Gå til innhold

Drømmeleiligheten med drittnabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, LaptopPute skrev:

Du mente ikke noe vondt med å ikke bidra i tråden overhodet? Du virker som en priviligert faen som ikke skjønner at folks drømmeleilighet kan være en blokkleilighet. 

Åå så sur! Åå så sur! :fnise:

Svaret er ja, helt korrekt. Jeg ville bare uttrykke at jeg ikke skjønner hvorfor noen ville foretrekke å bo i blokk. For meg er det nesten marerittscenario..hovedsaklig pga naboer tett på overalt. Og ingen uteplass. Men, men, vi er forskjellige.

Nå skal jeg ta med meg min priveligerte årsinntekt på 280.000, min enorme formue på 250.000 og min luksuriøse, leide 60-kvadratsleilighet og danse meg inn i solnedgangen.

Kos deg med sommerferien! :)

Anonymkode: 0f56a...2fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LaptopPute
Just now, AnonymBruker said:

Åå så sur! Åå så sur! :fnise:

Svaret er ja, helt korrekt. Jeg ville bare uttrykke at jeg ikke skjønner hvorfor noen ville foretrekke å bo i blokk. For meg er det nesten marerittscenario..hovedsaklig pga naboer tett på overalt. Og ingen uteplass. Men, men, vi er forskjellige.

Nå skal jeg ta med meg min priveligerte årsinntekt på 280.000, min enorme formue på 250.000 og min luksuriøse, leide 60-kvadratsleilighet og danse meg inn i solnedgangen.

Kos deg med sommerferien! :)

Anonymkode: 0f56a...2fa

Du burde ikke skrive i tråder av din egen glede, du burde skrive for å hjelpe trådstarter. Du virker som et svært egoistisk og dårlig menneske som kun er opptatt av å uttrykke dine egne behov og ikke evner å se dem rundt deg. Jeg synes synd på dine venner og familie. 

Men over til tråden. Kommer ikke til å svare deg mer, da det ikke hjelper trådstarter at verken du eller jeg er en kuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, LaptopPute skrev:

Du burde ikke skrive i tråder av din egen glede, du burde skrive for å hjelpe trådstarter. Du virker som et svært egoistisk og dårlig menneske som kun er opptatt av å uttrykke dine egne behov og ikke evner å se dem rundt deg. Jeg synes synd på dine venner og familie. 

Men over til tråden. Kommer ikke til å svare deg mer, da det ikke hjelper trådstarter at verken du eller jeg er en kuk.

Beklager så mye, neste gang jeg skriver et innlegg skal jeg sende det til deg for forhåndsgodkjenning.

Så vidt jeg kan se er det bare en av oss som har vært en kuk i denne tråden - og jeg heller mot at det er den av oss som kommer med skjellsord, nedsettende karakteristikker og generelt en veldig negativ tone.

Håper humøret ditt blir litt bedre og at jeg ikke ødela for mye av kvelden for deg med mitt gruuuuusomme innlegg. 😜(Håper det oppriktig! :) Liker ikke at folk er sure jeg.)

Anonymkode: 0f56a...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Laptop her, du AB kommer inn her kun for å slenge dritt til TS. Ditt første innlegg var kun negativt og veldig lite konstruktivt. Det besvarte ikke tråden på noen måte. At du kvitrer i alle retninger etterpå hjelper ikke på akkurat det. Når TS sier hun har funnet drømmeleiligheten, er det da virkelig nødvendig å rakke ned på den fordi det er en blokkleilighet? For det var akkurat det du gjorde. Totalt unødvendig, og veldig ufint.

Til Ts: Jeg ville ikke gitt meg. Klaget til styret gjentatte ganger. Meldt skriftlig når regler brytes. Det er den eneste måten du kan bli kvitt problemet på. Du kan jo selvsagt sjekke om det er mulig å isolere. Glava er ikke akkurat verdens beste lyddemper, men det er bedre enn ingenting. Men om leiligheten er liten, har du da plass til å bygge på veggene? Og har du tenkt over hvor mye leiligheten krymper i boareal? Mulig vinninga går opp i spinninga her altså. 

Lykke til, håper de skjerper seg eller blir kasta ut! 

Anonymkode: 43649...8d7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah.. serbere! Neste gang du treffer dem så må du si noe som dette da!

"jedi govna"

"mars u picku materinu"

"Jebo ti majku svoju ugasi tu muziku, dok ti nisam vrat zavrnula"

 

Kort oversatt: hei kjære nabo: Går det bra? Kunne dere venlligst skru ned litt på musikken da nivået er så høyt at jeg hører det i leiligheten min...

 

Mulig de blir litt blidere når du har lært deg språket deres? :) I allefall par setninger..

Anonymkode: 1f527...7ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil det hjelpe overhode å legge glava på den verste veggen? Vil lyden bæres i konstruksjonen uansett?

Ikke glava, men lydisolerende plater. NB alle eventuelle sprekker i vegger må også gjøres noe med først, slik at lyden ikke kommer gjennom. 

Anonymkode: 8b898...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aaaaah.. serbere! Neste gang du treffer dem så må du si noe som dette da!

"jedi govna"

"mars u picku materinu"

"Jebo ti majku svoju ugasi tu muziku, dok ti nisam vrat zavrnula"

 

Kort oversatt: hei kjære nabo: Går det bra? Kunne dere venlligst skru ned litt på musikken da nivået er så høyt at jeg hører det i leiligheten min...

 

Mulig de blir litt blidere når du har lært deg språket deres? :) I allefall par setninger..

Anonymkode: 1f527...7ee

Ikke Finn på å si dette ts... 

altså ab... virkelig?😂 

Anonymkode: a3de9...08f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Finn på å si dette ts... 

altså ab... virkelig?😂 

Anonymkode: a3de9...08f

Så klart.. :) 

Anonymkode: 1f527...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips? (Jeg har forsøkt å spørre pent, da ble jeg skjelt ut. Styret har også "gitt opp"

Gitt opp? Er dette i et borettslag?

Har du skrevet skriftlige klager til styret angående disse naboenes bråk?

Etter 3 skriftlige klager kan borettslaget kreve tvangssalg av leilligheten til bråkmakerne.

Hvis styret ikke fungerer (dvs feks at de ikke følger opp saker etter at du har skrevet skriftlige klager på naboers bråk), kan du kontakte de som er over borettsslaget (boligbyggelaget, som feks OBOS) og be om råd og hjelp. Advokat i  huseiernes forbund/ annen advokat kan også hjelpe deg.

Anonymkode: 8b898...9a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Finn på å si dette ts... 

altså ab... virkelig?😂 

Anonymkode: a3de9...08f

Så bra at du sa fra! Takk! Google translate oversatte utsagnene til dette :sjokkbla:

"spise skit"

"mars i picka materinu"

"Fuck din mor, hold kjeft den musikken mens jeg ikke fikk nakken min"

Anonymkode: 8b898...9a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du sa fra! Takk! Google translate oversatte utsagnene til dette :sjokkbla:


"spise skit"

"mars i picka materinu"

"Fuck din mor, hold kjeft den musikken mens jeg ikke fikk nakken min"

Anonymkode: 8b898...9a9

Blir litt feil når du bruker google translate... vi som er fra balkan skjønner dette litt bere :)

Anonymkode: 1f527...7ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt feil når du bruker google translate... vi som er fra balkan skjønner dette litt bere :)

Anonymkode: 1f527...7ee

Kan du skrive korrekt oversettelse her? 

Anonymkode: 8b898...9a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du skrive korrekt oversettelse her? 

Anonymkode: 8b898...9a9

Blir litt feil uansett, da dere nesten må skjønne språkbruken og banninga :)  Men noe sånt da:

Spis drit!

Gå tilbake til din mors fitte!

Pul mora di og skru ned den jævla musikkern, før jeg vrir om nakken på deg!

:)

 

Anonymkode: 1f527...7ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir litt feil uansett, da dere nesten må skjønne språkbruken og banninga :)  Men noe sånt da:

Spis drit!

Gå tilbake til din mors fitte!

Pul mora di og skru ned den jævla musikkern, før jeg vrir om nakken på deg!

:)

 

Anonymkode: 1f527...7ee

Oj! Takk for oversettelse! :) Ser for meg ts si dette til naboene med et vennlig smil, intetanende om hva hun sier :sjokk: 

Anonymkode: 8b898...9a9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oj! Takk for oversettelse! :) Ser for meg ts si dette til naboene med et vennlig smil, intetanende om hva hun sier :sjokk: 

Anonymkode: 8b898...9a9

Vell... noen måtte selvsagt avsløre dette med en gang....

Anonymkode: 1f527...7ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vell... noen måtte selvsagt avsløre dette med en gang....

Anonymkode: 1f527...7ee

Ja før stakkars ts får en papuqe mot seg :) 

Anonymkode: a3de9...08f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med Laptop her, du AB kommer inn her kun for å slenge dritt til TS. Ditt første innlegg var kun negativt og veldig lite konstruktivt. Det besvarte ikke tråden på noen måte. At du kvitrer i alle retninger etterpå hjelper ikke på akkurat det. Når TS sier hun har funnet drømmeleiligheten, er det da virkelig nødvendig å rakke ned på den fordi det er en blokkleilighet? For det var akkurat det du gjorde. Totalt unødvendig, og veldig ufint.

Anonymkode: 43649...8d7

Mitt første innlegg var da vel ikke negativt! Beklager til alle om det framstod sånn. Tonen jeg skreiv det i var med et undrende smil, liksom "Morsomt at noen memnesker er så forskjellige fra meg at en blokkleilighet kan være drømmeboligen deres! :) "

At det ikke var konstruktivt er jeg enig i..men jeg visste ikke at det er så voldsomt sett ned på å poste en godhjerta observasjon som ikke var konstruktiv..ser jo folk som sporer av tråder mye villere enn det der, uten at noen bryr seg.

Og jeg ønsket jo TS lykke til med naboen og la på et smilefjes for å understreke at innlegget var i en hyggelig tone..

I mitt hode var ikke innlegget negativt i det hele tatt..beklager at det har blitt oppfattet sånn av dere..kunne sikkert ha formulert meg bedre 🙁

 
Ps.. Du skriver "rakke ned fordi det var en blokkleilighet". Så jeg lurer på, er det noe slags samfunns-stigma mot blokkleiligheter som jeg ikke vet om? Er det kanskje derfor dere reagerer sånn? Ville det vært en annerledes reaksjon om jeg hadde skrevet det samme om et rekkehus, enebolig på landet, enebolig i byen eller et hus med 2-3 leligheter i?
 
😕

Anonymkode: 0f56a...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt første innlegg var da vel ikke negativt! Beklager til alle om det framstod sånn. Tonen jeg skreiv det i var med et undrende smil, liksom "Morsomt at noen memnesker er så forskjellige fra meg at en blokkleilighet kan være drømmeboligen deres! :) "

At det ikke var konstruktivt er jeg enig i..men jeg visste ikke at det er så voldsomt sett ned på å poste en godhjerta observasjon som ikke var konstruktiv..ser jo folk som sporer av tråder mye villere enn det der, uten at noen bryr seg.

Og jeg ønsket jo TS lykke til med naboen og la på et smilefjes for å understreke at innlegget var i en hyggelig tone..

I mitt hode var ikke innlegget negativt i det hele tatt..beklager at det har blitt oppfattet sånn av dere..kunne sikkert ha formulert meg bedre 🙁

 
Ps.. Du skriver "rakke ned fordi det var en blokkleilighet". Så jeg lurer på, er det noe slags samfunns-stigma mot blokkleiligheter som jeg ikke vet om? Er det kanskje derfor dere reagerer sånn? Ville det vært en annerledes reaksjon om jeg hadde skrevet det samme om et rekkehus, enebolig på landet, enebolig i byen eller et hus med 2-3 leligheter i?
 
😕

Anonymkode: 0f56a...2fa

Kan du ikke bare trekke deg ut av tråden, da, hvis du faktisk ikke har noe konstruktivt å komme med som gjelder tema? Det blir voldsomt mye avsporing her nå, fordi du åpenbart har sånn veldig behov for å rettferdiggjøre et innlegg som noen oppfattet frekt. Men det holder nå. Du er Anonym Bruker. Ingen her vet hvem du er. La det fare.

Anonymkode: b3095...c4e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg hadde det som deg TS, og valgte å flytte.

DET ER DET BESTE VALGET JEG NOENSINNE HAR GJORT!! 

Løp! Og ikke se deg tilbake! Bli kvitt dritten, det er bedre å trives i en sliten leilighet, enn å terrorisere psykisk i en fin en.

Du kan prøve å lydisolere, men det vil koste like mye som en megler, da du må legge isolasjon i veggen og taket ved å bruke bruke lydbøyler og rive opp gulvet og legge isolasjon under. Alt må gjøres riktig av fagfolk for å sikre at det ikke vil komme lydlekkasje.

Takhøyden blir mindre, arealet blir mindre og du må bo i pussestøv og drit i en periode.

 

Men her har styret et ansvar. Hvis de ikke bryr seg kan du ta saken videre. Du kan også ringe politiet på 04800. Sjekk borettslagsloven, du har rettigheter.

Og ta igjen hvis du tør, som en annen bruker sier; sett en basshøytaler inntil veggen og kjør på!!

Satans drittnabo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt første innlegg var da vel ikke negativt! Beklager til alle om det framstod sånn. Tonen jeg skreiv det i var med et undrende smil, liksom "Morsomt at noen memnesker er så forskjellige fra meg at en blokkleilighet kan være drømmeboligen deres! :) "

At det ikke var konstruktivt er jeg enig i..men jeg visste ikke at det er så voldsomt sett ned på å poste en godhjerta observasjon som ikke var konstruktiv..ser jo folk som sporer av tråder mye villere enn det der, uten at noen bryr seg.

Og jeg ønsket jo TS lykke til med naboen og la på et smilefjes for å understreke at innlegget var i en hyggelig tone..

I mitt hode var ikke innlegget negativt i det hele tatt..beklager at det har blitt oppfattet sånn av dere..kunne sikkert ha formulert meg bedre 🙁

 
Ps.. Du skriver "rakke ned fordi det var en blokkleilighet". Så jeg lurer på, er det noe slags samfunns-stigma mot blokkleiligheter som jeg ikke vet om? Er det kanskje derfor dere reagerer sånn? Ville det vært en annerledes reaksjon om jeg hadde skrevet det samme om et rekkehus, enebolig på landet, enebolig i byen eller et hus med 2-3 leligheter i?
 
😕

Anonymkode: 0f56a...2fa

Du driver med hersketeknikk å skriver nedlatende til andre. Det at du bruker smilefjes i alt du skriver gjør dessverre ikke saken bedre du fremstår som en veldig nedlatende person og ser litt ovenfra og ned.

Du kommer med svada etterpå om at du bare mente det i beste hensikt noe du ikke gjorde. 

Syns fortsatt dette ikke fremstår som noe du mener i beste hensikt. 

"Morsomt at noen memnesker er så forskjellige fra meg at en blokkleilighet kan være drømmeboligen deres! :) " 

Syns du ikke dette er veldig nedlatende? Det at du bruker et smilefjes endrer ikke det faktum at det vi tolker det som er at du mener det er latterlig at noen kan drømme om en blokkleilighet for det er ikke «fint» nok. 

«Håper humøret ditt blir litt bedre og at jeg ikke ødela for mye av kvelden for deg med mitt gruuuuusomme innlegg. 😜(Håper det oppriktig! :) Liker ikke at folk er sure jeg.)» 

Bare denne teksten her. Sånn svarer du gjennom hele tråden. Ja jeg er enig at laptop har et unødvendig grovt språkbruk noe som ikke hjelper en diskusjon. Men igjen alt du sier fremstår veldig nedverdigende, og det er hersketeknikk. Syns det er nesten like stygt å skrive til andre som om de er 3 år å må få det inn med en spade fordi de ikke kan forstår bedre. 

«Liker ikke at folk er sure jeg» ? Syns du det hadde hvert saklig om jeg skrev til deg «uff da lille venn. Syns du det er så ille å bo i en blokkleilighet :( skal pappa kjøpe ett slott til deg?»

Tenk litt over hvordan du formulerer deg i en tråd og ovenfor andre. 

 

 

 

Anonymkode: ff24d...d39

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...