Gå til innhold

Frp en skandale


Egenskap

Anbefalte innlegg

Frp er rett og slett skandale. 

Faktisk så er Frp en del av regjeringen. Og i valgkamp løfte handlet det om å få fjernet bomstasjoner. 

Hvem er det som har stemt for flere bompengeprosjekter igår, 19.06.2019? Frp.

Valgløfte eller valgflesk er vel det Frp har klart å bevise at vi stoler ikke på politikere i valgkamper. Her snakker dem kun for å få sin egen posisjon og lønnspost i sin arbeidssituasjon. 

Er Frp over og ut? Kan vi bare glemme Frp?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For Frp har nok innvandringspolitikk vært viktigere enn bompenger, man kan ikke få alt :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP driver politikk, de har ikke flertall for å bruke mindre bompenger. Da har de resonnert slik at det er bedre å bygge vei med bompenger, enn ikke å bygge vei det hele tatt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP har 16% oppslutning. De har redusert avgifter på kjt med 11 milliarder. Bompenger er opp med 2 milliarder. Altså 9 milliarder i pluss.

Antall bomselskap er ned fra 20+ til 5. Renter for bomlån er ned, adm.kostnader er ned, statens andel av veibygging er opp. Vei bygges raskere og mer helhetlig, billigere, kortere nedbetaling og lavere satser. Ville venstresiden i det hele tatt brydd seg om sånt?!?

Økningen av bompenger er kommet pga by "pakker" dvs byer ønsker selv bompenger for å løse sine oppgaver lokalt. Slike ønsker vedtaes i Stortinget rutinemessig dvs et lokalt vedtak blir ikke stoppet. FrP er som regel imot lokalt.

Bilistene har fått god uttelling for FrPs 16%. Det er noe falskt over venstresidens som konsekvent stemmer ned FrP forslag om bompengereduksjon forslag. Og deretter forteller om FrP "løftebrudd". 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP har løget seg inn i regjering. Dessverre var jeg med på å stemme dem inn. Det eneste gode de har gjort er noen få ting iforhold til innvandring, mye takket være Listhaug. 

Frp er et parti man aldri kan tro på igjen. Når de lyger på en sånn måte, så får de aldri min stemme igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
3 minutter siden, Martin13 skrev:

FrP har løget seg inn i regjering. Dessverre var jeg med på å stemme dem inn. Det eneste gode de har gjort er noen få ting iforhold til innvandring, mye takket være Listhaug. 

Frp er et parti man aldri kan tro på igjen. Når de lyger på en sånn måte, så får de aldri min stemme igjen.

Listhaug som med billig propaganda prøvde å få frem noen poeng? Eller Frp på safaritur til Stovner og Vestli? Hva faen er dette faenskapet av et klovneparti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som alle koalisjonsregjeringer og som medlem av den sittende, så har de forhandlet og de har måttet gjøre kompromisser og prioriteringer. Intet nytt bakom solen. Antagelig får de mer gjennomslag nå enn de ville gjort utenfor, selv om de ikke når gjennom på alle fanesakene sine. Flertall gir makt. 

Endret av Nooni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Missfitness skrev:

FRP driver politikk, de har ikke flertall for å bruke mindre bompenger. Da har de resonnert slik at det er bedre å bygge vei med bompenger, enn ikke å bygge vei det hele tatt. 

Kanskje de da burde slutte å love ting de sannsynligvis er fullstendig klar over at de ikke kan levere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 16.32, Aragorn ll Elessar skrev:

Kanskje de da burde slutte å love ting de sannsynligvis er fullstendig klar over at de ikke kan levere.

Uttalelsen var idiotisk, på nivå med gratis skolelunsj, fjerne fattigdom med pennestrøk, og vi skal fylle svømmebassengene. Heldigvis går imidlertid andelen bompenger i nybygging av vei ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp er er et populistisk parti, de bløffer for å få stemmer og de har en kynisk og maktsyk leder. Er det så vanskelig å se det?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sol70 skrev:

Frp er er et populistisk parti, de bløffer for å få stemmer og de har en kynisk og maktsyk leder. Er det så vanskelig å se det?

Ja. Ingenting av det du påstår her stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sol70 skrev:

Frp er er et populistisk parti, de bløffer for å få stemmer og de har en kynisk og maktsyk leder. Er det så vanskelig å se det?

Jeg kan ikke se at de er noe annerledes enn andre partier. Hvis du mener at å ikke få gjennomført sin politikk er å bløffe så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Missfitness skrev:

Jeg kan ikke se at de er noe annerledes enn andre partier. Hvis du mener at å ikke få gjennomført sin politikk er å bløffe så...

De bløffer når de lover ting de sannsynligvis vet de aldri vil få gjennomført. Men alle partier gjør dette så FrP er som alle de andre partiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Sol70 skrev:

Frp er er et populistisk parti, de bløffer for å få stemmer og de har en kynisk og maktsyk leder. Er det så vanskelig å se det?

Spot on. De måtte komme i regjering for å bli avslørt. Og da kommer den ene unnskyldningen etter den andre. Både i partiet og hos tilhengerne. Patetisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med FRP, men at det er så mange som stemmer på ett slikt parti skremmer meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sol70 skrev:

Frp er er et populistisk parti, de bløffer for å få stemmer og de har en kynisk og maktsyk leder. Er det så vanskelig å se det?

Samme påstand kan man rette mot de fleste andre partiledere, og det treffer like bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, LiseTV skrev:

Ikke noe galt med FRP, men at det er så mange som stemmer på ett slikt parti skremmer meg.

Det er mer skremmende at ikke flere er ansvarlige velgere og stemmer FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det er mer skremmende at ikke flere er ansvarlige velgere og stemmer FrP.

Det er enda mer skremmende at folk faller for FrP sine løgner og ikke innser at de er like hykleriske og dobbelmoralske som alle andre partier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er overrasket.. FrP er et borgerlig parti - de jobber for de rikeste. Samtidig har de knekt koden ifht befolkningen - de vet hva som er populært og treffer befolkningen, som feks innvandring og bompenger. Enkelte er så opphengt i enkeltsakene til et parti, at de ikke ser skogen for bare trær - og sender sin stemme avgårde og TROR at partiet vil jobbe hardt for at akkurat de skal få det bedre - på tross av at de har stemt på et parti som har null interesse av de fattigste og arbeiderklassen i landet (altså størstedelen av oss). Så sitter man igjen da - såret og vondbråten over at de borgerlige, det BLÅ partiet ikke jobber for folk flest allikevel.

Jeg håper folk tar seg tid til å lese partiprogrammet til de politiske partiene fremover..

Endret av Vera
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Vera skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er overrasket.. FrP er et borgerlig parti - de jobber for de rikeste. Samtidig har de knekt koden ifht befolkningen - de vet hva som er populært og treffer befolkningen, som feks innvandring og bompenger. Enkelte er så opphengt i enkeltsakene til et parti, at de ikke ser skogen for bare trær - og sender sin stemme avgårde og TROR at partiet vil jobbe hardt for at akkurat de skal få det bedre - på tross av at de har stemt på et parti som har null interesse av de fattigste og arbeiderklassen i landet (altså størstedelen av oss). Så sitter man igjen da - såret og vondbråten over at de brogerlige, det BLÅ partiet ikke jobber for folk flest allikevel.

Jeg håper folk tar seg tid til å lese partiprogrammet til de politiske partiene fremover..

Anbefaler deg å begynne med FrP sitt. For her kommer det tydelig frem at du mangler kunnskap om deres politikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...