Gå til innhold

Hvordan legge concealer under øynene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd dette med consealer under øynene, men synes linjene under øynene blir mer synlige.. jeg har anti aging consealer og har sett en drøss av youtube snutter for teknikker men uten hell. Jeg bruker spesial kost for under øynene, men ender opp med og se eldre og mer rynkete. Noen tips?

Anonymkode: 06f54...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det samme problemet. Dessverre er det slik at har man linjer under øynene, vil de synes mer med concealer. Trikset er å bruke minst mulig, blende godt, og sette det veldig lett med setting powder. Og bruker du mye pudder vil det igjen fremheve linjer. Jeg har testet ut utallige concealere og pudder, og har funnet ut at den beste kombinasjonen for meg, og faktisk den eneste som fungerer er å bruke veldig lite av Lancome effarcernes longue tenue concealer, og så vidt en touch av setting pudder. 

Anonymkode: 005f9...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du. Er det ikke bedre å se på videoer på feks YouTube om dette enn å lese det her? Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal gjøre ting vanskeligst mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over med en fuktig beauty blender etterpå, da smelter concealeren mer inn i huden :) 

Anonymkode: ad469...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primer! Smashbox har en god og rimelig en. Fyller ut linjene før du legger concealer. Også bruker jeg setting spray mellom hvert lag sminke. Synes det blir penere i lengre tid da.

Hvis jeg ikke har primer så gjør jeg dette: Etter jeg har lagt concealer kniper jeg øynene sammen, hvis noe legger seg i linjene under øynene glatter jeg på det med en finger og bruker settingspray. Så legger jeg resten av sminken. Hvis jeg ikke kniper igjen øynene så sminken kommer i linjene da skjer det på et eller annet tidspunkt utover dagen. Så jeg gjør det gjerne med en gang 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk beautyblender og sett concealer med pudder. Jeg syns noen concealere fungerer dårlig med primer, men prøv deg litt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemet og synes ingenting fungerer. Det ser fint ut helt fram til jeg smiler. Da er det som om de fine linjene har doblet seg og huden ser tørr ut. Jeg bruker minimalt med concealer og blander den litt ut med en bb cream og påfører kun der jeg må. Pudder oppå concealeren er katastrofe dersom man har bikket 30 år så det ville jeg vært forsiktig med.

Anonymkode: 465d4...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hjelper meg, jeg bruker den noen ganger som øyekrem på natta også, bruker den hver dag under øynene før concealer. Bruker veldig lite og vente noen min før jeg sminker meg. Et kupp til litt over 100 kr. 

La Roche-Posay  Cicaplast gel B5 Kroppspleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har samme problemet og synes ingenting fungerer. Det ser fint ut helt fram til jeg smiler. Da er det som om de fine linjene har doblet seg og huden ser tørr ut. Jeg bruker minimalt med concealer og blander den litt ut med en bb cream og påfører kun der jeg må. Pudder oppå concealeren er katastrofe dersom man har bikket 30 år så det ville jeg vært forsiktig med.

Anonymkode: 465d4...099

Pudder over flytende produkt gjør at det sitter bedre, og ikke striper seg like lett og legger seg i linjer. Jeg er over 30, men jeg må sette concealere med pudder for at det skal holde hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...