Gå til innhold

Drømmeleiligheten med drittnabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et forferdelig, rappkjeftet, ufyselig eldre serbisk nabopar. De er pensjonister, og bruker tiden sin på å gjøre livet surt for alle vi andre som bor her. De bor imidlertid innerst i blokka, slik at kun jeg bor vegg i vegg med dem. 

De kakler på serbisk høyt og kjeftete hele dagen og roper til hverandre. De har begge antagelig litt dårlig hørsel. Mannen er verst. Han prøver stadig å "skremme" meg, fordi han ikke liker noen andre. Han mener selv han er hevet over alle regler. 

Det generelt sure oppsynet og de stygge kommentarene er plagsomt nok å leve med hver dag. Den konstante gneldringen deres fra leiligheten er imidlertid psykisk terror. De spiller folkemusikk hele dagen frem til ca 23. Deretter forsetter de gneldringen i noen timer. Jeg bor i en treroms, og det er to rom i mellom deres vegg og mitt soverom.

Det går alvorlig utover livskvaliteten min. Føler "aldri" at jeg kan komme hjem og slappe av. Det er som å sitte ved siden av noen på bussen som snakker i telefonen rett ved siden av. Bare hele tiden! hver dag!

Jeg har imidlertid kjøpt denne leiligheten, og den er drømmeleiligheten. Jeg fikk den i tillegg til kuppris, og dersom jeg selger er sjansene minimale for at jeg kan kjøpe noe like fint, nytt og stort i sentrum. Leilighetene på denne størrelsen som er mindre fine ligger på rundt 700 000 mer på finn.. Det er helt UMULIG for meg. 

Tips? (Jeg har forsøkt å spørre pent, da ble jeg skjelt ut. Styret har også "gitt opp") 

Isolasjon? Leiligheten er i betong uten videre isolasjon. Vil det hjelpe overhode å legge glava på den verste veggen? Vil lyden bæres i konstruksjonen uansett?

 

Anonymkode: b1a7b...0bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

This my worst nightmare right here... Huff, føler virkelig  med deg. Tenker at du bør flytte om du har prøvd de andre tingene som å klage osv. Noen gir rett og slett faen i andre... Det er synd at folk ikke kan ta litt mere hensyn... :(

Anonymkode: 91255...a95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier de leiligheten, eller er det en utleier som kan kontaktes? At Styret har gitt opp ville ikke jeg godtatt. Det kan gjøres mer og i Sameiet mitt var det en som måtte flytte fordi det ble tatt tak i klager. 

Anonymkode: fbc8a...9c3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være pga naboene du fikk den til kuppris? Det skal være ro etter kl 23. Hvis ikke, klag til sameiet/borettslaget. De må innrette seg som alle andre. Og ditt forhold til dem kan jo ikke bli verre, så ikke vær redd for det. Styret skal ikke gi opp. Gå flere sammen og ta et møte med dem. 

Anonymkode: 179de...a07

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusser aller mest på er at noen kan ha en blokkleilighet som drømmeleilighet.

Men, men. Lykke til! :)

Anonymkode: 0f56a...2fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mulig det er gjort dårlig håndverksmessige utførelser i veggen. Skjer ofte det når utledningene styrer balletten. I utgangspunktet skal det da være lydtett. 

Anonymkode: 2138e...f20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeleiligheten innenfor realistiske mål altså haha. Drømmeleilighet som i "mye finere enn min prisklasse".

Fått vite av en annen nabo at disse var antagelig grunnen til at tidligere eier flyttet.. 

De eier de og. Jevnlig klagd til styret i et år. Til slutt besluttet de å legge til noe i vedtektene. Naboene innrettet seg naturligvis ikke og mener de har rett til å holde på sånn fordi de alltid har gjort det. 

Jeg kan dessverre ikke klage på at de prater høyt hele dagen og spiller folkemusikk til kl 23 hver dag.

Anonymkode: b1a7b...0bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg stusser aller mest på er at noen kan ha en blokkleilighet som drømmeleilighet.

Men, men. Lykke til! :)

Anonymkode: 0f56a...2fa

Fuck you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Jeg hadde sett på isolerende tapet og andre muligheter. Har dessverre ikke erfaring med isolering, men kan huske i en annen tråd at det var snakket om. Det er veldig kjipt og skulle gi opp en så bra leilighet på grunn av disse menneskene. Skulle jeg ha gjort det, så tror jeg det hadde føltes godt at jeg hadde prøvd andre alternativer først. 

Hvordan prøver mannen å skremme deg? Finnes det noe du kan gjøre tilbake, da uten å plage andre naboer igjen? Kan du alliere deg sammen med noen andre naboer, også kan dere gjøre livet surt for dem? Når du tross alt har bodd der 1 år, og de ikke tar hensyn så tenker jeg at det på tide og ta av silkehanskene og gi langt faen i den gylne regel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg stusser aller mest på er at noen kan ha en blokkleilighet som drømmeleilighet.

Men, men. Lykke til! :)

Anonymkode: 0f56a...2fa

For en stygg kommentar :(. Gå å troll et annet sted.

Anonymkode: 7d53e...11e

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt her :) Er ikke første gangen Glava hører om støyende naboer.

Anonymkode: 459f0...499

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, LaptopPute skrev:

Fuck you.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en stygg kommentar :(. Gå å troll et annet sted.

Anonymkode: 7d53e...11e

Oi oi oi så følsomme dere var! Er dere utbyggere eller selgere av blokkleiligheter siden dette traff et så ømt punkt?

Mitt smileyface og ønske om lykke til til TS var ikke sarkastisk, men oppriktig. Mente ikke noe vondt med kommentaren.

Anonymkode: 0f56a...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.... Var vel en grunn til at du fikk den til kupp pris 😂

Anonymkode: f60c5...3ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gitt samme mynt tilbake! 

Sett en høyttaler eller ett eller annet vegg i vegg med leiligheten dems å spill høy musikk typ hard metall eller lignende frem til 23.00. Så får vi se hva de syns. Om de klager kan du bare si at du slutter om de slutter.

Jeg hadde ikke gitt meg for dette er ikke greit! 

Anonymkode: ff24d...d39

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis et salgsobjekt er et kupp, har det som oftest sin forklaring! Valget er ditt: "fin" leilighet eller en stygg som er beboelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Er dette borettslag, så har styret i borettslaget ansvar. 

Gi samme mynt tilbake hvis ingen hjelper deg. 

Kontakt akustiker, og be om pris på isolering (vurderer det samme selv) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
16 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Oi oi oi så følsomme dere var! Er dere utbyggere eller selgere av blokkleiligheter siden dette traff et så ømt punkt?

Mitt smileyface og ønske om lykke til til TS var ikke sarkastisk, men oppriktig. Mente ikke noe vondt med kommentaren.

Anonymkode: 0f56a...2fa

Du mente ikke noe vondt med å ikke bidra i tråden overhodet? Du virker som en priviligert faen som ikke skjønner at folks drømmeleilighet kan være en blokkleilighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...