Gå til innhold

Han truer med å «kidnappe» ungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 5.7.2019 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Deler omsorg for 2 barn med eksmann, vi har 50-50 deling. I sommer har vi 3 uker sammenhengende ferie med ungene hver, han først og jeg etterpå. Dette har jo vært planlagt i lang tid. Så fikk han plutselig et innfall virket det som, og jeg fikk beskjed om at han måtte ha ungene i en av mine ferieuker fordi han skal gifte seg...igjen. Dette fikk jegbeskjez om i mars. Da hadde jeg allerede fått sommerturnus på jobb, så jeg ga beskjed om at det var uaktuelt. Hvis han ville ha ungene i bryllupet, måtte de finne en dato i hans ferieuker. Forøveig synes jeg ikke noe om at de skal være med på det bryllupsopplegget, men det er jo hans unger og, så han får bestemme det. De nektet å bytte dato. Jeg sa at det kom ikke på tale at jeg ga fra meg ferie med ungene. Jeg bestilte også tur for oss tre i den perioden de absolutt skal ha bryllupet. Det har vært en del krangler mellom meg og eksen, og han har til og med fått sin mor!! til å ringe meg og klage. Fink også SMS fra den skløtta han skal gifte seg med.

Nå er ungene på ferie med faren sin, planen er at de skal komme hjem neste søndag og så skal jeg ha ferie med dem i 3 uker. Nå truer han med å ikke levere de tilbake, hvis jeg ikke garranteeer at jeg avlyser planlagt ferietur og sørger for at de er i bryllupet. Han truer også med ny barnefordelingssak hvor han skal ta fra meg ungene.

Han har aldri vært helt god i huet, men han har ikke kommet med slike trusler før. Jeg føler at jeg har sagt tydelig i fra k lang tid at de må tilpasse bryllupet og ikke omvendt, og jeg har ikkenplaner om å gi meg. Samtidig er jeg jo redd for at han faktisk gjennomfører planene. Noen råd? Kan jeg anmelde ham for slike trusler? Det er jo å true med kidnapping...

Anonymkode: e0330...e05

Kontakt familierådgiver og be om samtale med han. Da har du vist at du ønsker et godt forhold men at han i denne saken må tilpasse seg deg. Hvis han senere lager vanskeligheter har du vist at du ønsker en dialog.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...