Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #1 Del Skrevet 4. mai 2005 ...og trenger litt råd og tips. Jeg har aldri reist alene til Syden før (skal til Mallorca i august), og har alltid latt mamma ta seg av det meste. Nå er ikke mamma her lenger, og jeg bare lurte på om noen har noen tips til f.eks: Hva er veldig viktig å huske på i forveien? Hva er viktig å ha med? Hva burde man ha i håndbagasje? Hva jeg skal pakke med ellers er vel ganske greit. Hvor mye penger pleier det å gå med for to "voksne" som ikke drikker nede der på to uker? Reiser med Ving, noe jeg har gjort før og er kjent på stedet så er "sikret" sånn sett også Håper noen kan tipse meg litt, og kom gjerne med andre råd om du har noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 7. mai 2005 #2 Del Skrevet 7. mai 2005 ...og trenger litt råd og tips. Jeg har aldri reist alene til Syden før (skal til Mallorca i august), og har alltid latt mamma ta seg av det meste. Nå er ikke mamma her lenger, og jeg bare lurte på om noen har noen tips til f.eks: Hva er veldig viktig å huske på i forveien? Hva er viktig å ha med? Pass, penger, billetter, magetabletterHva burde man ha i håndbagasje? pass, penger, billetter, solbriller, lesestoff...... Hva jeg skal pakke med ellers er vel ganske greit. Hvor mye penger pleier det å gå med for to "voksne" som ikke drikker nede der på to uker? tja,, hvor mange måltider spsier dere ute? hva skal dagsbehovet dekke? bare mat, eller alt annet småting og? Opp til en 1000 kanskje (var vel rund det jeg og sambo brukte på kyrpos, og da var det alkohol med i bildet og)Reiser med Ving, noe jeg har gjort før og er kjent på stedet så er "sikret" sånn sett også Håper noen kan tipse meg litt, og kom gjerne med andre råd om du har noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #3 Del Skrevet 7. mai 2005 Bare 1000 kroner altså? Hvor mange måltider per dag er det snakk om da egentlig? Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. mai 2005 #4 Del Skrevet 8. mai 2005 da ble det gjerne til frokost, (ikke alltid vi gadd det da).. lunsj,, (som da gjerne var en pizza eller noe annet enkelt.(det koster ikke allverden) og middag. spørs jo hvor dere spiser hen og da(dyr - billig restaurant).. og om dere har tenkt dere en 3 retters middag hver dag.... er usikker på prisnivået på mallarca.. har bare vært der en gang.. og da var jeg 16 år.. og da betalte jo mamma og pappa..så da brydde jeg meg ikke så mye om priser egentlig, men en 1000 lapp trur jeg skulle gå bra.. ei vennine av meg som også var med til kypros brukte vel omtent 7000-8000 kr på 14 dager,, og dette var totalt! (altså med drikke, utflukter og shopping,) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #5 Del Skrevet 8. mai 2005 Okey. takk Det hørtes jo ganske rimelig og greit ut. Var det Euro på Kypros? Vet det er det på Mallorca, men har hørt at det er ganske dyrt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mari-Mari-Mette Skrevet 9. mai 2005 #6 Del Skrevet 9. mai 2005 Uansett om det er pr persom eller for begge, er 1000,- kr altfor lite!! 3 måltider pr dag for bare 143,- kr !!!! Da må dere iallefall lage maten selv, eller spise på gatekjøkken.Ikke leie solsenger , ikke handle noe annet enn mat og ikke reise på utflukter. Blir det noen koselig ferie da, når man må snu på hver krone? Jeg anbefaler at dere tar med 2000,- kr pr pers. Viss dere synes det høres mye ut, så er det jo bedre å komme hjem med penger enn å være blakk i et land langt hjemmefra. Det kan være lurt å ta med det tlf.nr. man ringer banken, for å få sperret bankkortet sitt, i tilfelle dere skulle være uheldige å miste det eller få det stjålet.Viss dere har tenkt dere på utflukt vil jeg anbefale dryppsteinsgrottene i Porto Cristo. Fantastiske kunstverk fra naturen sin side!!! God tur og kos dere :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mari-Mari-Mette Skrevet 9. mai 2005 #7 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg er visst ikke helt våken..Trodde dere skulle være borte i en uke, og så var det to... Da blir det jo enda verre...Det er absolutt ikke mulig å leve 2 pers i 14 dager på 1000,-kr.(71,50 pr dag....) Ta med minimum 3000,- kr pr pers, helst 4000,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #8 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg er visst ikke helt våken..Trodde dere skulle være borte i en uke' date=' og så var det to... Da blir det jo enda verre...Det er absolutt ikke mulig å leve 2 pers i 14 dager på 1000,-kr.(71,50 pr dag....) Ta med minimum 3000,- kr pr pers, helst 4000,-[/quote'] Jeg sier meg absolutt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 10. mai 2005 #9 Del Skrevet 10. mai 2005 Såvidt jeg kan se så refererer Idahe til DAGSbehovet, og da nevner hun 1000,- (inkludert alkohol).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 10. mai 2005 #10 Del Skrevet 10. mai 2005 Vi (to pers) var på Mallorca for to år siden, Og da gikke det ca 1000 kr per dag altså ca 7000 på en uke. Dette inkluderte alt; tre måltider på restaurant, alkohol, solsenger og to dagers leiebil. Man kan helt sikkert klare seg på mindre hvis det er et mål. Vi levde godt da :-) Mallorca er ikke blant de billigste stedene å reise til, men prisnivået er lavere enn i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 10. mai 2005 #11 Del Skrevet 10. mai 2005 var per DAG ja,,, 1000 kr per uke hadde vel blitt litt knapt trur jeg sist jeg var kypros var det pund (kyprotise sådan)... har også hørt at det har blitt dyrt på mallorca siden euron kom,, men det tør jeg ikke utale meg om siden jeg ikke ha vært der siden de brukte pesetas (eller hva det het) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå