Gå til innhold

Stadig flere soler seg toppløs ved Oslos badestrender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker når til og med de fleste solte seg toppløs på Frognerbadet. Tingenes tilstand er kraftig endret. Jeg tror det er en blanding av amerikanisering, sosiale medier, det at alle har et kamera i mobilen og ikke-vestlig/muslimsk innvandring.

Anonymkode: cfdec...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil vel ikke ha bilde av seg selv spredd på snapchat og internett.

Anonymkode: 7efc8...5cf

Men det virker jo som mange av disse ikke har noen problemer med å selv spre lettkledde bilder av seg selv på internett. Og om en hadde et såpass avslappet forhold til å gå toppløs ville vel ikke det at noen kunne ta bilder vært noe større problem enn det er at folk kan gjøre det i dag når en går i bikini.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker når til og med de fleste solte seg toppløs på Frognerbadet. Tingenes tilstand er kraftig endret. Jeg tror det er en blanding av amerikanisering, sosiale medier, det at alle har et kamera i mobilen og ikke-vestlig/muslimsk innvandring.

Anonymkode: cfdec...f6f

Jeg har for meg at tilbakegangen i toppløs soling startet en god stund før både mobilkameraer og sosiale medier kom, og jeg kan ikke si jeg har merket så mye til at nordmenn tilpasser påkledning etter innvandrere. Så jeg skylder på amerikaniseringen, det er mer enn nok intoleranse og moralisme å hente "over dammen" også. 

Anonymkode: 28cb0...e09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da sett unge afrikanske menn like det dem ser på Sørenga, der unge kvinner viser seg frem på overkroppen. Har sett unge afrikanere ta bilder i smug, sikkert snapchat. Sikkert derfor dem går til Sørenga om sommeren, for å se lettkledde kvinner. Utenom sommren, så ser jeg ingen afrikanere der. Tilfeldig? Tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, TrekStar said:

Har da sett unge afrikanske menn like det dem ser på Sørenga, der unge kvinner viser seg frem på overkroppen. Har sett unge afrikanere ta bilder i smug, sikkert snapchat. Sikkert derfor dem går til Sørenga om sommeren, for å se lettkledde kvinner. Utenom sommren, så ser jeg ingen afrikanere der. Tilfeldig? Tror ikke det.

Nå høres du en smule rasistisk ut.

Anonymkode: 361c1...d91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, TrekStar skrev:

Har da sett unge afrikanske menn like det dem ser på Sørenga, der unge kvinner viser seg frem på overkroppen. Har sett unge afrikanere ta bilder i smug, sikkert snapchat. Sikkert derfor dem går til Sørenga om sommeren, for å se lettkledde kvinner. Utenom sommren, så ser jeg ingen afrikanere der. Tilfeldig? Tror ikke det.

Ikke bare "afrikanere" som gjør det (hva sikter du til egentlig? Skikkelig mørke afrikanere, som de fra somalia? Eller bare sånn litt mørke, som de fra Marokko? Eller hvite afrikanere, som de fra Sør-Afrika?) 

Jeg spurte min mor (60+) om det, hun sa at hun solte seg toppløs på 70- og 80-tallet, men at det lå en masse gamle mannfolk med polaroidkamera i smug og tok bilder av henne. Man må jo bare le av det...

Jeg spurte en kompis av mamma om hva han syntes om at kvinner rundt han plutselig solte seg toppløse på 70-tallet. Han svarte: "Vi gutta syntes jo det var veldig koselig i starten, men etter hvert ble vi så vant til det at vi ikke tenkte over det."

Verden har ikke forandret seg så mye på 30 år og det vil alltid være menn som seksualiserer kvinner enten de vil eller ikke.

Jeg har begynt å sole meg toppløs, men er også fullt klar over at da kan jeg bli tatt bilde av og legges ut på noens snapstory. Og det er helt greit for meg den ene dagen. Den andre dagen føler jeg ikke noe for det. Da tar jeg på meg bikinitopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/13/2019 at 6:40 AM, AnonymBruker said:

1982

Pleier du å bare lese overskrifter før du kommenterer?

Anonymkode: ee22a...e9c

Har du ikke fått med deg at det er tilbake igjen? Og at min kommentar var et stikk til ironien i nettopp dette?

Anonymkode: 8f79d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2019 den 4.00, AnonymBruker skrev:

De vil vel ikke ha bilde av seg selv spredd på snapchat og internett.

Anonymkode: 7efc8...5cf

Dette. Samt at jeg ikke vil risikere å få tilsnakk fra noen som blir støtt av å se en pupp. Hvis man kunne få sole seg toppløs i fred - uten å bli trakassert eller bli fortalt at man må kle på seg, så kunne jeg gjerne gjort det. 

Men det stoler jeg ikke et sekund på at man faktisk kan. 

Anonymkode: ccacd...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Det var overskriften på en artikkel i Dagbladet i juli 1982. Det konstateres at den norske blygselen er på vikende front og at stadig flere soler seg uten tekstiler.

Dette har det blitt slutt på. Hva skjedde?

 

 

Anonymkode: 361c1...d91

Jeg er usikker på hva du mener? :klo:

Sist jeg var på stranden så solte 55% av alle menneskene der seg toppless.

Nesten alle mennene, og en god håndfull av kvinnene. 

Anonymkode: 45d13...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...