Gå til innhold

Ingen respons fra mor til stemor.

Anbefalte innlegg

Gjest Nilsen32
Skrevet

Hei. 

Jeg har en stedatter som får være med meg på mye forskjellig.jeg jobber som skuespiller så jeg tar med henne på forestillinger, backstage og masse annet. Jeg gjør barneforestilling så det er midt i blinken, hun får mange nye venner og opplevelser. Jeg tilbød meg å hente dattera en dag moren måtte jobbe lenge for å ta henne med og levere henne senere. Jeg sendte bilder til både mor og far med beskrivelse av de morsomme dagene, alle vennene hun hadde fått og at vi koste oss. Kjæresten min ble selvsagt kjempeglad men moren svarte ikke engang. 

Nå har vi hatt en liten runde hvor datter har mast veldig mye om å kjøpe ting. Mor og far har pratet om det og moren skyldte på teateret datteren har vært med på. "Det ble jo sikkert mye godteri og brus der" (Hun har vært med meg 4 ganger) 

For det første så har ikke jeg kjøpt noe til henne men for det andre så blir jeg litt såret. Nå har jeg tatt med datteren på så mye gøy og jeg får ikke en takk engang. Selv ikke da jeg tilbød meg å ta med henne en ekstra dag. Så skylder hun på meg når det kommer til at datteren spør om mye brus og godis! 

Hva tenker dere om dette? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mor er nok litt sjalu på deg, for at du har muligheten til å ta med datteren hennes på alt mulig gøy. Mulig hun er redd for at datteren skal få mer lyst til å være sammen med deg enn henne, det er nok ikke noen god følelse å kjenne på. 

Anonymkode: 1f050...e18

• Liker 16
Gjest Nilsen32
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor er nok litt sjalu på deg, for at du har muligheten til å ta med datteren hennes på alt mulig gøy. Mulig hun er redd for at datteren skal få mer lyst til å være sammen med deg enn henne, det er nok ikke noen god følelse å kjenne på. 

Anonymkode: 1f050...e18

Men Skal ikke jeg ta med datter på slike ting da? Jeg tenker jo at jeg vil gjøre det som er bra for barnet, at hun får det fint og får nye opplevelser!

AnonymBruker
Skrevet

Du virker som ei super stemor. Synd at mor ikke responderer. Fortsett med det du gjør, for stedatterens skyld ❤️

Anonymkode: 99843...9df

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fortsett slik du gjør, men ikke send bilde og oppdatering til biologisk mor. Det er nok sårt. I lengden vil du nok få mer respons, men nå er det for nytt.

Anonymkode: a32b6...df6

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte er helt hysteriske når det kommer til brus og godteri. 
Mor høres ut til å være en av dem.
'

Anonymkode: a3a29...363

• Liker 1
Skrevet

Det er jo selvfølgelig bra det du gjør! 

Men det er helt umulig å si noe ifh hvorfor mor ikke responderer uten å vite mer om henne, om hvor nært forhold dere har osv. Er det naturlig for deg at dere har kontakt bare dere to fks? 

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvorfor du ønsker respons fra henne? Hvorfor er det viktig? Min samboer har aldri forventet noe lignende fra min eksmann. Det første om slo meg er at du kanskje er veldig ny i familien og ikke helt har funnet din plass ennå som gjør at du føler deg usikker på mor? Kan du ikke bare gjøre ting med stedatteren fordi at du liker det? Er det virkelig så viktig med svar fra moren? 

Endret av Sylveon
  • Liker 7
Skrevet
23 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Men Skal ikke jeg ta med datter på slike ting da? Jeg tenker jo at jeg vil gjøre det som er bra for barnet, at hun får det fint og får nye opplevelser!

Jeg har aldri sendt noe til stemor eller pappa. Det er jobben som foreldre å ta vare på barna. Det du gjør - det tar jeg som en selvfølge - at man velger å investere tid, omsorg og kjærlighet i barna sine. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av å få skryt fra mor? Er det derfor du gjør det? Synes det virker svært merkelig å drive å sende snapper av hva du og din stedatter gjør til barnets mor og så forvente takknemlighet fra henne.

Anonymkode: e226e...d99

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Jo, fortsett med det. Men gå litt stille i dørene og ikke send oppdateringer og bilder til moren. La barnets foreldre ta seg av kommunikasjonen om henne. Enig i at mor nok er redd for at du skal ta for stor plass. Hold fokuset på barnet og at dere har det fint sammen så går dette bra!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamelt er barnet og hvor lenge har du vært sammen med ex mannen hennes? Kan du ikke fortelle far hva dere har gjordt istedet for mor? Så kan evt mor spørre deg om det er noe?

Anonymkode: be959...39a

• Liker 4
Gjest Nilsen32
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som ei super stemor. Synd at mor ikke responderer. Fortsett med det du gjør, for stedatterens skyld ❤️

Takk😊

Gjest Nilsen32
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamelt er barnet og hvor lenge har du vært sammen med ex mannen hennes? Kan du ikke fortelle far hva dere har gjordt istedet for mor? Så kan evt mor spørre deg om det er noe?

Anonymkode: be959...39a

Hun er 7 år og vi har vært sammen i 3. Ja, får gjøre det. Tenkte det bare var koselig for henne å se datteren gjøre fine ting.

Gjest Nilsen32
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av å få skryt fra mor? Er det derfor du gjør det? Synes det virker svært merkelig å drive å sende snapper av hva du og din stedatter gjør til barnets mor og så forvente takknemlighet fra henne.

Anonymkode: e226e...d99

Jeg er ikke opptatt av å få skryt fra mor. Far og mor sender daglige oppdateringer og da tenkte jeg det kanskje var hyggelig for dem begge å se barnet gjøre noe annet og spennende. Og få oppdatering når ikke de er med henne. Men jeg syntes det var rart når hun ikke svarer på noe jeg sender henne. Hvorfor er det rart at jeg sender bilder av dattera? Jeg er jo en del av livet hennes og tar henne med på noe hun aldri har sett eller hatt mulighet til å se. Trudde jo en mor bare ville vært glad for å se en stemor som bryr seg? 

Skrevet
1 minutt siden, Nilsen32 skrev:

Jeg er ikke opptatt av å få skryt fra mor. Far og mor sender daglige oppdateringer og da tenkte jeg det kanskje var hyggelig for dem begge å se barnet gjøre noe annet og spennende. Og få oppdatering når ikke de er med henne. Men jeg syntes det var rart når hun ikke svarer på noe jeg sender henne. Hvorfor er det rart at jeg sender bilder av dattera? Jeg er jo en del av livet hennes og tar henne med på noe hun aldri har sett eller hatt mulighet til å se. Trudde jo en mor bare ville vært glad for å se en stemor som bryr seg? 

Ikke? For meg så fremstår det som om du er veldig opptatt av å få skryt av moren for at du gjør en god jobb.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sylveon skrev:

Ikke? For meg så fremstår det som om du er veldig opptatt av å få skryt av moren for at du gjør en god jobb.

Og mor burde gi skryt, for hun høres veldig dyktig og inkluderende ut. 

• Liker 3
Gjest Nilsen32
Skrevet
Akkurat nå, Sylveon skrev:

Nei. Jeg tenkte bare det var hyggelig for henne å få bilder av noen fine dager. Men reagerer på at jeg ikke fikk en tommel opp engang og at hun skylder på meg når dattera begynner å mase om godis. Jeg behøver ikke skryt men jeg trenger vel ikke skyldfølelse for at jeg har gjort noe fint for henne??

Gjest Nilsen32
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og mor burde gi skryt, for hun høres veldig dyktig og inkluderende ut. 

Takk❤

Gjest Nilsen32
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Det er jo selvfølgelig bra det du gjør! 

Men det er helt umulig å si noe ifh hvorfor mor ikke responderer uten å vite mer om henne, om hvor nært forhold dere har osv. Er det naturlig for deg at dere har kontakt bare dere to fks? 

Nja, vi har vært på arrangementer med bare dattera sammen bare vi to uten far.  Men vi ville aldri gått på byen og tatt en drink sammen😅 Det må jo gå litt kommunikasjon innimellom da jeg har dattera litt alene også. Jeg henter og leverer på skolen innimellom og leverer til mor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...