Gå til innhold

Gris som kjæledyr. Noen som har det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

Anonymkode: 94a90...6c8

Esther ❤️ For en fantastisk mening med et dyrs liv.

Anonymkode: cb05d...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg bare gjøre en ting klart: grisee egner seg ikke som kjæledyr da de krever SVÆRT mye!

Alt fra hyppig brunstig, biting, enormt sterke, supersta, vanskelig med filing/klipping av hov, trenger uteområde, gjørme og vann om sommeren,,, the list goes on.

De er utrolig smarte, men det er noe totalt annet enn en hund.

Det er overhode ikke noe som heter «minigris», det er bare underernærte griser som ofte er sultet. Det finnes forskjellige raser, men ingen mini eller teacup. 

Anonymkode: bdf29...18a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: 94a90...6c8

fantastisk!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Jeg driter i dyr generelt. Fakta er likevel at et matavelsdyr naturligvis er mindre begavet intelllektuelt sett enn et dyr som stammer fra rovdyr og er avlet på en mer utviklet måte enn å ende opp på juletalerkenen.

Du vet du er et dyr også, i samme gruppe som gris, og hund og katt? Vi er pattedyr. Så da driter du i mennesker også. 

Anonymkode: 85591...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Jeg driter i dyr generelt. Fakta er likevel at et matavelsdyr naturligvis er mindre begavet intelllektuelt sett enn et dyr som stammer fra rovdyr og er avlet på en mer utviklet måte enn å ende opp på juletalerkenen.

De smarteste dyrene er ofte altetere. Menneske og gris er blant dem. Fakta har du ikke greie på. (Hund er feks et "matavlsdyr" i kina)

Anonymkode: c63a1...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Griser er smarte dyr ja. Så å si alle pattedyr har en bevissthet i varierende grad, de mest intelligente er selvbevisste. De har et "jeg", og det er grusomt å tenke på hvordan de blir behandlet. 

Griser er ikke selvbevisste, men de føler smerte, frykt akkurat som oss. Jo smartere noe er, jo mer stimuli kreves for å trives. Orker ikke å se den dokumentaren på Nrk. Jeg vet de behandles grusomt. 

Anonymkode: c63a1...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griser kan bli veldig aggressive og kan gå til angrep på både hverandre (stressede purker spiser av og til sine egne unger) og på mennesker. I motsetning til husdyr som ku, sau og geit er de altetere. Det finnes historier der gris har spist mennesker. At grisen er relativt smart betyr ikke at den nødvendigvis er lett å håndtere, snarere tvert i mot. 

 

https://www.dt.no/lier/dyr/onsker-du-deg-minigris-da-bor-du-lese-dette/s/5-57-203364

Anonymkode: 7455a...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, lowIQmoderneGaming said:

Jeg driter i dyr generelt. Fakta er likevel at et matavelsdyr naturligvis er mindre begavet intelllektuelt sett enn et dyr som stammer fra rovdyr og er avlet på en mer utviklet måte enn å ende opp på juletalerkenen.

Så det er fakta du? Vel, de som adopterte den digre grisen i videoen over fant ut noe annet. Den åpnet kjøleskapet og alle dørene, fant ut hvor den ene eieren tryllet bort snacks, noe som ikke hundene klarte, og den fikk ut alle godbitene av en godbitball mens hundene ga opp når ballen ble sittende fast under møbler. Helt vanlig gris som blir brukt i griseindustrien i USA.

Anonymkode: cb05d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Jeg bryr meg ikke om hva de fant ut om grisen. Det er fortsatt et dumt avelsdyr for mat. Hund er mer intelligent, selv om det også er et dumt dyr.

Jeg er oppvokst med både hunder og griser på småbruk. Vi hadde 2 griser og de var veldig mye smartere enn hundene. Grisene måtte ha utrolig mye stimuli for å være fornøyde, hvis ikke begynte dem å ødelegge ting. 

Anonymkode: 286ec...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare ikke forstå hvordan en gris er smartere enn hund og sjimpanse. En hund kan læres opp til å finne narkotika, mennesker, gjenstander, kan lære mange hundre triks, observere og lære seg selv løsninger i huset som å åpne dører, har gjennom 40 000 år levd med mennesket til å bli eksperter på å lese menneskers språk. Mens en gris...? Kan til nød snuse opp trøfler, men problemet er at de spiser dem når de finner dem. Hvis gris er så innmari smarte, hvorfor løper de bare rundt og hyler? 

Anonymkode: 9ebd7...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare ikke forstå hvordan en gris er smartere enn hund og sjimpanse. En hund kan læres opp til å finne narkotika, mennesker, gjenstander, kan lære mange hundre triks, observere og lære seg selv løsninger i huset som å åpne dører, har gjennom 40 000 år levd med mennesket til å bli eksperter på å lese menneskers språk. Mens en gris...? Kan til nød snuse opp trøfler, men problemet er at de spiser dem når de finner dem. Hvis gris er så innmari smarte, hvorfor løper de bare rundt og hyler? 

Anonymkode: 9ebd7...0d3

Vi vet jo ikke hva de sier eller mener og vil med hylingen sin da 🙂 Kanskje de hyler "Slipp meg ut herfra, jeg vil være fri" eller "Gi meg mer skikkelig mat, dette er for dårlig!"  Hva ville et menneske som var innesperret gjort? Ropt og skreket "Slipp meg løs, slipp meg ut herfra, jeg vil hjem!"

Kanskje de er så intelligente at de er misfornøyde med tilværelsen i en grisebinge eller innhegning, og derfor hyler ut sin misnøye?

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kan bare ikke forstå hvordan en gris er smartere enn hund og sjimpanse. En hund kan læres opp til å finne narkotika, mennesker, gjenstander, kan lære mange hundre triks, observere og lære seg selv løsninger i huset som å åpne dører, har gjennom 40 000 år levd med mennesket til å bli eksperter på å lese menneskers språk. Mens en gris...? Kan til nød snuse opp trøfler, men problemet er at de spiser dem når de finner dem. Hvis gris er så innmari smarte, hvorfor løper de bare rundt og hyler? 

Anonymkode: 9ebd7...0d3

Er du helt idiot selv? 

Anonymkode: cb05d...f9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/23/2019 at 1:20 PM, lowIQmoderneGaming said:

Jeg bryr meg ikke om hva de fant ut om grisen. Det er fortsatt et dumt avelsdyr for mat. Hund er mer intelligent, selv om det også er et dumt dyr.

Jeg lurer på hvem som er mest dum her nå.

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3122303/Move-Lassie-IQ-tests-reveal-pigs-outsmart-dogs-chimpanzees.html

Anonymkode: cb05d...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan bare ikke forstå hvordan en gris er smartere enn hund og sjimpanse. En hund kan læres opp til å finne narkotika, mennesker, gjenstander, kan lære mange hundre triks, observere og lære seg selv løsninger i huset som å åpne dører, har gjennom 40 000 år levd med mennesket til å bli eksperter på å lese menneskers språk. Mens en gris...? Kan til nød snuse opp trøfler, men problemet er at de spiser dem når de finner dem. Hvis gris er så innmari smarte, hvorfor løper de bare rundt og hyler? 

Anonymkode: 9ebd7...0d3

Hvor mange ville griser har du sett? De løper ikke rundt og hyler. Hvor tar du det fra? De som er i fjøest og er redde mennesker og som mistrivst er kanskje mer "hysteriske". Noe du sannsynligvis hadde hatt empati med hunder for å gjøre, om det var de som levde i egen avføring, i mørke rom der de måtte dele binge med 10 andre hunder, uten noe å gjøre på

Hva tror du skal til for å være intelligent? Hvorfor tror du et dyr må drive med mennesklige aktiviteter for å utvikle seg til å bli mer intelligent? Har mennesker monopol på å gjøre intelligente handlinger? Hvordan tror du mennesker utviklet seg til å bli smarte? Vi levde som ville griser en gang i tiden, vi også... 

Å spise trøflene man lukter frem er ikke tegn på manglende intelligens. Mennesker overspiser jo og blir feite, betyr det at de har lavere intelligens? For grisen gir det selvsagt mening å spise det som er en naturlig del av kostholdet hans. 

Griser kan også til en viss grad lære seg å forstå mennesker. Men her må vi forstå at ulike arter har ulike signaler og måter å kommunisere på. At en gris skal forstå et mennesker litt som om du skulle forstå en kineser. I mennesketilfelle har dere 2 helt ulike språk der dere ikke vil forstå hverandre. Når det gjelder griser og mennesker bruker griser et annet kropprsåk og andre signaler enn det mennesker gjør. Så når grisen skal forsøke forstå deg, så er det litt som å lære kinesisk. Ansiktsutrykkene dine er kinesisk, for de er helt annerledes og spiller en helt annen rolle enn den gjør gris til gris. 

 

Anonymkode: 94a90...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Han troller eller så er han såpass ignorant at det ikke har hensikt å si noe mer. Noen mennesker får egoboost av å oppføre seg sånn, hva skal man si 🤷‍♂️ Synes synd på dem, kanskje?

Anonymkode: 94a90...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...