Gå til innhold

Har du sjekket deg økonomisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen av mine kredittkort har dukket opp. Tar nok en tid før det er korrekt oppdatert. 

Anonymkode: de192...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette offentlig så at alle inklusive privatpersoner kan sjekke andre privatpersoner? 

Anonymkode: 10730...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en usikret gjeld på hele 860 kr. Jepp, ikke akkurat noen overraskelse, siden jeg alltid betaler til forfall (og registeret tydeligvis tar med det man ennå ikke har betalt og som man ikke har fått forfall på ennå). I realiteten er den i 0, siden jeg alltid betaler ved forfall. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nå, og der lå det jammen meg en kredittramme på 50 000, på et kredittkort jeg ble påtvunget den gangen jeg plutselig trengte nye briller og måtte ta nedbetaling via brillekonto. Jeg betalte ned brillene og glemte kredittkortet. Kanskje på tide å ringe banken og få dem til å fjerne det. Er jo ikke vits å ha. I de tilfellene jeg trenger kredittkort bruker jeg Mastercardet som er knyttet til  nettbanken min. Det lå forøvrig ikke inne. 

Anonymkode: 45f9d...343

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette offentlig så at alle inklusive privatpersoner kan sjekke andre privatpersoner? 

Anonymkode: 10730...7db

Nei, men du har innsyn i egne opplysninger. Banker vil kunne sjekke dette i forbindelse med lånesøknader, og jeg regner med at det vil være tilgjengelig for alle typer kredittforetak, enten du søker om kredittkort, forbrukslån eller skal opprette en handlekonto et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette offentlig så at alle inklusive privatpersoner kan sjekke andre privatpersoner? 

Anonymkode: 10730...7db

Nei. Du logger deg inn med bank-id og ser kun deg selv. 

Anonymkode: 45f9d...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.gjeldsregisteret.com/

Sjekket meg og fant bare ting jeg vet om ☺️

Anonymkode: eed49...7fb

Takk for linken, sjekket meg nå. Ingen overraskelser. 

Anonymkode: 1e5c8...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du logger deg inn med bank-id og ser kun deg selv. 

Anonymkode: 45f9d...343

Phju... Det var bra! Vil ikke at alle skal kunne se ka æ har i gjeld og at jeg er totalt ukreditt verdig....

Anonymkode: 10730...7db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke, og ser at kun to av fire kredittkort er registrert. Jeg bruker ingen av dem, men litt merkelig er det jo. 

Anonymkode: 096af...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket nå, og der lå det jammen meg en kredittramme på 50 000, på et kredittkort jeg ble påtvunget den gangen jeg plutselig trengte nye briller og måtte ta nedbetaling via brillekonto. Jeg betalte ned brillene og glemte kredittkortet. Kanskje på tide å ringe banken og få dem til å fjerne det. Er jo ikke vits å ha. I de tilfellene jeg trenger kredittkort bruker jeg Mastercardet som er knyttet til  nettbanken min. Det lå forøvrig ikke inne. 

Anonymkode: 45f9d...343

Hva menes med kredittramme?🙈

Anonymkode: 34568...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med kredittramme?🙈

Anonymkode: 34568...a2f

Det du kan disponere hvis du vil. 

Anonymkode: 1e5c8...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med kredittramme?🙈

Anonymkode: 34568...a2f

Når du tar opp et kredittkort, får du en ramme disponibelt. Feks 20 000 eller 50 000. Selv om du ikke bruker kredittkortet kan bankene regne med denne ramma når de feks skal beregne boliglån, siden pengene står der og kan brukes. Det er kredittramme, og det er derfor lurt å kvitte seg meg diverse sånne som man har stående og ikke bruker. 

Anonymkode: 45f9d...343

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk bare «ingen usikret gjeld registrert». Jeg har et mastercard i hovedbanken min med kredittgrense på 50 000. Burde ikke det kommet fram, selv om jeg ikke skylder noe på mastercardet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.com?  Det der må jo være en phishing side..

Anonymkode: fbfeb...74e

Hva betyr det? At det er noen uærlige som er ute etter våre opplysninger og vil svindle oss?

Hvor fant du denne nettadressen ts?

Anonymkode: 4dcca...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det? At det er noen uærlige som er ute etter våre opplysninger og vil svindle oss?

Hvor fant du denne nettadressen ts?

Anonymkode: 4dcca...457

https://www.nrk.no/norge/nytt-register_-ubrukte-kredittkort-kan-skape-trobbel-for-boliglanet-ditt-1.14604174

Anonymkode: eed49...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her står det om gjeldsregistre som man kan sjekke sine opplysninger på, men den nettadressen som ts nevner er ikke nevnt her... https://www.dinside.no/okonomi/slik-vil-gjeldsregistrene-fungere/70217906

Anonymkode: 4dcca...457

Joda, Evry står der. Og:

https://www.evry.com/no/om-evry/media/nyheter/2018/12/ti-ting-du-ma-vite-om-gjeldsregisteret/

Anonymkode: 1e5c8...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...