AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #1 Skrevet 7. juli 2019 Hvordab klarer dere det?Jeg må.f.eks bruke kredittkort for å legge ut jobbreiser. Man må ha kredittkort for å leie bil og mange andre ting. Det er i tillegg ofte lurere å bruke kredittkort i stedet for debetkort, alt fra forsikringer, bonuspoeng, rabatter osv. Anonymkode: 2a6f2...078
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #2 Skrevet 7. juli 2019 Det er veldig enkelt. Jeg bare gjør det ikke. Jeg tjener mer enn jeg bruker, så hvorfor skal man gidde? Å bruke kredittkort for å fiske inn alle mulige bonuser og dilldall er en sak for spesielt interesserte. Er heller ikke svært mange som må legge ut for jobbreiser, så hvis det er det du bruker kredittkort på så.... Anonymkode: c1485...a68 22
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #3 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har kredittkort, men har kun brukt det 1 gang. Da var jeg i et land hvor jeg følte det var tryggest å betale med kredittkort. Grunnen ellers til at jeg ikke bruker kredittkort er at jeg har nok penger på det vanlige kortet mitt. Anonymkode: 510de...90c 4
Brunello Skrevet 7. juli 2019 #4 Skrevet 7. juli 2019 Det lønner seg å betale alt med kredittkort og betale kredittkortregningen på forfall. 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #5 Skrevet 7. juli 2019 Hadde et kredittkort, men endte med at jeg klipte det i to. Fant ut at jeg ikke hadde det helt store behovet for det. Ser jo at noen kan ha behov for det pga jobb og jobbreiser. Anonymkode: 64fe6...00b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #6 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har en liten bufferkonto på rundt femti tusen, og har aldri vært i en situasjon hvor jeg trenger mer penger enn det NÅ. Er 26 år og eier ikke leilighet - det blir sikkert annerledes i fremtiden hvis jeg trenger en ny vaskemaskin o.l. Jeg lever veldig nøkternt og prøver å være minimalistisk. :) Jeg verken shopper eller drar på ferie hvis jeg egentlig ikke har råd. Og hvis jeg er på ferie har jeg alltid et lite budsjett og tar ikke av med pengebruken. Selv om jeg egentlig har råd til det og kan "unne" meg litt luksus mtp. bufferkontoen. Jeg liker å ha kontroll og tror penger ville mistet litt "verdi" for meg hvis jeg skal bruke penger jeg egentlig ikke har. Jeg ser for meg at jeg ville dratt kortet tankeløst. Mange venner av meg gjør dette, og sier at de får sjokk når de f.eks kommer hjem fra ferie. Jeg ville blitt skikkelig stresset hvis det var meg. Men har vurdert å skaffe meg mastercard, fordi det gir mer trygghet hvis jeg er i utlandet eller hvis jeg kjøper noe fra nett(?). Anonymkode: eeef4...be7 3
Roci Skrevet 7. juli 2019 #7 Skrevet 7. juli 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig enkelt. Jeg bare gjør det ikke. Jeg tjener mer enn jeg bruker, så hvorfor skal man gidde? Å bruke kredittkort for å fiske inn alle mulige bonuser og dilldall er en sak for spesielt interesserte. Er heller ikke svært mange som må legge ut for jobbreiser, så hvis det er det du bruker kredittkort på så.... Anonymkode: c1485...a68 I statlig sektor er det relativt vanlig at man selv legger ut for jobbreiser. 1
Pillarguri Skrevet 7. juli 2019 #8 Skrevet 7. juli 2019 Jeg vil anbefale alle å bruke kredittkort ved bestilling av varer og tjenester på nett. Det er mye tryggere hvis det skulle oppstå noe med den du har bestilt fra. Du har da mulighet til å stoppe betalingen eller at du kan stoppe pengene ved en evt svindel. Det er selvsagt lurt å ikke bruke kredittkortet mer enn at du kan betale hele regningen ved forfall. Da er det ingen renter på bruken. 3
Vox_populi Skrevet 7. juli 2019 #9 Skrevet 7. juli 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer dere det?Jeg må f. eks bruke kredittkort for å legge ut jobbreiser. Man må ha kredittkort for å leie bil og mange andre ting. Du MÅ vel ikke bruke kredittkort på jobbreise? Hvilke aktører er det i så tilfelle som nekter å ta imot betaling med debetkort eller kontanter? Å leie bil skal være fullt mulig uten å ha kredittkort, så vidt jeg har bragt i erfaring. Har du virkelig erfaring for det motsatte? 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #10 Skrevet 7. juli 2019 Du trenger ikke kredittkort for å leie bil. Holder med et bankkort debit. Det du ikke kan leie med er electronkort.. Anonymkode: 34398...cea 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #11 Skrevet 7. juli 2019 Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på det ts lurer på. Å ha mange penger på konto er jo ikke ensbetydende med at man ikke trenger kredittkort. Eller omvendt, å ha kredittkort betyr ikke nødvendigvis at man har elendig og rotete økonomi. Jeg har flere hundre tusen på konto, likevel bruker jeg jevnlig kredittkortet. Betaler alltid hele beløpet ved forfall. Jeg bruker det til bestilling av flybilletter, hotell, leiebil, jobbreiser, når jeg har utlegg jeg skal ha tilbake enten fra arbeidsgiver eller andre. Kredittkortet har forsikring i seg slik at alt av reise betales med det. Dessuten får jeg rimeligere hotell og leiebil ved å betale med kredittkortet. Dere som ikke har/bruker kredittkort; gjør dere ingenting av dette? Anonymkode: 8e75d...15e 9
Nerine_ Skrevet 7. juli 2019 #12 Skrevet 7. juli 2019 Har aldri hatt behov for det, enkelt og greit. Eneste grunn til at jeg eventuelt ville skaffet det i fremtiden, må være hvis jeg skulle reist og ikke ville brukt bankkort. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #13 Skrevet 7. juli 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig enkelt. Jeg bare gjør det ikke. Jeg tjener mer enn jeg bruker, så hvorfor skal man gidde? Å bruke kredittkort for å fiske inn alle mulige bonuser og dilldall er en sak for spesielt interesserte. Er heller ikke svært mange som må legge ut for jobbreiser, så hvis det er det du bruker kredittkort på så.... Anonymkode: c1485...a68 De fleste tjener jo mer enn man bruker. Personlig betaler jeg nesten alt på kredittkort, og betaler før forfall. I dag fikk jeg en gratis flyreise. Anonymkode: 62dfe...424 3
Husholdning1 Skrevet 7. juli 2019 #14 Skrevet 7. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordab klarer dere det?Jeg må.f.eks bruke kredittkort for å legge ut jobbreiser. Man må ha kredittkort for å leie bil og mange andre ting. Det er i tillegg ofte lurere å bruke kredittkort i stedet for debetkort, alt fra forsikringer, bonuspoeng, rabatter osv. Anonymkode: 2a6f2...078 Hvilke jobbreiser og billeier er det du foretar som ikke kan kjøpes med et VISA debetkort? 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #15 Skrevet 7. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på det ts lurer på. Å ha mange penger på konto er jo ikke ensbetydende med at man ikke trenger kredittkort. Eller omvendt, å ha kredittkort betyr ikke nødvendigvis at man har elendig og rotete økonomi. Jeg har flere hundre tusen på konto, likevel bruker jeg jevnlig kredittkortet. Betaler alltid hele beløpet ved forfall. Jeg bruker det til bestilling av flybilletter, hotell, leiebil, jobbreiser, når jeg har utlegg jeg skal ha tilbake enten fra arbeidsgiver eller andre. Kredittkortet har forsikring i seg slik at alt av reise betales med det. Dessuten får jeg rimeligere hotell og leiebil ved å betale med kredittkortet. Dere som ikke har/bruker kredittkort; gjør dere ingenting av dette? Anonymkode: 8e75d...15e Legger aldri ut for jobb. Jobben stiller med kredittkort. Forsikring har jeg ved siden om så trenger ikke kk for det. Har hatt kk før men fikk aldri rabatt på hotell og leiebil for det. Vi som ikke bruker kk trenger ikke bruke kk. Og jeg syntes alle svarte på det Ts spurte om. Anonymkode: 34398...cea 2
Vox_populi Skrevet 7. juli 2019 #16 Skrevet 7. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ingen av dere som faktisk svarer på det ts lurer på. Det gjør ikke du heller. Å fortelle hvordan du lever MED kredittkort, er nærmest det stikk motsatte av svar på spørsmålet. Problemet med å svare på trådstarters spørsmål, er et det inneholder usanne premisser, f. eks. at en må ha kredittkort for å leie bil. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #17 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har bare aldri hatt behovet for det, enkelt og greit. Anonymkode: 02ebe...d3a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #18 Skrevet 7. juli 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordab klarer dere det?Jeg må.f.eks bruke kredittkort for å legge ut jobbreiser. Man må ha kredittkort for å leie bil og mange andre ting. Det er i tillegg ofte lurere å bruke kredittkort i stedet for debetkort, alt fra forsikringer, bonuspoeng, rabatter osv. Anonymkode: 2a6f2...078 En må ikke ha kreditkort for å leie bil, nei. Anonymkode: 3adf6...349 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #19 Skrevet 7. juli 2019 Jeg har alltid jobbet i lavtlønnsyrke, og deretter ufør. Lite penger, men har ikke tro på at det hjelper å bruke penger jeg ikke har. Har hatt et par mastercard fordi de følger med "kortpakken" banken gir, men aldri brukt. Trenger det ikke for å leie bil heller. Om bilen trenger fiks så prøver jeg å gjøre det selv. Ryker den så finnes litt på buffer. Men klart, den bilen hadde nok hatt tilnærmet samme årsmodell som meg selv.. Men så lenge den triller er det bra nok for meg. Jeg har heldigvis ingen krav om Standard. Av ting finnes mye på finn. Har aldri hatt lån, annet enn boliglån. Og det var ikke stort. Hadde vel knapt fått en brakke med utedo på Finnmarksvidda for den prisen i dag. Har hatt mange fine ferier i en 3000 kroners campingvogn fra 1969. Den var noen som stirret når vi kjørte rundt med den.... Anonymkode: be49d...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2019 #20 Skrevet 7. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid jobbet i lavtlønnsyrke, og deretter ufør. Lite penger, men har ikke tro på at det hjelper å bruke penger jeg ikke har. Har hatt et par mastercard fordi de følger med "kortpakken" banken gir, men aldri brukt. Trenger det ikke for å leie bil heller. Om bilen trenger fiks så prøver jeg å gjøre det selv. Ryker den så finnes litt på buffer. Men klart, den bilen hadde nok hatt tilnærmet samme årsmodell som meg selv.. Men så lenge den triller er det bra nok for meg. Jeg har heldigvis ingen krav om Standard. Av ting finnes mye på finn. Har aldri hatt lån, annet enn boliglån. Og det var ikke stort. Hadde vel knapt fått en brakke med utedo på Finnmarksvidda for den prisen i dag. Har hatt mange fine ferier i en 3000 kroners campingvogn fra 1969. Den var noen som stirret når vi kjørte rundt med den.... Anonymkode: be49d...dc3 Man betaler jo selvsagt hele regningen før forfall. De fleste som innehar kredittkort bruker det fornuftig, og selskapene taper penger på disse. Den lille andelen som bruker over evne gjør det uansett i den grad at selskapene likevel går i overskudd årlig. Men med tanke på hvor mange i tråden som ikke har økonomisk sans nok til å se at kredittkort er fornuftig er det nok heller like greit at dere holder dere unna det. Det er jo de som ikke har økonomisk forståelse som ender opp med ubetalte kredittkortregninger som baller på seg. Det er en mye større trygghet å bruke kredittkort fremfor bankkort. Videre får man flere goder av å bruke det. Sånn sett hadde det jo vært smart for deg å bruke det, men det fordrer jo som sagt at man har en forståelse for hvordan man skal bruke det. Anonymkode: 62dfe...424 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå