Gå til innhold

Mina og meg


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Årets villmarkinger, meget ivrig på SoMe. Dette er altså en pappa og hans datter på 3-4 år som går lange turer i fjellet, type ekspedisjoner. Beundringsverdig og inspirerende absolutt. Men hele konseptet er jo basert på at datteren er med, og dertil massiv eksponering av henne , både på tur og "privat". Er dette noe "bedre" enn de andre som eksponerer barna sine i some  ?

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt delt her... Barna velger det ikke selv og det er helt klart mye bilder som er delt. Men når det ikke deles sensitiv informasjon, alle detaljer om livet, bilder i sårbare situasjoner, så er det "mer greit". Jeg har ikke noe imot å lese om Mina og hvordan påsketur med pulk og barn er og tips for en smidig tur. Men å lese om hvor mye en Live Alette elsker dukken sin, som også er en tro kopi av henne selv, og hvor synd det er på Leander Nikolai Matteheus som har eksem på hele kroppen, ja det gir en hakket vondere smak i munnen.

Men er enig, det er noe å sette spørsmålstegn bak. Er det mye bedre bare fordi det er en temablogg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så åpenlyst at han vil bli kjendis og tjene penger på dette, måtte avfølge ganske fort. Søtt i begynnelsen, men fikk litt vond smak i munnen. 

Endret av hippyskippy
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Endelig noen som skriver det jeg har tenkt ang dette!

"Alle" roser programmet (og "daddy") opp i skyene, men jeg sitter med en vond smak i munnen av den voldsomme eksponeringen av (nå) 2 småjenter. 

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RødeRandi

Tror de fleste av oss har tenkt at han eksponerer barna sine alt for mye. Som jeg sa i et annet innlegg deles det alt fra bleieskift til raserianfall. Alt med et påklistret smil, og han får bare ros og ingen kritikk. Alle synes han er en snill og tålmodig daddy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reagert fra første stund og kun sett litt av en episode, ga bare vond smak i munnen…

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært super kritisk hele veien, men alle har ledd av meg… Jeg synes det er like ille som mye annet av barneeksponering!

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal barna slutte å være med i tv-produksjoner da eller? Da kan man jo legge ned barnetv og alt i den gata. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på dette når innlegget her kom.. tenkte at det er jo bare en tv serie og jeg vet veldig lite om barna utenom denne serien. Men nå har ikke jeg sett noe fra familien på SoMe kanaler. Så om de legger ut masse masse der så blir jo det litt feil. Men at de er med i en serie synes jeg er ok men d burde det vært stoppet der

Endret av elskersommer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hvis du begynner å legge merke til reklamen - alltid brynje reklamen midt i bildet, er lua på skakka på ett bilde, blir den rettet i neste sekvens - alltid de rette merkene rett i kamera.. Han er flink der å, både på seg selv og jentene.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (11 minutter siden):

Å hvis du begynner å legge merke til reklamen - alltid brynje reklamen midt i bildet, er lua på skakka på ett bilde, blir den rettet i neste sekvens - alltid de rette merkene rett i kamera.. Han er flink der å, både på seg selv og jentene.

Jeg vet ikke hva denne mannen heter. men fryktelig synd om de masseeksponerer barna på SoMe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han tar i mot sponsa klær, hva så? De trenger jo det beste utstyret. Tenker på alle turene de har vært på helt fra begynnelsen uten disse sponsede klæra og utstyret også, det er nok ikke få og de har nok klart seg fint da og. Alikevel er det barnas favoritter "kostymene" som får mest fokus. 

Her ser vi hvor tøft det er å ta med små barn på slike ekspedisjoner, overhodet ingen dans på roser og det er helt naturlig at vi ser barna i flere ulike situasjoner men det er akkurat dette som er fint med serien, hvordan Daddy takler dette på tur. For disse situasjonene oppstår jo overalt og hvor som helst. Jeg syns Daddy takler dette bra, og han lar de alikevel ordne opp i noen krangler selv. De har en sunn oppdragelse.  Og jentene ser ut til å stortrives på tur, ikke minst. Bare tenke seg til hva dette gjør med de allerede nå, og hvor sunne interesser de får når de blir eldre. Her har nok plenty av folk fått gode tips. Alt er mulig, selv med små barn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

IG-konto STAPPfull av barna og han er god på å alltid vise Brynje-logo samt passe på å minne om egen bok/ prosjekter osv. Er det greit bare fordi han er mann og har en tilsynelatende bedre «forretningsidé»?(Han pakker det inn i «jeg vil inspirere alle til å være ute i naturen slik at du glemmer at jeg tjener penger på å eksponere barna mine for kommersiell fortjeneste») Hele konseptet hans er jo bygget på at barna er med, tror ikke han ville klart å få like mye omtale/salg av bok/spons osv ved å «bare» være nok en «mann i 40-årene» som lager friluftsinnhold.

Sorry for sarkasme, men hvordan er dette bedre enn alle de andre influenserene som tjener på eksponering av barna sine.

  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10ur skrev (4 minutter siden):

At han tar i mot sponsa klær, hva så? De trenger jo det beste utstyret. Tenker på alle turene de har vært på helt fra begynnelsen uten disse sponsede klæra og utstyret også, det er nok ikke få og de har nok klart seg fint da og. Alikevel er det barnas favoritter "kostymene" som får mest fokus. 

Her ser vi hvor tøft det er å ta med små barn på slike ekspedisjoner, overhodet ingen dans på roser og det er helt naturlig at vi ser barna i flere ulike situasjoner men det er akkurat dette som er fint med serien, hvordan Daddy takler dette på tur. For disse situasjonene oppstår jo overalt og hvor som helst. Jeg syns Daddy takler dette bra, og han lar de alikevel ordne opp i noen krangler selv. De har en sunn oppdragelse.  Og jentene ser ut til å stortrives på tur, ikke minst. Bare tenke seg til hva dette gjør med de allerede nå, og hvor sunne interesser de får når de blir eldre. Her har nok plenty av folk fått gode tips. Alt er mulig, selv med små barn. 

Men han kunne jo gjort dette uten å ta med de mest sårbare øyeblikkene. Scenen der eldstejenta gråter fordi hun tror hun har tisset på seg, nøyaktig hva tilførte det serien egentlig? 

Endret av IDGAF
  • Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er delt. Det tvilsomme er eksponeringen og reklamekjøret. Samtidig vet jeg hvordan værsyke foreldre sine holdninger smitter over på unger. Foreldre som akker seg og ikke begriper hvorfor man skal ut på tur om det regner :knegg:

Men det er absolutt mange andre måter å inspirere på, såklart :nikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde fått mye mer kritikk, hvis han var en kvinne som tok med barna på tur.

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...