Gå til innhold

Frp en skandale


Egenskap

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

 

Anbefaler deg å begynne med FrP sitt. For her kommer det tydelig frem at du mangler kunnskap om deres politikk. 

På hvilke punkt tar jeg feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er enda mer skremmende at folk faller for FrP sine løgner og ikke innser at de er like hykleriske og dobbelmoralske som alle andre partier.

Spørsmålet er om man vul ha et gyklersk og dobbeltmoralsk parti som trekker i riktig retning (FrP) eller hyklersle og dobbeltmoralske partier som trekker i feil retning (de resterende på Stortinget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vera skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er overrasket.. FrP er et borgerlig parti - de jobber for de rikeste. Samtidig har de knekt koden ifht befolkningen - de vet hva som er populært og treffer befolkningen, som feks innvandring og bompenger. Enkelte er så opphengt i enkeltsakene til et parti, at de ikke ser skogen for bare trær - og sender sin stemme avgårde og TROR at partiet vil jobbe hardt for at akkurat de skal få det bedre - på tross av at de har stemt på et parti som har null interesse av de fattigste og arbeiderklassen i landet (altså størstedelen av oss). Så sitter man igjen da - såret og vondbråten over at de borgerlige, det BLÅ partiet ikke jobber for folk flest allikevel.

Jeg håper folk tar seg tid til å lese partiprogrammet til de politiske partiene fremover..

Her.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Her.

Da vil jeg gjerne at du lister opp HVA FrP har gjort for denne gruppen, under deres regjeringsperiode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vera skrev:

Da vil jeg gjerne at du lister opp HVA FrP har gjort for denne gruppen, under deres regjeringsperiode.

Lavere skatter- og avgifter, samt et mer føeksibelt regelverk for arbeidstid. Makspris på barnehage. Storstilt utbygging av samferdsel, spesielt vei. Strengere asylpolitikk. 

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Lavere skatter- og avgifter, samt et mer føeksibelt regelverk for arbeidstid. 

Uføretrygdede har aldri betalt høyere skatter enn de gjør nå, i tillegg har de mistet barnetillegget. Arbeiderklassen har fått lavere avgifter? Tenker du veiavgiften da? Som ble bakt inn i forsikringen? Eller NRK lisensen - som man tidligere betalte pr husstand - som nå skal betales pr person med inntekt i hver husstand (i vårt hus blir det 3 stk som må betale lisensen feks), eller tenker du bomavgiften hvor de vanlige arbeiderne nå sliter med å komme seg til jobb fordi det rett og slett er blitt for dyrt å komme seg til jobb? Eller tenker du på arbeiderne som mister inntekt fra dag en de feks blir utsatt for en arbeidsulykke på jobb? Eller arbeiderne som får en mer innskrenket arbeidsmiljølov - som tar sikte på å beskytte arbeidsgiver, og IKKE arbeidstaker. Eller tenker du på kronisk syke som har mistet rettighetene sine til å få dekket medisinene sine fordi de er kronisk syke? 

Igjen, HVA har FrP gjort for denne gruppen?

Jeg lurer også på dette med innvandring - det har vel aldri vært en mer liberal innvandringspolitikk enn det er nå? Vi henter til og med hjem IS-brudene! Jeg er ikke interessert i å stemme et parti som har en så liberal innvandringspolitikk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Husholdning1 skrev:

 

Anbefaler deg å begynne med FrP sitt. For her kommer det tydelig frem at du mangler kunnskap om deres politikk. 

Program er program, men realitet er realitet.  FRP vil redusere velferdsgoder som cen gode sykelønnsordningen vi har. Og mye annet som ikke er til det gode for den allminnelige arbeider.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LiseTV skrev:

Program er program, men realitet er realitet.  FRP vil redusere velferdsgoder som cen gode sykelønnsordningen vi har. Og mye annet som ikke er til det gode for den allminnelige arbeider.

Realiteten er at en reduksjon i sykelønnsordningen ikke har skjedd. Men det hadde vært en endring til det bedre for arbeiderklassen, da det er denne som må betale det meste av det ordningen koster, samt må dekke opp for de som ikke kommer på jobb fordi de er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Husholdning1 said:

Anbefaler deg å begynne med FrP sitt. For her kommer det tydelig frem at du mangler kunnskap om deres politikk. 

Deres politikk er tydelig for alle å se nå, og den kommer ikke svakere grupper til gode.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sol70 skrev:

Deres politikk er tydelig for alle å se nå, og den kommer ikke svakere grupper til gode.

Jo, det er akkurat det den gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sol70 skrev:

At det blir større forskjeller betyr lite så lenge ikke de som har minst ikke blir fattigere. Og det blir de jo ikke. Det blir imidlertid flere av dem grunnet at vi fortsatt har en for liberal asylpolitikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frp, burde i mye større grad presisere hva de ønsker, også gi et noe lunde realistisk bilde hvor sannsynlig det er å få gjennomført det de ønsker. Men når de kommer med uttalelser der de lover å fjerne alle bompengeringer osv og det motsatte skjer, så er det ikke et parti jeg ønsker å identifisere meg med.

Vil heller stemme på et parti med saker jeg ikke er enig i, men som holder og står for det de sier enn et parti hvor jeg er enig i sakene, men som lyger og gjør noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Martin13 said:

Frp, burde i mye større grad presisere hva de ønsker, også gi et noe lunde realistisk bilde hvor sannsynlig det er å få gjennomført det de ønsker. Men når de kommer med uttalelser der de lover å fjerne alle bompengeringer osv og det motsatte skjer, så er det ikke et parti jeg ønsker å identifisere meg med.

Vil heller stemme på et parti med saker jeg ikke er enig i, men som holder og står for det de sier enn et parti hvor jeg er enig i sakene, men som lyger og gjør noe annet.

Det var derfor jeg stemte Rødt og vurderte Krf ved forrige valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎06‎.‎2019 den 16.38, Sol70 skrev:

Deres politikk er tydelig for alle å se nå, og den kommer ikke svakere grupper til gode.

Hvis Olav Thon og Røkke flyttet til min lille kommune vill fattigdommen økt dramatisk, statistiskt sett. Og forskjellen på fattig og rik ville blitt alarmerende stor. Det er bare å lese statisktikk slik man vil og henge ut politiske motstandere, enkleste sak i verden.

Vi blir manipulert hele tiden....

Når det gjelder skatt så har 2/3 av reduksjonen gått til folk med inntekter under 600.000. Men for å få skattelette må man og betale skatt. Når noen lever på trygd og betaler 50.000 i skatt så er det begrenset hvor mye reduksjonen kan bli. Lærere som tjener 600.000 har fått betydelig skattelette, det er "de rike" tydeligvis....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, Frp er avkledd og har i regjering endelig fått vist sitt sanne ansikt.   FrP snakker om "folk flest", men gir skattelettelser og fordeler til "de rike".   

Det er på høy tid at de lavtlønnede og trygdede innser at FrP ikke går deres ærend! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zienna skrev:

Ja, Frp er avkledd og har i regjering endelig fått vist sitt sanne ansikt.   FrP snakker om "folk flest", men gir skattelettelser og fordeler til "de rike".   

Det er på høy tid at de lavtlønnede og trygdede innser at FrP ikke går deres ærend! 

Det ironiske er at det er nettopp FrP trygdede og lavtlønte stemmer på. FrP har jo flere lavt utdannede enn andre partier, mon tro det er en sammenheng her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Piemonte skrev:

Det ironiske er at det er nettopp FrP trygdede og lavtlønte stemmer på. FrP har jo flere lavt utdannede enn andre partier, mon tro det er en sammenheng her.

Det er nok en sammenheng. Partigruppa til FRP på stortinget speiler den norske befolkningen best.

De andre partigruppene er mer ensartet mtp akademikere, broliere uten arbeidserfaring osv.

At lavtlønte stemmer på det mest innvandringsrestriktive er logisk. Det er ikke jobbene til lærere, advokater, politkere, bønder osv som trues ved innvandring. Disse gruppene får billigere tjenester og mer igjen for pengene.

Det er butikkansatte, taxi/lastebil/bussjåfører, slakteriansatte, vaskehjelper ol som får konkurranse om jobbene og lavere lønninger. Det sies at de tar jobben nordmenn ikke vil ha, men sannheten kan være at de jobber for mindre og fordriver nordmenn. Arbeidsgivere foretrekker de som krever minst.Det er omtrent ikke nordmenn igjen innenfor transportbransjen. Det som tidligere var et yrke hvore man tjente greit er nå et lavtlønnsyrke med fallende status. NAV pøser ut førerkort til nyankomne som kjører for mindre og mindre.

De fattigste i kommunene er de som ikke får kommunale leiligheter og må må dele smulene i sosialbudsjettene med nyankomne som kommer foran i køen i mange tilfeller.

Støre fikk malt huset sitt av polakker for en pris nordmenn ikke kan leve av er jo et typisk eksempel. Er ikke nordmenn igjen i den bransjen heller.

Du sier det er ironisk, jeg tror det logisk sett fra trygdede og lavtløntes ståsted. 

Å anta at folk ikke forstår sitt eget beste, slik ditt innlegg fremstår, er rimelig ovenfra og ned holdning. Og dette forstår de gruppene du snakker om. Men det er typisk for mange på venstresiden. Vil gjerne bestemme for dem, fortelle hva som er bra for dem. Men syntes de er "dumme" og deler ikke kultur, synspunkter og holdninger med dem.

 

 

Endret av Commander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...