Gå til innhold

Dere som handler uten å se på pris

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som kjøper hva dere vil i dagligvarebutikken. Hvor mye bruker dere pr måned?

Anonymkode: 1fe26...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi er to voksne. Handler i snitt for 1300 kr. pr. uke men det varierer. Skal vi ha gjester el. blir det mer. 

Lager ukemeny + handleliste. Handler sammen hver lørdag. 

Endret av Antoinette
  • Liker 1
Skrevet

5000-6000. Enslig, spiser ingen ferdigmat og veldig sunt med mye kjøtt, kylling, fisk, frukt, grønnsaker og bær. Derfor høy pris. 

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn, og bruker i snitt 1500 i uka. Kjøper det vi vil ha, uten å se på pris. Men vi lager ukemenyer og storhandler en gang i uka, og sparer en del på det! (det går fort mer om vi dropper menyen en uke) 

• Liker 1
Skrevet

Mitt matbudsjett ligger i gjennomsnitt på ca.1500 kr. i måneden. Enslig.

AnonymBruker
Skrevet

2-300 kr dagen. Familie på 3. 

Anonymkode: c5f09...59f

Skrevet

Aner ikke.  Handler det jeg vil ha uten tanke på pris.

Men det sagt..handler også mye billigmerker og datovarer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og en baby, og bruker 5000. Jeg ser ikke på pris, men handler en gang i uka og passer på at noen ingredienser kan brukes til flere middager.

Anonymkode: 5d6b9...134

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 voksne og 1 barn. Handler nok for 8000-10.000 per mnd.. 

Anonymkode: cd34e...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å ligge på 6000 + I mnd. enslig.

Vil ha rene råvarer, høy kvalitet, og sunn mat. Veldig glad i kjøtt, frukt, grønt, og bær. Ekle brød og farseprodukter kan andre få kjøpe.

Anonymkode: 4690d...db3

• Liker 2
Skrevet

Dere som handler mat uten å se på pris, hvordan holder dere oversikten over hva dere bruker?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Arabella skrev:

Mitt matbudsjett ligger i gjennomsnitt på ca.1500 kr. i måneden. Enslig.

Spiser du kun nudler og poteter? Hvordan er prisen så lav? 

Anonymkode: 81b62...0e6

• Liker 9
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Dere som handler mat uten å se på pris, hvordan holder dere oversikten over hva dere bruker?

Jeg fører budsjett etter hver måned for å holde oversikt på økonomien, og da kommer prisene og forbruket fram :) 

Endret av Juks
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Er nettopp det jeg ikke gjør. Blir en sånn ca gjetting. Resultatet ser jeg mer nøyaktig i nettbanken svart på hvitt. Noen ganger blir det litt ubehagelige overraskelser der. Det innrømmer jeg.

Anonymkode: 4690d...db3

Gjest Hummel34
Skrevet

2+2 bruker i overkant av 10 000, mer om vi ikke tenker oss litt om

Skrevet

Husk at man kan spare mye på å faktisk kunne lage mat. Ferdigprodukter er dyrt og dårlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

De fleste klarer vel å se hvor mye man bruker per uke/måned ved å følge med på bankoversikten i app eller på nett. 

Anonymkode: 2dba9...2ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Husholdning1 said:

Vi setter inn 5000 på en egen konto og har et "matkort". Da er det enkelt 😊

Anonymkode: 5d6b9...134

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg forsørger en voksen sønn så dette er til to personer, og jeg bruker ca 6000-6500 kr i mnd.

Da handler jeg stort sett det vi har lyst på. En god andel av beløpet går på forskjellige typer drikke, bl.a. Pepsi Max og iskaffe. Kun jeg drikker brusen (men mye av den), men vi er begge veldig glad i iskaffe som jeg kjøper i literskartonger på Meny eller fra Kolonial. Ellers går det i melk, forskjellige juice, saft, Biola. 

Spiser ikke fancy biffmiddager og sånt (det kjøper jeg når jeg har gjester på middag), men vi spiser det vi har lyst på, selv om jeg prøver å begrense litt. Nå i helgen hadde vi spareribs, som kom på 190 kr for to personer + 33 kr for en pakke potetsalat til det. Det var litt dyr middag, ja. Det skjer ikke hver dag akkurat.

Synes livet er for kort til å leve på nudler og brødskiver med First Price syltetøy.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker en god del, har egentlig ikke sjekka hvor mye vi bruker da det egentlig ikke er så relevant. Har ikke økonomiske bekymringer hver måned, og har mulighet til å bruke mer. Noen måneder strammer jeg inn litt og tenker over hva jeg kjøper, da prøver jeg å bruke en del av frysern og skap og skuffer. Liker tanken på at all mat man kjøper i butikken blir brukt opp og ikke kastet... :) 

Anonymkode: eacfa...d92

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...