Gå til innhold

Har du sjekket deg økonomisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) 

Anonymkode: 4dcca...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.com?  Det der må jo være en phishing side..

Anonymkode: fbfeb...74e

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det? At det er noen uærlige som er ute etter våre opplysninger og vil svindle oss?

Hvor fant du denne nettadressen ts?

Anonymkode: 4dcca...457

Er dere trygge nok nå?

Anonymkode: 1e5c8...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Er dere trygge nok nå?

Anonymkode: 1e5c8...6f4

Takk :) Jeg er litt for forsiktig av meg :blush:

Anonymkode: 4dcca...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk :) Jeg er litt for forsiktig av meg :blush:

Anonymkode: 4dcca...457

Det skal man være :)

Anonymkode: 1e5c8...6f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og plutselig fikk jeg ei ræv midt i trynet her inne 😂

Anonymkode: 1e5c8...6f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det endelig kommet? 🤗

Siden studielån (og boliglån og billån) ikke står der, får jeg opp "Ingen usikret gjeld registrert".

Har et kredittkort knyttet opp mot nettbank/mobilbank (som det forvirrende nok er printet "Debit" på), men det vises ikke. Kanskje kort knyttet opp mot vanlig kontoforhold kun vises om de ikke står i null ved forfall?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen usikret gjeld registrert. 

Har dog et kredittkort som må betales nå på mandag, så antar det kortet ikke ligger inne hos dem. Ellers, studiegjeld, huslån. Full kontroll. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sjekket, og det stemmer ikke, det som står der. Saldoen stemmer, den er 0,- i forbruksgjeld, men det sto bare to kort der. Jeg har 5 kredittkort, hvert til sitt bruk, og kun 2 sto der som sagt. Eller jeg har vel 4 nå, sa opp ett av dem i går fordi godene jeg valgte det kortet for, er blitt endret og tatt bort.

Men jeg regner med at dette registeret, som så mange andre nye systemer, har noen barnesykdommer i starten, men at det vil komme seg etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette offentlig så at alle inklusive privatpersoner kan sjekke andre privatpersoner? 

Anonymkode: 10730...7db

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du logger deg inn med bank-id og ser kun deg selv. 

Anonymkode: 45f9d...343

Kredittinstitusjoner og finansforetak som låner ut penger er brukerne av dette systemet, og det er dem det ble laget for.  

I tillegg kan hver enkelt person sjekke seg selv der, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen hadde visst ræva kreditt.......

Anonymkode: c49df...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullvott skrev:

Jeg fikk bare «ingen usikret gjeld registrert». Jeg har et mastercard i hovedbanken min med kredittgrense på 50 000. Burde ikke det kommet fram, selv om jeg ikke skylder noe på mastercardet?  

Jo, det skulle stått der. Men som vi ser av tråden er det mange, inkl meg selv, som ser at flere kort mangler på oversikten der ennå.

Det kommer nok til å gå seg til etterhvert, så faller vel alt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er bare piss.

En del år siden fikk jeg tlf fra banken hvor jeg ble "tvunget" til å ta kredittkort for å fortsette å bli i "den beste kunde gruppen".

Hvis ikke ville jeg "falle til nest best gruppe" og samtidig vil rente på boliglån opp sa de.

Og se hva skjer nå !?

Morons….

Anonymkode: a85fa...f4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det her er bare piss.

En del år siden fikk jeg tlf fra banken hvor jeg ble "tvunget" til å ta kredittkort for å fortsette å bli i "den beste kunde gruppen".

Hvis ikke ville jeg "falle til nest best gruppe" og samtidig vil rente på boliglån opp sa de.

Og se hva skjer nå !?

Morons….

Anonymkode: a85fa...f4f

Samme med meg også. Fikk bedre rente på sparekonto og lån så lenge jeg tok imot kredittkort også. DnB. 

Anonymkode: a62a0...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke være i full drift før 1. juli noen ting kan mangle fram til da. Synes ikke akkurat det hjelper på seriøsiteten at de bruker .com-adresse og skriver TM i logoen. Hadde det ikke vært lenket til fra NRK ville jeg også gått ut fra at det var svindel.

Anonymkode: fd3bd...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil ikke være i full drift før 1. juli noen ting kan mangle fram til da. Synes ikke akkurat det hjelper på seriøsiteten at de bruker .com-adresse og skriver TM i logoen. Hadde det ikke vært lenket til fra NRK ville jeg også gått ut fra at det var svindel.

Anonymkode: fd3bd...5fe

.Com bekymret meg også. Hvorfor i alle dager har de valgt det og ikke .no ? Ser at .no varianten er parkert, men ikke i bruk. Hvorfor det? Dette virker mildt sagt merkelig.

Anonymkode: 9cbd0...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 kredittkort og noen kjøpekort med kreditt i tillegg, men kun et kredittkort kommer opp på denne oversikten...

Anonymkode: 670bb...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.gjeldsregisteret.com/

Sjekket meg og fant bare ting jeg vet om ☺️

Anonymkode: eed49...7fb

Har sjekket for morro skyld. Har 110 % kontroll på økonomien så der var ingen overraskelser.

Anonymkode: 4b3fb...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. De har ikke tatt med mellomnavnet mitt🤔 Ellers har jeg et kredittkort som ikke står der, men det kommer vel dit etterhvert tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...