Gå til innhold

Hvorfor er ikke dette rasistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, 007_008_007 skrev:

Hvis du tar av deg nasjonalistiske briller så ser du nok at mange nordmenn lider av fremmedfrykt.

Akkurat ja.. Når det er hvite som prater om egen kultur, da er det ''nasjonalistisk''... Men når det er andre land f.eks Kina osv. Da er det ikke det og ingen reagerer?

Men jo, du har nok rett i at mange land lider av fremmedfrykt. Nettopp fordi når en annen kultur overtar dens egen, så vil den jo naturligvis dø.

Anonymkode: c6620...f28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen skal meg komme her og kalle nordmenn rasister, som er så snille og slipper fremmede inn i sitt eget land. Et land som er bygget opp av mine besteforledre og tippoldeforeldre.  Et land som ikke alltid har vært enkelt å bo i, særlig når Norge ikke var et rikt land, kan du tenke deg å være fattig i et så kaldt land som Norge på 1800-talet?  Folk tror at Norge alltid har vært et rikt vestlig land, men det var faktisk et av de fattigste på den tiden. Derfor så mange emigrerte.

Det er utrolig frekt. Men når det går andre veien, da er det ingen som sier noe! Jeg blir ganske provosert.

Anonymkode: c6620...f28

Men det er fordi ingen gidder ta det opp i aviser eller noe. Hva med og melde seg og skrive et innlegg i avis du da?

Anonymkode: 02e49...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er fordi ingen gidder ta det opp i aviser eller noe. Hva med og melde seg og skrive et innlegg i avis du da?

Anonymkode: 02e49...763

Ta opp hva i aviser? De fleste tåler ikke lese noen ting i dagens media, uten at alle skal skrike ''diskriminering'' osv.

Anonymkode: c6620...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting med at nordmenn ikke tar hensyn til foreldrene, her i Norge så kan alle gifte seg med den man vil. De aller fleste oppegående foreldre vet at de ikke kan bestemme over barna etter de har blitt myndige, vi lever tross alt i Norge og ikke i et primitivt samfunn.

Anonymkode: 051c3...4e1

Mange innvandrere av muslimsk bakgrunn bestemmer likevel over barna sine, selvom de er myndige. 

Anonymkode: cd6ab...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange innvandrere av muslimsk bakgrunn bestemmer likevel over barna sine, selvom de er myndige. 

Anonymkode: cd6ab...620

Det er fordi integreringen ikke fungerer, introduksjonsprogrammet må fokuseres mer rund Norsk kultur og norske lover. Aller helst så burde de bestått en prøve før de kan slippes ut i samfunnet.

Anonymkode: 051c3...4e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange innvandrere av muslimsk bakgrunn bestemmer likevel over barna sine, selvom de er myndige. 

Anonymkode: cd6ab...620

I mange kulturer må en gifte seg med en fra samme landet. Dette for å bevare kulturen og ikke vanne den ut. De sier det ikke har noe med rasisme å gjøre.

Anonymkode: a15e3...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er aldri rasisme når en muslim gjør det. Kun hvite norske menn er rasistiske skal tro.

Anonymkode: d9dc6...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måte å pakke inn rasisme på er å skylde på kulturen! Vi forsvarer kulturen og folket vårt! Yes, det funker fjell hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi denne siden aldri får oppmerksomhet som rasisme. Men den kan jo faktisk gå begge veier. Min erfaring er at det faktisk er fler rasister blant våre nye landsmenn, enn blant etnisk norske.

Anonymkode: a8d22...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 16.44, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ei venninne som ikke fikk lov å komme på besøk til meg ( opprinnelsesland Pakistan)  og henge noe særlig med meg. Grunnen var at jeg var Norsk. Hun snakket med meg på skolen men hjem til meg fikk hun ikke lov å reise. Er ikke dette også rasisme? hva mener dere ?

Et annet eksempel er at muslimske menn ikke får lov til å gifte seg med norske damer av sine foreldre. Er ikke også dette rasistisk betinget? Hvorfor blir aldri denne formen for rasisme satt lys på?

Virker som at om vi normenn ikke viser gjestfrihet så er vi rasister , mens hvis innvandrere gjør det så er det greit og kulturelt betinget? Hvorfor er det slik?

 

Anonymkode: 78ca2...cbb

Rasisme, jo. På høyeste plan. 

Men nordmenn bryr seg ikke. Hehe. 

Hvis det hadde vært motsatte ... orker ikke tenke på de ekle kvinnene som hadde skreket og hylt. Menn hyler kanskje også. 

Så sykt turn off. 

 

Anonymkode: c84eb...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er dumskap fra nordmenns side er det på en måte unnskyldt. 

Man anklager ikke mennesker som ikke skjønner noe. 

Som de hylende kvinnene. 

Anonymkode: c84eb...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Utrolig dobbeltmoralsk, men ingen vil si det... Det er fordi de ser ned på vestlige kulturer.

Anonymkode: c6620...f28

Ja, men bo her skal de. Hvorfor? Jeg har aldri skjønt hvorfor de på død og liv skal bo i vesten når de i bunn og grunn ikke kan fordra vårt levesett og moral. Penger? Er det alt som gjelder? De bor her i Norge fordi de støttes økonomisk på både den ene og den andre måten, og barna deres kan få gratis, høy utdannelse her, i motsetning til i hjemlandet?

Det må være pga penger. Ikke noe annet kan vel få hele familier til å bosette seg livet ut i et land de egentlig forakter?

Og til TS;

Jeg tror ikke din pakistanske venninne får lov å besøke deg hjemme fordi da har ikke foreldrene kontroll med hvem hun møter og omgås der. Det kan være at å besøke deg er et skalkeskjul for å date gutter, kanskje har du gutter/menn på besøk samtidig osv. Det er vel også en fare for at de er redd hun skal bli "for norsk" og bli påvirket av ditt syn på sex og frigjorthet osv. Hadde hun fått ha med seg en eldre bror som "chaperone" (anstand) når hun besøkte deg, tipper jeg hun hadde fått lov. 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎26‎.‎06‎.‎2019 den 8.59, 007_008_007 skrev:

Hvis du tar av deg nasjonalistiske briller så ser du nok at mange nordmenn lider av fremmedfrykt.

Hvis du tar av deg de rosa eventyrbrillene dine ser du nok at det er mulig, og nødvendig!, å stille kritiske spørsmål uten å bli kalt rasist.

Anonymkode: 8bfc1...80b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 25.6.2019 den 16.44, AnonymBruker skrev:

...Grunnen var at jeg var Norsk...

...Virker som at om vi normenn ikke viser gjestfrihet så...

Anonymkode: 78ca2...cbb

La meg gjette: du har gått på livets harde skole, ikke sant?

Anonymkode: d2e9c...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xfs367
On 6/26/2019 at 8:49 AM, Jane Doe86 said:

Dette gjelder i alle Hvite land.

Anti-rasisme er kodeord for anti-Hvit.

Tvert imot, moderne anti-rasisme plasserer alle som ikke er hvite i samme kategori som barn og psykisk utviklingshemmede: De er svake grupper som må passes ekstra godt på, og som ikke kan forventes å spille etter de samme reglene som hvite. Altså er det en videreføring av 'white supremacy', bare med et medmenneskelig ansikt denne gangen. Og jeg syns det er helt ok. Som hvit er jeg fullstendig klar over at jeg er bedre enn andre mennesker, og med det følger også et større ansvar. På samme måte som at jeg må tåle å ta imot litt dritt fra en utviklingshemmet rullestolbruker, må jeg også tåle det fra f.eks. svarte og arabere. Jeg må være "the better person", enkelt og greit fordi jeg er "the better person". Som overmenneske har jeg ingen problemer med det.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, xfs367 skrev:

Tvert imot, moderne anti-rasisme plasserer alle som ikke er hvite i samme kategori som barn og psykisk utviklingshemmede: De er svake grupper som må passes ekstra godt på, og som ikke kan forventes å spille etter de samme reglene som hvite. Altså er det en videreføring av 'white supremacy', bare med et medmenneskelig ansikt denne gangen. Og jeg syns det er helt ok. Som hvit er jeg fullstendig klar over at jeg er bedre enn andre mennesker, og med det følger også et større ansvar. På samme måte som at jeg må tåle å ta imot litt dritt fra en utviklingshemmet rullestolbruker, må jeg også tåle det fra f.eks. svarte og arabere. Jeg må være "the better person", enkelt og greit fordi jeg er "the better person". Som overmenneske har jeg ingen problemer med det.

Ja for vi lever virkelig i gamle Tyskland her med raselover og stengte grenser! Dummeste jeg har hørt på den god stund. Joda, de ser ned på utlendinger disse såkalte "anti rasistene", men sitt eget folk virkelig hater de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...