Gå til innhold

Gå ned ti kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, målebånd hørtes bedre ut for meg. Så kan jeg kanskje veie meg en gang i måneden, eller noe sånt. Og når det gjelder pizza og pannekaker, så planlegger jeg å bare være så streng nå i starten, sånn at det skal skje noe fort. Noen kg fir motivasjonen sin del. Jeg sliter litt med negativitet, nemlig.

Anonymkode: bf870...f1c

Jeg må påpeke at man ser resultater raskest på vekta ved vektnedgang... Der er slingringsmonn på vekt, absolutt, men det er det også når man bruker målebånd. Noen ganger kan man holde for stramt eller for løst, noen ganger måler man ikke akkurat på samme punkt osv. Jeg måler heller en gang i måneden og veier meg en gang i uken. For noen kan det være lurt å faktisk veie seg hver dag, for så å regne ut gjennomsnittet mot slutten av uka. Selv har jeg smartvekt som regner ut gjennomsnittet for meg om jeg veier meg hver dag, men har funnet ut at en gang i uka er nok. 

Jeg forstår ikke denne frykten for vekten. Eller jo, jeg forstår det, for sannheten er skummel. Det vondeste man kan gjøre noen ganger er å faktisk åpne øynene sine. Med tilstrekkelig og stabilt kaloriunderskudd vil du gå fort ned i vekt og det er ekstremt motiverende å se at man går i minus 0.5 til 1 kg hver uke. Kommer an på hvor stort underskuddet er, naturligvis. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Ser det har forsvunnet endel fett rundt magen allerede 😀 det syntes dog ikke å vekten. Følte for å veie meg i morges, men ifølge den har jeg gått opp 300g. Sier litt om hvor feil det er å bare stole på vekten. Samtidig som det er litt demotiverende. 

Jeg ser det har blitt mindre fett,men fortsatt langt igjen. Har spist sundt og beveget meg litt mer. Svømt også 😀

Drukket masse te og smoothie. 

Tips når søtsuget er det er å dele opp eple og dyppe i kessm vanilje eller yoghurt. For dere som spiser egg så er det godt å piske opp en eggehvite og blande med vaniljekesam. Det smaker som guf, det man får på isen i Danmark. Kjempe godt og mektig og sundt 😀 jeg spiser ikke egg lengre, men skal prøve å lage en variant med aquafaba snart 😀

Anonymkode: d1066...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått ned 20 kg siden nyttår. Som flere over her sier, så har det vært overraskende lite slit. Har fått kontroll på hva jeg spiser og har trent jevnlig. Ved å registrere all mat får man en liten vekker på hvor kaloriene kommer fra. Nå som jeg har kontroll på maten kan jeg regulere hva jeg spiser så jeg kan unne meg litt kos på lørdag. Spiser god og sunn mat jeg har lyst på, så jeg har ikke fått jeg at ofret noe. Veier meg hver uke, ikke brukt målebånd, det har jeg sett på klær og i speilet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Ja, målebånd hørtes bedre ut for meg. Så kan jeg kanskje veie meg en gang i måneden, eller noe sånt. Og når det gjelder pizza og pannekaker, så planlegger jeg å bare være så streng nå i starten, sånn at det skal skje noe fort. Noen kg fir motivasjonen sin del. Jeg sliter litt med negativitet, nemlig.

Anonymkode: bf870...f1c

Klemmer til deg🥰 det å slite med tankesettet sitt og i tillegg ha denne ekstra vekten som noen ganger føles som K l i s t r a på- det er en real utfordring.. Men- du klarer det! Du er som alle oss andre, det dreier seg hovedsakelig om matinntak. Holde kontroll på kaloriene, ser mange snakker pent om lifesum. Kunnskap om mat, kalorier, og hva sukker egentlig gjør med oss.. Det er nøkkelen. Så kan man bruke den, rett og slett👍 Sukker for negative tankebaner er en forferdelig kombinasjon.. Depresjon og den kjemien som skjer i nedspaltning av sukkeret... Depresjonen blir kraftigere. Stadige studier viser at sukker er giftig - særlig for depresjon og negative tanker og triggere for handling .. Mange artikler om dette på forskning.no

Lykke til👍 

(Selv har jeg sprukket i to dager, men det er bare sånn.. spist er spist- jeg er igang igjen idag!) Skal fader meg nulle ut de to dagene med litt sprekk! LETT !!! To dager med naziregime. Og jeg er back on track 🙏🙏🙏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en gigantisk sprekk. Vi dro på ferie og var flink de første dagene, men vanskelig siden jeg ikke fikk laget mat slik jeg pleier og det ble mye brød og etterhvert godteri. De siste dagene var jeg så gretten så fant ut at for alles del så spiser jeg godteri nå, og skjerper meg når ferien er over igjen. 

Så idag har det vært sundt igjen 😀 har lest litt om en midlertidig diett som heter pmts og vurderer om jeg skal teste den i et par uker. 

Har noen erfaringer med den? 

Kan se det som litt utfordrende siden jeg ikke spiser kjøtt, men ikke umulig 

Har også lastet med my fitness pal, men skjønner ikke så mye av den enda. Jeg innser at jeg hverfall må veie maten og regne calorier en stund.

Anonymkode: d1066...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit happens, bare å begynne på nytt, eller du kan erstatte godteriet med noe sunnere;)

Tenker du på psmf-dietten? Spise masse proteiner funker bra for meg, men jeg spiser mye kylling når jeg er på psmf. Går i ketose da også:)

Anonymkode: eec1c...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på psmf i en uke nå og gått ned 2,8 kg 😀 har ikke lyst på godteri lengre 😀 så nå går det riktig vei 😀 har gått greit, men tidvis rar form. Og er litt mer glemsk. Men deilig å få tilbake et forhold til mat som næring, istedenfor kos. På denne dietten har jeg blitt bevist mengdene jeg spiser, og kost meg med litt oliven eller mandler på en måte jeg ikke har gjort tidligere. Har blitt mye protein pulver av hamp, som vegansk alternativ 

Anonymkode: d1066...e84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått på denne dietten i nesten to uker og nå avslutter jeg. Den første uka gikk jeg ned nesten tre kg, men siste uka gikk jeg ikke ned noen ting. Ser jeg har gått ned da. Er nok kanskje mye vann i starten, og mer fett etterhvert. Skuffende at jeg ikke har gått ned siste uka, har spist ca 800-1100 kcal og svømt og syklet endel. 

 Vil ikke at kroppen skal gå i veldig sparemodus så skal spise vanlig idag, og legge meg på ca 1500kcal fra i morgen av. Skal ta med meg de gode vanene med mer proteiner og ganske lite karbohydrater. Og er nok lurt å telle kalorier en stund. 

Har satt opp treningssykkel på vaskerommet så trener når jeg har mulighet, målet er annen hver dag hvertfall. 

Vil ikke bare bli tynn, men veltrent 😀😁

Anonymkode: d1066...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være konsekvent for å få det man vil ha! Hadde jeg ikke vært så godtemums som jeg er, så hadde jeg sikkert hatt mye mindre vekt i dag dessverre, men jeg har blitt mye sterkere de siste 9 månedene jeg har trent jevnlig, og har nok mistet en del fett ja. Men jeg får ikke drømmekroppen på 2 uker, det gjør ingen! Så vær konsekvent :) 

Anonymkode: 8fdeb...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har lagt på meg 5-6 kilo som jeg sliter med🙁 Har egentlig bra viljestyrke. Har tidligere gått ned greit på 1300 kalorier i uka med 0,5-1 kilo i uka. Men nå føler jeg at alt er forandret. Har for det første ikke veid så mye før, og ikke hatt så vanskelig for å gå ned i vekt. Men da brukte jeg kobberspiral, og nå hormonspiral. Det satte igang en appetitt fra helvete. Fikk hemmet det litt med fibertabletter når jeg skjønte lunta. Men Nå så sliiiiter jeg fælt med å få de av. Har prøvd å gå ned flere ganger, men nåla beveger seg heller oppover en nedover😖 Og da gir jeg opp hele dritten. Jeg har ellers bare positive erfaringer med hormonspiral, men akkurat dette orker jeg ikke. Har lest på nette at flere opplever det samme. Noen her som kanskje også har opplevd det?? Så tror den må nappes ut så fort som mulig😁 Jeg har kommet frem til at jeg skal kun spise salat middager en periode å se om det løsner nå. Begynt med det på mandag. Selvfølgelig holder jeg meg unna godis og kaker. Fader om jeg ikke ser resultater nå snart🤨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Det er lurt å gå på vekta. Innse hvor ille det er. Da blir man skremt til sunnhet! 

Anonymkode: 39a0f...664

Å veie meg daglig er det eneste som fungerer for meg, både når det gjelder vedlikehold og vektnedgang. Da må man innse realitetetene, rett og slett. Og det er fin motivasjon når det går nedover. Blir også godt kjent med egen kropp - går visst opp to kg rundt eggløsning, det visste jeg ikke fra før av :) 

Anonymkode: 0e1e9...6ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...