Gå til innhold

Hvorfor er ikke dette rasistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ei venninne som ikke fikk lov å komme på besøk til meg ( opprinnelsesland Pakistan)  og henge noe særlig med meg. Grunnen var at jeg var Norsk. Hun snakket med meg på skolen men hjem til meg fikk hun ikke lov å reise. Er ikke dette også rasisme? hva mener dere ?

Et annet eksempel er at muslimske menn ikke får lov til å gifte seg med norske damer av sine foreldre. Er ikke også dette rasistisk betinget? Hvorfor blir aldri denne formen for rasisme satt lys på?

Virker som at om vi normenn ikke viser gjestfrihet så er vi rasister , mens hvis innvandrere gjør det så er det greit og kulturelt betinget? Hvorfor er det slik?

 

Anonymkode: 78ca2...cbb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Det er en jævla dobbeltmoral.

Anonymkode: bb54e...937

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dobbeltmoralsk, men ingen vil si det... Det er fordi de ser ned på vestlige kulturer.

Anonymkode: c6620...f28

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at om vi normenn ikke viser gjestfrihet så er vi rasister , mens hvis innvandrere gjør det så er det greit og kulturelt betinget?

Du har helt rett i dette ☝️
Og det er fryktelig trist. I Norge virker det bare som om at rasismen går én vei, og det er imot det integrerte samfunnet. 

Hvorfor det er slik er jammen ikke lett å forklare. Men kultur dekker over det meste. Kultur virker jo så ufattelig sterkt også. Drar du til utlandet, så må du tilpasse deg det landet og den kulturen du drar til. Kommer dem til Norge, så må nordmenn tilpasse seg disse. Helt pussig.  

Endret av Juks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rasisme, ikke mer å si om den saken. 

Anonymkode: b3541...046

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal meg komme her og kalle nordmenn rasister, som er så snille og slipper fremmede inn i sitt eget land. Et land som er bygget opp av mine besteforledre og tippoldeforeldre.  Et land som ikke alltid har vært enkelt å bo i, særlig når Norge ikke var et rikt land, kan du tenke deg å være fattig i et så kaldt land som Norge på 1800-talet?  Folk tror at Norge alltid har vært et rikt vestlig land, men det var faktisk et av de fattigste på den tiden. Derfor så mange emigrerte.

Det er utrolig frekt. Men når det går andre veien, da er det ingen som sier noe! Jeg blir ganske provosert.

Anonymkode: c6620...f28

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer ann på kilden til fordommene deres. Dette er enten diskriminering eller rasisme, noe som mange folk forveksler med hverandre

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ei venninne som ikke fikk lov å komme på besøk til meg ( opprinnelsesland Pakistan)  og henge noe særlig med meg. Grunnen var at jeg var Norsk. Hun snakket med meg på skolen men hjem til meg fikk hun ikke lov å reise. Er ikke dette også rasisme? hva mener dere ?

Et annet eksempel er at muslimske menn ikke får lov til å gifte seg med norske damer av sine foreldre. Er ikke også dette rasistisk betinget? Hvorfor blir aldri denne formen for rasisme satt lys på?

Virker som at om vi normenn ikke viser gjestfrihet så er vi rasister , mens hvis innvandrere gjør det så er det greit og kulturelt betinget? Hvorfor er det slik?

 

Anonymkode: 78ca2...cbb

Merkelig det der. Hadde det vært omvendt hadde det blitt rabalder, avismateriale og omtrent offentlig gapestokk. 

Anonymkode: a7796...912

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener med dobbeltmoral. Selvsagt er situasjonen du beskriver rasisme. Er det virkelig noen som påstår noe annet?

Rasisme er utbredt verden over. Det er ikke noe som er forbeholdt kun oss nordmenn (selv om vi er fantastisk gode på det).

Anonymkode: 09cbb...d2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En prøvde å selge meg en sort labrador. Jeg sa jeg ville ha en golden retriever. Rasist, sa han! Eller hun. Det var en venninne av Caitlyn Jenner. Sann historie, mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan veit du at besøket er pga du er norsk? Det kan være de synest du er dårlig innflytelse? Og så er ganske mange nordmenn som ikkje vil tilatt ekteskap med innvandrer, forskjellen er at nordmenn ikkje tar hensyn til foreldrene ønsker.. 

Anonymkode: ef82d...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan veit du at besøket er pga du er norsk? Det kan være de synest du er dårlig innflytelse? Og så er ganske mange nordmenn som ikkje vil tilatt ekteskap med innvandrer, forskjellen er at nordmenn ikkje tar hensyn til foreldrene ønsker.. 

Anonymkode: ef82d...9fc

Jo det er sant men dette var i starten av skoleåret, foreldrene visste ikke hvem jeg var. Jeg er fra en annen by  enn der jeg gikk på skole:) 

Anonymkode: 78ca2...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan veit du at besøket er pga du er norsk? Det kan være de synest du er dårlig innflytelse? Og så er ganske mange nordmenn som ikkje vil tilatt ekteskap med innvandrer, forskjellen er at nordmenn ikkje tar hensyn til foreldrene ønsker.. 

Anonymkode: ef82d...9fc

Dette med at innvandrere ikke gifter seg med nordmenn er litt spesielt å ta opp. Er enig med deg her. Har flere venninner som ikke «får lov» å være sammen med utenlandske så akkurat dette går begge veier. Men som du sier. Nordmenn tar ikke hensyn til sine foreldre, men igjen utenlandske foreldre kan være «gale». Typ tvangsgifte dem bort eller slå/mishandle døtrene sine om de ikke gjør som dem sier. 

Anonymkode: 6aa43...8aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likevel en større aksept for at min familie ville godtatt en muslim enn omvendt. De aller fleste jeg har hørt av Norske foreldre sier at så lenge barnet mitt er lykkelig, betyr det ikke noe hvor personen kommer fra. 

Anonymkode: 78ca2...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan veit du at besøket er pga du er norsk? Det kan være de synest du er dårlig innflytelse? Og så er ganske mange nordmenn som ikkje vil tilatt ekteskap med innvandrer, forskjellen er at nordmenn ikkje tar hensyn til foreldrene ønsker.. 

Anonymkode: ef82d...9fc

Det har ingenting med at nordmenn ikke tar hensyn til foreldrene, her i Norge så kan alle gifte seg med den man vil. De aller fleste oppegående foreldre vet at de ikke kan bestemme over barna etter de har blitt myndige, vi lever tross alt i Norge og ikke i et primitivt samfunn.

Anonymkode: 051c3...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såklart er dette rasisme/diskriminering. Og det er vel svært få som ville påstått noe annet. Dere må slutte å se etter alle mulige feil ved innvandrere eller muslimer som gruppe.. De er mennesker akkurat som oss. Noen mennesker er idioter.

Det blir litt for dumt.

Innbitt innvandringsmotstander til sin normale kamerat: "Aha! Der ser du! En innvandrer som er rasist! Du sier jo alltid at kun nordmenn er rasister og at det er greit at innvandrere oppfører seg sånn!"

Normal person: "Eh..nei? Noe sånt har jeg aldri sagt. Selvfølgelig er det ikke greit med rasisme uansett hvem som utøver det."

IM: "Å...nei..kanskje du ikke sa nøyaktig det da... men han er rasist da!!!1"

NP: "Ja..? Det ser jeg. Hva er poenget ditt?"

IM: ".... innvandrere er sjempedomme!"

 

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen skal meg komme her og kalle nordmenn rasister, som er så snille og slipper fremmede inn i sitt eget land. Et land som er bygget opp av mine besteforledre og tippoldeforeldre.  Et land som ikke alltid har vært enkelt å bo i, særlig når Norge ikke var et rikt land, kan du tenke deg å være fattig i et så kaldt land som Norge på 1800-talet?  Folk tror at Norge alltid har vært et rikt vestlig land, men det var faktisk et av de fattigste på den tiden. Derfor så mange emigrerte.

Det er utrolig frekt. Men når det går andre veien, da er det ingen som sier noe! Jeg blir ganske provosert.

Anonymkode: c6620...f28

Les deg opp på Jødeparagrafen. Vedtatt på Eidsvoll i 1814. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen skal meg komme her og kalle nordmenn rasister, som er så snille og slipper fremmede inn i sitt eget land. Et land som er bygget opp av mine besteforledre og tippoldeforeldre.  Et land som ikke alltid har vært enkelt å bo i, særlig når Norge ikke var et rikt land, kan du tenke deg å være fattig i et så kaldt land som Norge på 1800-talet?  Folk tror at Norge alltid har vært et rikt vestlig land, men det var faktisk et av de fattigste på den tiden. Derfor så mange emigrerte.

Det er utrolig frekt. Men når det går andre veien, da er det ingen som sier noe! Jeg blir ganske provosert.

Anonymkode: c6620...f28

Hvis du tar av deg nasjonalistiske briller så ser du nok at mange nordmenn lider av fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...