Gå til innhold

Når man betrakter dette slankefenomet...

waco

Slanker du deg?  

1. 1. Slanker du deg?

• ja
      12
    • nei
      18

Anbefalte innlegg

Når man har lurt aetat og fått skolepengene gratis for BI, så er det lite man kan annet gjøre enn å prøve å forstå andre menns håndtering av denne kvinneproblematikken som involverer oss alle. På en annen debattside (ikke her selvfølgelig for dere er jo dritkjedelige å prate med), var det en kar som hadde noen ettertenksomme betraktninger vi alle bør ha i bakhue.

Det er ikke jeg som har skrevet disse ord, nå blir det nytteløst å sjikanere meg som privatperson =) Mange gode tanker til gu, for å ha skrevet dette innsiktsfulle innlegget som forklarer på en grei måte kvinners mentalitet;

Treningsstudio er jo et samlingssted for kroppsfikserte individer, hovedsakelige

damer som skal slanke seg.....

Og det skal de jo alle sammen!

Damer har jo proppet i seg for mye mat som det allerede er

betalt moms for , så noen ny moms er vel urettferdig.

Penger betyr imidlertid minimalt i denne sammenhengen.

Damer gjør hva det skal være for å ta av et par kilo! Og betaler hva det skal være!De forstår jo ikke det enkle regnestykket at det har med inntak av mat og forbrenning å gjøre...altså morsjon!

Dette er kvinners svakeste punkt! Liktåa vi kan tråkke på...

når det passer eller

la være...når det passer..Gud hvor du har tatt av sier vi menn....Og får vår rettmessige premie...

Dette med slanking er noe damer er hysterisk opptatt av...

Den sikreste måten å bli rik på må være å starte et slankestudio! Gu´s gratis forretnings ide!

Samtalegruppe måtte selvsagt inngå! Man må kunne legge ansiktet i alvorlige folder og lytte på forklaringen hvorfor man hadde sprukket....Ikke holdt dietten altså..Trøste litt og komme med noen forsonende ord. Og så ta sine 5000 kr. i betaling for samtalen.

Det finnes mange varianter innen slankebransjen...En er å spise så mye kålrot du greier...

En annen metode er å drikke gulrotsaft og spise ananas...

Også å fylle seg opp med vann er en kurant metode...Og kiloene renner av..Og er ikke fruentimmerne humørsyke og sure før de går igang, så er de det ihvertfall nå! Egentlig blir alle i familien utsatt for denne slankekuren.

Der sitter de klar med vekta si og veier opp 50 gram potet.... ikke mere og ikke mindre og rører ut en pose med noe svineri i til 700 kr. Slike porsjonspakninger blir det penger av...Kurset er selvsagt eksklusivt slankeforet!

Også må det trimmes...hepp, hepp og litt musikk til.....

Hyggelig kan man jo også være, å innvilge kursdeltakerne en halv skive appelsin, sånn på tampen av kurskvelden...Tårene vil stå i øynene på damene i ren taknemlighet!

Også kommer de igjen og igjen ....hele livet ut. Et umettelig behov for slanking nærsagt!

Bli rik i en fei, sats på slankebransjen!

På vegne av gu, Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg slanker meg ikke!

Selv om jeg kanskje burde gjort det i forhold til medier og alle forventningene rundt om? Mulig! :wink:

Har hatt tanker om å legge om kostholdet litt da.... kutte ut min så innmari kjære sjokolade f.eks.... grønnsaker frukt ris og sånt...

og masse turer... og treningsstudio....

Men jeg tror jeg heller går å kjøper meg noe god mat, noe godteri, noen øl og tar meg en kveld på sofaen, før jeg tar en fest i morgen, og danser resten av uka.

Så får andre synes hva de vil om kroppen min! :D (synes den er litt sexy jeg!)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbige avstemninger viser at seksti prosent damer nekter på at de slanker seg. Så høy er uærligheten tydeligvis.

Gjenspeiler tallene seg for samfunnet forøvrig?

En dag igjen av avstemning.

W

Har mistanke om hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slanker meg ikke. Om noen kaller meg uærlig fordi jeg sier det - vel *Tusenfryd vandrer videre lykkelig vitende om at det vet hun best selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Svarte ja, jeg! Synes jeg slanker meg i og med at jeg passer på hva jeg spiser og trener jevnlig, ellers går vekten rett i været. Men så er det en god grunn til at jeg skal veie de femti kiloene jeg gjør, ryggproblemene mine ville vært så mye verre hvis jeg veide mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en kjempediger forskjell på å passe vekten så man ike eser ut ukontrollert og å slanke seg, Lily.

Jeg passer også på hva jeg spiser, hvem gjør ikke det? Men jeg gjør ikke ett eneste forsøk på å gå ned i vekt. Bli bedre form, ja, øke kondis, bli sterkere, men det er ikke slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg vet godt forskjellen, Tusenfryd! Har hatt bulimi en stund (ble frisk for to år siden), og har ikke lyst å gå tilbake til det! Men akkurat nå spiser jeg enda sunnere og litt mindre enn hva jeg vanligvis gjør, og trener mere. Da kan en vel si at jeg slanker meg? Jeg mener i det minste at en hverdag uten sjokolade er en hverdag jeg slanker meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej jeg slanker meg ikke.

Jag tillhör en av de kvinnor som måste kämpa åt andra hållet. Jag måste se till att äta ordentligt och nyttigt för att fungera, för att undvika huvudvärk och blodtrycksfall.

Jag tränar för att må bra och för att förebygga skador både på kort och lång sikt. Sedan jag började träna mår jag mycket bättre i både rygg och axlar orkar mer och är piggare. Kroppen behöver både kondition och muskler för att må bra - det är ett mycket viktigare skäl än något annat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg slanker meg! Av den enkle grunn at jeg BØR gå ned i forhold til den vekten jeg har nå. Dvs, jeg går ikke noe særlig ned i vekt, men jeg blir mindre og mindre. Men så veier jo muskler som kjent mer enn fett også da :)

Jeg er ikke fet, men har merket at kroppen hadde hatt godt av litt mindre å bære på, eller evt bør bli sterkere for å bære det jeg har.

Jeg har ingen planer om å holde på til jeg blir "tynn", jeg ønsker å beholde både hofter, pupper og lår, men selvfølgelig med måte.

Du tar nok feil når du mener at alle jenter slanker seg waco.

Det er veldig mange som slite andre veien, det er mange som er fornøyd slik de er, noen har gitt opp og det er atter andre som ikke orker selv om de kanskje kunne hatt godt av det.

Men hvis man snakker om hvor mange jenter som i ny og ne påstår at de burde tatt av noen kilo, så tror jeg nok prosenten hadde blitt høyere :ler:

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri slanket meg for jeg har aldri trengt det. Dersom statistikken virker skjev, er det vel kanskje fordi vi som ikke slanker oss har et større behov for å fortelle det. Både fordi vi vil skryte av at vi slipper å slanke oss og fordi vi er xtra lei av all slankefokuseringen siden den er unødvendig for oss og heller vil spre "spis saklig og rør på deg" budskapet til våre medsøstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er en SUNN kropp! Og en sunn kropp har tegn på et variert, fettfattig og innholdsrik kost OG aktivitet!

Akkurat nå er ikke aktiviteten like høy som vanlig og forbrenningen ikke like rask, men jeg slanker meg ikke. Og det er av den enkle grunn av jeg bærer et lite barn i magen. Men dersom "ammefettet" ikke forsvinner av seg selv det neste året, så blir det nok en ekstra jogge-tur og noen færre vinglass neste høst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer har jo proppet i seg for mye mat

Det stemmer ikke. Selv er jeg overvektig etter 2 svangerskap og det er en stor forskjell det. Det finnes mange årsaker til at en person er overvektig og det er ikke nødvendigvis matinntaket. Tenkt på det noen gang?

Jeg slanker meg ja. Men disse kurene har jeg ikke noe tro på. Har hørt om alfor mange som ligger på seg igjen etter endt kur. Jeg har prøvd det selv en gang og jeg betaler ikke så mye for noe dritt igjen.

Jeg stoler heller mer på sunt kosthold og gratis mosjon ute i naturen.

Og det hjelper. Man må bare ha tro på seg selv og viljestyrke.

Men jeg veier ikke opp 50 gram potet, eller 50 gram brødskive o.l.

Min familie blir heller ikke utsatt for min slankekur.

Jeg, for min del, har godtatt overvekten, men det er også fint å gå ned i vekt, men jeg betaler ikke hva som helst for det.

Og jeg må si........i ditt innlegg så står det at det er hovedsaklig damer som er på treningsstudio for å slanke seg......Der jeg er medlem er det mest menn som går og trener.

Men dette her var jo virkelig noe å skrive om da......Hvsi kvinnfolk slanker seg og betaler hva som helst for det.......Hva så?

Det gjelder ikke alle kvinnfolk på denne jorden.

Alt har sin pris, men jeg er ikke villig til å blakke meg og ødelegge meg helt for å gå ned i vekt.

Men selvfølgelig, det er jo litt sannhet i dette og da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spurt meg selv dette selv? Slanker jeg meg?

Men spørsmplet er noe annet: Når er det jeg ikke slanker meg?

Det er helt forferdelig, men sant. Å hele tiden ha dårlig samvittighet.

Ja, jeg slanker meg... og har vel gjort det de siste 3 åra også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...