Gå til innhold

elsker elsker ikke

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest geminiBir.

Er litt forelsket i en løvegutt, jeg er tvillingjente. Hører stadig at disse to tegnene går dårlig sammen. Skjønner jo at personlighetsforskjeller kan komme i veien for god kommunikasjon, men vi har en utrolig god tone nå iallfall. Og det gjør at jeg blir usikker på om jeg skal prøve meg på han eller glemme han. Hva tror dere? Ikke gidd å komme meg latterliggjøring, det er et reelt problem og jeg ønsker seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tradisjonelt passer ikke de to tegnene sammen, nei. Men - og det er et stort men - dere kan passe sammen for det. Fordi dere har begge to et sett med planeter i de andre tegnene og husene.

Kanskje dere er perfekte for hverandre. Og så kan det hende du trekker deg ut fordi soltegnene ikke passer sammen...

Hvis det er veldig viktig for deg å matche stjernetegnene så se heller på hvor dere har ascendantene deres, månen og mars og venus. Det er faktisk viktigere enn soltegnene...

Har ødelagt ihvertfall et par fine forhold jeg... fordi jeg mente at stjernetegnene ikke passet til mitt...

Har massevis av eksempler på at forhold kan funke veldig fint i mange, mange år til tross for stjernetegn som ikke matcher, men de har sikkert andre ting i horoskopet som matcher uansett...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trådstarter her.

Takk for et godt svar! Skal sjekke disse ascedantene jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg er løve og gift med en tvilling.

Om noen hadde kommet og fortalt meg at vi passer sammen pga ascendantenes hus den dagen vi ble født, hadde jeg ledd litt.

Forhold handler om å kommunisere. Det er ting man kan lære seg uansett hvilket stjernetegn man er født i.

Uansett hvor godt stjernene forteller at man passer sammen, er forholdet dødfødt om man ikke gidder å kommunisere.

For tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er veldig spennende med stjernetegn, og om man passer sammen eller ikke. Men ofte har jeg opplevd at stjernetegn jeg "skal" passe sammen med, er de jeg passer minst med. Og omvendt. Så du burde ikke basere deg på astrologien i kjærlighetslivet. Selv om det hadde vært utrolig greit om man fant fasitsvaret på den måten. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter og dere andre som er i dette forumet har jeg et spørsmål:

Hva iallverden er det som får dere til å tro på dette idiotiet som noen pengekjære mennesker har funnet på?

Å tro at stjerner og såkalte stjernetegn har noen som helst betydning for ens eksistens, er bare tull.

Dette skriver jeg ikke for å være lei, men jeg har lest om mange som har vært temmelig bundet av hva disse pengekjære menneskene skriver om hva som kan skje for hver dag. De som er bundet av dette, kan få livene sine ødelagt, eller i beste fall redusert.

I mange tilfeller har dette begynt som ren moro eller nysgjerrighet, men kommer det dit hen at en må lese dette i ukebladene hver uke, ja da er en på god vei til å bli bundet av det.

Dette er godt ment som en advarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe dette blir morsomt..:

Hva iallverden er det som får dere til å tro på dette idiotiet som noen pengekjære mennesker har funnet på?

Dette er faktisk noe som har eksistert i kina siden tiden Bibelen ble skrevet. Tror neppe det er funnet på av noen pengekjære mennesker du... ;)

Å tro at stjerner og såkalte stjernetegn har noen som helst betydning for ens eksistens, er bare tull.

Så å tro på noe som f.eks står i en urgammel bok er mindre tull? Å tro på ting som er en fysisk umulighet går ann? Jeg tror heller på kosmiske krefter enn noe folk for 5000 år siden brukte som forklaringer for ting de selv ikke fattet, men som er motbevist den dag i dag.

Dette skriver jeg ikke for å være lei, men jeg har lest om mange som har vært temmelig bundet av hva disse pengekjære menneskene skriver om hva som kan skje for hver dag. De som er bundet av dette, kan få livene sine ødelagt, eller i beste fall redusert.

Har lest og sett dokumentarer om det samme når det gjelder religiøse mennesker.

I mange tilfeller har dette begynt som ren moro eller nysgjerrighet, men kommer det dit hen at en må lese dette i ukebladene hver uke, ja da er en på god vei til å bli bundet av det.

I mange tilfeller har Bibellesning begynt som noe man må gjøre fordi mor eller far sier det, men kommer det dit hen at en må lese dette hver dag fordi man selv vil, ja da er en på god vei til å bli bundet av det.

Dette er ment som en real "slap" i trynet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes det er veldig spennende med stjernetegn' date=' og om man passer sammen eller ikke. Men ofte har jeg opplevd at stjernetegn jeg "skal" passe sammen med, er de jeg passer minst med. Og omvendt. [/quote']

Og hva sier dette om astrologi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er ment som en real "slap" i trynet. ;)

Syntes du var ganske usaklig en stund, helt til jeg så hvem du siterte :)

Tror nok KR bare er en provokatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes du var ganske usaklig en stund, helt til jeg så hvem du siterte :)

Tror nok KR bare er en provokatør.

Nei tror du? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det sier blant annet at man ikke skal basere kjærlighetslivet sitt på astrologi. Jeg tror langt fra at astrologi bare er tull. Jeg tror ikke på ukebladenes horoskoper, men når det gjelder karakteristikker av personlighetstrekkene ved forskjellige tegn, så stemmer veldig mye, har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus

Forsøkte astro.com.

Si meg, hvem sier at dette ikke passer dem?:

This astrological combination of signs confers on you highly developed intellectual powers. You have oratorical skills, although your nature is rather retiring and reserved.

You are kind and good-hearted and mild in manner and gesture.

You strive for peace and harmony and if it were left up to you the whole world would be more humane, kind, and considerate.

Both your childhood and even your older age will be characterized by a love of romance, various journeys, and interesting adventures.

Hehe, min favoritt:

Generally, you have inclinations and tendencies for the following: professions dealing with occult matter or mediumships, religion, seafaring, acting, psychometry, clairvoyance, painting, poetry, mysticism, and espionage.

Som den kjedelige skeptikeren og pragmatikeren jeg er, så får jeg satse på spionasje ;)

Og jeg prøvde forskjellige fødselstidspunkt og steder. Alle fortalte meg hva jeg ønsket å høre. Ispedd noen bommer, så klart, men så lenge jeg fikk litt positiv tilbakemelding så tror jeg selvfølgelig på denne hagleskytingen. For skyter du med hagle må iallfall noen av korna treffe blink.

(Tydligvis skulle jeg helst vært en skorpion født i Bergen i 1980, for det var en fulltreffer! Men jeg ble født et helt annet sted, noen år før og tidligere på året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Forsøkte astro.com.

Si meg, hvem sier at dette ikke passer dem?:

Det passer ikke på meg...

Den passer på meg, men jeg vet om et par-tre stk som den ikke passer på.

Det er forskjell på å ønske det og å virkelig gjøre noe med det...

Dette stemmer heller ikke på meg...

Hehe, min favoritt:

Som den kjedelige skeptikeren og pragmatikeren jeg er, så får jeg satse på spionasje ;)

Og jeg prøvde forskjellige fødselstidspunkt og steder. Alle fortalte meg hva jeg ønsket å høre. Ispedd noen bommer, så klart, men så lenge jeg fikk litt positiv tilbakemelding så tror jeg selvfølgelig på denne hagleskytingen. For skyter du med hagle må iallfall noen av korna treffe blink.

(Tydligvis skulle jeg helst vært en skorpion født i Bergen i 1980, for det var en fulltreffer! Men jeg ble født et helt annet sted, noen år før og tidligere på året)

Det var ikke så mye der som passet på meg... Så at dette er generelt og vil stort sett passe på alle syns ikke jeg stemmer ihvertfall...

Uansett var det der bare et lite utdrag - du får ikke hele helheten på astro.com - da må du til astrolog... Og vil du ikke tro på det, så klarer man alltid å finne noe som ikke stemmer...

Men igjen - du vil kanskje si det motsatte - vil man tro, så klarer man alltid å finne noe som stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med wander her. Vil man finne feil så finner man feil. Vil man at det skal stemme, så stemmer det. ;)

Men når jeg slang inn mine data på astro.com fikk jeg helt andre svar, samt et par detaljer som ikke er vanlige.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fant en "partneranalyse" som gjaldt meg og eksen min. Det var skremmende å lese hvor riktig det som stod der er. Blant annet: Even if you should become enemies, which could happpen, you would be intense enemies. The strong attraction between you prevents you from being detached in any way about each other. The opposition of composite Pluto and Ascendant can have very different effects. In any case, this will be a very intense relationship, whether it is good or bad. If you love each other, you will love passionately. If you hate each other, you will hate with just as much passion.

At its worst, this aspect denotes an endless power struggle between the two of you, with neither one able to let the other be. Such a relatonship can develop into a situation of unparalleled bitterness.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...