Gå til innhold

Irettesette andres barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har besøk av venner, hvor et av barna er fullstendig vill. Dæljer baller hardt mot andre barn, roper, skriker og løper. Inne og ute. Foreldrene irettesetter for mildt til at det virker overhode. Han ødelegger all mulighet for kos, det er stress og styr hele tiden.

Idag gikk ting over styr, og jeg ga ungen beskjed om at jeg ikke vil ha han her på besøk, dersom han fortsetter. Jeg er redd for tingene mine, og vil ikke at noen skal bli skadet. 

Merket at mor ble veldig støtt av at jeg sa ifra såpass hardt til hennes sønn. 

Var det feil av meg? Han er 8 år. Ingen diagnose. 

Anonymkode: c16dc...964

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde blitt månelyst hvis du hadde irettesatt min unge.

Anonymkode: 3d9c6...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt månelyst hvis du hadde irettesatt min unge.

Anonymkode: 3d9c6...7f0

Hvorfor det? Klarer du ikke være streng nok selv så må du tåle at andre sier ifra!

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre må gjerne irettesette barna mine. Spesielt om jeg ikke er tilstede eller når barna ikke hører på meg. Jeg hefter heller ikke å irettesette andre barn

Anonymkode: df6c6...912

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i gården kan jeg love på tro og ære at hvis noen ikke irettesetter barnet sitt, så blir det gjort av meg og da må mammaen bare bli sur.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er yrkesskadet (lærer), men i mitt hus er det meg som bestemmer reglene. Gir ikke foreldrene beskjed, gjør jeg det selv. 

Anonymkode: 7546a...66a

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er; jeg hadde bedt gutten roe seg en rekke ganger. Når jeg til slutt sa ifra at her får du ikke være med denne oppførselen, så var jeg tøyd til det ytterste. Et barn hadde da fått en ball kastet rett i ansiktet, fra 1 meters hold, og med stor kraft. Det gjorde svært vondt.

TS 

Anonymkode: c16dc...964

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irettesetter andres barn ved behov for det og får bare gode tilbakemeldinger fra foreldrene. Bortsett fra én, sistemann i en flokk på 5 og foreldrene er totalt likegyldige til atferd. Der blir foreldrene litt satt ut når jeg eller min samboer varsler barnet (7 år), men de har ikke sagt noe. Det er kanskje noe spesielt da et av mine egne barn har en sjelden diagnose og hensyn fra andre barn er nødvendig for lek.

Anonymkode: 4b6a8...099

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irrettersetter glatt unger som ikke eier folkeskikk eller hører etter når voksne snakker til de!

Anonymkode: 3f01f...829

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt månelyst hvis du hadde irettesatt min unge.

Anonymkode: 3d9c6...7f0

Fordi? Forventer du ikke at ditt barn følger regler i andres hjem?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt månelyst hvis du hadde irettesatt min unge.

Anonymkode: 3d9c6...7f0

Det virker som det er akkurat din unge som trenger å bli irettesatt. Jeg hadde ikke tatt fem øre for å gjøre det.

Anonymkode: 714b7...564

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ditt hus dine regler, foreldre kan gjerne drive med fri oppdragelse så lenge det ikke går utover andre andre mennesker. Men så fort ungene ikke oppfører seg i det offentlige eller i en privat bolig så er det faktisk helt greit å si ifra, ungene må jo tross alt læres opp til å fungere i samfunnet  sammen med andre mennesker.

Anonymkode: eed13...b09

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde blitt månelyst hvis du hadde irettesatt min unge.

Anonymkode: 3d9c6...7f0

Da regner jeg med det ikke vil være nødvendig heller. Noen sinne.

Anonymkode: 53c04...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kjenner jeg så godt igjen fra et barn i vennekretsen. Jeg syns det er så vanskelig når foreldre ikke tar tak i skikkelig villstyring-oppførsel, da jeg er redd for skader på andre barn og inventar, i tillegg til at det bråker utrolig mye, hvertfall når man er inne. Jeg ville aldri sagt at et barn ikke fikk være hos oss mer. Men jeg sier fra når jeg ser farlige ting, og tenker jeg må la mye annet fare, ellers blir jeg alt for sliten av å ha dem på besøk, samt at det ikke er morsomt å være hun strenge. En del ganger sier jeg fra til barnegruppa som helhet eller til mine egne barn, men det blir jo ikke alltid helt riktig heller, når det ofte er det samme barnet som skaper trøbbel. 

Jeg løser denne problemstillingen ved å forsøke å møtes på nøytral grunn med denne familien, dvs ute et sted, på en lekeplass, strand e.l. Da føler jeg ikke sånn at jeg har ansvaret for om noe skjer. Jeg kan også få følelsen av at noen litt slappe foreldre mer føler at de har ansvaret da, mens de lettere slapper mer av når de er på besøk? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en liten i den verste trassalderen nå. Hadde noen kommet og irettesatt barnet mitt, så hadde den personen fått ett varmt takk fra meg☺️ 

Ja til voksne som sier fra!

Anonymkode: bc909...cc3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å si han ikke får være på besøk er noe du ikke kan gjennomføre... For det er jo foreldrene som må ta med barnet der i fra, og kommer de til å gjøre det? Uansett, ja til å snakke til andres barn som ikke oppfører seg fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ordinarygirl skrev:

Men å si han ikke får være på besøk er noe du ikke kan gjennomføre... For det er jo foreldrene som må ta med barnet der i fra, og kommer de til å gjøre det? Uansett, ja til å snakke til andres barn som ikke oppfører seg fint.

Foreldrene må pent ta med ungen og dra, hvis vi gir beskjed om det, ja. Det er faktisk VÅRT hjem. Men det kom ikke til det, for ungen roet seg faktisk litt etter jeg var såpass konkret. 

Oppdaget nå at brillene til hun som han kastet ball i ansiktet på, er delvis ødelagt.

TS 

Anonymkode: c16dc...964

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irrettesetter barn så lenge foreldre ikke ser rett på ungen selv. Hvis da forelder ikke irrettesetter dårlig oppførsel, så irrettesetter jeg faktisk forelderen.

Anonymkode: 5f732...45d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...