Gå til innhold

Den moderne kvinnen vil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den moderne kvinnen vil hverken ha mann eller barn virker det som. 

Den moderne kvinne vil feste, reise, spise, trene, jobbe og dulle med hundene og kattene sine.

"Klarer selv, trenger ikke en mann"

Blir bare flere og flere slike. Det må være lov, men for samfunnet er vell ikke det helt gunstig. Flere blir gående single og det sliter på mange av de pyskisk og det koster samfunnet. Det fødes færre barn og Norge trenger flere barn pr kvinne ifølge landsmoderen, eldrebølgen kommer og det trengs flere i arbeid. Mange ting som er negativt for samfunnet. Men vi vil ikke tilbake til gamle dager heller med husmødre etc, så sånn er det. Ikke noe fasitsvar på dette. Poenget er om menn og kvinner blir mer og mer like og kjønnsrollene forsvinner bit for bit. Likestilling er bra det altså. 

Hva tenker dere rundt dette temaet? Dette er generellt og ikke relatert til DIN situasjon så ingen grunn til å hoppe i stolen.

Anonymkode: dc618...301

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kult at du tar opp dette, jeg tror du har et poeng

Anonymkode: 21ea5...276

Skrevet

Landsmoderen? Har hun uttalt seg? 

Ellers er spørsmålet ganske vagt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rent miljømessig kan vi jo starte med å ta vare på de menneskene som allerede eksisterer i verden og som har det vanskelig.

Ellers: Mer likestilling både på papir og i praksis slik at det blir mer gunstig for moderne kvinner å stifte familie. Her mener jeg da at menn og kvinner i tillegg til lik lønn for likt arbeid og kompetanse, jevnt over deler husarbeid og barneoppdragelse likt.

Ikke fjern pleiepenger for de som har behov for dette, rimligere b.hage for alle, bedre barselsomsorg og fødetilbud i hjemkommunen må være et must. Ikke rør abortloven, vi er mennesker og ikke fødemaskiner. 

Anonymkode: 986d4...a31

• Liker 8
Skrevet

Det er vel et mindretall som er slik du beskriver. Likestilling er fantastisk, men da må også kravene følge etter. Det finnes jo fortsatt kvinner som mener mannen må tjene mer, være bedre utdanna og en haug av andre tilsvarende kriterier. Det begynner å bli en utfordring når flere kvinner enn menn tar høyere utdanning. Mens likestillinga heldigvis har kommet langt har dessverre ikke holdningene endra seg like mye, slik at balansen har begynt å bli litt skeiv. Selv om flertallet har mer moderne holdninger vil jeg tro at denne ubalansen er noe av grunnen til at 25% av menn forblir barnløse, og at det også blant kvinner er en økende tendens til å ikke få barn. Frykta lenge å bli en del av den statistikken selv, men det slapp jeg heldigvis. De kvinnene jeg kjenner er for øvrig veldig ålreite, kommer ikke i farta på noen som passer til beskrivelsen i første post.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den moderne kvinnen vil hverken ha mann eller barn virker det som. 

Den moderne kvinne vil feste, reise, spise, trene, jobbe og dulle med hundene og kattene sine.

"Klarer selv, trenger ikke en mann"

Blir bare flere og flere slike. Det må være lov, men for samfunnet er vell ikke det helt gunstig. Flere blir gående single og det sliter på mange av de pyskisk og det koster samfunnet. Det fødes færre barn og Norge trenger flere barn pr kvinne ifølge landsmoderen, eldrebølgen kommer og det trengs flere i arbeid. Mange ting som er negativt for samfunnet. Men vi vil ikke tilbake til gamle dager heller med husmødre etc, så sånn er det. Ikke noe fasitsvar på dette. Poenget er om menn og kvinner blir mer og mer like og kjønnsrollene forsvinner bit for bit. Likestilling er bra det altså. 

Hva tenker dere rundt dette temaet? Dette er generellt og ikke relatert til DIN situasjon så ingen grunn til å hoppe i stolen.

Anonymkode: dc618...301

Tenker at det ikke er så mange menn som lengter etter å få barn. De foretrekker ei helg med sex eller mer uforpliktende forhold. 

Anonymkode: fa099...cdb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er litt trist er at det blir færre varige kjernefamilier. De mest populære mennene resirkuleres og blir far med flere damer, NAV tar regninga.

Anonymkode: a2de2...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste moderne damer får barn, etter de har tatt en høyere utdanning, altså litt senere enn de kvinnene som ikke tar det. Hun får ikke like mange barn som kvinner fikk før. 2-3 stk. Ofte vil hun ha en mann og har også en mann, og er selvstendig fordeom og med egen jobb, akkurat som mannen. Innimellom reiser de. Det hender de duller med katten eller hunden.

Anonymkode: cc518...c14

• Liker 2
Skrevet

De fleste kvinner etablerer seg vel og får seg mann og barn. Så har du i tillegg de som ønsker dette men aldri helt lykkes, og dermed føler på et stort savn. 

Med andre ord; Det stemmer nok at det blir stadig flere enslige kvinner (og menn) men de fleste ønsker likevel å finne kjærligheten og etablere seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rent miljømessig kan vi jo starte med å ta vare på de menneskene som allerede eksisterer i verden og som har det vanskelig.

Ellers: Mer likestilling både på papir og i praksis slik at det blir mer gunstig for moderne kvinner å stifte familie. Her mener jeg da at menn og kvinner i tillegg til lik lønn for likt arbeid og kompetanse, jevnt over deler husarbeid og barneoppdragelse likt.

Ikke fjern pleiepenger for de som har behov for dette, rimligere b.hage for alle, bedre barselsomsorg og fødetilbud i hjemkommunen må være et must. Ikke rør abortloven, vi er mennesker og ikke fødemaskiner. 

Da er du nok enig med at det blir likt barnefordeling, deling på regninger og utgifter. Deling på forfallent arbeid i huset som maling av huset, måke snø, klippe gress og event små reparasjoner av bilen.

Jevnt over 

Anonymkode: 6f9e9...586

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et av mine største ønsker er å møte en jeg blir henrivende forelsket i, og som også er det i meg. Jeg vil møte en mann som jeg kan (og ønsker!) å være med hele livet, og jeg har lyst til virkelig å oppleve tryggheten og gleden et bra forhold gir. 

Grunnen til at jeg ofte treffer venninner, leser bøker, trener, lager mat, går på konserter og litteraturarrangementer og har en katt, handler ikke om at jeg ikke trenger eller vil ha en mann. Tvert om er jeg opptatt av disse tingene for å fylle tomheten med noe. Jeg skulle ønske jeg hadde en partner jeg kunne dele interesser og hverdagen min med, men ettersom jeg bare har møtt på drittsekker av noen menn, så må jeg rett og slett være selvstendig for å overleve. Jeg har vært ulykkelig forelsket og blitt dypt, dypt såret. 

Jeg vil heller ha det bra alene enn å være i et forhold med en jeg «tar til takke» med. Men aller helst ønsker jeg å få en kjæreste (noe jeg aldri har hatt, og jeg er i slutten av tjueårene). Uansett, det er ikke riktig at dagens kvinner samfunn ikke ønsker en partner. Men vi står nå friere til å klare oss selv dersom partneren ikke dukker opp. 

:( 

Anonymkode: 5ee33...615

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det jeg synes er litt trist er at det blir færre varige kjernefamilier.

Jeg synes det er positivt.

Før i tiden ble mange kvinner værende i dårlige forhold fordi de ikke hadde noe annet valg.

Dagens situasjon er nok nærmere hva som egentlig er naturlig, enn slik vi hadde det før.

Anonymkode: 7306c...81f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du nok enig med at det blir likt barnefordeling, deling på regninger og utgifter. Deling på forfallent arbeid i huset som maling av huset, måke snø, klippe gress og event små reparasjoner av bilen.

Jevnt over 

Anonymkode: 6f9e9...586

Selvsagt!

Jeg kan ikke reparere bil, men skifter dekk, klipper gresset og hekken, vasker bil, maler hus o.l. Dette gjør vi sammen eller hver for oss, alt ettersom. Min mann liker derimot godt å lage mat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt!

Jeg kan ikke reparere bil, men skifter dekk, klipper gresset og hekken, vasker bil, maler hus o.l. Dette gjør vi sammen eller hver for oss, alt ettersom. Min mann liker derimot godt å lage mat.

Meg over. Jeg tjener er også ca 100 000 mer enn mannen. Tidligere tjente han mest. Vi deler på alt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt både mann og barn.

(Kvinne, 38)

Anonymkode: f8ca2...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt mann og barn.. Kunne godt vært hjemmeværende husmor, men samfunnet idag tillatter ikke det- sålenge jeg ikke finner en rik mann som trives med at jeg går hjemme! Jeg har mastergrad og 100% fast stilling. Tjener godt. Eier leilighet og bil. Har igrunn ALT på stell, men likevel føler jeg meg tom og alene. 

Anonymkode: a2467...f9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mann, venter unge nr 3 og betaler kun for maten og husholdning. Jeg jobber i en 100% stilling som pedagog. Så jeg føler meg heldig,og føler vi har det vi trenger. . 👍 Ny bil har jeg kjøpt også. 

Anonymkode: 95186...5f5

Skrevet
På ‎02‎.‎07‎.‎2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Dette er så naivt at man nesten kan gråte av det. Fakta er at om ikke vi klarer å opprettholde vår befolkning vil den bli erstattet av andre mennesker, med andre kulturer og andre verdier. Norge slik vi kjenner det vil bare eksistere et halvt århundre til og så er det slutt. Det vil bli erstattet av noe annet, mest sannsynlig er det "noe annet" omtrent det samme som fra områdene disse kommer fra, og vårt land blir mer og mer likt de landene de kommer fra. Det vil aldri ende godt for vår nasjon, og de dekadente nordmenn som er flakset opp i en "Disney" verden vil forsvinne og den harde brutale virkeligheten vil senke seg som et mørke over nasjonen igjen. Som våre forfedre sa, " landet lenge i mørket lå" det mørke vil igjen senke seg. Det er ikke bare kvinnene sin feil, men alle de dekadente menneskene som lever i dette landet, som vil rasere det i løpet av et århundre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Dette er så naivt at man nesten kan gråte av det. Fakta er at om ikke vi klarer å opprettholde vår befolkning vil den bli erstattet av andre mennesker, med andre kulturer og andre verdier. Norge slik vi kjenner det vil bare eksistere et halvt århundre til og så er det slutt. Det vil bli erstattet av noe annet, mest sannsynlig er det "noe annet" omtrent det samme som fra områdene disse kommer fra, og vårt land blir mer og mer likt de landene de kommer fra. Det vil aldri ende godt for vår nasjon, og de dekadente nordmenn som er flakset opp i en "Disney" verden vil forsvinne og den harde brutale virkeligheten vil senke seg som et mørke over nasjonen igjen. Som våre forfedre sa, " landet lenge i mørket lå" det mørke vil igjen senke seg. Det er ikke bare kvinnene sin feil, men alle de dekadente menneskene som lever i dette landet, som vil rasere det i løpet av et århundre.

Eller så dropper vi fremmedfrykten og tar imot flere mennesker som kan bli en del av landet vårt. Vi har fremdeles vårt styresett og demokrati selv om vi tar imot og integrerer flere. Alle samfunn endres over tid, Norge er intet unntak. Hvorfor tenker du at vi vil havne i "et mørke" av den grunn. Det vitner om dårlig menneskesyn, og er så nitrist at man nesten kan gråte av det.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ller så dropper vi fremmedfrykten og tar imot flere mennesker som kan bli en del av landet vårt. Vi har fremdeles vårt styresett og demokrati selv om vi tar imot og integrerer flere.

Ja mye som tyder på at man klarer dette? Integrerer, det vi ser er segregering i alle de områdene dette er omfattende. De har med seg sin kultur, sine verdier, sin religion. De overtar på sikt når det norske dør ut, det er fakta og det er dette vi ser skje sakte og sikkert. Oljefondet kan heller ikke sørge for at dette kan fortsette, og uten en solid velferdsstat som kan holde dette gående så vil det akselerere mye fortere, oljefondet begynner og tappes i stor stil om ca. 5 år da til et enormt antall mennesker som skal ha pensjon, vil være brukt opp om ca. 20 år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...