Gå til innhold

Klemming er seksuell trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hardline feminist Clementine Ford ties a man 'trading hugs for blowing bubbles with his granddaughter' to sexual assault and the #MeToo move

Clementine Ford likened a grandfather asking for a hug to #MeToo movement
She penned an advice column for a mother asking how to respond to grandpa
The woman said she was trying to teach her daughter about consent 
Ms Ford said the woman had done the right thing by scolding the grandfather
She wrote the woman was helping her daughter protect herself from assault 

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7206839/Clementine-Ford-links-grandpa-asking-one-year-old-granddaughter-hug-metoo.html

Så er dere enige med denne Clementine Ford, er dette seksuell trakassering?

Anonymkode: aa52a...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner er jo gale i hodet generelt, forstår ikke at menn tørr å gå inn i forhold i dagens samfunn.

På en annen side kan kvinnen behandle mannen akkurat som de vil selv, klemme, klype/klappe på rumpa, seksuell trakkasering. Alt er lov så lenge det kommer fra kvinnen.

Anonymkode: 4a771...b81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du og leter med lys og lupe etter artikler som dette? Tror du virkelig dette reflekterer hvordan kvinner flest tenker?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, visp skrev:

Sitter du og leter med lys og lupe etter artikler som dette? Tror du virkelig dette reflekterer hvordan kvinner flest tenker?

Siden du følte deg personlig angrepet så vil jeg anta at du tenker slik. 

Anonymkode: aa52a...ae3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

I mean, it is sexual assault if the person attacks the other or if the other feels atacked? Sorry if i didnt understand the theme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest i går spurte en dame meg om hun kunne få gi meg en klem. Har sett henne før, men aner ikke navnet, f. eks. 
Jeg sa selvfølgelig nei takk, jeg misliker intimiteter med fremmede. Men det at hun spurte og ikke bare buste på, var et meget sympatisk trekk. Et eksempel til efterfølgelse!

Anonymkode: f8cb1...cb6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du følte deg personlig angrepet så vil jeg anta at du tenker slik. 

Anonymkode: aa52a...ae3

Hvorfor det? Er det en logisk konklusjon, synes du? "Hun svarer slik, dette er et bevis på slik".

Regner med de fleste kvinner synes dette er dritteit.

Anonymkode: 1485d...c01

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Og du tror ikke menn syn det er dritteit at all kontakt med dere potensielt kan være seksuelle overgrep ifølge dere selv.

Dere selv? Hvem snakker du egentlig med?

Anonymkode: 1485d...c01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemming kan være sexuel trakassering men ikkje nødvendigvis.. Husker selv at enkelt eldre  menn hadde litt for mye glede av klemme meg når ei va tidelig tenåra.. 

Anonymkode: 1e16a...69b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner klemmer jo veldig mye mer enn menn... Skjønner ikke hvorfor alt menn gjør er så negativt. Samme med å snakke med fremmede av motsatt kjønn, kvinner gjør det jo og hele tida og slipper unna med det. 

Anonymkode: 1107a...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært mine barn at de ikke må gi klem til noen som helst hvis de ikke vil. Onkel som står i døren og skal si hadet, MÅ slettes ikke få klem. Det er helt opp til dem hvem de vil gi intimitet til. Å bytte såpebobler mot klemmer, mener jeg går inn under det samme. Hvordan skal de vite rett fra galt når de blir så gamle at menn vil bytte til seg andre ting?

Anonymkode: d46f7...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seksuell trakassering er kanskje vel brutal ordbruk, men jeg lærer guttene mine at de ikke trenger å klemme noen om de ikke vil.

På samme måte lærer jeg dem at andre også må få bestemme selv, og at man fint kan si hadet og takk og blåse såpebobler(!) uten å verken kunne «kreve» eller måtte «avgi» klemmer. 

Om en mor prøver å lære barnet sitt om samtykke og egne grenser, er jo tvangsklemming et naturlig sted å begynne, uten at man trenger å dra retorikken så veldig langt. 

Endret av Hactar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er vell per definisjon seksuell trakassering så lenge noen føler at det er det? Vi så jo nylig her hjemme en ung student som fikk gjennomgå for å ta til orde for at en skal si hei og bli kjent med nye folk, så klem er nok godt innenfor "ikke greit". 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ikke direkte seksuell trakaseringvslik jeg mener det men jeg må få si at klemming er en uting både fra kvinner og menn. Liker ikke det der i det hele tatt men smiler høflig og preSses til å klemme tilbake! 

Vær så snill slutt med all den der klemmingen det er slitsomt, kleint og klamt! 

Anonymkode: cc1fc...93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle barn skal nekte sine mødre klemmer...

Anonymkode: a41dd...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet da vel nå at man ikke skal tigge (eller forhandle) klemmer av små barn? Selv ikke elskelige, gamle tanter, som meg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 9.24, AnonymBruker skrev:

Kvinner er jo gale i hodet generelt, forstår ikke at menn tørr å gå inn i forhold i dagens samfunn.

På en annen side kan kvinnen behandle mannen akkurat som de vil selv, klemme, klype/klappe på rumpa, seksuell trakkasering. Alt er lov så lenge det kommer fra kvinnen.

Anonymkode: 4a771...b81

Hvorfor er de det da? Fordi gjennom flere århundre så har mange kvinner blitt utsatt for seksuelle overgrep og man vil helst ta forhåndsregler? Det er jo fullstending mangel på empati i forhold til hva kvinner må leve med daglig i form av uønsket oppmerksomhet. Hvorfor blir dere så fornærmet?? Jeg forstår det ikke.. Hvis det ikke gjelder dere, så move on. Det gjelder de som står bak slik oppførsel.

Anonymkode: ff66f...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...