AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #1 Skrevet 12. juli 2019 «Gamle» retter dller tradisjonsretter. Slik som kjøttkaker, plukkfisk osv. Anonymkode: 7119f...925
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #4 Skrevet 12. juli 2019 Kjøttkaker, fiskegrateng (hjemmelaget uten makaroni), oksestek, lapskaus (av oksestekrestene og sausrestene), lettsaltet torsk med gulerøtter, kokt torsk med sandefjordsmør, hjemmelagde fiskekaker med stekt løk, kald kokt makrell med agurksalat og rømme, fårikål, rømmegrøt, ferskt kjøtt med løksaus og fersk suppe. Desserter som semulepudding, rabarbrasuppe, sjokoladepudding/-fromasj, appelsin-/sitronfromasj, tilslørte bondepiker De typiske julerettene som ribbe, stekt kveite og pinnekjøtt Sikkert glemt masse gammeldags, god mat nå Anonymkode: ef14b...d7d 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #5 Skrevet 12. juli 2019 Fersk suppe med søtsur saus Får-i-kål Brun lapskaus Ertesuppe med salt kjøtt Kompe Fiskegrateng Fiskepudding i hvit saus Bollefrikassé Retter jeg kan lage, men sjelden lager allikevel. Anonymkode: 1b174...577 1
Muskath Skrevet 12. juli 2019 #6 Skrevet 12. juli 2019 (endret) Hjemmelagde kålruletter ( gidder aldri lage det), kjøttkaker i brun saus m.kålstuing og tyttebær, lammefrikassé m poteter. Holdt på å glemme salt fårekjøtt med lys saus og kålrotstuing. Endret 12. juli 2019 av Muskath 4
Thjelp Skrevet 12. juli 2019 #7 Skrevet 12. juli 2019 Komler, Fiskegrateng, Kjøttkaker i brunsaus, Blodpølse, Lapskaus, Ertesuppe og sikkert en masse mer jeg ikke kommer på. 1
Lill3My Skrevet 12. juli 2019 #8 Skrevet 12. juli 2019 Fiskeboller, poteter og hvit saus! Plukkfisk 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. juli 2019 #9 Skrevet 12. juli 2019 Pinnekjøtt Kjøttkaker Lapskaus Komle Fiskegrateng Fiskepudding Fiskeboller Fiskekaker Ertesuppe Flesk og duppe Bollefrikase Stekt makrell Terteskjell med fiskepudding Plukkfisk Kokt torsk Stekt laks Fersk kjøtt og suppe Og mye mer..
SoWhat? Skrevet 12. juli 2019 #10 Skrevet 12. juli 2019 Likte fra før brun lapskaus og kjøttkaker av norsk tradisjonsmat. Så fikk jeg servert kålrulletter med tyttebær. Tror det er favoritten, nam!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #12 Skrevet 12. juli 2019 Nå spiser ikke jeg animalske produkter lenger,men med en liten vri nyter jeg de gode gamle rettene Topp 3: Kålruletter Fylte tertesjell Lapskaus Anonymkode: ac12f...642 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #13 Skrevet 12. juli 2019 Elsker (hjemmelaget) tradisjonsmat Kjøttkaker Rapeballer Lapskaus Plukkfisk Fiskegrateng Lam/hønse frikasé Fårikål Fleskepannekaker med blåbær Også noen av dessertene som rabarbra-grøt med fløte-melk og sukker. Anonymkode: d0928...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #14 Skrevet 12. juli 2019 Plukkfisk, fårikål, oksesmåstek, hjemmelaget fiskegrategn, kjøttkaker i brunsaus med erterstuing og smeltet smør, koteletter stekt i ovn, hønsefrikasse, stekt kveite med bacon.... Shit jeg ble sulten Anonymkode: d053e...19b
Cata Skrevet 12. juli 2019 #15 Skrevet 12. juli 2019 Fårikål, plukkfisk og fiskegrateng går ned på høykant her. Lapskaus eller kjøttsuppe blir heller ikke feil. Pinnekjøtt er festmat her i heimen og spises bare ved de store anledningene som jul, nyttår eller påske (ikke nødvendigvis alle tre da). Kunne gjerne spist det oftere, men samtidig liker jeg å ha noe som er litt spesielt og som ikke spises utenom høytidene. Det gjør det mer feststemt når jeg først lager det.
Zienna Skrevet 12. juli 2019 #16 Skrevet 12. juli 2019 Boknafisk med gulrotstuing er det aller beste jeg vet. Liker også lettsaltet torsk eller stekt seifilet med stekt løk, kokte gulerøtter og kokt potet. Stekt kveite med agurksalat og rømme. Fersk skrei med rogn og eggesmør. Klippfisk med bacon og gulrotstuing. Plukkfisk og fiskegrateng. Hjemmelagede elgkarbonader med stekt løk og ertestuing. Stekt lammelår i ovnen. Lapskaus og kjøttsuppe. Pinnekjøtt. Ribbe. Helsteik. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #17 Skrevet 12. juli 2019 Lapskaus, potetball, kjøttkaker, sosekjøtt. Anonymkode: 45e79...c04 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #18 Skrevet 13. juli 2019 Jeg er generelt veldig glad i norsk tradisjonsmat/husmannskost, lager det ofte hjemme. Raspeballer er jo en festmiddag i hverdagen, hjemmelaget fiskegrateng er også utrolig godt (og kan varieres i det uendelige), lapskaus, brennsnute, hønsefrikasse, lammefrikasse, kjøttkaker, persetorsk, røkerumpe eller røykt torsk med hvit saus, seibiff, kokt laks, sosekjøtt, puspas, alle julerettene, nei det er utrolig mye godt, frå helt vann i munnen. Anonymkode: e43af...3ea
Gjest hind Skrevet 13. juli 2019 #19 Skrevet 13. juli 2019 Fårikål, pinnekjøtt, kjøttkaker, sosekjøtt, lapskaus, røkt kolje, lammefrikassé og fiskegrateng.
Ariana807 Skrevet 13. juli 2019 #20 Skrevet 13. juli 2019 Kjøttkaker, komle, lammefrikase, fiskegrateng, fiskepudding, seibiff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå