Gå til innhold

Jeg er lei av kvinner som klager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Christine Krieg har sett seg lei av uønsket oppmerksomhet fra menn som «bare vil prate litt» Jeg har sett meg lei på kvinner som «bare vil klage litt».

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zGVrEw/jeg-er-lei-av-kvinner-som-klager?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Er dere enige med det  Ane Lykke Jørgensen skriver i denne kronikken?

Anonymkode: 10e3c...70d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lei at alt skal dras ut av proporsjoner. Metoo begynte som en bra kampanje som virkelig var nødvendig. Og endte med at mannfolk knapt turte å flørte med noen etterpå fordi alt ble sett på som metoo. Og nå den her. Jeg satt på Twitter og leste gjennom en god del av disse hashtaggene i går kveld, og mye av det er helt tåpelig! At man skal gi seg hvis noen sier nei er en ting, det er greit og normale sosiale koder. Men når de begynner å blande inn at alle som snakker til dem gjør noe galt, da er vi veldig på feil spor. 

Anonymkode: 9efa3...412

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Christine Krieg har sett seg lei av uønsket oppmerksomhet fra menn som «bare vil prate litt» Jeg har sett meg lei på kvinner som «bare vil klage litt».

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zGVrEw/jeg-er-lei-av-kvinner-som-klager?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Er dere enige med det  Ane Lykke Jørgensen skriver i denne kronikken?

Anonymkode: 10e3c...70d

Christine Krieg er mer enn bare litt male identified. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Christine Krieg har sett seg lei av uønsket oppmerksomhet fra menn som «bare vil prate litt» Jeg har sett meg lei på kvinner som «bare vil klage litt».

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/zGVrEw/jeg-er-lei-av-kvinner-som-klager?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Er dere enige med det  Ane Lykke Jørgensen skriver i denne kronikken?

Anonymkode: 10e3c...70d

Kvinner har klaget og maset siden tidenes morning. Vet ikke helt hvorfor kvinner er slik kontra menn. Er noe med kvinner som gjør de annerledes. Men vet ikke om jeg kan skylde på kjønnshormoner. Tror ikke østrogen får kvinner til å klage og mase. Er noe annet som gjør at kvinner er litt mer opptatt av det sosiale spekteret

Anonymkode: a68fa...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei at alt skal dras ut av proporsjoner. Metoo begynte som en bra kampanje som virkelig var nødvendig. Og endte med at mannfolk knapt turte å flørte med noen etterpå fordi alt ble sett på som metoo. Og nå den her. Jeg satt på Twitter og leste gjennom en god del av disse hashtaggene i går kveld, og mye av det er helt tåpelig! At man skal gi seg hvis noen sier nei er en ting, det er greit og normale sosiale koder. Men når de begynner å blande inn at alle som snakker til dem gjør noe galt, da er vi veldig på feil spor. 

Anonymkode: 9efa3...412

Dette visste jeg allerede den dagen metoo kom. Det kommer til å bli myyye verre enn det det er i dag.

Samfunnet går i den retningen.

Anonymkode: 0dd16...64e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner klager på at de kun ser kropp,  men instagram og profilene dems er proppa full av kropp. Dobbelmoralen lenge leve. 

Anonymkode: 9c869...c89

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg er også lei av kvinner som stakkarsliggjør andre kvinner. Nå må det da virkelig snart være nok.

Anonymkode: b9cf6...c4f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kronikk, men denne stakkars kvinnen kommer til å bli uthengt og hudflettet.
Man skal jo ikke si imot de rabiate feministene, de har for lengst lagt krav på offerrollen, og den gir de ikke slipp på.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei at alt skal dras ut av proporsjoner. Metoo begynte som en bra kampanje som virkelig var nødvendig. Og endte med at mannfolk knapt turte å flørte med noen etterpå fordi alt ble sett på som metoo. Og nå den her. Jeg satt på Twitter og leste gjennom en god del av disse hashtaggene i går kveld, og mye av det er helt tåpelig! At man skal gi seg hvis noen sier nei er en ting, det er greit og normale sosiale koder. Men når de begynner å blande inn at alle som snakker til dem gjør noe galt, da er vi veldig på feil spor. 

Anonymkode: 9efa3...412

Så enig! 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Jeg er enig i kronikken. Ønsker kvinner som henne å skape en fryktkultur hvor menn ikke tar initiativ i det hele tatt? #Jegvillebarepratelitt. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig med hun som skrev denne kronikken. Litt lei av at enkelte damer skal være så "hysteriske" bare fordi de har hatt noen negative opplevelser. Hvilke kvinner (og menn) har ikke det?  Men det betyr ikke at vi må legge våre følelser over på andre for det. Å skjære alle over en kam er sjelden en god løsning. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg en normal, mannlig kjæreste, som verken er feminist eller mannssjåvinist, og som aller helst ser verden gjennom noe annet enn kjønnsbriller.

Men nå kommer det vel til å bli ENDA vanskeligere å finne en slik, siden bra menn vet at det ikke er godtatt å ta kontakt med kvinner, og dem som tar kontakt per definisjon er mannsgriser og dermed ikke partnermateriale. 

Det er litt urettferdig at disse kvinnfolkene som sannsynligvis har en bra, mannlig partner selv eller ikke er interessert i menn på den måten overhodet, skal få styre samfunnet i en slik retning at alle andre (både kvinner og menn) forblir single. 

Jeg er lei.

Ja til Markus Sanden og likesinnede. That's all.

Anonymkode: b9cf6...c4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg en normal, mannlig kjæreste, som verken er feminist eller mannssjåvinist, og som aller helst ser verden gjennom noe annet enn kjønnsbriller.

Men nå kommer det vel til å bli ENDA vanskeligere å finne en slik, siden bra menn vet at det ikke er godtatt å ta kontakt med kvinner, og dem som tar kontakt per definisjon er mannsgriser og dermed ikke partnermateriale. 

Det er litt urettferdig at disse kvinnfolkene som sannsynligvis har en bra, mannlig partner selv eller ikke er interessert i menn på den måten overhodet, skal få styre samfunnet i en slik retning at alle andre (både kvinner og menn) forblir single. 

Jeg er lei.

Ja til Markus Sanden og likesinnede. That's all.

Anonymkode: b9cf6...c4f

Tror trøbbelet for dere damer vs oss normale menn startet allerede med metoo.

Den kampanjen startet berettiget og bra, men så var det så mange som skulle putte sine egne agendaer inn under paraplyen. Til slutt blir de fleste menn redd for å ha selv normal omgang med damer, og da er det bare grisene og idiotene som står igjen på menyen.....for de forstår ikke/bryr seg ikke om at dette i utgangspunktet var myntet på dem.

Anonymkode: b254c...1bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Christine Krieg er mer enn bare litt male identified. 

Ja vel, men nå var det ikke dette jeg spurte om.

Anonymkode: 10e3c...70d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette visste jeg allerede den dagen metoo kom. Det kommer til å bli myyye verre enn det det er i dag.

Samfunnet går i den retningen.

Anonymkode: 0dd16...64e

Ting må kanskje brase litt før det går oppover igjen.

Anonymkode: c38f2...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel snarere at slike kvinner får spalteplass slik at det skapes en illusjon av hva kvinner ønsker. Hva Krieg personlig måtte mene om menn som tar kontakt, er helt uinteressant. Det samme gjelder hennes erfaring om en enkelthendelse av en mann som angivelig stalket henne på Facebook. Innlegget hennes har ingen verdi. 

Det er noe helt annet om man ønsker å fremme et syn eller komme med sine tanker på et overordnet og generelt nivå hvor man etterstreber å være objektiv. 

Jeg syns generelt det for mange innlegg av Kriegs kaliber. Innlegg som ikke tilfører noe som helst i debatten.

Anonymkode: a8b1f...6e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...