AnonymBruker Skrevet 26. juni 2019 #41 Skrevet 26. juni 2019 Det ER jo straight pride parade hver dag, hele dagen! Se hvilken som helst (nesten) film, TV-serie, reklame, bla i hvilket som helst (nesten) manneblad eller dameblad, ukeblad eller avis, se på hvilket som helst (nesten) par som leier på gaten og får kysse i offentlighet uten å bli trakassert. Det er jo heterogreier OVERALT, HELE TIDEN. Så vil noen skeive være synlige i én dag og folk klikker i vinkel? Heldigvis får vi flere varierte rollemodeller på skjermen og i media generelt, ikke minst har jeg kjent meg igjen i den ene parten i et homofilt forhold på TV selv om jeg er heterofil. Men homofile må stort sett ta til takke med å «leve seg inn i» heterofile forhold når de ser TV (man er jo mer en kjønn, man kan jo identifisere seg med å være «den ryddige», «den impulsive» osv. i et forhold uavhengig av kjønn). Selv om det lar seg gjøre, så er det jo per definisjon en straight pride parade når det inntil ganske nylig har vært så glissent med skeive i media, og mange dessuten er klisjeer. Man trenger ikke være blind for egne privilegier, selv om man er privilegert. Anonymkode: a3589...21a 4
Ansagt Skrevet 26. juni 2019 #42 Skrevet 26. juni 2019 (endret) Pride skal sette fokuset på homofile og andre ikke-hetero, likeverd også videre. MEN det er jo en helt gjennomgående sexistisk parade, nettopp det samfunnet frykter med disse menneskene. Er det ingen som ser den?? Man skal liksom bekjempe fordommer med å forsterke dem og bekrefte dem? Når man har sjansen og fokuset, så velger man å sette på seg en strapon og gå i tog? No offense, men mulig jeg har misforstått hva prideparaden handler om. Endret 26. juni 2019 av Ansagt Edit 1
Ansagt Skrevet 26. juni 2019 #43 Skrevet 26. juni 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ER jo straight pride parade hver dag, hele dagen! Se hvilken som helst (nesten) film, TV-serie, reklame, bla i hvilket som helst (nesten) manneblad eller dameblad, ukeblad eller avis, se på hvilket som helst (nesten) par som leier på gaten og får kysse i offentlighet uten å bli trakassert. Det er jo heterogreier OVERALT, HELE TIDEN. Så vil noen skeive være synlige i én dag og folk klikker i vinkel? Heldigvis får vi flere varierte rollemodeller på skjermen og i media generelt, ikke minst har jeg kjent meg igjen i den ene parten i et homofilt forhold på TV selv om jeg er heterofil. Men homofile må stort sett ta til takke med å «leve seg inn i» heterofile forhold når de ser TV (man er jo mer en kjønn, man kan jo identifisere seg med å være «den ryddige», «den impulsive» osv. i et forhold uavhengig av kjønn). Selv om det lar seg gjøre, så er det jo per definisjon en straight pride parade når det inntil ganske nylig har vært så glissent med skeive i media, og mange dessuten er klisjeer. Man trenger ikke være blind for egne privilegier, selv om man er privilegert. Anonymkode: a3589...21a De trenger helt klart å kjempes for pga undertrykkelsen i mange sammenhenger. Samtidig er de 5% av befolkningen så det vil være visse grenser også hvor fokuset skal ligge i TV. Hver 20ende serie er vel ca rettferdig at handler om homofile?
herzeleid Skrevet 26. juni 2019 #44 Skrevet 26. juni 2019 23 minutter siden, Ansagt skrev: Pride skal sette fokuset på homofile og andre ikke-hetero, likeverd også videre. MEN det er jo en helt gjennomgående sexistisk parade, nettopp det samfunnet frykter med disse menneskene. Er det ingen som ser den?? Man skal liksom bekjempe fordommer med å forsterke dem og bekrefte dem? Når man har sjansen og fokuset, så velger man å sette på seg en strapon og gå i tog? No offense, men mulig jeg har misforstått hva prideparaden handler om. Er nok mange av oss som ser dette og en del som har kommentert det. Er nok lite som bidrar mer til fordommene mot homofile som en parade der en gjør sitt ytterste for å bekrefte mange av dem. Det er nok også mye av grunnen til at en del homofile tar avstand fra hele paraden. De kjenner seg rett og slett ikke igjen i de stereotypene og fjolleriet som presenteres. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 1. juli 2019 #45 Skrevet 1. juli 2019 På 26.6.2019 den 0.41, Hansehan skrev: Vi har jo strengt tatt straight Pride. Bare se på Holmenkollsøndagen med stygge bobledresser og flatfyll på banen ned til sentrum etterpå. Eller Birkebeineren med middelaldrende konservative menn i stygge kondomdresser. .....eller rett og slett 17. mai. Fiks ferdig rigget med flagg, hornmusikk og produktene av den heteronormative livsstilen: Barna.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #46 Skrevet 1. juli 2019 Fuckings weird. Heterofili har aldri vært ulovlig, og det er heller ikke ulovlig i andre land. Anonymkode: 1118f...2fc
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #47 Skrevet 1. juli 2019 På 26.6.2019 den 23.01, herzeleid skrev: Er nok mange av oss som ser dette og en del som har kommentert det. Er nok lite som bidrar mer til fordommene mot homofile som en parade der en gjør sitt ytterste for å bekrefte mange av dem. Det er nok også mye av grunnen til at en del homofile tar avstand fra hele paraden. De kjenner seg rett og slett ikke igjen i de stereotypene og fjolleriet som presenteres. De fleste homofile tar ikke avstand fra PRIDE. Som jeg har måttet hyle flere ganger, majoriteten som går i PRIDE er påkledde og bærer et flagg, er takknemlige, fester, jobber for saker. Flere i PRIDE er også muslimer, hvilket er rørende. Vi har også paraden "stolte foreldre". Det er i store og det hele et helt vanlig tog, der de færreste kler seg nakne og er vulgære, sånn som en del presenterer det. De uttaler også at de "holder seg langt unna PRIDE". Likevel har de visst et levende bilde av hva som skjer der. Tro det den som kan. Anonymkode: 1118f...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #48 Skrevet 1. juli 2019 På 26.6.2019 den 22.37, Ansagt skrev: Pride skal sette fokuset på homofile og andre ikke-hetero, likeverd også videre. MEN det er jo en helt gjennomgående sexistisk parade, nettopp det samfunnet frykter med disse menneskene. Er det ingen som ser den?? Man skal liksom bekjempe fordommer med å forsterke dem og bekrefte dem? Når man har sjansen og fokuset, så velger man å sette på seg en strapon og gå i tog? No offense, men mulig jeg har misforstått hva prideparaden handler om. Hvis du faktisk mener dette og kan stå for dette så er det nøyaktig det som er saken. Kan hende det var en strap on i toget, men den gikk meg hus forbi mellom alle de helt normale glade menneskene. Anonymkode: 1118f...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2019 #49 Skrevet 1. juli 2019 På 26.6.2019 den 23.01, herzeleid skrev: Er nok mange av oss som ser dette og en del som har kommentert det. Er nok lite som bidrar mer til fordommene mot homofile som en parade der en gjør sitt ytterste for å bekrefte mange av dem. Det er nok også mye av grunnen til at en del homofile tar avstand fra hele paraden. De kjenner seg rett og slett ikke igjen i de stereotypene og fjolleriet som presenteres. Har du virkelig sett dette. Har du sett toget? For ut fra hva du skriver virker det helt virkelighetsfjernt for oss som har sett det. Folk er så trange i hue om dagen at de bare adopterer meninger andre har. Så har de ikke erfart det selv. Denne vrangforestillingen om at PRIDE er en orgie er helt utrolig å se på. Langt mer sexfiksert enn toget. Anonymkode: 1118f...2fc 3
herzeleid Skrevet 1. juli 2019 #50 Skrevet 1. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du virkelig sett dette. Har du sett toget? For ut fra hva du skriver virker det helt virkelighetsfjernt for oss som har sett det. Folk er så trange i hue om dagen at de bare adopterer meninger andre har. Så har de ikke erfart det selv. Denne vrangforestillingen om at PRIDE er en orgie er helt utrolig å se på. Langt mer sexfiksert enn toget. Anonymkode: 1118f...2fc Litt komisk at du siterer meg, som ikke nevner sex med et ord, snakker om orgier og så mener andre er sexfikserte
Ansagt Skrevet 1. juli 2019 #51 Skrevet 1. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du faktisk mener dette og kan stå for dette så er det nøyaktig det som er saken. Kan hende det var en strap on i toget, men den gikk meg hus forbi mellom alle de helt normale glade menneskene. Anonymkode: 1118f...2fc Så flott hvis dette har endret seg i såfall.. Min erfaring er fra mange år tilbake, og én strapon gjør mer inntrykk enn 30 glade mennesker dessverre. håper ikke jeg gav inntrykk av homofobi eller noe, bare en observasjon fra min side angående signalene som sendes med dette.
Gjest xfs367 Skrevet 1. juli 2019 #52 Skrevet 1. juli 2019 (endret) Nå er jo uansett PRIDE paraden i praksis til for heteronormative mennesker som ønsker å demonstrere for omverden hvor progressive og rettroende de er. De homofile er sånn sett bare kulisser i sin egen parade. Så nå har vi to STRAIGHT parader da, sånn egentlig. Endret 1. juli 2019 av xfs367
FactsOverFeelings Skrevet 1. juli 2019 #53 Skrevet 1. juli 2019 Bryr meg like lite om denne som jeg bryr meg om pride.
Isambard Skrevet 1. juli 2019 #54 Skrevet 1. juli 2019 Jeg stiller meg likegyldig til det. Hvis noen er stolte over å være hetero, så får de bare gå i tog.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #55 Skrevet 2. juli 2019 På 26.6.2019 den 0.28, Chicchi skrev: Sexlyst har ikke så veldig mye med reproduksjon å gjøre da. Må ikke være kåt for å bli gravid. Sexlyst er en fritidsyssel som er unik for mennesker (og visstnok delfiner). Alle andre dyr har sex kun for reproduksjon og det er hittil ikke målt at de får noe særlig fysisk glede ut av det. Homofil og lesbisk har man vært siden antikkens hellas (og enda lenger), så om ikke det er biologisk norm, er det i alle fall ikke en unorm Tuller du ???, selvfølgelig har sex med reproduksjon å gjøre, ellers hadde det ikke vært nødvendig med bruk av prevensjonsmidler.. Man kan dessuten ha sex uten å være kåt og likevel bli gravid. Anonymkode: 7015e...c88
Gjest Chicchi Skrevet 2. juli 2019 #56 Skrevet 2. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du ???, selvfølgelig har sex med reproduksjon å gjøre, ellers hadde det ikke vært nødvendig med bruk av prevensjonsmidler.. Man kan dessuten ha sex uten å være kåt og likevel bli gravid. Anonymkode: 7015e...c88 Hæ, nå forsto jeg ikke? Mitt argument handlet om at noen skrev at homofili bare hadde med kjærlighet og følelser å gjøre og at det biologisk sett ikke er normen. Men i og med at mennesker har g-punkter, er det jo veldig tydelig at det ikke bare har med reproduksjon å gjøre. Sex skaper nærhet, sex skaper trygghet, sex skaper en fellesskapsfølelse. LGBTQ-folk har ikke sex kun fordi de er glade i hverandre, det selvsagt nytelse også. Prevensjonsmidler har ikke bare som mål å hindre at man blir gravid, men også for å forhindre kjønnssykdommer. Eller mener du at man bare skal ha sex når man vil skaffe barn?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #57 Skrevet 2. juli 2019 Ingen blir så lett TRIGGERED som høyre-menn. Latterlig barnslig. Anonymkode: 72a40...c2c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2019 #58 Skrevet 2. juli 2019 Ferier meg selv i pride og jeg er helt hetero! Hvorfor må vi ha en egen når pride handler om å feire absolutt alle? Anonymkode: ba83d...7cf
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2019 #59 Skrevet 3. juli 2019 Jeg synes ikke noen form for parade er nødvendig. Bare teit. Anonymkode: 13dcf...895
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #60 Skrevet 4. juli 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke noen form for parade er nødvendig. Bare teit. Anonymkode: 13dcf...895 Er ikke teit hvis man faktisk trenger det, hvis det å ha en parade for å få mere aksept i samfunnet så er det jo flott. Men det at heterofile skal ha en parade fordi de er heterofil er bare håning og idioti. Anonymkode: 47010...e89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå