Gå til innhold

Han truer med å «kidnappe» ungene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bruker feile ord. Han har aldri sagt han skal kidnappe ifølge det du skriver. Jeg forstår at du ønsker å ha alle dine 3 uker med barna. Dersom du allerede har bestilt ferietur med dem så må dere jo gjennomføre den. Du skal verken tape penger eller måtte si til dine barn at det ikke blir ferie likevel. Men dersom den ikke er ferdig planlagt eller ikke bestilt synes jeg du kan vise litt godvilje og la barna få delta i fars bryllup, men selvsagt ikke flere dager enn nødvendig. Lag en avtale om at du f.eks. får ha dem 1 uke ekstra ved neste ferie, en ekstra helg e.l. for å veie opp hvis du synes det er mer rettferdig. Kanskje har dere anledning å reise en av de andre ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Melis87 skrev:

Jo, det kan han, når ferien er bestemt og han brått får for seg at han skal gifte seg i ferien til eksen og krever at hun skal sørge for at barna er der. 

Brått får for seg å gifte seg?? Han ga jo beskjed om det i februar....det var da hun som bestilte tur etter hun fikk vite det. 

Anonymkode: 54db8...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brått får for seg å gifte seg?? Han ga jo beskjed om det i februar....det var da hun som bestilte tur etter hun fikk vite det. 

Anonymkode: 54db8...7e3

Med andre ord: God nok tid for far til å endre dato til sin egen ferie

Anonymkode: d5340...6f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Melis87 skrev:

Jo, det kan han, når ferien er bestemt og han brått får for seg at han skal gifte seg i ferien til eksen og krever at hun skal sørge for at barna er der. 

Hun fikk vite om dette i mars og har ikke løftet en finger for å fortelle sjefen sin når hun ville ha ferie.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hun fikk vite om dette i mars og har ikke løftet en finger for å fortelle sjefen sin når hun ville ha ferie.... 

Hun hadde allerede på det tidspunktet fått sommerturnusen skrev hun, så da er det vel ikke så mye å snakke med sjefen om. Ikke alle som kan velge ferietid selv, eller endre oppsatt ferie.

Anonymkode: 3588b...17d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hun fikk vite om dette i mars og har ikke løftet en finger for å fortelle sjefen sin når hun ville ha ferie.... 

Hun skriver i HI at hun hadde fått ferieturnusen sin da han fortalte om bryllupsplanene i mars. Slik jeg forstår det var også ferien da allerede fordelt mellom mor og far. Det er ikke alle som kan velge når de vil ha ferie. Min mann jobber turnus, og på jobben hans rulleter de på 3 ferieturnuser. I år fikk han den minst attraktive, og ingen vil bytte. Sånn er det gjerne når man jobber turnus.

Far er jo en dust som legger bryllupet sitt midt i mor sin ferie. Han må jo skjønne at muligheten for at mor ønsker å reise bort med barna er stor.

Anonymkode: 4b7c4...baf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns synd på barna siden disse foreldrene ikke evner å samarbeide, ikke engang rundt noe så viktig som den enes bryllup. Hva kommer til å skje ved andre markeringer i de ulike familiene hvis barna er hos «feil forelder»? «-Nei, du får ikke komme i farmors 80-årsdag for nå er det mamma sin helg nemlig.» «-Nå hadde pappa planlagt at vi skulle på hyttetur denne helga, så dere kan nok ikke gå i begravelsen til onkel Per nei..»

TS og eksen har et mye større problem enn denne ferieuka og dette bryllupet, de MÅ lære seg å samarbeide og å svelge noen kameler. Vil dere at barna skal vokse opp i «evig krig» mellom mor og far?

De har MANGE år foran seg med ferier, helger, bursdager, feiringer, begravelser og andre store og små ting. Tenk på UNGENE, ikke «dine og mine uker».

Anonymkode: eeeaa...969

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 4.09, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

Så du bestillte ferieturen etter du fikk vite om bryluppet fordi du ville bruke det som pressmiddel mot hans planer altså... Det er helt klart og tydelig at det er DU som skaper konfliktene i dette forholdet.

Anonymkode: d5ec1...f99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du bestillte ferieturen etter du fikk vite om bryluppet fordi du ville bruke det som pressmiddel mot hans planer altså... Det er helt klart og tydelig at det er DU som skaper konfliktene i dette forholdet.

Anonymkode: d5ec1...f99

Det falt deg ikke inn at planen hele tiden antagelig var å bestille en tur i sin egen ferie? Folk flest drar på ferie. Hun sier hun fikk ut ifra st han kom til å endte dato, som hun bavjam om. Det ville jo vørt det eneste riktige åp gjøre. Men nei, da, han velger heller å låse henne hjemme midt i sin egen ferie!  Hva i all verden er det som får ham til å tro at han kan bestemme over andres tid? Hun har én ferieturnus. Han hadde et valg mtp brullupsdato, og tenkte ikke på at han måtte ta hensyn til andre mennesker enn seg selv og sin tilkommende?

Jeg er ikke i tvil om hvem som er den største idioten oppi dette.

Anonymkode: 4b7c4...baf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det absolutt far som er den store idioten. 

Ts har noen få uker hvor hun har fri og har mulighet til å ta barna med på ferie uten at den skal bli helt oppstykket. 

Er helt enig i at det er riktig å være noe fleksibel, spesielt når det kommer til familiebegivenheter. Men såvidt vi har fått vite, så gjorde far det dette på helt feil måte. Hvis det var slik at bryllupet absolutt måtte være akkurat da, så kunne han lagt seg litt flat, beklaget og bedt meget pent om at ts skulle hjelpe til. Og forklart hvorfor. Og da skulle han hatt gode grunner for at ikke bryllupet kunne vært en av de 26 ukene i året hvor barna er hos ham. I det minste i en av de 49 ukene i året hvor ikke ts har sammenhengende ferietid med barna. 

Men akkurat hva du skal gjøre nå, ts, det er jeg litt usikker på. Sjekk om det finnes en eller annen løsning. Om du avlyser/ombooker ferieturen så skal i det minste han kompensere deg både økonomisk og med ekstra tid med barna om det er mulig for deg. Han skylder deg i tillegg en stor tjeneste for fremtiden. Om han nekter dette så er det godt mulig at jeg bare ville tatt med barna på turen dere skal på. 

Han kan ikke ensidig diktere alles ferie. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
På 5.7.2019 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Deler omsorg for 2 barn med eksmann, vi har 50-50 deling. I sommer har vi 3 uker sammenhengende ferie med ungene hver, han først og jeg etterpå. Dette har jo vært planlagt i lang tid. Så fikk han plutselig et innfall virket det som, og jeg fikk beskjed om at han måtte ha ungene i en av mine ferieuker fordi han skal gifte seg...igjen. Dette fikk jegbeskjez om i mars. Da hadde jeg allerede fått sommerturnus på jobb, så jeg ga beskjed om at det var uaktuelt. Hvis han ville ha ungene i bryllupet, måtte de finne en dato i hans ferieuker. Forøveig synes jeg ikke noe om at de skal være med på det bryllupsopplegget, men det er jo hans unger og, så han får bestemme det. De nektet å bytte dato. Jeg sa at det kom ikke på tale at jeg ga fra meg ferie med ungene. Jeg bestilte også tur for oss tre i den perioden de absolutt skal ha bryllupet. Det har vært en del krangler mellom meg og eksen, og han har til og med fått sin mor!! til å ringe meg og klage. Fink også SMS fra den skløtta han skal gifte seg med.

Nå er ungene på ferie med faren sin, planen er at de skal komme hjem neste søndag og så skal jeg ha ferie med dem i 3 uker. Nå truer han med å ikke levere de tilbake, hvis jeg ikke garranteeer at jeg avlyser planlagt ferietur og sørger for at de er i bryllupet. Han truer også med ny barnefordelingssak hvor han skal ta fra meg ungene.

Han har aldri vært helt god i huet, men han har ikke kommet med slike trusler før. Jeg føler at jeg har sagt tydelig i fra k lang tid at de må tilpasse bryllupet og ikke omvendt, og jeg har ikkenplaner om å gi meg. Samtidig er jeg jo redd for at han faktisk gjennomfører planene. Noen råd? Kan jeg anmelde ham for slike trusler? Det er jo å true med kidnapping...

Anonymkode: e0330...e05

Barna blir voksen etter hvert. Da er det for sent å rette opp det inntrykket dere har gitt dem om hvor viktig de er. Barna vil som voksne ikke tilgi at dere har brukt dem for å krige mot den andre forelderen. Det kommer tilbake til deg at du hindrer barna i å ha et positivt forhold til far.

Tenk at du er et lite barn og opplever at foreldrene dine kjefter og krangler regelmessig foran deg... - hvordan føler du deg da?

- sånn har dine barn det.

For meg virker dere som egoistiske foreldre begge to. 

 

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 7.10, AnonymBruker skrev:

Synes det er stygt av dere å krangle om ungene deres på den måten. De er ikke eiendeler. Prøvd å høre med dem hva de vil først? Sikkert ikke. Alt handler om deres sårede egoer tydeligvis. Bare så dere vet det, så fucker dere opp ungene deres. 

Hilsen skilsmissebarn

Anonymkode: 277b8...197

Helt enig. 

Anonymkode: 0c570...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg er ikke sjalu på St han skal gifte seg, han kan gjøre hva f han vil og jeg er for lengst over han, men jeg synes det er en tragedie St hun skal bli såkalt stemor til mine barn, for hun er ikke et godt menneskr

Det er her det ligger altså.  Er ikke sjalu altså, MEN hun bør ikke være stemor til mine barn. Hva har hun gjort mot barna dine da? Eller er det hun og DEG som har et dårlig forhold? 

Anonymkode: 0c570...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårreisende at voksne mennesker skal oppføre seg på denne måten😟

Ser for meg far sikkert har bestemt denne datoen for å ødelegge ferien til mor, og så bestiller mor ferietur denne datoen for å ødelegge for far. 

Skjer det ting som involverer ungene når man er skilt må man ha en dialog med den andre for at ting ikke skal skjære seg! Dette går kun ut over barna!! 

Skjerp dere begge to, dere skader barna deres.

Anonymkode: a7546...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2019 at 1:55 AM, AnonymBruker said:

Deler omsorg for 2 barn med eksmann, vi har 50-50 deling. I sommer har vi 3 uker sammenhengende ferie med ungene hver, han først og jeg etterpå. Dette har jo vært planlagt i lang tid. Så fikk han plutselig et innfall virket det som, og jeg fikk beskjed om at han måtte ha ungene i en av mine ferieuker fordi han skal gifte seg...igjen. Dette fikk jegbeskjez om i mars. Da hadde jeg allerede fått sommerturnus på jobb, så jeg ga beskjed om at det var uaktuelt. Hvis han ville ha ungene i bryllupet, måtte de finne en dato i hans ferieuker. Forøveig synes jeg ikke noe om at de skal være med på det bryllupsopplegget, men det er jo hans unger og, så han får bestemme det. De nektet å bytte dato. Jeg sa at det kom ikke på tale at jeg ga fra meg ferie med ungene. Jeg bestilte også tur for oss tre i den perioden de absolutt skal ha bryllupet. Det har vært en del krangler mellom meg og eksen, og han har til og med fått sin mor!! til å ringe meg og klage. Fink også SMS fra den skløtta han skal gifte seg med.

Nå er ungene på ferie med faren sin, planen er at de skal komme hjem neste søndag og så skal jeg ha ferie med dem i 3 uker. Nå truer han med å ikke levere de tilbake, hvis jeg ikke garranteeer at jeg avlyser planlagt ferietur og sørger for at de er i bryllupet. Han truer også med ny barnefordelingssak hvor han skal ta fra meg ungene.

Han har aldri vært helt god i huet, men han har ikke kommet med slike trusler før. Jeg føler at jeg har sagt tydelig i fra k lang tid at de må tilpasse bryllupet og ikke omvendt, og jeg har ikkenplaner om å gi meg. Samtidig er jeg jo redd for at han faktisk gjennomfører planene. Noen råd? Kan jeg anmelde ham for slike trusler? Det er jo å true med kidnapping...

Anonymkode: e0330...e05

Det høres ut som det er ganske mye underliggende problemer i dette skrivet... Om jeg forstår det rett så ønsket han å planlegge bryllupet slik at han kunne ha sine barn der, og du bestilte en ferie vitende eller uvitende om hans fastsatte dato?

jeg vil ikke virke kritiserende, men det låter til at dere har en feide dere imellom om hvem som skal kunne ha barna og når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om alle støtter far her. Jeg mener at far fint kunne planlagt bryllupet ut i fra når han har barna. Sommerferien er litt spesiell siden man ikke kan endre den. 

Men når ting er som de er så skulle ikke mor ha bestilt ferie når bryllupet er. Hun skulle ha ventet til bryllupet er ferdig og feks reist dagen etter. Så kunne hun heller ha krevd å få en ekstra dag neste samvær. 

Så til spørsmålet hva du skal gjøre hvis han ikke leverer barna som avtalt. Da ringer du han og gir beskjed om at hvis barna ikke er hjemme innen en time (eller hvor lang kjøretid det er mellom dere) så blir du å ta kontakt med politiet. Å ikke levere barna som avtalt er kidnapping. 

Anonymkode: f94c5...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Støtter deg i dette, ts. Hvis det var viktig for far å ha barna i bryllupet under dine ferieuker så burde han møtt deg med ydmykhet og fleksibilitet. Han kan ikke forlange og kreve at ting kun skal løses på hans måte, og forvente at du skal ofre så mye uten å mukke.

Lurer på hvordan dette gikk? 

Anonymkode: b11da...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg giftet meg var det ikke akkurat flust av datoer man kunne velge i, det skal passe både med vielse og evt. festlokaler.  Tviler på att far har valgt akkurat den uken TS skal ha ferie for å være dust, men alt er jo mulig.

Virker i hvert fall helt sikkert for meg att TS her valgte å bestille tur da for å være sta og det er rimelig drittsekk oppførsel spør du meg. 

Man gifter seg ikke hver sommer og det går ann å tenke på barna og faktisk eksen selv om man er bitter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble stille fra TS, regner med hun har greid å sabotere og er godt fornøyd med det. Jeg tror dette må være et av de verste eksempler jeg har sett, på hvordan man kan klare å lage et samlivsbrudd til verste for sine egne barn. De kommer til å grue seg til bursdager, skolestart, konfirmasjon (DEN blir nok livlig, "skløtta" er nok ikke på gjestelisten...) og så videre. Det er så tydelig at du lager alle disse problemene av bitterhet. Et velment råd er å senke konfliktnivået MANGE hakk, og prøve å se at dere skader barna med dette fjaset her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 4.09, AnonymBruker skrev:

Meg som startet tråden

litt overrasket over at så mange sier at ungene selvsagt skal i bryllupet hans. Ja, hadde det vært i hans uker hadde jeg ikke nektet dem det. Men jeg har sagt til ham gjentatte ganger at de må bytte dato, og han har bare nektet. Jeg tror han har gjort det med vilje, for å ødelegge for min ferie med ungene. Det er i tillegg midt i min ferie, slik at det ville vært vanskelig å planlegge rundt hvis vi plutselig skulle planlagt at de må leveres hos han for et bryllup midt i. 

Flere som har spurt om jeg bestilte ferietur etter at han fortalte om bryllupsdato, og JA det gjorde jeg. Fordi jeg gikk ut i fra at han ville endre datoen. Når han bestemmer dette etter at vi har bestemt dato og ABSOZlUTt må gifte seh på kort varsel vil jeg si, så kan han ikke regne med ar jeg vil tilpasse meg ham. De kunne tilpasset til hans egne ferieuker eller vente til neste år. Kanskje fælt av meg å kalle dama hans en skløtte, men jeg kommer ikke så godt overens med henne, og hun oppfører seg hårreisende. De har bare vært sammen siden o høst, og hun kan finne på på eget initiativ å be meg hente ungene en lørdagskveld som de er hos faren, fordi hun vil på byen. 

ungene er 4 år og ikke kan ikke bestemme selv hva de vil. Jeg tror ikke de vil ha så stor glede av et bryllup, for å bære ærlig.

Anonymkode: e0330...e05

Når han truer med kidnapping, skal ikke barna være i hans varetekt, eller i nærheten av han i det hele tatt. For alt du vet kan han ha avtalt med kamerater om at barna deres skal kidnappes under bryllupsfesten.

Anonymkode: b7dc4...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...