AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Skulle ha ergobaby 360 men klarte å kjøpe originalen. Kjøpte den brukt også så da er de pengene tapt. Har ikke prøvd selen enda, men tenkte på 360 da babyen min skriker med en gang hun ikke får se noe. Hva tenker dere? Burde jeg kjøpe 360, eller er det ikke lurt med tanke på å sitte fremover? Bruker dere fremoverstillingen mye? Anonymkode: c0957...c4a
Strikkagenser Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Forovervendt bæring er lite anbefalt, og da kun korte perioder av gangen. Jeg valgte dette bort og kjøpte ergobaby adapt. Baby har jo hodet til siden og kan se selv om man sitter mage mot mage. Da kan man også følge med baby hele tiden. Etter hvert kan jo også hoftebæring bli aktuelt, mange seler tillater det (usikker på hvordan det er med ergobaby org.) Anbefaler å høre poscasten til foreldrerådet, episoden om bæring med Ute Imhof fra 20.feb.2017. 4
Synne-Marie Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 Hvor gammel er babyen? Er det et alternativ å bære på ryggen (mtp utsikt)?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 Jeg hengte meg bare opp i en ting du sa om at pengene var tapt: Selv om du kjøpte den brukt er vel ikke pengene tapt? Du kan da bare selge den videre hvis du ikke vil ha den selv. Anonymkode: adae7...a48 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hengte meg bare opp i en ting du sa om at pengene var tapt: Selv om du kjøpte den brukt er vel ikke pengene tapt? Du kan da bare selge den videre hvis du ikke vil ha den selv. Anonymkode: adae7...a48 Det tenkte jeg og. Og til TS, jeg ville ikke båret fremover, prøv heller på rygg om barnet er stortstort nok Anonymkode: a47b3...63d
Blingblingtahei Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Jeg har begge og syntes definitivt 360 er bedre.. Ville gått for den og heller prøvd å selge den originale.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #7 Skrevet 19. juni 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Skulle ha ergobaby 360 men klarte å kjøpe originalen. Kjøpte den brukt også så da er de pengene tapt. Har ikke prøvd selen enda, men tenkte på 360 da babyen min skriker med en gang hun ikke får se noe. Hva tenker dere? Burde jeg kjøpe 360, eller er det ikke lurt med tanke på å sitte fremover? Bruker dere fremoverstillingen mye? Anonymkode: c0957...c4a Hvor gammel er babyen da?Man skal ikke bære fremovervendt før baby er 6 mnd. Anonymkode: a9ddd...b89
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #8 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er babyen da?Man skal ikke bære fremovervendt før baby er 6 mnd. Anonymkode: a9ddd...b89 Fremover er 4 mnd, rygg er 6 mnd. Anonymkode: a47b3...63d
Synne-Marie Skrevet 19. juni 2019 #9 Skrevet 19. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fremover er 4 mnd, rygg er 6 mnd. Anonymkode: a47b3...63d Vet ikke med fremovervendt, men man kan da bære barnet på ryggen tidligere enn 6 måneder.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, Synne-Marie said: Vet ikke med fremovervendt, men man kan da bære barnet på ryggen tidligere enn 6 måneder. Det er ikke anbefalt å bære i sele på rygg før 6 mnd nei. Anonymkode: a47b3...63d 1
Gjest Albbas Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 Fremovervendt bæring er ikke anbefalt, og det er tungt. Jeg har en sele jeg kan bære fremover i (Soul Sling Anoona), men har aldri fått behov for å prøve. Nysgjerrige barn bæres på rygg eller hofte.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fremover er 4 mnd, rygg er 6 mnd. Anonymkode: a47b3...63d 6 minutter siden, Synne-Marie skrev: Vet ikke med fremovervendt, men man kan da bære barnet på ryggen tidligere enn 6 måneder. Begge er feil, etter anbefalningene i sele. Forovervendt og rygg er anbefalt bed 6 mnd. Hvis du er erfaren bærer, og bruker sjal, kan du begynne før 6 mnd, da sjal støtter opp langt bedre enn sele. Anonymkode: de43c...7a3 3
Gjest Albbas Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Fremover er 4 mnd, rygg er 6 mnd. Anonymkode: a47b3...63d 5 mnd for fremovervendt i følge ergobaby.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #14 Skrevet 19. juni 2019 2 minutter siden, Albbas said: 5 mnd for fremovervendt i følge ergobaby. Ah, da husker jeg feil. Husker at fremover var før rygg, og var sikker på det var 4 mnd. Har aldri bært fremover selv så beklager det. Anonymkode: a47b3...63d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #15 Skrevet 19. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Begge er feil, etter anbefalningene i sele. Forovervendt og rygg er anbefalt bed 6 mnd. Hvis du er erfaren bærer, og bruker sjal, kan du begynne før 6 mnd, da sjal støtter opp langt bedre enn sele. Anonymkode: de43c...7a3 Ja, derfor jeg presiserte sele. Men vet at fremover er "tillatt" før rygg, men bommet på alder. Anonymkode: a47b3...63d 1
addict Skrevet 19. juni 2019 #16 Skrevet 19. juni 2019 Å bære framover er belastende for kroppen til babyen og ikke anbefalt av noen andre enn de bak reklameplakatene som vil tjene penger. Du kan bære på rygg når den er 6 mnd gammel. Er du ikke fornøyd med sela så selger du bare videre.
Synne-Marie Skrevet 19. juni 2019 #17 Skrevet 19. juni 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke anbefalt å bære i sele på rygg før 6 mnd nei. Anonymkode: a47b3...63d 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge er feil, etter anbefalningene i sele. Forovervendt og rygg er anbefalt bed 6 mnd. Hvis du er erfaren bærer, og bruker sjal, kan du begynne før 6 mnd, da sjal støtter opp langt bedre enn sele. Anonymkode: de43c...7a3 Nå er det noen år siden mine barn var små, så jeg innser at jeg kan meget vel være utdatert, men det viktige er vel at barnet passer i det aktuelle bæretøyet og ikke alder? Det er jo det som gjelder (gjaldt?) for andre bæretøy.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2019 #18 Skrevet 19. juni 2019 1 hour ago, Synne-Marie said: Nå er det noen år siden mine barn var små, så jeg innser at jeg kan meget vel være utdatert, men det viktige er vel at barnet passer i det aktuelle bæretøyet og ikke alder? Det er jo det som gjelder (gjaldt?) for andre bæretøy. Nei, alder, vekt (og utvikling) er viktig for trygghet. Hoftene er ikke utviklet før et punkt ( er en grunn til at HS ikke skal strekk ut barnet før 3 mnd etter nye retningslinjer). I sele på rygg er faren for at man ikke har kontroll på luftveier osv. Det sagt så bar jeg min på 5 mnd på rygg så lenge han var våken. Men det er i mot anbefalingene og grensene satt av produsent. Anonymkode: a47b3...63d
Synne-Marie Skrevet 19. juni 2019 #19 Skrevet 19. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, alder, vekt (og utvikling) er viktig for trygghet. Hoftene er ikke utviklet før et punkt ( er en grunn til at HS ikke skal strekk ut barnet før 3 mnd etter nye retningslinjer). I sele på rygg er faren for at man ikke har kontroll på luftveier osv. Det sagt så bar jeg min på 5 mnd på rygg så lenge han var våken. Men det er i mot anbefalingene og grensene satt av produsent. Anonymkode: a47b3...63d Og nå snakker vi produsent av ergobaby? Baby må selvsagt sitte korrekt og godt støttet, og det er vanskeligere i en sele, særlig om den er litt stor. Men om de sitter korrekt skal ikke luftveier eller hofter ha noen belastning.
Gjest Albbas Skrevet 19. juni 2019 #20 Skrevet 19. juni 2019 13 minutter siden, Synne-Marie said: Og nå snakker vi produsent av ergobaby? Baby må selvsagt sitte korrekt og godt støttet, og det er vanskeligere i en sele, særlig om den er litt stor. Men om de sitter korrekt skal ikke luftveier eller hofter ha noen belastning. 6 mnd på rygg er en helt vanlig anbefaling i bæremiljøet, også for sjal. Alder spiller en rolle i de ulike anbefalingene fordi størrelse alene ikke sier noe om kroppens modenhet. I bæremiljøet blir det vel sagt at svært erfarne bærere kan bære på rygg før 6 mnd. Skjønner ikke helt hvorfor, men. 6 mnd er altså en ganske allmenn anbefaling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå