Gå til innhold

Oppbevaring av tørrvarer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I den nye boligen vår er det en bod under trappa. Men det er veldig varmt der inne og med tanke på lite plass på kjøkkenet, så tenker på å ha tørrvarer som mel, sukker, pasta m.m oppbevart der inne. Mulig det er 25 varmegrader der inne. Er det lurt? Eller må vi virkelig finne andre løsninger og heller ha kjeler og annet kjøkkenredskaper under trappa, med tørrvarer oppbevart på kjøkkenet. Annet forslagog tips tas godt imot! 

Anonymkode: 0ea84...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Spørsmålet er altså i forhold til insekter og krypdyr. 

Anonymkode: 0ea84...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel selv at tørrvarer, som bør oppbevares tørt og kjølig, ikke bør oppbevares varmt.

Jeg bruker de varme hyllene mine til å lagre panner og duker etc. 

Anonymkode: be78c...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg vel selv at tørrvarer, som bør oppbevares tørt og kjølig, ikke bør oppbevares varmt.

Jeg bruker de varme hyllene mine til å lagre panner og duker etc. 

Anonymkode: be78c...8f3

Tenkte meg det, da vi alltid har oppbevart tørrvarer kjølig og tørt. Men kanskje vi faktisk bør gjøre det slik vi gjør det nå. 

Anonymkode: 0ea84...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kanskje vi faktisk bør gjøre det slik vi gjør det nå. 

Anonymkode: 0ea84...29c

Hva er det?

Anonymkode: be78c...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det?

Anonymkode: be78c...8f3

Altså ha tørrvarene i skapet inne på kjøkkenet, og kanskje ha kjeler og annen redskaper(utenom det som brukes praktisk talt hver time) i den varme boden. 

 

-ts 

Anonymkode: 0ea84...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså ha tørrvarene i skapet inne på kjøkkenet, og kanskje ha kjeler og annen redskaper(utenom det som brukes praktisk talt hver time) i den varme boden. 

 

-ts 

Anonymkode: 0ea84...29c

Aaah! 

(Tror jeg var for varm til å forstå ;))

Anonymkode: be78c...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10.7.2019 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Aaah! 

(Tror jeg var for varm til å forstå ;))

Anonymkode: be78c...8f3

Haha 😄👍🏻 

 

ts her, nå har jeg faktisk mål temp i boden under trappa og det er ca 25 grader og snart blir det ovn ellers i huset så det blir ikke akkurat kaldere på kjøkkenet heller. Vi har ingen kjølerom og kjøleskap blir prioritert til de varene som trenger det. Og da lurer jeg litt: hvis vi bruker gode lufttette bokser for tørrvarer som byttes ut raskt typ etter en måned, vi kan altså handle oftere og dermed få brukt varene i maks en måned er det fortsatt innafor? Vi har tørrvarene på kjøkkenet nå og jeg har ikke sett tegn til dårlige varer, gått ca en måned nå med ca samme temp. Kanskje det tar lang tid før småkrypene bosetter seg i matvarer? 

Anonymkode: 0ea84...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This small storage is good for corns. You should use it for the storage of rice, flour and for vegetables like onion and potatoes. but make sure the space is free of reptile or other insects.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan fint oppbevare tørrvarer som dere spiser opp innen en måned eller to.

All hermetikk vil tåle å stå der lenge. Ris, tørkede bønner o.l. tåler det også helt fint.

Mel vil tørke ut noe, men så lenge dere er klar over at dere må tilsette noe mer vann ved baking bør det gå fint. 

Småkryp ville jeg ikke vært redd for så fremt dere oppbevarer alt i tette glass eller bokser. Bruk gjerne gamle syltetøyglass. 

Anonymkode: 45536...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...