Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 #1 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Vi skal kjøpe ny bolig siden vi holder på å utvide familien. Akkurat nå har vi bare et lite barn og har lyst på en/to til. Hva er det du som familiemamma/pappa ville vektlagt når du skulle kjøpt bolig? Nå bor vi sentralt med masse venner rundt oss. Foreldrene våre bor et stykke ut på landet, men jeg trives i byen med gåavstand til venninner. - bo nærme besteforeldre på landet (rimeligere bolig) / bo sentralt nære venner (dyr bolig) ? - hage? Blir den egentlig brukt av barna når de blir større? Eller er det bare mye jobb? - nærme matbutikk -nærme barnehage/barneskole -utsikt ? Innsjø, turstier i nærheten? (ikke lenger sentralt) -andre ting du synes er viktig? Endret 20. juni 2019 av Energi-jenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 20. juni 2019 #2 Del Skrevet 20. juni 2019 1 minutt siden, Energi-jenta skrev: Vi skal kjøpe ny bolig siden vi holder på å utvide familien. Akkurat nå har vi bare et lite barn og har lyst på en/to til. Hva er det du som familiemamma/pappa ville vektlagt når du skulle kjøpt bolig? Nå bor vi sentralt med masse venner rundt oss. Foreldrene våre bor et stykke ut på landet, men jeg trives i byen med gåavstand til venninner. - bo nærme besteforeldre på landet (rimeligere bolig) / bo sentralt nære venner (dyr bolig) ? kommer veldig an på. Økonomi. Hvor nære dere er venner/familie. Umulig å svare på utenfra. Når man har en del barn så tar det fort litt ekstra tid å komme seg på besøk... - hage? Blir den egentlig brukt av barna når de blir større? Eller er det bare mye jobb? Det kan fort bli mye jobb. Men dere velger jo hva slags hage dere vil ha. Kan være gressklipp en gang i uken på sommeren og trimming av hekken to ganger i året. Eller det pluss luking i bed omtrent hele tiden. Barna bruker hagen om det er tilrettelagt for dem. Huske, trampoline, trær som er gøy å klatre i. - nærme matbutikk er egentlig ikke så viktig så lenge dere har bil. Her jeg bor nå, som egentlig er ganske sentralt, må jeg likevel kjøre til butikken. Og det går fint -nærme barnehage/barneskole det er viktig for meg i hvertfall! At de kan gå til skolen selv på en trygg vei. Veldig fint å ha barnehagen i nærheten også. Selv om man gjerne kjører dit uansett. Men noen ganger er man hjemme, og da er det fint å ikke trenge å kjøre langt for barnehagen. Det er også mer sannsynlig at barnet kjenner de som skal på skolen samtidig. -andre ting du synes er viktig? At det er noenlunde trygt og greit for barna. Ikke en voldsomt trafikkert vei rett ved siden av huset for eksempel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Del Skrevet 20. juni 2019 For MEG har det vært fint å ha besteforeldre i nærheten. Både med tanke på avlastning og at jeg syns det er viktig med et nært forhold mellom barnebarn og besteforeldre. Relativt nært skole er det også greit å bo. Da vi bodde i borettslag med en knøttliten hage og fin lekeplass ble lekeplass mye brukt. Da vi flyttet til enebolig ble også brukt mye - barna er tenåringer nå. Også veldig greit å ha mulighet til å jage unga når de har litt mye energi, de får ut energi på en annen måte ute en inne. Ved å ha egen hage som er tilrettelagt for unga vil hverdagen bli enklere, de vil kunne være ute tidligere alene enn om du for eksempel bor i blokk. For eksempel så har vi hatt trampoline, lekestue og sandkasse med utsikt fra kjøkkenet så jeg har hatt mulighet til å følge med på unga mens jeg har holdt på der. Anonymkode: 18535...01b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Del Skrevet 20. juni 2019 Hadde valgt det som passer best til det livet jeg faktisk lever og trives med. Det er selvsagt verdifullt å ha besteforeldre i nærheten, og stor hage er også fint, men hvis det betyr at man må leve et mindre tilfredsstillende liv, langt borte fra det som gir livsglede i form av opplevelser, kulturinntrykk, venner etc. så er det ikke verdt det i mine øyne. Jeg har innsett at jeg er urban som person, og så lagt opp livet etter det. Teater, kino, kafé, liv og røre i gatene, det er livet for meg. Både mine og samboers foreldre bor på bygda, så de kan ikke passe i hverdagen, men det får heller være. Vi har uansett valgt å ikke få flere barn enn at vi fint klarer å ta vare på dem selv, i en leilighet med veranda i byen. Alle familier trenger ikke leve livet helt likt. Anonymkode: b0456...779 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 20. juni 2019 20 minutter siden, solmåneogstjerner said: Helt supert at du har tatt deg tid til å fylle ut alt her! 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #6 Del Skrevet 20. juni 2019 Jeg ville valgt om igjen det samme som vi endte opp med. Selv om det var mye tilfeldigheter som gjorde at det ble sånn, så er jeg veldig fornøyd. - Flere barnefamilier i samme gate - alltid noen å leke med og gå sammen med til skolen - 5 min å gå til skolen. Fikk et veldig glemsomt barn, så dette er veldig praktisk siden han ofte må tilbake og hente ting. 😛 - Hage - ikke så stor, men plass til å leke. Den brukes daglig om sommeren og er veldig praktisk til barneselskaper. Dette er de tingene vi setter mest pris på i hverdagen. Egne venner har jeg ikke så ofte tid til lenger, og uansett så kan jeg kjøre/sykle/ta buss. Viktigere for barna å ha venner i nærheten, det utgjør så mye mer i hverdagen. Besteforeldrene bor 3 km unna, og det er også veldig praktisk nå som barna begynner å bli så store at de kan sykle dit selv. Hadde vært enda bedre å ha dem enda nærmere, men det er ingen barn der de bor, så det er ikke aktuelt for oss å bo der. Utsikten her er helt grei, men vi bruker ikke så mye tid på å se på den, så det ville jeg ikke vektlagt. Turstier har vi ganske nær og bruker dem mye, men hvor mye man skal vektlegge det kommer jo an på interessen for det. Anonymkode: fb8d4...502 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 20. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: For MEG har det vært fint å ha besteforeldre i nærheten. Både med tanke på avlastning og at jeg syns det er viktig med et nært forhold mellom barnebarn og besteforeldre. Relativt nært skole er det også greit å bo. Da vi bodde i borettslag med en knøttliten hage og fin lekeplass ble lekeplass mye brukt. Da vi flyttet til enebolig ble også brukt mye - barna er tenåringer nå. Også veldig greit å ha mulighet til å jage unga når de har litt mye energi, de får ut energi på en annen måte ute en inne. Ved å ha egen hage som er tilrettelagt for unga vil hverdagen bli enklere, de vil kunne være ute tidligere alene enn om du for eksempel bor i blokk. For eksempel så har vi hatt trampoline, lekestue og sandkasse med utsikt fra kjøkkenet så jeg har hatt mulighet til å følge med på unga mens jeg har holdt på der. Anonymkode: 18535...01b Det er sant, sånn sett så kan det virke praktisk å ha en hage 😊 Besteforeldre på hans side stiller mye opp her også, det kommer de nok til å gjøre en stund til selv om de har bikket 60 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 20. juni 2019 #8 Del Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, Energi-jenta skrev: Helt supert at du har tatt deg tid til å fylle ut alt her! 😊 Det var min mening og erfaring da, du får sikkert andre svar også. Og så må du ta en vurdering selv 😊😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 20. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde valgt det som passer best til det livet jeg faktisk lever og trives med. Det er selvsagt verdifullt å ha besteforeldre i nærheten, og stor hage er også fint, men hvis det betyr at man må leve et mindre tilfredsstillende liv, langt borte fra det som gir livsglede i form av opplevelser, kulturinntrykk, venner etc. så er det ikke verdt det i mine øyne. Jeg har innsett at jeg er urban som person, og så lagt opp livet etter det. Teater, kino, kafé, liv og røre i gatene, det er livet for meg. Både mine og samboers foreldre bor på bygda, så de kan ikke passe i hverdagen, men det får heller være. Vi har uansett valgt å ikke få flere barn enn at vi fint klarer å ta vare på dem selv, i en leilighet med veranda i byen. Alle familier trenger ikke leve livet helt likt. Anonymkode: b0456...779 Så fin med en litt annerledes innsikt også! Det er dette jeg tenker litt på. For jeg føler meg veldig fristet til å flytte til ut på landet for å få mer bolig for pengene, men samtidig så er det veldig viktig for meg (nå hvertfall) med masse venninner rundt meg. Det er ikke alltid like lett å få gode venner på en ny plass, og tidsklemma kan gjøre at man har flyttet så langt borte fra sine andre venner til at man såvidt har kontakt... Vanskelig dette her. Kjekt å se at dere er fornøyd med valget deres 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 20. juni 2019 #10 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Jeg ville rett og slett satt opp en liste over det som var viktig for meg, latt partneren gjøre det samme - og så sett på det sammen. Personlig ville jeg satt ting som pendling på listen som negativt med tanke på henting og bringing vs jobb og fritidsaktiviteter, så barnehage / skole - at det var et godt tilbud jeg var trygg på, fritidsaktiviteter for barna og voksne og sett på hvor lett det var å sammenfalle disse, deretter sett på behovet for egentid og familietid, tenkt over hvor ofte man trenger hjelp / avlastning og hvem som evt er de som stiller opp.. På den andre siden ville jeg sett på det økonomiske, hvor mye bolig trenger vi, hvilket budsjett har vi og hva kan vi få for pengene de ulike stedene. En annen ting som for meg er viktig er solforhold, snøforhold og minst mulig arbeid med uteområdet i form av timer med luking i bed og dilldall for jeg liker ikke slikt, en liten gressflekk å slå er en ting men å beskjære busker og vekster er for meg utenkelig å bruke den lille fritiden jeg har på for jeg har ikke interesse for det, gi meg en stor altan/veranda osv med potter og krukker og jeg er fornøyd.. Endret 20. juni 2019 av Carrot 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #11 Del Skrevet 20. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville valgt om igjen det samme som vi endte opp med. Selv om det var mye tilfeldigheter som gjorde at det ble sånn, så er jeg veldig fornøyd. - Flere barnefamilier i samme gate - alltid noen å leke med og gå sammen med til skolen - 5 min å gå til skolen. Fikk et veldig glemsomt barn, så dette er veldig praktisk siden han ofte må tilbake og hente ting. 😛 - Hage - ikke så stor, men plass til å leke. Den brukes daglig om sommeren og er veldig praktisk til barneselskaper. Dette er de tingene vi setter mest pris på i hverdagen. Egne venner har jeg ikke så ofte tid til lenger, og uansett så kan jeg kjøre/sykle/ta buss. Viktigere for barna å ha venner i nærheten, det utgjør så mye mer i hverdagen. Besteforeldrene bor 3 km unna, og det er også veldig praktisk nå som barna begynner å bli så store at de kan sykle dit selv. Hadde vært enda bedre å ha dem enda nærmere, men det er ingen barn der de bor, så det er ikke aktuelt for oss å bo der. Utsikten her er helt grei, men vi bruker ikke så mye tid på å se på den, så det ville jeg ikke vektlagt. Turstier har vi ganske nær og bruker dem mye, men hvor mye man skal vektlegge det kommer jo an på interessen for det. Anonymkode: fb8d4...502 Så heldige dere har vært! Jeg skulle ønske de kunne oppgitt i boligannonsene om det var mye småbarnsfamilier i boliglaget 😅 Jeg synes det hadde vært utrolig kjekt å bodd i nærheten av andre i lik situasjon. Om barna hadde hatt lekekamerater i nærheten så det vært helt topp 😊 Fint det du sier om utsikten. Vi har utsikt her vi bor nå, kjenner jeg skulle gjerne hatt det neste plass og. Men det er gjerne mer et gode enn et krav 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #12 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) 3 hours ago, Carrot said: Jeg ville rett og slett satt opp en liste over det som var viktig for meg, latt partneren gjøre det samme - og så sett på det sammen. Personlig ville jeg satt ting som pendling på listen som negativt med tanke på henting og bringing vs jobb og fritidsaktiviteter, så barnehage / skole - at det var et godt tilbud jeg var trygg på, fritidsaktiviteter for barna og voksne og sett på hvor lett det var å sammenfalle disse, deretter sett på behovet for egentid og familietid, tenkt over hvor ofte man trenger hjelp / avlastning og hvem som evt er de som stiller opp.. På den andre siden ville jeg sett på det økonomiske, hvor mye bolig trenger vi, hvilket budsjett har vi og hva kan vi få for pengene de ulike stedene. En annen ting som for meg er viktig er solforhold, snøforhold og minst mulig arbeid med uteområdet i form av timer med luking i bed og dilldall for jeg liker ikke slikt, en liten gressflekk å slå er en ting men å beskjære busker og vekster er for meg utenkelig å bruke den lille fritiden jeg har på for jeg har ikke interesse for det, gi meg en stor altan/veranda osv med potter og krukker og jeg er fornøyd.. Det var lurt! Takk for tipset 😊 Kjekt å høre din mening her også. Jeg synes det er veldig fint med plen, men jeg er ikke så veldig glad i bruke masse tid i hagen selv. Tror jeg måtte hatt minst mulig jobb der og overlatt resten til en robotklipper eller noe 😅 Endret 20. juni 2019 av Energi-jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbjørnungen Skrevet 20. juni 2019 #13 Del Skrevet 20. juni 2019 Jeg ville hatt nærhet til jobb, skole og barnehage høyt på listen. Pendletid hver dag gir lite familietid, og det er viktigere for meg med ekstra tid med barn/mann enn det er litt lengre transporttid til familie/venner (som jeg uansett ikke ser hver dag). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #14 Del Skrevet 20. juni 2019 3 minutter siden, Energi-jenta said: Så heldige dere har vært! Jeg skulle ønske de kunne oppgitt i boligannonsene om det var mye småbarnsfamilier i boliglaget 😅 Jeg synes det hadde vært utrolig kjekt å bodd i nærheten av andre i lik situasjon. Om barna hadde hatt lekekamerater i nærheten så det vært helt topp 😊 Fint det du sier om utsikten. Vi har utsikt her vi bor nå, kjenner jeg skulle gjerne hatt det neste plass og. Men det er gjerne mer et gode enn et krav 😊 Ja, vi har vært veldig heldige. Det går jo kanskje an å dra og sjekke forholdene, nå om sommeren. Da vi kom hit på visning så krydde det av barn som var ute og lekte, så dette oppdaget vi jo med en gang. Vi må kjøre om vi skal handle da, og gjennom bom om vi skal til sentrum. Også er huset gammelt og ikke så god standard. Men noe må man ofre uansett hvor man bor tenker jeg, og akkurat disse tingene er mindre viktige for oss. Anonymkode: fb8d4...502 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #15 Del Skrevet 20. juni 2019 Kan ikke råde deg til noe, men kan dele min erfaring. Vi kjøpte hus (tomannsbolig 160kvm), rett før vi fikk barn. Både mannen og jeg jobber fult, i tillegg reiser han i perioder svært mye i jobben sin. Det viste seg ganske fort at huset egentlig er for stort for oss, og selvom det er mye terrasser og lite hage, kreves det likevel mer vedlikehold enn vi har tid til. Ikke har vi lyst å bruke av dyrebar barnetid til å stelle med hus og hjem heller. Vi klarer oss helt fint økonomisk, men ønsker likevel å bruke mindre penger på å bo, og mer på opplevelser. Vi er glade i å reise, og har lyst at guttene våre skal ta del i det livet vi liker så godt. Derfor vurderer vi sterkt å selge huset nå, og kjøpe oss noe mindre med mindre vedlikehold. Gjerne et lite rekkehus med plass til grill og trampoline feks, men med tryggheten og forutsigbarheten et borettslag gir. Eventuelt en leilighet i et område med lekeplasser og skog i nærheten. Det positive med huset, som vi tenkte var det viktigste da vi kjøpte, er beliggenhet i forhold til barnehage og skole. Blir vi boende her så trenger vi ikke kjøre barn til og fra aktiviteter, de kan fint gå eller sykle selv. Vi har også fine uteområder, og nydelig sjøutsikt. Men fin utsikt hjelper lite når man er sliten, og to do-listen bare vokser og vokser. Du har ikke ro til å sitte og nyte den utsikten når bedene må lukes, terrassen beises, hekken klippes, osv. Anonymkode: 4cfc2...5a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 20. juni 2019 #16 Del Skrevet 20. juni 2019 Gode spørsmål og mange gode svar har kommet inn. Jeg har tidligere sagt at det er bedre å bli venn med naboen, enn å bli uvenn med venner fordi dere er naboer. Det var min første tanke da jeg leste overskriften. Så for meg at det kanskje kom et spørsmål om hvor man burde flytte ut fra om man burde flytte nær venner eller familie. For det er ikke alltid like kjekt å bo for nær familien heller. Jeg ville kanskje sett på skoler og barnehager der hvor det kan være aktuelt å bo. Hvor er det beste tilbudene på dette området? Så er det jo veldig kjekt for barna å bo i nærheten av andre barn på samme alder. Kanskje i nærheten av fritidstilbud. Avstand til jobb, spiller også inn. Hvor mye tid skal man bruke til og fra jobb? Hjelper det med billiger hus, om man må bruke mer i reiseutgifter? Når ungene blir eldre og skal på to tre forskjellige aktiviteter, er det kjekt å slippe å kjøre bil hele uka. Også kjekt å slippe å kjøre barna frem og tilbake til venner hele tiden. Jeg ser mange som bor i barnerike boligfelt mens barna er små, men når det begynner på videregående eller har flyttet ut, velger de å flytte til landet. Jeg synes det er greit med matbutikker i nærheten, sånn at man slipper å kjøre ei mil om man har glemt ei melk. Hage ville jeg hatt. Plaskebasseng til de minste, trampoline når de blir eldre, sittegruppe til ungdommen. Veldig kjekt å ha barna i egen hage. Tror alle hagene i nærheten av oss er i bruk fra tid til annen. Ungene koser seg. Deilig å kunne "hive" dem ut av og til. Hagen trenger ikke se ut som et bilde fra et interiørblad. Den blir hva du ønsker. Mange flotte naturhager rundt om kring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #17 Del Skrevet 20. juni 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan ikke råde deg til noe, men kan dele min erfaring. Vi kjøpte hus (tomannsbolig 160kvm), rett før vi fikk barn. Både mannen og jeg jobber fult, i tillegg reiser han i perioder svært mye i jobben sin. Det viste seg ganske fort at huset egentlig er for stort for oss, og selvom det er mye terrasser og lite hage, kreves det likevel mer vedlikehold enn vi har tid til. Ikke har vi lyst å bruke av dyrebar barnetid til å stelle med hus og hjem heller. Vi klarer oss helt fint økonomisk, men ønsker likevel å bruke mindre penger på å bo, og mer på opplevelser. Vi er glade i å reise, og har lyst at guttene våre skal ta del i det livet vi liker så godt. Derfor vurderer vi sterkt å selge huset nå, og kjøpe oss noe mindre med mindre vedlikehold. Gjerne et lite rekkehus med plass til grill og trampoline feks, men med tryggheten og forutsigbarheten et borettslag gir. Eventuelt en leilighet i et område med lekeplasser og skog i nærheten. Det positive med huset, som vi tenkte var det viktigste da vi kjøpte, er beliggenhet i forhold til barnehage og skole. Blir vi boende her så trenger vi ikke kjøre barn til og fra aktiviteter, de kan fint gå eller sykle selv. Vi har også fine uteområder, og nydelig sjøutsikt. Men fin utsikt hjelper lite når man er sliten, og to do-listen bare vokser og vokser. Du har ikke ro til å sitte og nyte den utsikten når bedene må lukes, terrassen beises, hekken klippes, osv. Anonymkode: 4cfc2...5a1 Så bra svar 😊 Det gir meg absolutt noe å tenke på. Merker hvor knapp tiden er bare med ét lite barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energi-jenta Skrevet 20. juni 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 20. juni 2019 2 hours ago, Kontorotta said: Gode spørsmål og mange gode svar har kommet inn. Jeg har tidligere sagt at det er bedre å bli venn med naboen, enn å bli uvenn med venner fordi dere er naboer. Det var min første tanke da jeg leste overskriften. Så for meg at det kanskje kom et spørsmål om hvor man burde flytte ut fra om man burde flytte nær venner eller familie. For det er ikke alltid like kjekt å bo for nær familien heller. Jeg ville kanskje sett på skoler og barnehager der hvor det kan være aktuelt å bo. Hvor er det beste tilbudene på dette området? Så er det jo veldig kjekt for barna å bo i nærheten av andre barn på samme alder. Kanskje i nærheten av fritidstilbud. Avstand til jobb, spiller også inn. Hvor mye tid skal man bruke til og fra jobb? Hjelper det med billiger hus, om man må bruke mer i reiseutgifter? Når ungene blir eldre og skal på to tre forskjellige aktiviteter, er det kjekt å slippe å kjøre bil hele uka. Også kjekt å slippe å kjøre barna frem og tilbake til venner hele tiden. Jeg ser mange som bor i barnerike boligfelt mens barna er små, men når det begynner på videregående eller har flyttet ut, velger de å flytte til landet. Jeg synes det er greit med matbutikker i nærheten, sånn at man slipper å kjøre ei mil om man har glemt ei melk. Hage ville jeg hatt. Plaskebasseng til de minste, trampoline når de blir eldre, sittegruppe til ungdommen. Veldig kjekt å ha barna i egen hage. Tror alle hagene i nærheten av oss er i bruk fra tid til annen. Ungene koser seg. Deilig å kunne "hive" dem ut av og til. Hagen trenger ikke se ut som et bilde fra et interiørblad. Den blir hva du ønsker. Mange flotte naturhager rundt om kring. Sant det. Liker at svarene er så varierende og! Enig i det du sier 😊 Hehe, naturhager er fint det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #19 Del Skrevet 20. juni 2019 Nærhet til jobb! Og skole/BHG/fritidsaktiviteter. Kollektivtransport. Den tiden dere bruker til å kjøre til besteforeldre/familie i helgene, slipper dere å bruke i bil resten av uka. Anonymkode: ccebe...007 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #20 Del Skrevet 20. juni 2019 Vi valgte nær familie, pga jobb situasjon er vi avhengig av hjelp iblandt 😊 Anonymkode: f2470...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå