Gå til innhold

Han truer med å «kidnappe» ungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest WhisperingWind

Jeg går ut i fra at dette er et bryllup som ble bestemt å gjennomføre på relativt kort tid om dere ble enig om feriefordling i mars. Da er det ofte ikke enkelt å få de datoene man ønsker. Men så er det nå sånn at når man er forelsket og ønsker seg et sommerbryllup med en dato som passer flertallet så er det lett for å hoppe i det. 

Ja, det er surt at dette skulle skje i dine uker, men så er det slikt som kan oppstå. Om ikke et bryllup, så kan det skje uforutsette ting som gjør at man må omrokkere litt på ferieuker uansett hvor godt det måtte være planlagt. Da er det opp til fornuftige og oppegående foreldre å tenke på BARNAS beste og gjøre det beste ut av situasjonen. 

Jeg oppfatter deg som veldig bitter og fiendtlig. Måten du skriver om han på og ikke minst hvordan du beskriver hans nye kommende kone. Dette er dine barns stemor. En dame barna dine sikkert er blitt veldig glad i og som vil være en stor del av livet deres i mange år fremover. Å frarøve dem sjansen for å være med i en så stor og viktig begivenhet vil bare gå utover deg.

Du vil fremstå som den store stygge ulven, den smålige og bitre eksen som bare vil forsure eksmannens liv.

Det er i slike situasjoner en må heve seg selv over fortiden og se fremover. Det dere hadde er over. Dere har gått videre. En gang i tiden elsket du denne mannen, så noen positive ting må det være med han. Viktigst av alt; Han er pappaen til barna dine og det betyr at han er en viktig person og det gagner alle at du prøver å ha en god tone og et godt samarbeid med han. Som far til dine barn så er han fremdeles en person som du må ha med å gjøre mange år fremover. 

Ingen sier at du trenger å bli bestevenn med den nye konen, men for barnas skyld så bør du ha en god tone med henne også. Hun kommer til å være en stor del av barnas liv og jeg vil tro at hun er glad i barna dine og er en god omsorgsperson for dem når de er hos far. Fokuser på det. At hun er en ekstra ressurs og at barna er heldig som har ekstra person som bryr seg om dem. 

Han trenger ikke å ha barna hele uken for at de skal få med seg bryllupet. Det holder at de er med å seremonien og noe av festen. Du kan alltids hente dem på kvelden når størstedelen av festen er over.

Om du bestilte turen etter at du fikk vite om bryllupet så må du vel selv se at det var utrolig umodent gjort av deg. Var turen allerede bestilt så er det selvsagt kjipt, men som foreldre så vil jeg tro du har avbestillingsforsikring i tilfelle noen av barna ble syk. Om ikke så burde far bidra med det økonomiske tapet slik at du kan bestille ny tur til en annen dato.

Å være foreldre er ikke alltid enkelt og det er klart at det kan være vanskelig når man fremdeles bærer nag til eksen. Men det å være bitter og være nag fører bare med seg dårlig steminig og du kaster bort verdifull energi på noe som du kan gjøre noe med om du heller velger å la fortiden ligge i fortiden og tenker på hvordan dere på best mulig måte kan gå fremover. Ikke bare for barnas del, men for din egen del.

Å leve med konstant sinne og bitterhet spiser deg opp innvendig. Du må gi slipp og du må tilgi.

Du må ikke tilgi han ansikt til ansikt, men for din egen del. For det å tilgi handler om deg. At du kan gi slipp på alle vonde følelser slik at du kan se fremover og våkne opp lettet, glad og tilfreds hver dag.

Det vil gjøre deg til et bedre menneske og en bedre mor.

 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bare sagt at jeg kom med de i bryllupet, også reist på ferie med de.

Dere avtalte uker, det er HAN som viker fra planene og avtalene ved et spontant bryllup. Slike "spontane" store livsendringer gjør man uansett ikke når man har barn, da bruker man god tid og tenker gjennom ting nøye. Han er ikke mye til far slik som han holder på.

 

Anonymkode: 990d7...ee7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bare sagt at jeg kom med de i bryllupet, også reist på ferie med de.

Dere avtalte uker, det er HAN som viker fra planene og avtalene ved et spontant bryllup. Slike "spontane" store livsendringer gjør man uansett ikke når man har barn, da bruker man god tid og tenker gjennom ting nøye. Han er ikke mye til far slik som han holder på.

 

Anonymkode: 990d7...ee7

Du aner jo ikke hvor lenge de har vært sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyve og sagt de kom, så hadde jeg bare gjort mitt.

Anonymkode: b88e5...086

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bare sagt at jeg kom med de i bryllupet, også reist på ferie med de.

Dere avtalte uker, det er HAN som viker fra planene og avtalene ved et spontant bryllup. Slike "spontane" store livsendringer gjør man uansett ikke når man har barn, da bruker man god tid og tenker gjennom ting nøye. Han er ikke mye til far slik som han holder på.

 

Anonymkode: 990d7...ee7

Spontant? Hun fikk vite om dette i mars, det er mer enn god nok tid til å kunne samarbeide om en løsning for å få dette til.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lalaB skrev:

Spontant? Hun fikk vite om dette i mars, det er mer enn god nok tid til å kunne samarbeide om en løsning for å få dette til.  

Ikke god tid med tanke på ferieplaner og bestille reise. Vi bestilte tur i februar. Hadde vært surt å måtte avlyse:( Og hvem skulle betalt for det OG for ny ferie? 

Anonymkode: d5340...6f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette fikk jegbeskjez om i mars.

Men hadde du bestilt turen før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke god tid med tanke på ferieplaner og bestille reise. Vi bestilte tur i februar. Hadde vært surt å måtte avlyse:( Og hvem skulle betalt for det OG for ny ferie? 

Anonymkode: d5340...6f0

Hvis turen allerede var bestilt i februar skjønner jeg bedre at det er en kinkig situasjon. Det lureste hadde nok vært å gå i dialog med han når du fikk datoen i mars. Da kunne du tilbudt han å gjøre om bookingen mot at han betalte eventuelle mellomlegg. Det synes jeg hadde vært rimelig. Nå vet ikke jeg hvor lenge det er til ferien og bryllupet, men det er nok mer kostbart og vanskelig å få gjort noe med det nå. Men kanskje verdt et forsøk?  

Han er tross alt faren til dine barn, og dette er en stor dag i livet hans som barna burde få ta del i. Har du spurt dem hva de ønsker?

Anonymkode: f98d6...176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere bestilt ferieturen før dere fikk vite om bryllupet? Det synes jeg er meget vesentlig. Hvis du bestilte etterpå synes jeg du er vanskelig og man får inntrykk av at du prøver å ødelegge for dem - basert på hvordan du omtaler dem. 

Ja, dumt av dem å ikke velge en dato på «sine uker», men nå må du vise storsinn. Jeg vet ikke om jeg hadde tilgitt moren min hvis hun nektet meg å delta i min fars bryllup. Det er jo en stor dag i livet. De bør i det minste få velge mellom ferien og bryllupet. 

Anonymkode: 7cbd8...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferien bestilt FØR du visste om datoen = far får betale for at dere må avlyse og bestille ny ferie, hvis han ønsker å ha ungene i bryllupet, så du ikke taper noe på det men at ungene får være med i bryllupet.
 

Ferien bestilt ETTER du visste om datoen= Skjerp deg, dette visste du.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke god tid med tanke på ferieplaner og bestille reise. Vi bestilte tur i februar. Hadde vært surt å måtte avlyse:( Og hvem skulle betalt for det OG for ny ferie? 

Anonymkode: d5340...6f0

Ts skriver følegende:

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

(...). De nektet å bytte dato. Jeg sa at det kom ikke på tale at jeg ga fra meg ferie med ungene. Jeg bestilte også tur for oss tre i den perioden de absolutt skal ha bryllupet. (...)

Hun skriver altså «jeg bestilte også tur» ikke «jeg hadde bestilt tur», noe som tyder ganske mye på at hun bestilte ETTER hun fikk vite om bryllupet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Du er jo ikke helt vennlig innstilt til din ex...  skulle ikke forundre meg om du ikke er stort bedre selv.. 

Og håper du ikke kaller den kommende bruden for sklie eller skløtte eller hva det nå var forran ungene...................... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svelg kamelene, kom deg videre. Og aldri ta hevn. Hev deg over det! 

Anonymkode: 2b663...f67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker kranglete og umodne begge to. Og hvem går det ut over?

Stakkars barn!

 

Anonymkode: 95ae0...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm......TS virker ikke så interessert i svarene, gitt......

Anonymkode: 54db8...7e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener dere virkelig at mor skal være hjemme i ferien fordi far valgte å gifte seg i hennes uker og ikke sine egne? Han har 50/50 og nok av dager å velge i! 

Han burde i så fall ha spurt før om det passet denne dagen eller om de er bortreist... 

Anonymkode: af745...e7b

Enig!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg faktisk både ts og ex skal legge sin egen egoisme til side og sette seg inn i barnas situasjon. Hvordan løses dette best for barna? 

Synes barna det er best å være med på hele bryllupssirkuset med forberedelser og alt mas, så burde x strukket seg langt for å legge bryllupet i hans barneuker. 

Synes barna det er litt sårt med bryllup, men at de allikevel vil delta og dele dagen med far og bonusmor så er det kanskje bra at bryllupet er mens barna er hos mor, slik at de kun kan delta der og ikke omvendt resten av maset.

Eller er det noe som tilsier at barna verken vil eller bør delta i bryllupet? 

Ikke vet jeg. Det kan være noe helt annet enn noen av scenarioene over også, men uansett bør dere sette barna først, og så finne en løsning ut i fra det. 

 

Anonymkode: cf88b...656

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Mener dere virkelig at mor skal være hjemme i ferien fordi far valgte å gifte seg i hennes uker og ikke sine egne? Han har 50/50 og nok av dager å velge i! 

Han burde i så fall ha spurt før om det passet denne dagen eller om de er bortreist... 

Anonymkode: af745...e7b

Synes man skal være litt fleksibel på dine og mine dager, spesielt ved en slik spesiell anledning som bryllup er.

Hilsen "også skilsmissebarn" :)

Anonymkode: 20913...12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...