Gå til innhold

Hvor blir sommeren av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere fryser nå, hvordan har dere det i januar? 

 

Anonymkode: 80fba...0e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Peanut said:

Jeg skal til Paris. På accuweather står det at det kan komme opp mot 36 grader på onsdag! :bond: Men at det vil føles som 39! Smelt! :overrasket: Og med uv-index på 7! :haar: Solhatt og skygge da gitt! 

Håper du har rom med airconditioning. Ellers kan det bli en svett affære - snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dere snakker som det er minusgrader ute.

Det er kanskje ikke så varmt som det var i fjor sommer (heldigvis) men det er ikke kaldt. 

 

Og det har vært mange dager med sol og fint vær. Men det har også vært noen grå dager inn i mellom. Sommeren som var i fjor var et unntak. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Herregud dere snakker som det er minusgrader ute.

Det er kanskje ikke så varmt som det var i fjor sommer (heldigvis) men det er ikke kaldt. 

 

Og det har vært mange dager med sol og fint vær. Men det har også vært noen grå dager inn i mellom. Sommeren som var i fjor var et unntak. 

 

Selv om du ikke syns det er kaldt, så er det andre som gjør det, det trenger ikke være minus grader for å være kaldt. Og nei det har ikke vært flere dager med sol, det er enten overskyet eller så regner det, alle bor ikke der du bor.

Anonymkode: 58784...286

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ikke syns det er kaldt, så er det andre som gjør det, det trenger ikke være minus grader for å være kaldt. Og nei det har ikke vært flere dager med sol, det er enten overskyet eller så regner det, alle bor ikke der du bor.

Anonymkode: 58784...286

Alle kan kle seg for 17 grader, overskyet og regnbyger. Eller 11 grader og pissregn. Eller 6 grader og vind.

Helt fint at du ikke liker norsk sommer, men det er ikke at det er kaldt som er problemet. Da hadde du laget denne tråden på vinteren.

Anonymkode: 80fba...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strålende fornøyd jeg. Har vært mange fine dager der jeg bor. Litt mye regn og ustabilt vær, kanskje, men mye bedre det enn tørke og ekstrem skogbrannfare. Nå er det grønt og fint ute og luften er så ren og frisk. Jeg er sjeleglad for å slippe den intense heten og tørken fra ifjor. Slippe støv og konstant tørre øyne. Ikke tåler jeg sterk varme heller, syns 17-22 grader er helt perfekt. :) Håper det fortsetter sånn som nå, gjerne med bittelitt mindre regn, men likevel nok til at gresset vokser og vi slipper skogbrannfare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut
1 time siden, T-Rex skrev:

Håper du har rom med airconditioning. Ellers kan det bli en svett affære - snakker av erfaring.

Heldigvis med ac ja 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GLAD for at vi har den sommeren vi har nå i år, og ikke det helvetet som var i fjor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes en mellom ting, fra i fjor til i år, kan ikke huske at det har vært så kaldt som det er nå i juni.

Anonymkode: 58784...286

På samme måte som du ikke kan huske at det var så fint som i fjor.

Anonymkode: dba4e...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antoinette skrev:

Typisk norsk sommer - men folk har glemt det pga. varmen i fjor.

Så gøy med vanningforbud, brune plener, døde blomster og intens hete 💀

Sommeren i Norge er ustabil, det er normalt.

Ja, sommeren i fjor var forferdelig. Her var det som å bo på en savanne i tørketiden og jeg håper at jeg aldri får oppleve noe tilsvarende igjen. Det gikk jo ikke an å gjøre noe særlig annet enn å holde seg i skyggen og se på at alt ble stadig mer svidd 😞

Nå, med overskyet vær og 18 grader er alt så meget bedre. Man kan trene, gå tur i skogen, holde på i hagen osv. uten at det blir for varmt. Det er heller ikke kaldere enn at det går helt fint å ta seg et bad hvis man synes det er noe som hører sommeren til. Og, ikke minst; Åkre, trær og plener etc. er grønne slik de skal være i Norge i juni! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Herregud dere snakker som det er minusgrader ute.

Det er kanskje ikke så varmt som det var i fjor sommer (heldigvis) men det er ikke kaldt. 

 

Og det har vært mange dager med sol og fint vær. Men det har også vært noen grå dager inn i mellom. Sommeren som var i fjor var et unntak. 

 

Da har vi forskjellig vær. For her er det omvendt. 

Våren var nydelig, men det er noen mndr siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Sokkar skrev:

Hvorfor klager dere på sommeren i fjor? Den var jo nydelig 😍

Ikke alle som tåler eller liker ekstremtørke, svidd gress og 30 grader vettu. ;) Og nei, man trenger ikke være overvektig for å ikke tåle varmen. Mange som tror det, nemlig. (Sier ikke at du gjør det) 

Anonymkode: 83df9...6a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi ikkje hatt ekstremvarme og heller ikkje mange dagar med sol frå morgon til kveld. Men likevel har det vore ein fin sommar . Eg har vore på turar  i godvær, sitte ute og grilla, drukke kaffe ute, vorte solbrent og for varm. Kva meir kan ein be om? 

Sommaren i fjor var ein lidelse, ferien min vart ødelagt fordi eg ikkje fekk gjort noko fornuftig. Sitte og ikkje røre på ein finger og legge kalde kluter på meg for å avkjøle meg er IKKJE ein god ferie for meg. Så eg håper sommaren fortsett slik som den har begynt, perfekt for meg! 

Og dei som vil ha sommar som ifjor må eg berre riste på hodet av. Dei aller fleste innser heldigvis at det var altfor varmt da. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå kortbuksevær hos meg! Og det har det da vært i flere dager. Litt regn innimellom, men det må vi også ha. 

Anonymkode: edfbc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Puffedama skrev:

Vi tok den kanskje på forskudd i fjor? :vetikke:

Sommeren ifjor var dritt, tørt, og brann overalt. Skulle vært mer balansert. Litt regn og litt sol. Ikke bare sol og tørke, og ikke bare regn. 

Anonymkode: 615ab...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...