Gå til innhold

Den moderne kvinnen vil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2019 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Den moderne kvinnen vil hverken ha mann eller barn virker det som. 

Den moderne kvinne vil feste, reise, spise, trene, jobbe og dulle med hundene og kattene sine.

"Klarer selv, trenger ikke en mann"

Blir bare flere og flere slike. Det må være lov, men for samfunnet er vell ikke det helt gunstig. Flere blir gående single og det sliter på mange av de pyskisk og det koster samfunnet. Det fødes færre barn og Norge trenger flere barn pr kvinne ifølge landsmoderen, eldrebølgen kommer og det trengs flere i arbeid. Mange ting som er negativt for samfunnet. Men vi vil ikke tilbake til gamle dager heller med husmødre etc, så sånn er det. Ikke noe fasitsvar på dette. Poenget er om menn og kvinner blir mer og mer like og kjønnsrollene forsvinner bit for bit. Likestilling er bra det altså. 

Hva tenker dere rundt dette temaet? Dette er generellt og ikke relatert til DIN situasjon så ingen grunn til å hoppe i stolen.

Anonymkode: dc618...301

Kjenner ikke igjen det du skriver. Møter kun kvinner som ønsker et stabilt ekteskap, en fin rolig hverdag, et lykklig liv og eventuelt barn.

Problemet er ikke at kvinner er for likestilte/ikke vil være husmødre/føde barn/ha familie/gifte seg - men at det ikke er lagt opp til dette i samfunnet. Hadde det vært vi menn som hadde ansvaret for barneproduksjon hadde det stått enda værre til med barnemangel for å si det sånn. Vi må faktisk innse at selvom det å føde er "naturlig", er det en enorm byrde og med mye risiko. bare det faktum at man kan å endret sexliv, mindre følelse og endret kropp hadde vært nok til at det var uaktuelt for meg iallefall - men nå er jeg heldigvis ikke kvinne.

Løsning:
1. Fokuser på fødselsskader, problematikk rundt svangerskap, endring i kropp og hormoner/psyken osv -hvordan dette påvirker sexlivet osv og prioriter det. dette er viktige ting som påvirker store deler av livet, og det blir bagatelisert fordi det er "vanlig".
2. Øk permisjonsengden, mor burde ha lengre enn vanlig + far dobbelt så lenge som han har nå (uten at dette går på bekostning av den andres)
3. Gjør det mulig å være hjemmeværende forelder (uansett kjønn) en type borgerlønn-løsning for de som er foreldre.
4. Gjør det lettere å være i full jobb som foreldre (kortere dager, tilrettelegging, barnapass på jobb osv)
5. Barnehagen burde være oppe hele døgnet med avgrensning på tid pr barn. Alstå at man kun kan ha barnet der like lenge som per idag, men at man kan velge tidspunkt. Om man jobber natt har man nattpass, kveld osv.

Anonymkode: 1e838...37c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 3.7.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Da er du nok enig med at det blir likt barnefordeling, deling på regninger og utgifter. Deling på forfallent arbeid i huset som maling av huset, måke snø, klippe gress og event små reparasjoner av bilen.

Jevnt over 

Anonymkode: 6f9e9...586

Det er jo slik nå? Alle de oppgavene der er enkle som begge kjønn gjør like mye av idag. Man kan ikke si at "å HOHO jeg er mannemann og malte huset på 3 dager, da får du ta all den tunge hverdagsjobben med husstell"..

Anonymkode: 1e838...37c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De moderne kvinnene (legg merke til flertallsbenevnelsen her) vil leve livet sitt som de selv vil, selvfølgelig innenfor de rammene samfunnet setter for oss alle (lover og regler). Det samme gjelder de moderne mennene.
Hva som ligger i å leve livet som man selv vil varierer etter hvem man spør. "Den moderne kvinnen" er ikke én person med ett sett kvaliteter og ønsker, så spørsmålet TS stiller vil ha like mange svar som det finnes kvinner.

Hvordan de moderne kvinnene og deres livsvalg oppfattes av andre, er en helt annen historie og blir ofte fortalt med mye innlevelse og fantasi på nett, inkludert her på KG.

Anonymkode: 2fe53...ca6

AnonymBruker
Skrevet
På 2.7.2019 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Den moderne kvinne vil feste, reise, spise, trene, jobbe og dulle med hundene og kattene sine.

Blir bare flere og flere slike. Det må være lov, men for samfunnet er vell ikke det helt gunstig. Flere blir gående single og det sliter på mange av de pyskisk og det koster samfunnet. Det fødes færre barn og Norge trenger flere barn pr kvinne ifølge landsmoderen, eldrebølgen kommer og det trengs flere i arbeid. Mange ting som er negativt for samfunnet. Men vi vil ikke tilbake til gamle dager heller med husmødre etc, så sånn er det. Ikke noe fasitsvar på dette. Poenget er om menn og kvinner blir mer og mer like og kjønnsrollene forsvinner bit for bit. Likestilling er bra det altså. 

Hva tenker dere rundt dette temaet? Dette er generellt og ikke relatert til DIN situasjon så ingen grunn til å hoppe i stolen.

Da er jeg definisjonen på den moderne kvinne. For det der er mitt liv og mine prioriteringer, absolutt. 

Hvorfor skal jeg dyrke et familieliv når jeg ikke ønsker det eller får noe ut av den type liv? Jeg blir på kanten til deprimert av å tenke tanken på å sitte der med 3 små barn, som roter og løper rundt og som jeg må ofre mitt eget liv for skal ha det bra, samtidig som jeg også har en mann som skal kunne jobbe og lage seg karriere og forvente rent hus og middag når han kommer hjem. Samtidig som han skal sikle etter andre damer som har tid til å vedlikeholde utseendet sitt og sin veltrente kropp. At mitt liv skal bestå i å føle meg som en husmor eller hushjelp, at jeg skal ofre meg selv for et liv jeg ikke vil ha? Og med muligheten for å ende opp som trist alenemor og der barna må leve i en ødelagt familie med stemødre og stefedre som egentlig skulle ønske barna aldri var der i utgangspunktet? Nei vet du nå hva, ellers takk!! 

Vi er så mange på planeten nå at det er helt innafor at jeg dyrker meg selv og tjener mine egne penger og ikke føder barn - og således er helt uavhengig av noe mannfolk. Jeg velger de mannfolka som ikke føler seg truet av at jeg ikke har behov for å følge de tradisjonelle kjønnsrollene. Og som ikke har behov for å putte unger i meg bare for å lage seg en familie der jeg uansett er den som får alt arbeidet.  

Elsker livet mitt, har en kjæreste som ikke bor hos meg, som gir meg det jeg trenger av kjærlighet og sex, samtidig kan jeg kose meg med hobbyene mine og lever livet mitt slik jeg vil ha det. Tjener nesten 1mill i året, kjører råflott bil, kan ta meg et glass vin eller to midt i uka. Har det rett og slett helt supert som den moderne kvinne 😉 

Anonymkode: cbb05...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så dropper vi fremmedfrykten og tar imot flere mennesker som kan bli en del av landet vårt. Vi har fremdeles vårt styresett og demokrati selv om vi tar imot og integrerer flere. Alle samfunn endres over tid, Norge er intet unntak. Hvorfor tenker du at vi vil havne i "et mørke" av den grunn. Det vitner om dårlig menneskesyn, og er så nitrist at man nesten kan gråte av det.

Anonymkode: 986d4...a31

Nordmenn har vært her i flere 1000 år.. Det har tatt tid å tilpasse seg klimaet... Det er her vi hører hjemme, fordi klimaet er tilpasset slik at vi får vitamin d gjennom huden ved å være ute i maks 15 minutter. Dette skal holde seg fram til vinteren. Mangel på d-vitamin er ganske alvorlig.  De lange mørke vintrene er ikke enkle for nordmenn engang.

Så hvorfor mener du at nordmenn skal byttes ut?

Anonymkode: 18839...b07

Skrevet (endret)
På ‎02‎.‎07‎.‎2019 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Pluss gifte seg å få barn for å skille seg. Been there done that. ! Norske kvinner kan gjøre hva de vil å havne med begge beina trygt planta på jorda uten at det får noen som helst  konsekvenser. 

Endret av AlkoMann
AnonymBruker
Skrevet

Også lurer jeg også på mange som vil hit, hva er deres mål? Er det bare pga økonomisk gevinst? Fordi det høres ofte ut som de ikke liker seg her engang, eller vil integrere seg. og mange klager på at vinteren er forferdelig osv. At vi må endre ditten og datten..

Hadde folk ville bo her om det ikke var pga oljepengene? Jeg undrer.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn har vært her i flere 1000 år.. Det har tatt tid å tilpasse seg klimaet... Det er her vi hører hjemme, fordi klimaet er tilpasset slik at vi får vitamin d gjennom huden ved å være ute i maks 15 minutter. Dette skal holde seg fram til vinteren. Mangel på d-vitamin er ganske alvorlig.  De lange mørke vintrene er ikke enkle for nordmenn engang.

Så hvorfor mener du at nordmenn skal byttes ut?

Jeg mener da overhodet ikke at nordmenn skal byttes ut, mer at vi kan leve sammen i den ene verden vi har. Med din logikk vil det også være slik at etniske nordmenn heller ikke skal kunne flytte til et varmere land grunnet vår lyse hud som ikke tåler sol så godt heller da? Eller er det mer det at vi er "bedre" enn andre fordi vi tilfeldigvis har blitt født her? Hadde du forventet å få opphold i andre land dersom vi opplevde enorme naturkatastrofer eller krig som ødela livene våre her? 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også lurer jeg også på mange som vil hit, hva er deres mål? Er det bare pga økonomisk gevinst? Fordi det høres ofte ut som de ikke liker seg her engang, eller vil integrere seg. og mange klager på at vinteren er forferdelig osv. At vi må endre ditten og datten..

Hadde folk ville bo her om det ikke var pga oljepengene? Jeg undrer.

Om du, din familie og venner hadde fått livene deres ødelagte av krig, vold, prostitusjon, naturkatastrofer osv osv, ville du ønsket deg selv og de du er glad i en ny start i et annet land, eller ville du fortsatt levd i ruiner uten noe særlig mat, rent vann, medisiner og trusler og manglende grunnleggende menneskerettigheter?

De fleste hadde nok ville bodd i eget hjemland om de kunne levd et greit liv der. Det er det desverre et fåtall av verdens befolkning som har mulighet til. Vi nordmenn klager mye tross alt vi har, men vi synes at andre bare skal være kjempefornøyde med alt. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er jeg definisjonen på den moderne kvinne. For det der er mitt liv og mine prioriteringer, absolutt. 

Hvorfor skal jeg dyrke et familieliv når jeg ikke ønsker det eller får noe ut av den type liv? Jeg blir på kanten til deprimert av å tenke tanken på å sitte der med 3 små barn, som roter og løper rundt og som jeg må ofre mitt eget liv for skal ha det bra, samtidig som jeg også har en mann som skal kunne jobbe og lage seg karriere og forvente rent hus og middag når han kommer hjem. Samtidig som han skal sikle etter andre damer som har tid til å vedlikeholde utseendet sitt og sin veltrente kropp. At mitt liv skal bestå i å føle meg som en husmor eller hushjelp, at jeg skal ofre meg selv for et liv jeg ikke vil ha? Og med muligheten for å ende opp som trist alenemor og der barna må leve i en ødelagt familie med stemødre og stefedre som egentlig skulle ønske barna aldri var der i utgangspunktet? Nei vet du nå hva, ellers takk!! 

Vi er så mange på planeten nå at det er helt innafor at jeg dyrker meg selv og tjener mine egne penger og ikke føder barn - og således er helt uavhengig av noe mannfolk. Jeg velger de mannfolka som ikke føler seg truet av at jeg ikke har behov for å følge de tradisjonelle kjønnsrollene. Og som ikke har behov for å putte unger i meg bare for å lage seg en familie der jeg uansett er den som får alt arbeidet.  

Elsker livet mitt, har en kjæreste som ikke bor hos meg, som gir meg det jeg trenger av kjærlighet og sex, samtidig kan jeg kose meg med hobbyene mine og lever livet mitt slik jeg vil ha det. Tjener nesten 1mill i året, kjører råflott bil, kan ta meg et glass vin eller to midt i uka. Har det rett og slett helt supert som den moderne kvinne 😉 

Anonymkode: cbb05...a55

Tenker det samme som deg....det er så mye problematikk rundt menn og forhold og trofasthet at jeg ikke gidder. Å konstant være bekymra for utroskap eller at han skal miste interesse fordi "menn er visuelle og trenger variasjon" Er ikke verdt det. 

Anonymkode: d4f7a...e23

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...