Gå til innhold

Han truer med å «kidnappe» ungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du virker svært urimelig, TS. Du ville vel hatt barna dine i ditt bryllup, hvis du skulle giftet deg igjen??

Det er ikke ledig i kirken på ønsket dato, så kanskje det var den datoen som var ledige så de får giftet seg nå i sommer.

Om du nektet barna dine dette, så kommer sannheten for en dag og barna får vite hvor urimelig du var som nektet de å være i faren sitt bryllup.

Kanskje det er du som er skløtta her egentlig??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior

Sukk. Jeg sier bare stakkars barn. Hvorfor kan ikke folk skjerpe seg når de får barn og slutte å være så jævla sta og krangle? Ja dere er ekser, men for det må det gå an å samarbeide. Kan ikke du være den voksne og gi deg for ungene sin del? Det er tross alt bryllupet til faren. 

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS her. 

Hun har en avtale om ungene og da kan hun fritt bestille ferietur eller finne på andre ting med barna uansett hva exen mener. Her er det helt og holdent barnefar som prøver å dytte viljen sin gjennom for å ødelegge for mor.

Anonymkode: df9ff...9c3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med TS her. 

Hun har en avtale om ungene og da kan hun fritt bestille ferietur eller finne på andre ting med barna uansett hva exen mener. Her er det helt og holdent barnefar som prøver å dytte viljen sin gjennom for å ødelegge for mor.

Anonymkode: df9ff...9c3

Han gifter seg ikke for å ødelegge for mor...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det bare mor som skal være fleksibel, mens far kan gjøre som han vil? Er det rimelig?

Anonymkode: 3588b...17d

Sånn er det noen ganger!
Den ene ganger er jeg urimelig og far må gi etter, den andre dagen er det omvendt.

Whatthefuuuuuck slags folk er det her inne som har barn som som sitter og regner på kroner og ører og timer og minutter og bare "BUHU der var du urimelig, du må gi meg en time her, hvis ikke får du ikke en dag her".
Er det så jæææævla vanskelig å forstå at når man har unger blir det ALDRI likt og rettferdig?! Man gi og ta - det er ikke likt hele tiden, hver dag, hver uke, hvert år. Det er ikke aaaaaalltid kabalen går opp, det kaaaan hende det ikke blir som tenkt.
Det er hele konseptet med å ha barn. Og å måtte samarbeide med en eks av en partner. Too late to be sorry now.

TS - get the fuck over it.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt umulig å bytte om på feriene? At du får hans uker..

Anonymkode: f1174...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
2 timer siden, regine skrev:

Atte hva?? Fordi mor sier noe negativt om fars nye dame så rettferdiggjör det at FAR ensidig endrer allerede inngåtte avtaler med mor? Det er jo helt absurd. Dette handler om at FAR ikke overholder en allerede inngått avtale. Det er åpenbart ikke det aller beste samarbeidsklimaet mellom mor og far og da er det dobbelt viktig at inngåtte avtaler holdes. Av BEGGE parter. FAR hadde alle muligheter til å legge sitt giftermål på en dato hvor han faktisk HAR barna. Uten å måtte ödelegge for mors ferie. Noe han overhode ikke tar hensyn til.</quote>

Det vet vi ikke. Kanskje dette var eneste mulige dag? Det eneste vi vet er at mor ikke er villig til å strekke seg.

2 timer siden, regine skrev:

Mor har garantert en arbeidsgiver å forholde seg til og, og det betyr også at hun ikke bare kan endre sin ferie i hytt og pine. Ut fra det TS skriver, var det heller ikke slik at FAR på noe vis tilböd et bytte, eller på noe annet vis la godviljen til for å få dette til å gå for alle parter. </quote>

Det vet vi heller ikke. For alt vi vet kan det være at mor ikke en gang har forsøkt. Og bryllupet er en dag av tre ukers ferie. Hvor vanskelig kan det være for mor å reise på et annet tidspunkt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du bestilte ferieturen etter bryllupsdatoen var satt, og uten å være 100% sikker på at han kom til å endre den, så synes jeg du må tenke litt på hvorfor du gjorde det, og være ærlig med deg selv. Det høres jo ut som at den egentlige planen din var at hvis du bestilte reise, så måtte far endre dato. Også gjorde han ikke det, så nå sitter du der med skjegget i postkassa. Det er selvsagt kjipt å miste en dag med ungene i sine uker, men litt fleksibel må det gå an å være. Den reisen skulle du aldri ha bestilt. Du får tenke og forsvare deg selv så mye du vil, jeg mener fortsatt at dette er et egoistisk opplegg. 

Anonymkode: 65784...a81

Ærlig talt. Om hun har bestilt 2 uker til Spania og bryllupet er midt i mister hun hele turen.

Og hvorfor la de bryllupet til en dato midt i hennes ferie uten å høre med ts om det gikk greit først? Er får som lager de største problemene her.

Anonymkode: ef627...ada

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Mener dere virkelig at mor skal være hjemme i ferien fordi far valgte å gifte seg i hennes uker og ikke sine egne? Han har 50/50 og nok av dager å velge i! 

Han burde i så fall ha spurt før om det passet denne dagen eller om de er bortreist... 

Anonymkode: af745...e7b

Hun fikk jo beskjed i mars...

Anonymkode: 044f2...c8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Samtidig er jeg jo redd for at han faktisk gjennomfører planene. Noen råd? Kan jeg anmelde ham for slike trusler? Det er jo å true med kidnapping...

Snakk med noen fra MJK-gjengen. De gjør dette stille og pent uten av han for varige problemer fysisk. De gjør det gratis fordi de er gentlemen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det er snakk om når det passet å gifte seg i forhold til kirke, eller hvor de nå skal gifte seg, er jo ofte fullt på sommeren og da tar man datoen man får. Vil tro far helst ville giftet seg i sin ferie med barna. Men for all del alle mødre på KG ser jo bare djevler i alle fedre som ikke gjør som de sier. 

Anonymkode: 6539e...d90

Mulig, men TS skriver:

"Dere skriver alle sammen at det er så mye jobb å flytte på et bryllup. Men så vidt jeg vet var nesten ingenting planlagt utover hvilken dato det skulle være da jeg fikk vite hvilken dato det ble. Lokalet feks ble ikke bestilt før en måned senere. De skal ikke gifte seg i kirke. De hadde alle muligheter til å planlegge bryllupet på et annet tidspunkt, men nei. Det skulle være midt i min ferie."

2 timer siden, duplexx skrev:

Sånn er det noen ganger!
Den ene ganger er jeg urimelig og far må gi etter, den andre dagen er det omvendt.

Whatthefuuuuuck slags folk er det her inne som har barn som som sitter og regner på kroner og ører og timer og minutter og bare "BUHU der var du urimelig, du må gi meg en time her, hvis ikke får du ikke en dag her".
Er det så jæææævla vanskelig å forstå at når man har unger blir det ALDRI likt og rettferdig?! Man gi og ta - det er ikke likt hele tiden, hver dag, hver uke, hvert år. Det er ikke aaaaaalltid kabalen går opp, det kaaaan hende det ikke blir som tenkt.
Det er hele konseptet med å ha barn. Og å måtte samarbeide med en eks av en partner. Too late to be sorry now.

TS - get the fuck over it.

Jeg bare stusset over enigheten om at det var mor som måtte være fleksibel her, når det er far som bryter samværsavtalen. Jeg er fullstendig klar over at man må svelge kameler og være fleksibel med barn i delt heim. Og at det er lite vits i å holde regnskap.

Anonymkode: 3588b...17d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Om hun har bestilt 2 uker til Spania og bryllupet er midt i mister hun hele turen.

Og hvorfor la de bryllupet til en dato midt i hennes ferie uten å høre med ts om det gikk greit først? Er får som lager de største problemene her.

Anonymkode: ef627...ada

Og den turen ble bestilt ETTER at hun fikk vite datoen, så dette kunne hun lett unngått. Hun fikk beskjed i mars, og enkelte ting er ikke like lett å endre dato på.   De kan få en fantastisk ferie i år ved f.eks å dra en ukes tid til Kristiansand og dyreparken først, for så å dra til Spania en uke etterpå. Det hadde virkelig ikke vært vanskelig for mor å lagt opp til en fin ferie utenom denne ene dagen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Mulig, men TS skriver:

"Dere skriver alle sammen at det er så mye jobb å flytte på et bryllup. Men så vidt jeg vet var nesten ingenting planlagt utover hvilken dato det skulle være da jeg fikk vite hvilken dato det ble. Lokalet feks ble ikke bestilt før en måned senere. De skal ikke gifte seg i kirke. De hadde alle muligheter til å planlegge bryllupet på et annet tidspunkt, men nei. Det skulle være midt i min ferie."

Jeg bare stusset over enigheten om at det var mor som måtte være fleksibel her, når det er far som bryter samværsavtalen. Jeg er fullstendig klar over at man må svelge kameler og være fleksibel med barn i delt heim. Og at det er lite vits i å holde regnskap.

Anonymkode: 3588b...17d

Dette har ikke jeg fått med meg. Så da er jeg enig i at det er far som er vrang. Jeg holder likevel på at mors språkbruk og omtale av far sin tilkommende kone og holdning til sine egne barns deltakelse i bryllupet er upassende og lite samarbeidsvillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

En dag så er det kanskje du som trenger at faren er litt fleksibel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke ts er urimelig. Det er ikke alltid lett å endre ferietidspunkt, det spørs hvilken jobb man har, og å låse en dag midt i ferien begrenser mye.

Far kunne fint hatt bryllupet på et annet tidspunkt. Jeg stusser også på hvorfor far på død og liv må gifte seg på dette tidspunktet med en kvinne han traff for under et år siden 🤔 Hvorfor haster det sånn?

Anonymkode: b9e5f...7b1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hvorfor de gifter seg? Kan være mange grunner til at de ikke venter flere år.

Ja, det var kanskje dumt at datoen kræsjet med ts sin ferie.

Men hun bestilte ikke før etter hun fikk vite dette og hadde da mulighet til å tilpasse ferien slik at ungene får med seg begge deler.

 

Anonymkode: 20913...12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke ts er urimelig. Det er ikke alltid lett å endre ferietidspunkt, det spørs hvilken jobb man har, og å låse en dag midt i ferien begrenser mye.

Far kunne fint hatt bryllupet på et annet tidspunkt. Jeg stusser også på hvorfor far på død og liv må gifte seg på dette tidspunktet med en kvinne han traff for under et år siden 🤔 Hvorfor haster det sånn?

Anonymkode: b9e5f...7b1

Det er ikke sikkert det hadde vært så vanskelig om de allerede i mars hadde gått i dialog og vært litt samarbeidsvillige. Og det trenger absolutt ikke legge en begrensning på ferien. Neivell så ble det ikke tre uker ferie i syden i år, men man må da absolutt ikke på en lang reise for å gi 4-åringer en fantastisk ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Mulig, men TS skriver:

"Dere skriver alle sammen at det er så mye jobb å flytte på et bryllup. Men så vidt jeg vet var nesten ingenting planlagt utover hvilken dato det skulle være da jeg fikk vite hvilken dato det ble. Lokalet feks ble ikke bestilt før en måned senere. De skal ikke gifte seg i kirke. De hadde alle muligheter til å planlegge bryllupet på et annet tidspunkt, men nei. Det skulle være midt i min ferie."

Jeg bare stusset over enigheten om at det var mor som måtte være fleksibel her, når det er far som bryter samværsavtalen. Jeg er fullstendig klar over at man må svelge kameler og være fleksibel med barn i delt heim. Og at det er lite vits i å holde regnskap.

Anonymkode: 3588b...17d

Jeg syns mor og far er like dumme. Og halvparten av svarene i denne tråden.

Man kan ikke holde regnskap med unger, da blir man ikke enige. Om noen ting. Og vi veit alle at ungene lider mest.
Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tøytigern skrev:

Han kan ikke planlegge sitt bryllup rundt ex'en sin ferie. Det skjønner du og.

Jo, det kan han, når ferien er bestemt og han brått får for seg at han skal gifte seg i ferien til eksen og krever at hun skal sørge for at barna er der. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er fryktelig vanskelig og vrang, ts. Du fikk beskjed i mars om bryllupsdatoen, likevel bestiller du ferietur ETTER du fikk beskjed. Ville ikke du hatt barna dine i bryllupet ditt hvis du skulle giftet deg? 

En dag av din samværstid i ferien kan du gi eksen din. Det var du som dummet deg ut med å bestille ferie samme tid. Vanskelig å ha sympati med deg dessverre. 

Anonymkode: 701d4...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...