Gå til innhold

Hvem får se dere naken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.7.2019 den 19.57):

Er så mye snakk om nakenhet og sjenanse for tida

Er det mye snakk om det? Kan ikke huske sist jeg hørte prat om det. Må ha vært på videregående for over 15 år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2019 den 19.57):

Bare partneren? Eller venner, familie, kollegaer etc? Alle som vil? 

Eller ingen? 

Er så mye snakk om nakenhet og sjenanse for tida, folk som ikke tør dusje i fellesdusjer bl.a.

Eller kan snu på det, hvem får IKKE se dere naken? 

Anonymkode: d18ab...400

De kvinner over 19 år som ønsker

Anonymkode: c5682...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei desverre holdt jeg på å si. Men kunne sikkert vært gøy å være naken sammen med en lesbisk kvinne også😂

Anonymkode: 0d7ea...165

Meg igjen.

Haha, skjønner 

Anonymkode: afe22...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De kvinner over 19 år som ønsker

Jeg er over 19 år og ønsker, er du kvinne du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Alle i garderoben og i badstua. Alle på nakenstranda. Når jeg var ung  var det naken fellesbadstu på idrettsbygningen på Blindern, så alle der.

På 70-80 tallet var det ganske vanlig med liberalt syn på nakenhet. Også noen videregående klasser hvor gutter og jenter dusjet nakne sammen. Rart så konservativt det har blitt i dag. I dag er man vel strengere enn man har vært noen gang før, selv tusen år tilbake.

Anonymkode: 0e3be...772

Om du tenker på hva for noe alvorlige greier som hender, så er det vel ikke så rart at det har blitt slutt på det.

Anonymkode: 44903...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helst ingen andre enn min mann. Men desverre pga mye sykdom som krever oppfølging og undersøkelser er det mange helsepersonell som også må det. 

Anonymkode: 5409c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om du tenker på hva for noe alvorlige greier som hender, så er det vel ikke så rart at det har blitt slutt på det.

Hva mener du? Det er vel større sjanse for at kvinner blir overfalt på fest eller i mørke bakgater enn i garderober og fellesdusjer. I garderober/dusjer kommer og går folk hele tiden så det er stor sjanse for at et overgriper vil bli avbrutt. Man har også rimelig god oversikt over hvem som kommer og går så sjansen er stor for å finne han igjen. 

Tviler på at det er noen statistikk som bekrefter din påstand.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tror ikke dagens bikinier gir noe nevneverdig beskyttelse i forhold til å være naken. Det er nok mer avgjørende hvor og når man er et sted enn hvordan man går kledd.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror ikke dagens bikinier gir noe nevneverdig beskyttelse i forhold til å være naken. Det er nok mer avgjørende hvor og når man er et sted enn hvordan man går kledd.

Dusjing sammen er noe helt annet. 

Holdningene våre til grenser nå er tryggere, vi må respektere at folk skal slippe å bli utsatt når de er i en sårbar ungåeøig posisjon som å måtte dusje på skolen eller gå på toalettet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er over 19 år og ønsker, er du kvinne du og?

haha, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et avslappet forhold til nakenhet, som naturist, og liker å være naken alene eller med andre nakne eller påkledde, men påtvinger ingen min nakenhet der hvor det ikke er naturlig.

Ikke-sortert og -uttømmende liste: kona, barna, venner, ved båttur, dykking, badstu, massasje/hamam, nakenbad, -soling, -vandring, -løp, -yoga, -fest, -minigolf, -boccia, -volleyball, i fellesgarderoben, på spa, naturistsentre, foran helsepersonell, voksterapeut, som aktmodell, m.m.

Jeg ønsker og håper at synet på nakenhet normaliseres litt igjen, og jeg tror de aller fleste har god av å være litt naken, alene eller sammen med andre uavhengig kjønn og legning.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dusjing sammen er noe helt annet. 

Holdningene våre til grenser nå er tryggere, vi må respektere at folk skal slippe å bli utsatt når de er i en sårbar ungåeøig posisjon som å måtte dusje på skolen eller gå på toalettet. 

Tror dette er mer psykologi og kulturelle forestillinger enn det er reell fare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du kan vise til noe som helst som sier at nakenhet har bidratt til overgrep er du god.

De fleste som blir voldtatt er ikke nakne, og de er i hvertfall ikke på stranda eller i garderoben..

Anonymkode: bc791...35d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ektefelle, barn og de som jeg trener sammen med (fellesdusj). 

Når tenker dere det greit å slutte vise seg naken for barna? Har det en grense?

Anonymkode: 4adb6...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et helt naturlig forhold til egen kropp og nakenhet og jeg liker å beholde klærene på for det meste av tiden. Det er ikke motstridende i forhold til det meste av denne tråden baserer seg på (at kun de som elsker å tusle rundt naken hele dagen har et naturlig forhold til sin egen kropp og nakenhet).

Jeg dusjer ikke med fremmede mennesker, går ikke på do med fremmede mennesker, bader skjeldent/aldri naken med andre. Og er veldig glad for at jeg lever i et samfunn hvor vi for det meste har på oss klær. Mannen ser meg naken og helsepersonell men ut over det er det vel ingen som ser meg naken. Og jeg kan ikke komme på en eneste grunn til at det skulle forandres på noen måter heller.

Og jeg er selv veldig takknemlig for at jeg slipper å leve i hippie tiden. Det går fint an å ha et naturlig forhold til egen kropp og samtidig være glad for at vi lever i et moderne samfunn hvor vi bruker klær.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner, og legen om absolutt nødvendig. Alltid vært forferdelig ukomfortabel med å la andre se meg naken, eller være rundt andre som er nakne.

Anonymkode: 27b9e...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De det faller naturlig med. Så barna, mannen, de i garderoben og de som er der når jeg ner på the well eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...