AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #141 Del Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, det skjer ikke den beste. Den beste er intelligent og kontrollert nok til å ikke ta slike irrasjonelle valg. Uttrykket "det kan skje den beste" er bare noe likesinnede sier. Anonymkode: 4dc14...516 "Det kan skje den beste, men som oftest skjer det den verste" er en videreutvikling av uttrykket. Anonymkode: a4856...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 13. juli 2019 #142 Del Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: "Det kan skje den beste, men som oftest skjer det den verste" er en videreutvikling av uttrykket. Anonymkode: a4856...0ba "det kan skje den beste" Men hun gjorde dette med vilje, så det kan ikke skje den beste.. Skje den beste er mere om man ikke la merke til det selv, rett og slett uflaks, dette er ikke uflaks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #143 Del Skrevet 13. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var så "heldig" å bli tatt av lasekontroll og fikk 6 prikker på lappen, det var på hengende håret at jeg ikke mistet lappen. Jeg pleide å kjøre så fort at jeg kadde havnet i fengsel om jeg hadde blitt tatt.... jeg fikk 6 prikker og 4000 kroner i bot og jeg er forferdelig glad for det!👏 Det gjorde sånn at jeg ALDRI har trosset noe fartsgrense igjen. Dette er nå 5 år siden så prikkene er borte. Tenk hvor mye faenskap jeg kunne ha laget både for meg selv og ikke minst andre med en kjørestilen jeg hadde. Du har sannsynligvis kjørt i litt under ca 100 km i 60 sonen i timen da politiet har en margin der de trekker ifra 10km... snakk med sjefen din, eller lyv deg til en sykemelding fra fastlegen, si at du føler deg utbrent eller noe. Det er sannsynligvis ikke så lenge til du får tilbake lappen også håper jeg du har lært av feilen sånn som jeg gjorde, selvom jeg var mye heldigere enn deg. Lykke til. Anonymkode: 2495e...a0b Å lyve til seg trygdeytelser (sykemelding) vil bare føre til betalt ferie. IKKE ok. TS må stå for det h*n har gjort, ikke belønnes for det! Anonymkode: 27e30...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #144 Del Skrevet 13. juli 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha nei, det kan vitterlig ikke skje «den beste». Den beste holder seg under beslag til enhver tid. Anonymkode: 4dc14...516 Ja, men da sier vi det frøken perfekt 🤗 Anonymkode: a6f16...188 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #145 Del Skrevet 13. juli 2019 Politiet har virkelig for lite å finne på, og/eller feilprioriterer sterkt, når det bedriver tiden med å erte på seg bilister for så å inndra førerkort for filleting. Lusker rundt på veiene og bruker tiden på å se om noen kjører ørlite for fort, eller, gud forby!, finner på å ta på mobilen sin uten hands free. Det er virkelig veldig mye annet de burde ta tak i her til lands... Anonymkode: 9caa5...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #146 Del Skrevet 13. juli 2019 Politiet bruker ofte den metoden for at folk skal kjøre forbi, slik at dei kan stoppe dei.. Anonymkode: 170c9...042 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 13. juli 2019 #147 Del Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer vel mest på politiets dobbeltmoral oppi dette. Politiet er opptatt av at andre ikke skal bryte fartsgrensene men selv har de få hemninger i forhold til det samme. Virker som om de tror at deres biler ikke er like farlige som andre. De unnskylder seg gjerne med at politiske/juridiske lover gir de lov til dette og tror at politiske/juridiske lover står over naturlovene. Anonymkode: 7aca4...072 ??? Hva mener du? Når politiet og andre utrykningskjøretøy kjører over fartsgrensen er det med blinkende lys og oftest også med høy lyd. Det er vanskelig å unngå å høre og se dem! En personbil som kjører 86km/t i 60-sonen ser man ikke like lett. Man forventer heller ikke at privatpersoner kjører så fort og det er derfor ulykker skjer, fordi øvrig trafikk beregner sin kjøring ift fartsgrensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 13. juli 2019 #148 Del Skrevet 13. juli 2019 Har aldri opplevd at politi prøver å provosere fram lovbrudd. Mulig det skjer med folk de har viss kjennskap til / erfaring med. 86 i 60-sone er rimelig friskt. Er ikke noe dydsmønster selv, men noe mer enn 65-70 i 60-sone gjør jeg aldri bevist. Om jeg hadde vært avhengig av bil for jobb hadde jeg nok vært veldig nøye. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 13. juli 2019 #149 Del Skrevet 13. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Politiet bruker ofte den metoden for at folk skal kjøre forbi, slik at dei kan stoppe dei.. Anonymkode: 170c9...042 Og den fakta har du ifra hvor? Gi meg gjerne en link til hvor det står! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 13. juli 2019 #150 Del Skrevet 13. juli 2019 Just now, skrue said: Har aldri opplevd at politi prøver å provosere fram lovbrudd. Mulig det skjer med folk de har viss kjennskap til / erfaring med. 86 i 60-sone er rimelig friskt. Er ikke noe dydsmønster selv, men noe mer enn 65-70 i 60-sone gjør jeg aldri bevist. Om jeg hadde vært avhengig av bil for jobb hadde jeg nok vært veldig nøye. Enig der! Lever man med førekort, så burde man ikke ta sjangser, tar man sjangser, har man bare seg selv og skylde på og ingen andre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 13. juli 2019 #151 Del Skrevet 13. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet bruker ofte den metoden for at folk skal kjøre forbi, slik at dei kan stoppe dei.. Anonymkode: 170c9...042 Nei, det gjør de ikke. Å legge nåla tett oppunder 100 km/t slik TS har gjort i en 60-sone reagerer de selvsagt på. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #152 Del Skrevet 13. juli 2019 5 minutter siden, Darkrobin27 skrev: Og den fakta har du ifra hvor? Gi meg gjerne en link til hvor det står! Det står i Politiets Metodebok, du finner den på biblioteket Anonymkode: 69411...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #153 Del Skrevet 13. juli 2019 10 timer siden, Pragmatiker skrev: Unødvendig og usympatisk. Absolutt ikke! Det her er det kun TS som er skyld i! TS fisker etter sympati som TS ikke fortjener! Ja, det er dumt at det går utover jobben, men det er likevel TS sin feil ene og alene! Det var bare hjem fra jobb h*n var på vei for, det var ingen gode grunner for å gjøre det som ble gjort! Dessuten, vi har bare en side av saken her! Anonymkode: 06e37...982 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 13. juli 2019 #154 Del Skrevet 13. juli 2019 (endret) https://www.tv2.no/a/3920615/ Anbefaller folk og lese den der.. Der står det loddrett Lusekjøring – ikke farlig og ikke ulovlig Om du kjører 10 km under fartsgrensen, er det ikke så farlig, for det er faktisk ikke så UTROLIG stor forskjell, men når det er snakk om 20 kmt UNDER fartsgrensen, da kan man begynne og tenke på fareplasser. Endret 13. juli 2019 av Darkrobin27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #155 Del Skrevet 13. juli 2019 14 minutter siden, Darkrobin27 skrev: Og den fakta har du ifra hvor? Gi meg gjerne en link til hvor det står! Alt trenger ikke stå på nettet skjønner du? Anonymkode: 170c9...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #156 Del Skrevet 13. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville tidlig hjem i dag når jeg nå sjal ha tre uker ferie og har planlagt en bilferie som nå da går rett til helvete...!! Politiet lå i mellom 50 og 55 kilometer i timen noe som irriterte meg så jeg dro forbi i en rett strekning og slakket desverre ikke av tidsnok etter forbikjøringen så jeg ble målt til 86 i 60 sonen.... Jeg har en jobb som jeg trenger sertifikatet på, så jeg blir sannsynligvis kastet rett til nav, jeg mister uten tvil jobben.... Jeg synes det er urettferdig slik dette ble gjort på da de lå under fartsgrensen og hadde flere biler bak seg og laget kø for deretter å måle min fart rett etter... Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, både ferie og livet mitt blir ødelagt.. uten jobb mister jeg både bil, hus og alt av eiendeler da jeg har store lån jeg betaler ned på både på bil og hus..!. Finnes det en mulighet for å klage å få tilbake lappen da den er livsviktig for meg og pga slik politiet gjorde dette på? Jeg har jo uansett ikke noe å tape på å klage så det blir nok til det, men kommer vel ingen vei med det........ Det er jo flere vitner til hendelsen men de finner jeg nok ikke og politiet vil nok ikke prøve å hjelpe til med det da de da taper på det... Faen altså, er så frustrert og forbannet at jeg snart sprekker!!!! Tror nemlig ikke jeg ble målt til det heller selv om den idiotiske laser driten sa det... Måtte bli hentet av foreldrene til samboeren min da hun ikke har sertifikat selv, det var så flaut og ikke minst vemodig å levere nøklene mine til faren hennes å få kjørt den hjem... Noen som vet om jeg nå får dagpenger fra nav med en gang eller må jeg vente en den karantenetiden på det? Jeg blir jo sakt opp ikke jeg som sier opp liksom, men med alt det lånet jeg har så er nok ikke dagpenger nok til nedbetaling, ser ikke noe annet enn at livet mitt blir ødelagt etter dette..... men går kanskje på håret om jeg får dagpenger, blir hvertfall ingen form form for ferie, nå må alle penger gå til nedbetaling av lån. Kun en ting nå som kan gjøre nedturen komplett og det er at samboer slår opp med meg, da har jeg ikke noe å leve for lenger.... Anonymkode: 88a58...30c Årets fellesferietråd dette? Har man jobb der man er avhengig av bil, så gjør man bare ikke slikt. Politiet kan legge seg foran slik som her, eller de kan legge seg bak og presse på både i sivil og uniformert bil. Er man utstyrkt med førerkort så skal man vise at man takler å bli stresset i trafikken uten å la seg stresse. Det taklet du ikke, dermed blir du fotgjenger en stund noe som er helt flott i forhold til oss andre som ferdes ute i trafikken. Anonymkode: f3aaa...206 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #157 Del Skrevet 13. juli 2019 Mener TS har en god sak. Det er faktisk ulovlig å kjøre for sakte. Og det står klart og tydelig i § 3 at det er ulovlig å hindre andre bilister. Denne politibilen brøt helt åpenbart den regelen. TS måtte rett og slett foreta en rask forbikjøring fordi politibilen foran brøt loven. Hadde ikke TS gjort det, kunne konsekvensen blitt mye verre. Anonymkode: 83ae2...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkrobin27 Skrevet 13. juli 2019 #158 Del Skrevet 13. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mener TS har en god sak. Det er faktisk ulovlig å kjøre for sakte. Og det står klart og tydelig i § 3 at det er ulovlig å hindre andre bilister. Denne politibilen brøt helt åpenbart den regelen. TS måtte rett og slett foreta en rask forbikjøring fordi politibilen foran brøt loven. Hadde ikke TS gjort det, kunne konsekvensen blitt mye verre. Anonymkode: 83ae2...f74 Politiet hindret henne ikke. De kjørte litt saktere en normalt, for de kunne faktisk ha sett noe. Dette er IKKE ulovligt... Men å hindre andre billister med og kjøre forbi, det er ulovligt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #159 Del Skrevet 13. juli 2019 Har ikke lest alle sidene, men jeg vet om to personer som har ringt tilbake til politiet og bedt om å få lappen tilbake. Da har de 3 uker på å lage en sak, noe de ikke gidder. Anonymkode: 2de21...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #160 Del Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, Darkrobin27 skrev: Politiet hindret henne ikke. De kjørte litt saktere en normalt, for de kunne faktisk ha sett noe. Dette er IKKE ulovligt... Men å hindre andre billister med og kjøre forbi, det er ulovligt. Det er 100% ulovlig. Det står svart på hvitt i loven. Det spiller ingen rolle om politiet slakket på farten fordi de så ei fin dame på andre siden. Det er fortsatt ulovlig. Anonymkode: 83ae2...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå