Gå til innhold

Ingen respons fra mor til stemor.


Gjest Nilsen32

Anbefalte innlegg

Gjest Nilsen32
53 minutter siden, Sylveon skrev:

Jeg har aldri sendt noe til stemor eller pappa. Det er jobben som foreldre å ta vare på barna. Det du gjør - det tar jeg som en selvfølge - at man velger å investere tid, omsorg og kjærlighet i barna sine. 

Men de sender jo daglige snapper og oppdateringer dem imellom også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Nilsen32 skrev:

Nei. Jeg tenkte bare det var hyggelig for henne å få bilder av noen fine dager. Men reagerer på at jeg ikke fikk en tommel opp engang og at hun skylder på meg når dattera begynner å mase om godis. Jeg behøver ikke skryt men jeg trenger vel ikke skyldfølelse for at jeg har gjort noe fint for henne??

Alt du gjør som stemor er ting, som sagt over, som jeg tar som en selvfølge! Barnet er en del av familien din nå. Du stiller på lik linje med faren. Det er jobben din å investere tid, omsorg og kjærlighet i henne. Moren skylder deg ikke noe takk for det. Har du egne biologiske barn? For det er ingen som sender deg takkekort eller skryter av deg for at du gjør en god jobb. Det er ting som er forventet at du gjør fordi at du er glad i dem og bryr deg om dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Men de sender jo daglige snapper og oppdateringer dem imellom også. 

Ja, men hun har en helt annen relasjon til han enn hun har til deg. De har jo antageligvis bodd under samme tak, levd sammen. Det blir litt annerledes. Du kan ikke forvente å ha samme relasjon til henne som han. De har delt mange øyeblikk sammen. Du er kjæresten til far, ikke hennes tidligere kjæreste/samboer/ektemann som hun har fått et barn med. 

Endret av Sylveon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nilsen32
1 minutt siden, Sylveon skrev:

Alt du gjør som stemor er ting, som sagt over, som jeg tar som en selvfølge! Barnet er en del av familien din nå. Du stiller på lik linje med faren. Det er jobben din å investere tid, omsorg og kjærlighet i henne. Moren skylder deg ikke noe takk for det. Har du egne biologiske barn? For det er ingen som sender deg takkekort eller skryter av deg for at du gjør en god jobb. Det er ting som er forventet at du gjør fordi at du er glad i dem og bryr deg om dem. 

Men hvorfor skal hun begynne å skylde på meg på at datteren begynner å mase? Det får jo meg til å få dårlig samvittighet for at jeg gjør ting for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nilsen32
1 minutt siden, Sylveon skrev:

Ja, men hun har en helt annen relasjon til han enn hun har til deg. De har jo antageligvis bodd under samme tak, levd sammen. Det blir litt annerledes. Du kan ikke forvente å ha samme relasjon til henne som han. De har delt mange øyeblikk sammen. Du er kjæresten til far, ikke hennes tidligere kjæreste/samboer/ektemann som hun har fått et barn med. 

Nei men hun trenger da vel ikke være nedlatende og ignorere meg som skal ha en så stor del i livet til dattera fordet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nilsen32 skrev:

Men hvorfor skal hun begynne å skylde på meg på at datteren begynner å mase? Det får jo meg til å få dårlig samvittighet for at jeg gjør ting for henne.

Jeg tenker at du ikke skal ta deg nær av det. Det er også noe jeg ville forventet om min 7-åring var på teater - at det ble kjøpt masse godteri. Det er bare å svare: Nei, vi kjøpte ikke noe. Evt. å ignorere det. Det er naturlig at 7-åringer tester grenser og vil gjerne ha mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nilsen32 skrev:

Nja, vi har vært på arrangementer med bare dattera sammen bare vi to uten far.  Men vi ville aldri gått på byen og tatt en drink sammen😅 Det må jo gå litt kommunikasjon innimellom da jeg har dattera litt alene også. Jeg henter og leverer på skolen innimellom og leverer til mor. 

Ok. Jeg vet ikke hva det var med ingen respons, men det trenger ikke være så viktig. Ikke alltid jeg svarer fordi det ikke er noe å svare.

Men ellers sånn ut fra innlegget ditt kan det virke som om du "prøver litt for hardt" å være "flink stemor". Ikke pga det du tar datteren med på, men fordi du vil ha "takk", og ble såret over kommentaren. 

Bare tenkte på en veninne av meg som takket stemoren til hennes datter fordi hun hsdde hjulpet datteren med noe. Og da svarte stemoren at det var en selvfølge og skulle bare mangle. Hun ble smått fornærmet, så ikke så lett alltid med kommunikasjon. 

Men ha fokus på datteren og gi henne de opplevelsene du gjør! Ikke noe å bry seg om den kommentaren fra moren syns jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367

Njæ, jeg får litt dårlige vibber av at du sender bilder til moren for å vise hvor supert dere har hatt det. Kjøper ikke helt at dette kun er for å glede barnet. Litt av det, og litt som et stikk til mor kanskje? I tillegg er min erfaring at det er ikke bare på scenen at skuespillere elsker drama.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sylveon skrev:

Alt du gjør som stemor er ting, som sagt over, som jeg tar som en selvfølge! Barnet er en del av familien din nå. Du stiller på lik linje med faren. Det er jobben din å investere tid, omsorg og kjærlighet i henne. Moren skylder deg ikke noe takk for det. Har du egne biologiske barn? For det er ingen som sender deg takkekort eller skryter av deg for at du gjør en god jobb. Det er ting som er forventet at du gjør fordi at du er glad i dem og bryr deg om dem. 

Hun ber jo ikke om takk hun lurer på og synes det er rart at mor ikke gir noe respons på bildene. Og lurer på hvorfor hun får skylden for brus og godis. Tror du har lest andre innlegg enn oss andre her. 

Anonymkode: c9fa1...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Nei men hun trenger da vel ikke være nedlatende og ignorere meg som skal ha en så stor del i livet til dattera fordet? 

Jeg tenker du har for store forhåpninger til moren. Du burde verdsette tiden sammen med stedatteren istedenfor å fokusere på at moren skal skryte deg opp i himmelen. Det du gjør er en selvfølge. Det er ikke noe du burde kreve takknemlighet for. Det er noe du burde gjøre fordi at du liker det, fordi at du liker jenta og fordi at du verdsetter å tilbringe tid sammen med. Jeg syns at fokuset ditt er veldig, veldig, veldig feil i denne saken. 

Endret av Sylveon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ok. Jeg vet ikke hva det var med ingen respons, men det trenger ikke være så viktig. Ikke alltid jeg svarer fordi det ikke er noe å svare.

Men ellers sånn ut fra innlegget ditt kan det virke som om du "prøver litt for hardt" å være "flink stemor". Ikke pga det du tar datteren med på, men fordi du vil ha "takk", og ble såret over kommentaren. 

Bare tenkte på en veninne av meg som takket stemoren til hennes datter fordi hun hsdde hjulpet datteren med noe. Og da svarte stemoren at det var en selvfølge og skulle bare mangle. Hun ble smått fornærmet, så ikke så lett alltid med kommunikasjon. 

Men ha fokus på datteren og gi henne de opplevelsene du gjør! Ikke noe å bry seg om den kommentaren fra moren syns jeg. 

Du har alltid så mange merkelige meninger. 

Anonymkode: c9fa1...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har alltid så mange merkelige meninger. 

Anonymkode: c9fa1...69e

Sammenlignet med hvem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nilsen32
3 minutter siden, xfs367 skrev:

Njæ, jeg får litt dårlige vibber av at du sender bilder til moren for å vise hvor supert dere har hatt det. Kjøper ikke helt at dette kun er for å glede barnet. Litt av det, og litt som et stikk til mor kanskje? I tillegg er min erfaring at det er ikke bare på scenen at skuespillere elsker drama.

Nei nei og atter nei. Man kan jo ikke skrive noe her på kg uten at folk tolker det negativt. Jeg ville jo bare at hun skulle ha glede i å se hva vi hadde gjort og at dattera hadde hatt en fin dag siden hun ikke kunne være der og oppleve det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nilsen32
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ber jo ikke om takk hun lurer på og synes det er rart at mor ikke gir noe respons på bildene. Og lurer på hvorfor hun får skylden for brus og godis. Tror du har lest andre innlegg enn oss andre her. 

Anonymkode: c9fa1...69e

TAKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
9 minutter siden, Nilsen32 said:

Nei nei og atter nei. Man kan jo ikke skrive noe her på kg uten at folk tolker det negativt. Jeg ville jo bare at hun skulle ha glede i å se hva vi hadde gjort og at dattera hadde hatt en fin dag siden hun ikke kunne være der og oppleve det selv..

Jeg kan godt tro på at rent bevisst er det dette du tenker, men underbevisst er det alltid et element av konkurranse kvinner seg i mellom. Og det er dette moren har plukket opp, for hun er kvinne selv, så hun vet hvordan dere fungerer. Hun forstår at selv om du mener vel, så er det fortsatt et element av "jeg er en bedre mor enn deg" der. Hun forstår dette fordi hun er lik selv, og hun svarer deg ikke fordi hun vil ikke vedkjenne at du vant dette slaget, teater-slaget.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ber jo ikke om takk hun lurer på og synes det er rart at mor ikke gir noe respons på bildene. Og lurer på hvorfor hun får skylden for brus og godis. Tror du har lest andre innlegg enn oss andre her. 

Anonymkode: c9fa1...69e

Hun vil ha skryt og takknemlighet av moren for at hun har "giddet" å ta med datteren på teater 4 ganger. For meg så høres det helt absurd ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Nei nei og atter nei. Man kan jo ikke skrive noe her på kg uten at folk tolker det negativt. Jeg ville jo bare at hun skulle ha glede i å se hva vi hadde gjort og at dattera hadde hatt en fin dag siden hun ikke kunne være der og oppleve det selv..

Hvis det hadde vært motivasjonen din så hadde du ikke hengt deg opp i den manglende responsen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nilsen32
1 minutt siden, Sylveon skrev:

Hun vil ha skryt og takknemlighet av moren for at hun har "giddet" å ta med datteren på teater 4 ganger. For meg så høres det helt absurd ut. 

Herregud, du vrir jo på alt.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nilsen32 skrev:

Herregud, du vrir jo på alt.... 

Det er sånn du har fremstått fra første innlegg for meg. Jeg har prøvd å skrive det litt fint i starten fordi at du har fremstått som om du er veldig usikker på deg selv, men ey, nå kom det frem. ;). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sylveon skrev:

Hun vil ha skryt og takknemlighet av moren for at hun har "giddet" å ta med datteren på teater 4 ganger. For meg så høres det helt absurd ut. 

Du er fryktelig kritisk mot ts. Hvorfor?

Anonymkode: 99843...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...