deg. Anonymkode: da8b7...b59 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #20 Skrevet 13. juli 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Feit" er et veldig negativt ladet skjellsord. 👎🏼 Anonymkode: 28bfd...e98 Sett deg på krenkekrakken. Hilsen feit. Anonymkode: 1ba41...10c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå