Gå til innhold

Jeg er ikke en vanlig mor ifl samfunnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Kilde? 

De fleste barnehager har maxtid spesifisert i vedtektene sine. Typisk er den på ni timer. Ikke alle barnehager har det, men hun som skrev innlegget snakket gjerne om sin barnehage. 

Anonymkode: 58471...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste barnehager har maxtid spesifisert i vedtektene sine. Typisk er den på ni timer. Ikke alle barnehager har det, men hun som skrev innlegget snakket gjerne om sin barnehage. 

Anonymkode: 58471...5f2

Hun snakket ikke om sin barnehage, hun snakket generelt, les innlegget om igjen, hadde hun snakket om kun en barnehage hadde svaret ikke gitt mening med tanke på innlegget hun siterte. 

Overraskende få Barnehager har 'MAXTID' spesifisert i vedtektene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, minister-mio skrev:

Hun snakket ikke om sin barnehage, hun snakket generelt, les innlegget om igjen, hadde hun snakket om kun en barnehage hadde svaret ikke gitt mening med tanke på innlegget hun siterte. 

Overraskende få Barnehager har 'MAXTID' spesifisert i vedtektene sine. 

Og særdeles få barnehager har faktisk åpent 7-17, da.... Her jeg bor er det ingen som åpner tidligere enn 7:15, og holder åpent lenger enn 16:30. Så da ser vel ikke alle nødvendigheten av å spesifisere makstid på ni timer, når de kun har åpent ni timer og et kvarter.

Anonymkode: 58471...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og særdeles få barnehager har faktisk åpent 7-17, da.... Her jeg bor er det ingen som åpner tidligere enn 7:15, og holder åpent lenger enn 16:30. Så da ser vel ikke alle nødvendigheten av å spesifisere makstid på ni timer, når de kun har åpent ni timer og et kvarter.

Anonymkode: 58471...5f2

Jo, det er ganske vanlig åpningstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Jo, det er ganske vanlig åpningstid

Der du bor, kanskje ;) Jeg bor i Bergen, og tro meg, her er det overhodet ikke vanlig å ha åpent 7-17 ;)

Anonymkode: 58471...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der du bor, kanskje ;) Jeg bor i Bergen, og tro meg, her er det overhodet ikke vanlig å ha åpent 7-17 ;)

Anonymkode: 58471...5f2

Nei, men det er det andre steder. Og her diskuterer vi ikke kun Bergen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, minister-mio skrev:

Nei, men det er det andre steder. Og her diskuterer vi ikke kun Bergen 

Vet du, jeg tror ikke det er så fryktelig vanlig å ha åpent 7-17 andre steder i landet heller, jeg ;) Jeg vet at i landlige strøk, hvor det er mange som må pendle inn til større steder for å jobbe, har barnehagene gjerne lengre åpningstider, men i byene er det langt fra vanlig at barnehagene åpner tidlig og har åpent helt til 17. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Fnugg skrev:

Nå er det ikke lov å benytte barnehagen fra 7-17, og folk jobber jo fordi de må ha mat på bordet.

I byene finnes jobbene, og der trengs også to fulltidsinntekter for å få hjulene til å gå rundt.

Jeg trener personlig på treningssenter fordi jeg 5 år etter fødsel fortsatt har såpass merkbare følger av fødsel/graviditet i bekkenet at det har gitt meg mange følge»skader» som må trener opp og vedlikeholdes for å unngå langtidssykemelding.

Ikke alle jobber for toppkarrierens skyld (veldig få har faktisk det) eller henger på Sats fordi de vil være MILF.

Noen må stå i butikken, behandle de offentlige søknadene dine, lage et statsbudsjett, bygge boligen din og ta telefonen på legekontoret. Og det skjer ikke uten at småbarnsforeldre deltar.

 

Mange bruker bhg fra 7 -17 hver dag allikevel. Ingen hindrer dem.

Jeg syntes det er spesielt å sette et barn til verden og deretter syntes det er kjedelig å tilbringe tid ned babyen sin. Da har biologien feilet et sted. At du trengs på jobb er faktisk en dårlig unnskyldning. Jobben klarer seg fint mens du er i permisjon, for så uunnværlig er ingen. Noen andre gjør oppgavene dine når du er borte. Firmaet går ikke konkurs om du velger 40 uker perm (eller hvor mye det enn kan være). Det koker  ned til at du ikke likte å være hjemme med babyen. Og det er trist. Jeg tenker også det med at far fint kan være hjemme også blir en gullkantet sjangse for deg til å si at du ønsker at han også skal knytte seg til barnet (som jo er fint),men kun for egen vinning siden du egentlig ikke tenker så mye på far, men på å komme deg fortest mulig vekk fra hverdag hjemme med baby. 

Anonymkode: e4438...441

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Akuline skrev:

Vet du, jeg tror ikke det er så fryktelig vanlig å ha åpent 7-17 andre steder i landet heller, jeg ;) Jeg vet at i landlige strøk, hvor det er mange som må pendle inn til større steder for å jobbe, har barnehagene gjerne lengre åpningstider, men i byene er det langt fra vanlig at barnehagene åpner tidlig og har åpent helt til 17. 

Jeg tror ikke du har helt riktig bilde av åpningstider i barnehager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minister-mio skrev:

Jeg tror ikke du har helt riktig bilde av åpningstider i barnehager

Nei, det er du som ikke har riktig bilde. Det er ikke vanlig å ha oppe 7-17. Alle kommunale barnehager i Bærum og Asker åpner kl 7:30-17. Dette gjelder for de fleste eller veldig mange kommunale og private i Oslo også så vidt jeg kunne se. 

Anonymkode: 818c1...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange bruker bhg fra 7 -17 hver dag allikevel. Ingen hindrer dem.

Jeg syntes det er spesielt å sette et barn til verden og deretter syntes det er kjedelig å tilbringe tid ned babyen sin. Da har biologien feilet et sted. At du trengs på jobb er faktisk en dårlig unnskyldning. Jobben klarer seg fint mens du er i permisjon, for så uunnværlig er ingen. Noen andre gjør oppgavene dine når du er borte. Firmaet går ikke konkurs om du velger 40 uker perm (eller hvor mye det enn kan være). Det koker  ned til at du ikke likte å være hjemme med babyen. Og det er trist. Jeg tenker også det med at far fint kan være hjemme også blir en gullkantet sjangse for deg til å si at du ønsker at han også skal knytte seg til barnet (som jo er fint),men kun for egen vinning siden du egentlig ikke tenker så mye på far, men på å komme deg fortest mulig vekk fra hverdag hjemme med baby. 

Anonymkode: e4438...441

Det er jo trangsynte og lite reflekterte kvinner som dette som gjør at man får innlegg som Ts sitt. Og det er jo mange av dem i denne tråden.

Det jeg synes er trist er at kvinner som denne brukeren velger å få barn med så lite reflekterte holdninger til andre, og lever så trangsynte i sin egen boble. Tenk hva de viderefører til barna sine. Ikke rart at barn blir mobbere når de får så lite raushet gjennom morsmelka. Det er helt greit at du velger en ting, men man har flere ting å gjøre ting på uten at man skal få beskjed om at biologien har feilet. Jeg valgte selv å være hjemme med mine barn lenge, men jeg har da evne til å se at for andre kan det være andre løsninger som passer bedre 🙄

Anonymkode: 818c1...ec0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du som ikke har riktig bilde. Det er ikke vanlig å ha oppe 7-17. Alle kommunale barnehager i Bærum og Asker åpner kl 7:30-17. Dette gjelder for de fleste eller veldig mange kommunale og private i Oslo også så vidt jeg kunne se. 

Anonymkode: 818c1...ec0

Dette stemmer ikke helt, f. Eks Bondi barnehage som er kommunal i Asker stenger 16.30

Endret av minister-mio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen vanlig mor ifølge dem som ånder og lever for og gjennom sine barn, og der barn og familie er alt de prioriterer, men hva er en vanlig mor????? 

Jeg må si at jeg misliker at en del fremstår som rene mamma- politiet, og er kjappe med å kritisere og spørre "Hvorfor fikk du egentlig barn?" bare man er så syndig å si at det å ha barn ikke alltid er like fantastisk i enhver situasjon, men også strevsomt, fortvilende og stressende, og at det er vanvittig deilig å være uten dem innimellom. 

Jeg nekter å innrette meg etter at jeg som mamma skal synes den rollen er den ultimate lykken i livet, alltid, og jeg innrømmer glatt:

Jeg fikk ikke umiddelbar morsfølelse for eldstemann, det var ingen åpenbaring av en kjærlighet jeg aldri hadde opplevd maken til da de la barnet på brystet mitt. 

Jeg hatet å amme. Fikk det ikke til. 

Da barnet hadde kolikk hendte det noen netter at jeg lurte på om jeg bare kunne sette vognen på gaten, og håpe på at noen tok barnet med seg. 

Å vite hva som er rett og riktig til enhver tid er vanskelig. Jeg har gjort feil. 

Da jeg begynte i jobb etter permisjon var det begge gangene en stor lettelse å få være noe annet enn mamma deler av dagen. 

Jeg sendte barn i barnehage selv om jeg hadde fridag. 

Jeg har noen ganger grått av fortvilelse fordi jeg ikke har visst hvordan jeg skulle håndtere utfordringer, og utfordringer syntes å aldri ta slutt. 

Jeg har noen ganger tenkt at å få barn er det dummeste valget jeg har gjort i livet, og at jeg ikke er god nok mamma. 

Jeg har av og til hatt trang til å løpe skrikende ut av huset, eller skrike tilbake til et skrikende barn.

Jeg har flere ganger måtte stikke ut noen minutter med en eller annen dårlig unnskyldning for å få en timeout, til jeg har klart å ta meg sammen såpass at det ikke lenger var fare for å brøle tilbake, ta hardt i barn eller si noe jeg ville angre på.

Jeg har aldri sett det sjarmerende med at barn klatrer på meg, og blir til og med litt stresset over å se barn klatre på andre mødre. Stå på, hoppe på, plukke og dra mor i ansiktet mens hun snakker med andre var kun greit her mens de var babyer. 

Samsoving var kun ok når barna var syke eller hadde hatt vonde drømmer. Det var ikke kos for meg ellers. Jeg liker å sove i fred uten sprellemenn i sengen, og jeg liker voksentid i sengen. Jeg ville heller ha sex med min mann enn ha små armer og ben i ansiktet. 

Jeg nyter barnefri kvelder og dager. 

Jeg har mine interesser, og barna mine måtte lære å stige varsomt forbi spann med maling og å holde seg unna farlig verktøy før de lærte seg å gå på do alene. 

Det er sikkert mer også, som mamma--politiet lett kunne kritisere meg for, men jeg vet likevel med meg selv at jeg har gitt barna kjærlighet og trygghet, og deres velvære og trygghet har jeg ivaretatt. Alt som situasjonen krevde har jeg gjort, selv de gangene jeg ØNSKET å skrike. 

Nå har jeg store barn, og jeg vet at de er 100% trygge på at jeg er der for dem, og at uansett hva det er kan de komme til meg. De er høflige, greie og åpne. Trygge på at de er elsket, og selv i verste tenåringstid er de helt komfortabel med kos og klem, fordi de er vokst opp med mye av det. 

Jeg vil si at en normal mor er en som ivaretar sine barn, praktisk og emosjonelt. Hvordan mor er ellers, i forhold til tanker, følelser, prioriteringer og interesser er ikke viktig. Det finnes ikke rett og galt i forhold til dette, og det er ok å innrømme at av og til føles det ikke fantastisk å være mamma, og at det er fantastisk deilig å være noe annet og mer. Også! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei venninne som er lik. Jeg synes det er superviktig at man gjør det man har behov for som menneske, så lenge det ikke går ut over ungene, selvfølgelig.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor ikke du delte permisjon med far. Er jo og har vert fullt lovlig etter 6 uker. For 15 år siden gjorde jeg det med far han tok hele min permisjon mens jeg fortsatte på studiene.

Anonymkode: 1972e...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke så unik som du trodde.....

Anonymkode: 3bf48...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud damer! Er det vanskelig å forstå at vi alle er ulike, og har ulike behov. Det er velningenting falt i det Ts skriver, selv om vi alle kanskje ikke ville tatt samme valgene? Er vel ingen fasit på at det som passer best for deg, passer best for andre. Folk er forskjellige! Man trenger virkelig ikkke dra ting ut av konsept og beskylde for det ene eller det andre. Hold dere til fakta i det minste. Jeg trodde kvinner skille støtte hverandre og stå sammen, og da lå man få lov å ta ulike valg. 

Anonymkode: 28707...199

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo trangsynte og lite reflekterte kvinner som dette som gjør at man får innlegg som Ts sitt. Og det er jo mange av dem i denne tråden.

Det jeg synes er trist er at kvinner som denne brukeren velger å få barn med så lite reflekterte holdninger til andre, og lever så trangsynte i sin egen boble. Tenk hva de viderefører til barna sine. Ikke rart at barn blir mobbere når de får så lite raushet gjennom morsmelka. Det er helt greit at du velger en ting, men man har flere ting å gjøre ting på uten at man skal få beskjed om at biologien har feilet. Jeg valgte selv å være hjemme med mine barn lenge, men jeg har da evne til å se at for andre kan det være andre løsninger som passer bedre 🙄

Anonymkode: 818c1...ec0

Noen ville sagt at å holde barna hjemme sammen med mor lenge er egoistisk for barns utvikling. Men er det viktig? Nei! Det var det DU ønsket, ergo bør du prøve selv å vise forståelse for at andre mødre ikke ønsker det samme. Så vil heller si det er du som er trangsynt hvis du ikke forstår at folk må få lov til å mene noe annet. Det er positive og negative sider med alt, men sort-hvitt er det ikke.

Anonymkode: 28707...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ville sagt at å holde barna hjemme sammen med mor lenge er egoistisk for barns utvikling. Men er det viktig? Nei! Det var det DU ønsket, ergo bør du prøve selv å vise forståelse for at andre mødre ikke ønsker det samme. Så vil heller si det er du som er trangsynt hvis du ikke forstår at folk må få lov til å mene noe annet. Det er positive og negative sider med alt, men sort-hvitt er det ikke.

Anonymkode: 28707...199

Den du siterer skriver da at hun har forståelse for at for andre kan det være andre løsninger som passer bedre. Altså, hun viser jo den forståelsen for andre som du etterlyser. Hun beskriver absolutt ikke sitt valg som en fasit. 

Veldig mange er imidlertid veldig påståelige, og mener veldig bestemt om hva som er galt og riktig. Jeg forstår ikke behovet disse har for å kritisere andres valg. 

Det finnes virkelig dårlige mødre, som aldri burde være mødre. Jeg tror at dem det gjelder i liten grad reflekterer over hvordan de fremstår som mødre, og deltar de i diskusjoner som dette tror jeg ikke at de er blant dem som innrømmer at de kanskje ikke er helt "korrekt". Jeg har bare kjennskap til to kvinner som absolutt ikke er gode mødre, men har så lite evne til å sette barna foran egne behov og innfall at Barnevernet helt klokkeklart har hatt grunnlag for å gripe inn.

Ifølge dem selv er begge disse to fantastiske mødre, som elsker og prioriterer sine barn "over alt annet". Det at Barnevernet grep inn har de ingen forståelse for, og det er "et soleklart overgrep og forfølgelse". De er helt fantastiske mødre, og har alltid vært det! Det finnes ikke selvinnsikt i hvordan de praktisk og emosjonelt har satt seg selv høyere enn barna og barnas behov. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2019 den 23.56, AnonymBruker skrev:

Unormal er du vel ikke. Du er et produkt av det moderne samfunn.  Men jeg ville ikke vært barn hos deg. 

Det er mitt ærlige, men kanskje litt ufølsomme svar. Alle blir lei barna iblant, men man bør vel like å tilbringe tiden med dem. Og hvertfall i babytiden. Jeg syntes det var ille å levere i bhg etter 18 mnd hjemme. 

Anonymkode: e4438...441

Var det ille for deg, eller ille for barnet? Jeg beklager min forutinntatthet, men jeg tror at du hadde det verst, etter 18 mnd.

Anonymkode: 5ed76...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...