Gå til innhold

Veldig ødeleggende med en krone is hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det veldig usunt og ødeleggende for treningen/formen om jeg spiser en krone is hver dag?

Bytter ut med annen mat så jeg ikke går opp i vekt. Veier ca 53 kg og er 167 cm. 

Løper og skal starte med litt styrketrening. 

Anonymkode: b6867...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei det er ikke veldig ødeleggende. Om du spiser sunt utenom den så skal det gå helt fint. Jeg ville spist den etter trening om det ikke er så viktig for deg når du spiser den. 

Anonymkode: c786d...ff6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kroneis hver dag er mer usunt enn å ikke spise kroneis. Hvorfor hver dag? Og hvorfor kroneis? 

Når det er sagt har du lav vekt, og kan nok spise det du vil. Slanke deg skal du ihvertfall ikke. Å bytte ut fornuftig mat med kroneis bare på grunn av kaloriene er jo ganske dumt. Unn deg heller en kroneis i ny og ne uten å bytte ut mat. 

Anonymkode: 90538...792

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kroneis hver dag er mer usunt enn å ikke spise kroneis. Hvorfor hver dag? Og hvorfor kroneis? 

Lurer jeg på også. Kroneis er jo verdens kjedeligste is, etter PinUp ;)

Anonymkode: ae105...a63

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det veldig usunt og ødeleggende for treningen/formen om jeg spiser en krone is hver dag?

Bytter ut med annen mat så jeg ikke går opp i vekt. Veier ca 53 kg og er 167 cm. 

Løper og skal starte med litt styrketrening. 

Neppe veldig ødeleggende sånn isolert sett, men heller ikke veldig nyttig. Det er jo ikke den beste bensinen for kroppen hvis du skal trene. Da trenger kroppen næring for å bli sterk.

Jeg ville nok byttet det ut med ordentlig mat i hverdagen, og heller spist en is i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: ae105...a63

Har det ikke falt dere inn at TS synes kroneis er best. Det kommer nok som et sjokk, men folk har faktisk forskjellig smak.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, OPIgirl skrev:

Har det ikke falt dere inn at TS synes kroneis er best. Det kommer nok som et sjokk, men folk har faktisk forskjellig smak.

Haha det her ja. Jeg liker kroneis, synes vanilje is er best, og får i tillegg litt sjokolade og kjeks i samme pakka. Reine kinderegget!😆

Også har den under 200 kalorier i en. Det er ikke så ille. Og is har mye mindre sukker i seg enn annet godteri. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha det her ja. Jeg liker kroneis, synes vanilje is er best, og får i tillegg litt sjokolade og kjeks i samme pakka. Reine kinderegget!😆

Også har den under 200 kalorier i en. Det er ikke så ille. Og is har mye mindre sukker i seg enn annet godteri. 

Du og alle andre har en begrenset tid på denne kloden så hvis en kroneis hver dag gjør deg litt mer lykkelig i hverdagen så syntes jeg du skal unne deg det.

Anonymkode: a1db3...5c0

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis en kroneis hver dag. Får være måte på hysteri. 

Anonymkode: cc8e7...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krone-is med jordbærsmak er Norges beste is etter min mening, så smaken er som baken :)

Anonymkode: 82ba2...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krone-is med jordbærsmak er Norges beste is etter min mening, så smaken er som baken :)

Anonymkode: 82ba2...5d0

Hør hør 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg tenker mest på er at det er mye sukker i is. Men det betyr ikke at du trenger å spise mindre vanlig mat bare fordi du spiser is. Du trenger jo kaloriene ut i fra vekten din (jeg er 7 cm lavere og veier det samme og er tynn, så ja), men det hadde vært bedre om du spiste mer vanlig mat enn mer mat med sukker i. Jeg prøver selv å ikke spise sukker så mange ganger i uka rett og slett fordi man kan få diabetes og sånt på sikt. 

Anonymkode: e9d61...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel. Vil du være slank, spiser du ikke is hver dag.

Jeg spiste is nesten daglig en sommer. La på meg sju kg den sommeren. Spiste ikke så mye mer usunt enn det. Og spiste ikke bare kroneis men også saftis så ble ikke kroneis hver dag. En kroneis hver dag er mektige greier. Du kan jo bare prøve selv, spis kroneis hver dag og se hvor mye du går opp i løpet av sommeren.

Anonymkode: e9548...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt handler om kalorier ut og kalorier inn, kroneis er absolutt ikke det værste man kan spise. Så lenge du holder en sunn vekt går alt greit, kos deg med krone is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo ingen som leser hva TS skriver.

En krone is om dagen er jo ingenting, det er vel bare et par spiseskjeer med boksis, null problem å spise det daglig.

Forskjell på "en krone is", altså så mye is du får kjøpt for én krone, og "en krone-is", altså en spesifikk type is i kjeks.

Anonymkode: fc3c1...22f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiste is nesten daglig en sommer. La på meg sju kg den sommeren. Spiste ikke så mye mer usunt enn det. Og spiste ikke bare kroneis men også saftis så ble ikke kroneis hver dag. En kroneis hver dag er mektige greier. Du kan jo bare prøve selv, spis kroneis hver dag og se hvor mye du går opp i løpet av sommeren.

Jeg gjorde det sist sommer, gikk ikke opp for hadde jo spist noe annet isteden. Spiser meg ikke stappmett for så å spise den. Spiser til det et litt plass igjen og tar den. Eks til kvelds isteden for knekkebrød. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du må ha en lang sommer der, for 7 kg opp i krone-is er ca 230 is. 

Anonymkode: 81bb0...fa1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En krone is er ikke mektige saker nei, 197 kalorier 8,8g fett og 20g sukker. 

Det er faktisk mindre enn det er i en God morgen yoghurt eller 4 skiver brunost. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkverdig hvor vanskelig det skulle være å skrive ordet "kroneis". Mange varianter her, som "krone is" og "krone-is". :laugh:

Anonymkode: 4dc91...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, kos deg i sommer du 😊 Jeg spiser litt sjokolade hver dag.

Anonymkode: 466d4...fe8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...