AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #1 Skrevet 20. juni 2019 Jeg låner skamløst cuckold sitt eminente innlegg i hore madonna tråden. Ønsker en så konstruktiv ærlig lavmælt og objektiv diskusjon som mulig. Mine spørsmål er: Hvorfor må god del damer føle seg / være mest forelsket for et et forhold skal kunne fungere ? Hva skjer i tanke/vurderingevnen til en dame når en mann er på knærne etter henne? Hvordan verdsetter de seg selv når de ser at en mann er på knærne etter henne, lite eller mye ? Hore/madonna-komplekset handler jo om at menn ønsker en «dydig og anstendig» kvinne som partner og mor for sine barn («madonnaen»), mens han begjærer den farlige, seksuelt utagerende kvinnen («horen»), men henne regner han ikke verdig rollen som livspartner. Hore/madonna-tankegangen henger sammen med en gammel patriarkalsk kultur som fordømmer og ser ned på seksuelt aktive kvinner. Det du peker på er så vidt jeg kan forstå noe annet, nemlig at du ikke føler at mannen din er tilstrekkelig på knærne for deg, at du kanskje er mer forelsket enn ham. Det er en myte at menn ikke vil binde seg eller at menn ikke forelsker seg like dypt som kvinner. Menn vil binde seg når de finner den rette. Men menn må forholde seg til kvinner, og en kvinne har en sjette sans som straks forteller henne om en mann er litt for på knærne for henne. Og er han det har han ingen sjans. Både menn og kvinner forelsker seg, men det er sjelden det er 100 % balanse i graden av forelskelse fra første stund, og skal det bli noe bør det være kvinnen som er mest forelsket. Ikke fordi menn ikke kan forelske seg like dypt, men fordi kvinner sjelden gir en for forelsket mann en sjans. Svakheten han avslører når hun bevisst eller ubevisst oppdager hvor på knærne han er, gjør det vanskelig å få lyst på ham. Fordi hun allerede vet at hun har ham. Har selv mer enn en gang opplevd at jenta jeg ikke hadde sjans på når jeg var som mest forelsket har funnet meg interessant litt senere, når den verste forelskelsen har lagt seg. Så på mange måter er det svakheten ved forelskelsen jentene ikke takler. Det som er vanskelig tilgjengelig virker mer verdifullt og forlokkende enn det man vet man kan få. Ganske primitiv psykologi, men høyst levende. Det som skaper følelser er ofte motstand, hvis alt er klart og tilgjengelig og veldig fornuftig vil følelsene ikke trigges. Hun må selv være den som er mest forelsket hvis det skal bli noe. Ikke fordi menn ikke rett som det er kan være mer forelsket enn henne, men fordi hun da ikke gir ham en sjans. Hadde menn vært like nådeløse ville det knapt eksistert par i verden. Heldigvis har menn en større evne til å takle og tolerere den svakhet en svært forelsket person utstråler uten å miste respekten. Eller forelskelsen. Menns forelskelse blir ikke automatisk borte av at han forstår at hun er enda mer forelsket. Derfor finnes det mange lykkelige par. Men: Som følge av denne mekanismen er kvinnen ofte den som er mest forelsket, og mange kvinner ønsker at det var annerledes. Hun tenker bare ikke over at om han faktisk hadde vært mer forelsket ville det neppe vært noe forhold. Endret Juni 2 av Cuckold Anonymkode: c17aa...40c 2
a l'orange Skrevet 20. juni 2019 #2 Skrevet 20. juni 2019 (endret) ⭐ Endret 11. oktober 2020 av a l'orange 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #3 Skrevet 20. juni 2019 Vel vel. Deg om det. Ikke alltid kvinnene du er forelska i er forelska tilbake. Har ikke noe med hvem som er mest forelska å gjøre. Anonymkode: b9eea...98e 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #4 Skrevet 20. juni 2019 På vegne av meg selv, som ikke har lest Hore/Madonna tråden, så vil jeg bare si takk. Anonymkode: 7b324...186 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2019 #5 Skrevet 20. juni 2019 Og etter å ha lest tråden, så var det faktisk det eneste som var noe å samle på. Slutter ikke å irritere meg over dem som skal ødelegge en generell diskusjon, med å påpeke det selvsagte gjennom sine egne opplevelser. Anonymkode: 7b324...186 3
Gjest Den tredje Skrevet 20. juni 2019 #6 Skrevet 20. juni 2019 (endret) 2 timer siden, a l'orange skrev: Hvorfor må god del damer føle seg / være mest forelsket for et et forhold skal kunne fungere? Fordi en god del kvinner er submissive. Det å være submissiv er en seksuell legning. Jeg mener det er feil å skulle peke på kun den seksuelle kjærligheten, Eros og Ludus, selv om dette er det som er mest vell diskutert i det moderne samfunnet. Det er ganske vel dokumentert at kvinner ønsker mer sosial stabilitet når en kommer inn i et forhold, hvor mannen lener seg mer mot materialistisk stabilitet i et A4 oversimplifisert generelt forhold. Vist en skal ønske et stabilt sosialt kjærlighetsforhold, er det viktig at kvinnen selv vet med seg selv at kjærligheten ikke bare inneholder seksuelle kjærlighetsformer. Men også: - Pragma som er en kjærlighets ønske om at dette skal vare, altså det finnes et ønske om at det skal vare og det ser oppnåelig ut. Dette er forhåpentligvis typen kjærlighet en føler for hverandre etter 5år og utover i et forhold. - Philia en kjærlighet type hvor en kan prate åpent med hverandre som gode venner, - Philautia den kjærligheten en føler av en selv ved å være med andre, en ser at enselv blir et bedre menneske sammen med den andre, - Storge at formen av kjærligheten er gjenkjennbar, det har noe med feks at en ofte velger kjæreste som ligner på en av foreldrene sine feks. - Agape, dette er en form av kjærlighet som er frivillig ofrende, en ser at en ofrer for forholdet uten å spørre om noe tilbake. Hmm... ubegrunnet kjærlighet. - Mania, burde også kanskje nevnes. Som er ofte referert til den mørke siden av kjærligheten. Det er når noen av kjærlighetsformene over blir veldig ekstreme, og blir obsessive på en slik måte at det er destruktivt ofte for forholdet..... Men tja... den "seksuelle" demonen i deg får vel sånn den ønsker det... xD En finner denne formen av kjærlighet ofte i abusive forhold, hvor en ikke klarer å forlate forholdet fordi en er så forelsket... Dette vil ikke peke på "mest" kjærlighet, men heller mer presist "høyere variasjon av kjærlighetsformer." jo fler.... Jo bedre. En annen vel dokumentert ting hos kvinner, er at de utløser helt andre hormoner og de har større deler av hjernen tildelt til intuition, og sanser som betyr at kvinner har muligheten til å føle på slike kjærlighets former mer intuitivt uten å nødvendigvis lære om disse kjærlighetstypene slik jeg spytter de ut nå i tekst format. Hormonene til kvinnen, som feks oxcyticen gjør også kvinnen til mer eller mindre en løgndetektor, samt forsterker disse sansene om hvilken kjærlighet typer en har overfor partneren. Så i min oppfattelse er ikke kvinnen "mest" forelsket, men kvinnen er langt mer selvbevist av natur av hvilke kjærlighetsfølelser en har. Som er forresten nevrotisisme traiten i "big five personalitytraits" innenfor psykologien. Som bestemmer selvbevistheten i stor grad og kvinner skorer høyere i denne traiten enn det menn gjør. Jo, mer selvbevist en er jo bedre vet en hvor eksakt hvor bred kjærlighets spektre du har for din partner er. Selv om en kanskje ikke har ord for å forklare det, så er der fortsatt en selvbevisthet bassert i bilder, følelser, vanemønster, intuition, drømmer, sensation, etc. Sitat Hva skjer i tanke/vurderingevnen til en dame når en mann er på knærne etter henne? En forelskelse er en psykose. Helt enig at forelskelse er en psykose. Menn utslipper mer Testosterone og faktisk mye dopamin når de er foreslket. Noe som gjør at de oftere prøver å vise seg frem og de får enkelt lykke rus når de får til ting, eller klarer å være generelt suksessfull i ting. Kvinner der imot får økte mengder av østrogen, oxcyticen og en tredje jeg aldri husker navnet på. De gjør generelt kroppen til kvinnen kropp klar for å føde barn. Samt som den gir kvinner løgndetektor, så mannen får ikke til å lyge seg unna når han prøver å si at han er bedre enn det han egentlig er. Spesielt ikke når kroppen hans pumper testosteron. Biologisk sett, så sier egentlig kroppen til kvinnen at, du som mann skal beskytte meg når jeg er gravid, og jeg vet om du er en løgnhals. Samtidig som at mannen er mer eller mindre tvunget til å oppføre seg som en apekatt for å vise hvor god han er fordi han er den testosteron fylte dopamin bomben han er. I denne tanken, er det veldig dumt av kvinnen å velge en mann som er svakere enn seg selv, når hun skal gå inn i en situasjon hvor hun kommer til å være påtrykket mye urettferdigheter som mye dårlig i magen, hodepiner, og alle de andre tingene som skjer under graviditet.... (Som at hjernen løsriver masse nevroner i hjernen, slik at hjernen skal bygge opp mer mental resistans for å takle en skrikende baby... Grusomme greier det der...) Så det å ha en underdanning mannelig kjæreste... Er ikke bra... Var det ikke vanskelig nok å få hverdagen til å gå rundt før? Og nå skal du ha en tafat person som er dårligere enn seg selv til å ta vare på seg, når en er i et svakt punkt i livet? 2 timer siden, a l'orange skrev: Men så forelsker han seg også. Da går han inn i en psykose. Når han gjør det, er han ikke lengre seg selv. Da er han ikke lengre kul og tøff, da er han nærmest pleietrengende. Om dette er slik du opplever menn når de blir forelsker seg i deg. Så høres det ut som veldig nihilistiske mennesker som ikke har fått mye veiledning gjennom livet sitt. Samt at det kan hende at de er generelt lave nivåer av dopamin, som betyr at hjernen deres selv tror at de står lavt i samfunnet, men lyger på segselv mer sosial status for å virke mer attraktiv. Haha, du kan ofte teste testeron fylte menn under forelskelsen, om de vil gjøre ape aktige ting og se om de er vellykket... Om de vegrer seg eller bare feiler... Haha, da vet du hva du har med å gjøre... xD Sitat Hvordan verdsetter de seg selv når de ser at en mann er på knærne etter henne, lite eller mye? Tenk deg to epler, det ene er grønt og det andre er rødt. Disse to er like mye verdt. Men så begynner man å hylle det røde eplet og si at det er så fint og blankt og sunt og sjelden. Ikke bare en gang, men mange. Selv om man ikke har sagt noe negativt om det grønne eplet, vil man likevel forstå det slik at det grønne eplet ikke har så stor verdi. Sånn er det når en mann er på knærne etter en kvinne også. Ved å tillegge henne en høy verdi, vil han i samme slengen utstråle at han selv har lav verdi. Og hvilken kvinne har lyst på en mann med lav verdi? Haha, ja kvinner velger ofte menn 90-95% av gangene menn med høyere eller lik sosial status enn de selv. Det er fint at jeg mangler bevisthet hvor mye sosialstatus kjæresten min har i forhold til meg... Jeg bare konkurerer jeg xD hahaha... Endret 20. juni 2019 av Den tredje
a l'orange Skrevet 22. juni 2019 #7 Skrevet 22. juni 2019 (endret) ⭐ Endret 11. oktober 2020 av a l'orange
Lostintranslation Skrevet 22. juni 2019 #8 Skrevet 22. juni 2019 Jeg er helt enig det du skriver, bortsett fra formuleringene dine i det siste innlegget. "Hadde menn vært like nådeløse...", "heldigvis har menn større evne til å takle forelskelsen". Denne er litt urimelig i menns "favør". Man kan jo like godt vinkle det til at menns skjøre ego er mer avhengig av å bli beundret og sett opp til. Men det er jo like urettferdig å si det på den måten. Det handler jo ikke om at det ene kjønn er flinkere enn det andre, men at vi er skrudd sammen forskjellig. Den ulike dynamikken mellom menn og kvinner mtp. forelskelse henger jo sammen med vår seksuelle natur og holdning til monogami. Kvinner aksepterer veldig ofte promiskuøsitet hos menn, mer enn motsatt. Alt dette kan jo speiles tilbake til at kvinner alltid vet at vårt eget barn er vårt eget, Menn er mer på vakt mot kvinner som kan virke illojale, og vil nødig gå inn i et forhold med en kvinne som kan ha øyne for andre enn dem selv. På dette punktet er jo menn mer "nådeløse". Drar hun på byen i stedet for å treffe deg, så gidder de ikke. Seksualiteten spiller jo her også en stor rolle. Siden menns seksualitet er mer "lavterskel" og ikke krever forelskelse for å ha lyst (selv om den gjør det bedre), mens kvinners ofte krever forelskelse for å opprettholdes, gir det mer mening at det ligger en større bolk med forelskelse på hennes side. 3
Gjest Den tredje Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 (endret) Takk for svar, og takk for at du har tatt tid for å lese. Jeg beklager på forhånd for at tror jeg skrev i en litt belærend tone.... jeg utdannet som en lærer.... 19 timer siden, a l'orange skrev: Mitt poeng er nå i alle fall at jeg tror mange menn undervurderer hvor viktig sex er for kvinner, mens kvinner typisk undervurderer hvor viktig omsorg er for menn. Hmmm... Jeg vet ikke hvor mye jeg skal støtte eller ikke det du sier, det spørs hva du legger i det. Men jeg kan svare på min side av saken... ^^ Jeg personlig syns omsorg er viktig. Men samtidig, så vet jeg både fra statestikk og generelt personlige erfaringer, at jeg er gubbe. Jeg tåler langt mer psykisk stress en min kvinnlige partner, selv om stressnivå hos menn er høyere og sterkere på bakgrunn at menn var satt inn i strenge kjønnsroller langt tilbake i huleboer alderen. Hvor menn var jegere, og kvinner matsamlere. Så har menn måtte utvikle en hjerne som var mer utsatt for stress, og som kunne tolerere den bedre. Problemet med det er at jeg får to hjerne halvdeler som ikke er så nært tilkoblet hverandre, og jeg vist jeg husker riktig, så har kvinner mulighet til å gjenkjenne nesten det dobbelte av mengder følelser enn det menn gjør, sånn generelt. Pga at hjernen vår er er utviklet til å klare forskjellige nivåer av stress.... og biologien endrer seg ikke så kjapt.... Når det er sagt, så vil jeg si at omsorg er fortsatt viktig. La meg pressisere: for meg er omsorg et veldig viktig bevis på at en elsker hverandre, derfor er det et viktig tegn på stabilitet. Men hjernen min og fra erfaring så fryser jeg sjeldenere når jeg opplever farlige ting. Menn fryser og flykter generelt mindre når en møter farer. Ikke bare det, men når farer oppstår, som en uenighet i en diskusjon eller at et kjærestepar sender beskyldninger mot hverandre hvor elendige de er. (Som er et faresignal for at et kjærlighetsforhold går dårlig.) Så er det rapportert at kvinner bruker 7-9 ganger flere omsorgsfylte, og empatifylte handlinger eller ord mot seg selv for å roe seg ned. Hvor mannen vanligvis bruker mer aggresive indre tanker mot seg selv for å opprettholde stresset og kampklarheten. (dette er da gjort med en hjerne scan.) Så jeg er enig at på sikt er omsorg svært viktig. Men i selve kampenshete, så er den ikke det altså... Dog, jeg vet at det er noen myter som er ute å går hvor folk ikke ser forskjell på langsiktig omsorg og her og nå omsorg i kampenshete. Så ja... 19 timer siden, a l'orange skrev: Når det gjelder det du skriver om hormoner, og da særlig testosteron; Det er vel nokså gode belegg, uten at jeg har noe for hånden her og nå, for at menn og kvinner nærmer seg hverandres nivåer av testosteron, når de forelsker seg og inngår forhold. De kommer hverandre i møte. Kvinners testosteron stiger, mens menns testosteron synker. Kvinner blir mer pågående, menn mer ettergivende. Hmm... Det stemmer ikke helt. Det mest praktiske motbeviset jeg har, er at mengden hårvekst er kontrollert av testosteron. Hårvekst er ment for å være det mest praktiskebeviset på at en har høye mengder testosteron, (da må en mest sannsynlig se vekk fra apemennesker, som er mer en mutasjon.) Vist en kvinne har høye verdier av testosteron, får de ofte noe en kaller for hirsutisme. Som er ordet som beskriver kvinne har fått skjegg, brysthår, osv. Pga testosteron. Så vis det stemmer at kvinner har like mye testosteron som menn, burde kvinner ha skjegg feks... bevis nummer to, ligger bare i selve ordet. testosteron, og testikkel. En trudde før at bare menn hadde muligheten til å utvikle testosteron, derfor ble de etterkalt testikkelen, og ikke eggestokken. Dette er da motbevist nå. hvor kvinner vanligvis har ca 8% av det menn har med mindre de er en forelskelse, då går dette tallet mot 5% av det menn har. Endret 23. juni 2019 av Den tredje
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå