Gå til innhold

Han truer med å «kidnappe» ungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

Du får nok ikke prisen for årets mor akkurat 😫

Anonymkode: 4f623...f68

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

:hoho:

Her må jeg bare le av deg TS for du oppfører deg som om du skulle være en av ungene. "JÆI VIIL IKKEEE!!!"

Selvsagt er det noe annet å flytte på et bryllup en å flytte på noen feriedager.

Du er meget ego og jeg har null sympati for deg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bestilte ferieturen etter bryllupsdatoen var satt, og uten å være 100% sikker på at han kom til å endre den, så synes jeg du må tenke litt på hvorfor du gjorde det, og være ærlig med deg selv. Det høres jo ut som at den egentlige planen din var at hvis du bestilte reise, så måtte far endre dato. Også gjorde han ikke det, så nå sitter du der med skjegget i postkassa. Det er selvsagt kjipt å miste en dag med ungene i sine uker, men litt fleksibel må det gå an å være. Den reisen skulle du aldri ha bestilt. Du får tenke og forsvare deg selv så mye du vil, jeg mener fortsatt at dette er et egoistisk opplegg. 

Anonymkode: 65784...a81

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler selvsagt ikke om at ungene skulle vært på ferie med mor, men om at TS ønsker å skade ex'en og "skløtta" han skal gifte seg med. Bare at TS kaller damen for ei skløtte forteller alt vi trenger å vite.

TS er sint fordi ex'en skal gifte seg og ønsker ikke å samarbeide. Det har ingenting med hva som er bra for ungene, om de har "glede av et bryllup" , om de heller skulle vært hos mor fordi hun har feire, eller om at det er viktig for far at barna hans er der på den ene dagen han skal gifte seg. 

Det viktigste er nok at barna ikke er tilstede i bryllupet til skløtta. (...)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

Her synes jeg du skal svelge bitterpilla di, og la barna delta i farens bryllup. Jeg tror du bestilte ferietur kun for å være vanskelig, for du kunne helt sikkert ordnet ferie både før og etter bryllupet. Det er ikke bare å flytte på en bryllupsdato, kanskje var det kun da det var ledig i kirka? Mulig det har gått fort i svingene, og mulig det å gifte seg var en spontan avgjørelse, men det er ikke ditt problem og ikke din avgjørelse.  

Vær samarbeidsvillig, så vil barna dine takke deg for det senere. Gjør deg vanskelig og la være å samarbeide med far, så vil det straffe seg senere. 

Anonymkode: b6261...8d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

Ungene skal selvsagt i sin fars bryllup, samme hvem sin uke det er.

Og fordi du tror han valgte denne datoen med vilje for å ødelegge for deg, så bestiller du tur rundt denne datoen for å skade han ... og deres barn?

Et bryllup er vel ikke noe man bare flytter til helgen etter? De har sikkert bestilt sermoni, lokale til festen, mat, blomster, underholdning, gjester har fått informasjon.

Dumt at det må skje midt i "din uke" da, for barnas skyld bør holdningen til dine og mine uker være litt fleksible.

Nei, det er ikke så vanskelig å planlegge rundt denne datoen, du visste dette på forhånd.

 

 

 

Anonymkode: 20913...12f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere skriver alle sammen at det er så mye jobb å flytte på et bryllup. Men så vidt jeg vet var nesten ingenting planlagt utover hvilken dato det skulle være da jeg fikk vite hvilken dato det ble. Lokalet feks ble ikke bestilt før en måned senere. De skal ikke gifte seg i kirke. De hadde alle muligheter til å planlegge bryllupet på et annet tidspunkt, men nei. Det skulle være midt i min ferie. Den ferien jeg har planlagt går ikke an p dele opp og reise hit og dit for å oppfylle dette. Hvis han vil ha ungene i bryllupet burde han planlagt annerledes. Jeg ha ham klar beskjed om dette før de i det hele tart hadde sendt ut formelle intervasjoner. 

Og nei, jeg er ikke sjalu på St han skal gifte seg, han kan gjøre hva f han vil og jeg er for lengst over han, men jeg synes det er en tragedie St hun skal bli såkalt stemor til mine barn, for hun er ikke et godt menneskr

Anonymkode: e0330...e05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skriver alle sammen at det er så mye jobb å flytte på et bryllup. Men så vidt jeg vet var nesten ingenting planlagt utover hvilken dato det skulle være da jeg fikk vite hvilken dato det ble. Lokalet feks ble ikke bestilt før en måned senere. De skal ikke gifte seg i kirke. De hadde alle muligheter til å planlegge bryllupet på et annet tidspunkt, men nei. Det skulle være midt i min ferie. Den ferien jeg har planlagt går ikke an p dele opp og reise hit og dit for å oppfylle dette. Hvis han vil ha ungene i bryllupet burde han planlagt annerledes. Jeg ha ham klar beskjed om dette før de i det hele tart hadde sendt ut formelle intervasjoner. 

Og nei, jeg er ikke sjalu på St han skal gifte seg, han kan gjøre hva f han vil og jeg er for lengst over han, men jeg synes det er en tragedie St hun skal bli såkalt stemor til mine barn, for hun er ikke et godt menneskr

Anonymkode: e0330...e05

Jeg får ikke sympati med deg når du gjentatte ganger snakker ned farens nye dame. Da virker du bare hevngjerrig og sta. Jeg håper du holder deg for god til det foran barna dine. 

Anonymkode: b6261...8d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å se situasjonen i lys av egne erfaringer.

Mannen min har en oppegående eks, og de har alltid samarbeidet bra om barna. Vi har ofte byttet, pga mors jobbturnus, dåp eller bryllup (søskenbarn og tanter/ onkler). Ser for meg at om en av dem skulle giftet seg, hadde det vært årets happening for stedatteren min. Og er 100% sikker på at alle hadde gjort sitt beste for å tilpasse ferien rundt dette.

Her må du skjerpe deg litt. Ikke greit å true med kidnapping, men også direkte motbydelig å bestille ferie den dagen far skal gifte seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...) Den ferien jeg har planlagt går ikke an p dele opp og reise hit og dit for å oppfylle dette. (...)

Du har alle muligheter til å organisere en fin ferie rundt denne ène dagen med bryllup. Neivell, så blir det ikke akkurat den treukersreisen/drømmeferien du planla i år (etter du fikk beskjed om bryllupet), men da kan dere dra på den nesteår. 

Hva hadde du gjort om det hadde vært noen andre enn faren som skulle giftet seg? Hadde ikke barna fått gå i bryllup til tanta si? 

Endret av lalaB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere begge har lik skyld. Den ene henter tennvæske, den andre fyrer

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk det ts, at det du gjør nå må gi faktisk stå for senere når barna dine blir større. 

Det er jo egentlig fordeler med at ungene er hos deg. Da kan du følge de til vielsen og dra på et eller annet (shopping, kafé, spa, etc), også plukker du de opp noen timer senere når de har vært med på vielse, kanskje litt fotografering og minglet litt med familie, men før talekjør og full fest. 

Anonymkode: cf88b...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Virker som om far gjør det for å irritere mor, planlegger alt dette etter at ferieukene er delt ut og attpåtill midt i hennes ferie så den blir spolert... Synest nå heller at far er den største idioten her. Han har hatt mange muligheter til å endre datoen. 

Men det å være foreldre innebærer å svelge mange kameler, så jeg hadde latt barna gå i bryllupet. La samarbeidet med barna komme før deg. 

Si at han skal dekke ferien som du har betalt, og at måten han har gjort dette på er ufin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere skriver alle sammen at det er så mye jobb å flytte på et bryllup. Men så vidt jeg vet var nesten ingenting planlagt utover hvilken dato det skulle være da jeg fikk vite hvilken dato det ble. Lokalet feks ble ikke bestilt før en måned senere. De skal ikke gifte seg i kirke. De hadde alle muligheter til å planlegge bryllupet på et annet tidspunkt, men nei. Det skulle være midt i min ferie. Den ferien jeg har planlagt går ikke an p dele opp og reise hit og dit for å oppfylle dette. Hvis han vil ha ungene i bryllupet burde han planlagt annerledes. Jeg ha ham klar beskjed om dette før de i det hele tart hadde sendt ut formelle intervasjoner. 

Og nei, jeg er ikke sjalu på St han skal gifte seg, han kan gjøre hva f han vil og jeg er for lengst over han, men jeg synes det er en tragedie St hun skal bli såkalt stemor til mine barn, for hun er ikke et godt menneskr

Anonymkode: e0330...e05

Han kan ikke planlegge sitt bryllup rundt ex'en sin ferie. Det skjønner du og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg TS, og klarer fint å sette meg inn i en situasjon der stemoren ikke er det beste menneske du har møtt... 

Skulle tro de har lagt bryllupsdagen til din ferie uke slik at de slipper stresset med å ha barna i dagene før og etter bryllupet... Er jo super gunstig for de at barna kan leveres ferdig pyntet og klar for fest uten at de må gjøre det selv, også kan barna hentes når festen er ferdig slik at de kan kose seg alene dagen etter som nygifte. 

Ville  reist på ferie som planlagt jeg.

Anonymkode: 03341...d16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Nina1975 skrev:

Virker som om far gjør det for å irritere mor, planlegger alt dette etter at ferieukene er delt ut og attpåtill midt i hennes ferie så den blir spolert... Synest nå heller at far er den største idioten her. Han har hatt mange muligheter til å endre datoen. 

Men det å være foreldre innebærer å svelge mange kameler, så jeg hadde latt barna gå i bryllupet. La samarbeidet med barna komme før deg. 

Si at han skal dekke ferien som du har betalt, og at måten han har gjort dette på er ufin.

 

Hvorfor skal han ta hensyn? Det er hans liv, er det ikke? Det er han som skal gifte seg.

En ferie er ingenting i sammenligning med et bryllup. Og mor får nok av tid til å være med barna sine. Ferien varer ikke bare den ene uka.

Hun får be om å få igjen uka seinere, ved en passende anledning.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg TS, og klarer fint å sette meg inn i en situasjon der stemoren ikke er det beste menneske du har møtt... 

Skulle tro de har lagt bryllupsdagen til din ferie uke slik at de slipper stresset med å ha barna i dagene før og etter bryllupet... Er jo super gunstig for de at barna kan leveres ferdig pyntet og klar for fest uten at de må gjøre det selv, også kan barna hentes når festen er ferdig slik at de kan kose seg alene dagen etter som nygifte. 

Ville  reist på ferie som planlagt jeg.

Anonymkode: 03341...d16

De vil ha dem en uke- og det tåler ikke TS. Derfor booket hun ferietur for å ta  med barna vekk.

Hvem er det som prøver å kidnappe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at barna er for små til å mene så mye nå. Men hvordan tror du det vil se ut når barna blir større og de ser på bilder fra bryllupet og lurer på hvorfor de ikke var der?

«Mamma nektet dere å være med fordi hun ville dra på ferie akkurat da, og bestilte tur akkurat når bryllupet skulle være». Det er ikke sikkert at argumentet «men det var MINE uker skjønner dere» vil hjelpe så voldsomt. Ikke gjør noe du kommer til å angre på! 

Når du i tillegg bestilte turen selv om du visste om dette (og bare «tok for gitt» at de ville flytte), så synes jeg du er egoistisk og vanskelig. Det skinner jo veldig igjennom at du ikke har noe til overs for dem, og at du ønsker å ødelegge for dem. Ja, du vil på ferie - men jammen er det en god bonus og kunne straffe far også, er det ikke? Du vil jo ikke at de skal være i bryllupet i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7cbd8...baf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit at barna er for små til å mene så mye nå. Men hvordan tror du det vil se ut når barna blir større og de ser på bilder fra bryllupet og lurer på hvorfor de ikke var der?

«Mamma nektet dere å være med fordi hun ville dra på ferie akkurat da, og bestilte tur akkurat når bryllupet skulle være». Det er ikke sikkert at argumentet «men det var MINE uker skjønner dere» vil hjelpe så voldsomt. Ikke gjør noe du kommer til å angre på! 

Når du i tillegg bestilte turen selv om du visste om dette (og bare «tok for gitt» at de ville flytte), så synes jeg du er egoistisk og vanskelig. Det skinner jo veldig igjennom at du ikke har noe til overs for dem, og at du ønsker å ødelegge for dem. Ja, du vil på ferie - men jammen er det en god bonus og kunne straffe far også, er det ikke? Du vil jo ikke at de skal være i bryllupet i utgangspunktet. 

Anonymkode: 7cbd8...baf

Hadde hun fått det som hun ville så hadde nok ikke ex'en hennes giftet seg i det hele tatt. Det virker som at det er selve problemet her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

My gooood. Det er pga mødre som deg det enda er vanskelig for oppegående fedre å bli hørt i systemet.
Hadde jeg vært denne pappaen hadde jeg også holdt tilbake ungene, uten å nykke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...