Gå til innhold

Stadig flere soler seg toppløs ved Oslos badestrender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var overskriften på en artikkel i Dagbladet i juli 1982. Det konstateres at den norske blygselen er på vikende front og at stadig flere soler seg uten tekstiler.

Dette har det blitt slutt på. Hva skjedde?

 

 

Anonymkode: 361c1...d91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk tok til fornuft? 🤔

Anonymkode: 19fbc...d22

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir mer og mer gjerrige på puppene sine. 

Anonymkode: f1e66...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra!

Håper det ikke bare er en protest som stille ebber ut, men mistenker at det er nettopp dét som kommer til å skje.

Anonymkode: 8f79d...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens unge kvinner skjemmes av absolutt alt, venusberg, lepper, pupper, rumpe, nese, negler og Gud vet hva 

Den eldre generasjon kvinner hadde mer guts og normaliserte alle skavanker i stedet for å bli traumatisert av alt. 

 

Anonymkode: 80e73...5ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje menn trakasserer mer? 

Anonymkode: df6cf...9e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinners frigjøring i 2019, sole seg toppløs!

"Jeg er kvinne, kan gjøre hva JEG vil!" "Min kropp, mitt valg".

Kvinnen er en tragedie. Hyler om sine valg heletiden, er alltid et offer.

Anonymkode: 732bb...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes internett og påvirkning fra blant annet USA. "Puppeglipp" er jo en stor greie nå...

Forholdet vi hadde til kropp for 30 år siden i Skandinavia, var mye sunnere.

Anonymkode: f0a05...92d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart at så mange ikke soler seg toppløs i dag,når man tenker på at mange unge damer,legger ut bilder av seg selv på so me,der de viser frem kroppen og vil fremstille seg selv mest mulig deilig..Da jeg var yngre for 20-30 år siden solte nesten seg toppløs.I dag skal mange damer være litt sånn luremus,vise seg mest mulig frem,men samtidig være prippen.

Anonymkode: 0bfcf...2d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir skylda på influencare. De er i veien for en trygg hverdag for kvinner flest. 

Anonymkode: 2d20d...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper oftest overdelen når jeg bader og soler meg. Jeg vil ha det så behagelig som mulig for meg selv, thats it, og vil ha sol og luft på så mye som mulig av kroppen. Etter tre runder med amming er de sikkert ikke så fine som før, og silikon og oppstramming er veldig langt fra det jeg ønsker å bruke livet mitt på, men jeg kjenner at jeg bryr meg veldig lite, og fokuserer heller på å nyte sommeren.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært egne elitestrender hvor kun digge kvinner fikk være toppløse. Er jo bare å se på internett hvor mange kvinner som elsker å vise seg frem, hvorfor ikke gjøre det på strender også?

 

Anonymkode: b8231...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i syden på 80- og 90-tallet, da var det helt naturlig at de fleste solte og badet seg toppløse. Det var til og med enkelte kvinnfolk som ikke gadd å ta på seg en topp eller bikinioverdel når de gikk i kiosken eller strandbaren for å kjøpe seg noe å drikke.... De sto der med nakne pupper oppi kassaapparetet nesten. Det synes jeg var litt drøyt, selv den gangen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Burde vært egne elitestrender hvor kun digge kvinner fikk være toppløse. Er jo bare å se på internett hvor mange kvinner som elsker å vise seg frem, hvorfor ikke gjøre det på strender også?

 

Anonymkode: b8231...251

Å ha separate strender for menn og kvinner er faktisk en god idè. Kvinne får sitt safespace og menn slipper å bli anklaget for å traumatisere kvinner med sitt nærvær.

Anonymkode: 03d42...087

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det skyldes internett og påvirkning fra blant annet USA. "Puppeglipp" er jo en stor greie nå...

Forholdet vi hadde til kropp for 30 år siden i Skandinavia, var mye sunnere.

Anonymkode: f0a05...92d

Jeg tenker også innvandringen kan ha skyld.

Anonymkode: 361c1...d91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bra!

Håper det ikke bare er en protest som stille ebber ut, men mistenker at det er nettopp dét som kommer til å skje.

Anonymkode: 8f79d...973

1982

Pleier du å bare lese overskrifter før du kommenterer?

Anonymkode: ee22a...e9c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er egentlig en litt snurrig utvikling; En soler seg mye mindre toppløs, unge jenter er redde for å dusje nakne etter trening/gym og "naturlig" nakenhet er noe en skyr som pesten. Samtidig legger unge jenter ut drøssevis av lettkledde bilder av seg selv på nettet og veldig mange kler seg nakne og hopper til sengs med fremmede menn. Det er en rar miks av en voldsom seksualisering på den ene siden, og en rar blygsel og følsomhet på den annen. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vel ikke ha bilde av seg selv spredd på snapchat og internett.

Anonymkode: 7efc8...5cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil vel ikke ha bilde av seg selv spredd på snapchat og internett.

Anonymkode: 7efc8...5cf

Dette. Folk må jo filme alt mulig i dagens samfunn. Sosiale medier er grunnen.

Anonymkode: 5a6d5...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt forbudt flere steder i utlandet å sole seg toppless. Kommer garantert til Norge også.

Kanskje ikke det skjer i min levetid, men ender vel opp med at alle sksl bruke burka og niqam. 

Verden holder på å bli helt gal

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...