AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #21 Skrevet 25. juni 2019 Idiotisk og hatsk. Pride paraden handler nettopp om å være "helt ute" for å motvirke den ekstreme skammen som samfunnet har påført alle som ikke er heterofil. Noe som har ført til mange drap og mange selvmord. De kan heller kalle det stolt-av-å-være-skapet-paraden, for det er ingen heterofile som har hatt grunn til å føle skam ved sin legning. Anonymkode: f4bd9...7f1
Arabella Skrevet 25. juni 2019 #22 Skrevet 25. juni 2019 25 minutter siden, Zikkzakk skrev: Enig. Dette var ren idioti spør du meg. Er heterofili synonymt med enfoldighet, mener du? Bokmålsordboka Oppslagsord Ordbokartikkel enfoldig enfoldig a2 (jamfør norrønteinfaldr, egentlig 'som er sammenfoldet én gang'; av foreldet adjektivisk enfold 'usammensatt') troskyldig, naiv, ubegavet enfoldige spørsmål / enfoldige som duer etter Matt 10,16 / hun virket temmelig enfoldig 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #23 Skrevet 25. juni 2019 Ikke mange heterofile som har blitt mobbet, kastet ut hjemmefra, avvist av egne foreldre/ familie, blitt utsatt for all verdens diskriminering, selvhat, vold, steining, fengsling og død pga. deres legning. Hode-oppi-ræva-paraden, kan man også kalle dette. Anonymkode: f4bd9...7f1 7
Arabella Skrevet 25. juni 2019 #24 Skrevet 25. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke mange heterofile som har blitt mobbet, kastet ut hjemmefra, avvist av egne foreldre/ familie, blitt utsatt for all verdens diskriminering, selvhat, vold, steining, fengsling og død pga. deres legning. Hode-oppi-ræva-paraden, kan man også kalle dette. Anonymkode: f4bd9...7f1 Hvis du har statistikker over dette, ville det vært interessant å se. Jeg vet ikke hvilket tall du setter for "ikke mange heterofile", men at det nok er mindre i forhold til homofile, tror jeg nok. 1
Gjest Mask Skrevet 25. juni 2019 #25 Skrevet 25. juni 2019 Kan enda ikke fatte at folk fokuserer på legningen til andre og hvem andre er forelsket i, altså hva faen folk, voks opp!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2019 #26 Skrevet 25. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull! Det er INGEN som blir drept eller torturert fordi de liker det motsatte kjønn, det er ingen som nektes å gifte seg med noen fordi de er av det motsatte kjønn, det er ingen som ut av det blå blir banket opp på gata fordi de er sammen med noen av det motsatte kjønn! Dette handler ikke bare om å være stolt av legningen, Men om at skeive skal bli godtatt for den de er, at de skal kunne gå fritt på gaten, unngå trusler og trakassering, få de samme rettighetene som de som elsker noen av det motsatte kjønn! Anonymkode: bfe52...883 Håper virkelig du tuller nå? Anonymkode: 6c6c3...fe1
herzeleid Skrevet 26. juni 2019 #27 Skrevet 26. juni 2019 Tviler på at det får særlig gjennomslagskraft. Slike parader virker for meg å til dels være motivert av komplekser og at en ikke egentlig er så veldig "stolt", men føler et stort behov for å få bekreftelse. Dette er nok mye mer utbredt blant seksuelle minoriteter og dermed vanskeligere å samle folk rundt blant heterofile. Skal en få noe drivkraft i det tror jeg en må satse på andre spesielle grupper, som overvektige eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #28 Skrevet 26. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Stolt over å være slik biologien funker? Blir som å gå i tog for å klare å tisse sjøl. Ikke misforstå meg, jeg sier ikke at homofili er unaturlig, men biologisk sett så er ikke homofili normen mtp reproduksjon. Og ja, det er meningen at man skal reprodusere, ellers hadde man ikke hatt sexlyst. Homofili er naturlige følelser for noen og handler kun om kjærlighet. Anonymkode: 52089...d06 Visste du at i dyreverdenen, der dei ikkje har tilgang til prevensjon, er det auka antall barn på søskena til homofile dyr? Det er naturens geniale måte å få mange avkom i ein familie, der fleire i familieflokken hjelper å halde liv i barna. Anonymkode: c2126...b19 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #29 Skrevet 26. juni 2019 8 timer siden, AnonymBrukerrr skrev: De som tror det blir mindre nakenhet og perversiteter, som de mest konservative sier om prideparaden, i en hetro parade kan umulig ha vært mye ute på byen på steder det selges øl. Anonymkode: 7d994...e02 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #30 Skrevet 26. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig du tuller nå? Anonymkode: 6c6c3...fe1 Hvorfor? Anonymkode: b2fa7...bf7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #31 Skrevet 26. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Idiotisk og hatsk. Pride paraden handler nettopp om å være "helt ute" for å motvirke den ekstreme skammen som samfunnet har påført alle som ikke er heterofil. Noe som har ført til mange drap og mange selvmord. De kan heller kalle det stolt-av-å-være-skapet-paraden, for det er ingen heterofile som har hatt grunn til å føle skam ved sin legning. Anonymkode: f4bd9...7f1 Synes ikke det er idiotisk og hatsk, men kanskje mer et svar fra de som synes at Pride overspiller klovneriet, og slipper unna med det. Heterofile damer kan faktisk risikere å bli trakassert, og kalt horer, dersom de overspiller sin legning. At folk skal ha lov til, og våge å være seg selv, er bra. Men helt uhemmet blir det ikke alltid like bra. Anonymkode: f1576...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #32 Skrevet 26. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper virkelig du tuller nå? Anonymkode: 6c6c3...fe1 Tuller? Forklar. Anonymkode: bfe52...883
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #33 Skrevet 26. juni 2019 8 timer siden, Arabella skrev: Hvis du har statistikker over dette, ville det vært interessant å se. Jeg vet ikke hvilket tall du setter for "ikke mange heterofile", men at det nok er mindre i forhold til homofile, tror jeg nok. Hvis du ser bort fra norge trenger du ingen statistikker på dette, det er et faktum. Prøv å lev som homofil eller lesbisk i midtøsten, eller deler av sørstatene i usa. I mange muslimske land er det dødsstraff for homofil. Trodde alle samfunnsorienterte utdannede personer visste dette. I sørstatene er det mange som blir utstøtt av familien om de står frem som homofile. Det er også bransjer i usa der du kan få sparken nettopp pga legningen din, uten at arbeidsgiver bryter loven. Anonymkode: 18aed...563 4
AnonymBrukerrr Skrevet 26. juni 2019 #36 Skrevet 26. juni 2019 Man trenger gay pride parade for å få mere likestillig og aksept i samfunnet, homofile har all grunn til å feire at de er stolt over legningen sin etter å ha blitt undertrygt, trakassert og mobbet. Det er ingen hensikt med straight parade for det vil ikke oppnå noe. Er akkurat som at folk skal komme å ha en marsj fordi man er hvit bare pga man har black lives matter march. Det ene er nødvendig det andre er unødvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #37 Skrevet 26. juni 2019 Dummeste forslaget Anonymkode: e74e3...51e
Zikkzakk Skrevet 26. juni 2019 #38 Skrevet 26. juni 2019 10 timer siden, Arabella skrev: Er heterofili synonymt med enfoldighet, mener du? Bokmålsordboka Oppslagsord Ordbokartikkel enfoldig enfoldig a2 (jamfør norrønteinfaldr, egentlig 'som er sammenfoldet én gang'; av foreldet adjektivisk enfold 'usammensatt') troskyldig, naiv, ubegavet enfoldige spørsmål / enfoldige som duer etter Matt 10,16 / hun virket temmelig enfoldig Krangleguri
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #39 Skrevet 26. juni 2019 Savner sommerparaden jeg... Anonymkode: 7363f...d03
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #40 Skrevet 26. juni 2019 Her var det mye hetrofobe hatefulle innlegg gitt. Og det understreker behovet for straight pride parader. Anonymkode: 772de...9dc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå