Gå til innhold

Hva slags Ingeniør burde jeg bli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg vurderer å studere for å bli ingeniør neste høst (altså om et år) men jeg er usikker hvilken ingeniør-linje jeg skal velge. Jeg vet at man bør satse på dataingeniør, men dette er ikke noe jeg er interessert i.

 

jeg vurderer enten byggingeniør eller bioingeniør, men er litt usikker på om det er ettertrakt.

hva burde jeg velge? 

Anonymkode: aca99...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke interesser har du?

Byggingeniør og bioingeniør er to vidt forskjellige yrker. Med byggingeniør kan du igjen velge mange ulike arbeidsplasser. Bioingeniør er jeg mindre kjent med. Hvis du skulle valgt en av disse, hva er motivasjonen din for å velge det? 

Anonymkode: cf401...eaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, xx123 skrev:

De høres mest interessant ut. Er ikke så interessert i elektro og data 

Men hva gjør at det høres interresant ut for deg?

Anonymkode: cf401...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør at det høres interresant ut for deg?

Anonymkode: cf401...eaa

Det høres bare spennende ut 

Anonymkode: aca99...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VVS er svaret. 

Anonymkode: 08745...c32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bioingeniør tror jeg er et interessant studium, men ærlig talt en ganske kjedelig jobb der valgmulighetene er få. Man driver stort sett og tar blodprøver og analyserer blod- eller vevsprøver på et sykehuslaboratorium. Det er også ganske snevre videreutdanningsmuligheter, og relativt lav lønn.

Bygg har langt mer varierte retninger å gå, både under grunnutdanningen og eventuelle videreutdanninger. Pluss mange forskjellige yrkesretninger både innen offentlig og privat sektor. Valgmulighetene er flere og lønnsnivået generelt atskillig høyere. 

Anonymkode: 6185d...103

  • Liker 6
Lenke til kommentar