Gå til innhold

Kvinner og dating


Stiigen

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange sjekke eksperter som har funnet ut at berøring faktisk er helt esensiellt. Og helst tidligst mulig. Det trigger noen kjemikalier i hjernen vår og gir på et underbevisst nivå mer romantiske følelser og tiltrekkning. Og det er ikke snakk om grafsing på puppa og rompa, men uskyldig berøring slik som å legge hånden på armen din når man snakker og liknende.

Anonymkode: 3941b...1ee

Ja det er essensielt om dama liker deg. Hun kan jo ikke like deg før hun blir kjent med deg og DA er det ok med fysisk kontakt.

Det er som menn som dukker opp med blomster og blir needy og klengete og får ingen respons. Unnskyldningen er da at kvinner ikke liker romantikk. Jo kjøp de blomstene og vis romantikk når du vet hun liker deg, hvis ikke blir du sett på som en som gjør sånn mot alle.

TS intensjonene dine er noe som snappes fort opp. 70% av kommunikasjon foregår med kroppsspråk og kvinner er flinkere til å tolke sånt så når mønsteret ditt er at kvinner unngår deg så kanskje du skal slitte å forlange sex på første date og oppføre deg creepy?

Anonymkode: 4b09d...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forstår deg jo overhode ikke på kvinner og hvordan verden ser ut fra vårt ståsted. Vi kan jo starte med å sitere Margareth Atwood: "Menn er redd for at kvinner skal le av dem. Kvinner er redd for at menn skal drepe dem."

Du må gjerne tenke at dette ikke angår deg, men det gjør det faktisk. For kvinner er det alltid en risiko ved å innlate seg med en fremmed mann, og derfor setter vi oss på motsatt side av bordet. Før vi kan bli intime må vi screene deg, og konkludere med at du ikke er en potensiell voldsmann. Og desto mer pågående du er på intimiteten, desto større er faren for at vi konkluderer med at du ikke er verdt risikoen, fordi du ikke viser noen forståelse for andres grenser, og dermed blir risikoen for å bli presset til seksuelle handlinger vi ikke ønsker, voldtekt eller juling alt for stor. At vi har vekslet noen ord på en app betyr på ingen måte at du er innafor, der kan alt være løgn. Kvinner bruker 90% av sin våkne tid på å holde menn på respektabel avstand, og her kommer du og tror at en match på tinder får deg rett hjem på 5 minutter. 

Jeg skjønner at du har forlest deg på Pick-Up artister, og tror at KINO er veien til fitte, men disse teknikkene er laget for å presse og manipulere kvinner, og er helt i grenseland mot seksuelle overgrep. Og ved å ta i bruk slike teknikker sier du egentlig bare at du er et så råttent menneske at ingen vil ligge med deg av fri vilje. Smarte menn, som lykkes med kvinner har skjønt at det ikke er deres jobb å presse frem berøring så tidlig som mulig, men å gjøre henne så trygg at hun er komfortabel med det. Selv er jeg veldig kosete og har et høyt sexdriv, og er ikke fremmed for hverken klining eller puling på første daten, men svette menn som presser på før jeg har fått muligheten til vurdere han har aldri fått meg dit. 

Endret av Apollonia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Stiigen skrev:

Det er 100% mannen sitt ansvar

Noe det er ingenting galt i.

Tafatte og evneløse menn er ikke optimale at får avkom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke ønsket berøring på første date. Da er litt av poenget å se hvem han er og om jeg er interessert i han. Det å forvente berøring og at det er avgjørende for å ha kjemi og en bra date høres litt latterlig ut.

Jeg kommer til å gjøre det som føles naturlig ut der og da og for meg er det unaturlig å være nær noen jeg ikke kjenner. En klem på slutten er greit.

Hvis man liker hverandre så er det lettere å være lett, ledig og flørtende, men menn som er veldig innpåslitne skremmer i hvert fall meg bort ganske kjapt. Har ikke opplevd at det jeg er litt tilbaketrukket i begynnelsen som noe problem hittil.

Jeg ville heller fokusert på hvem hun var og om det var en person du kunne like enn å ha forventninger om ditt og datt. Forventninger gjør gjerne at man blir lettere skuffet.

Anonymkode: e4113...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apollonia skrev:

Du forstår deg jo overhode ikke på kvinner og hvordan verden ser ut fra vårt ståsted. Vi kan jo starte med å sitere Margareth Atwood: "Menn er redd for at kvinner skal le av dem. Kvinner er redd for at menn skal drepe dem."

Du må gjerne tenke at dette ikke angår deg, men det gjør det faktisk. For kvinner er det alltid en risiko ved å innlate seg med en fremmed mann, og derfor setter vi oss på motsatt side av bordet. Før vi kan bli intime må vi screene deg, og konkludere med at du ikke er en potensiell voldsmann. Og desto mer pågående du er på intimiteten, desto større er faren for at vi konkluderer med at du ikke er verdt risikoen, fordi du ikke viser noen forståelse for andres grenser, og dermed blir risikoen for å bli presset til seksuelle handlinger vi ikke ønsker, voldtekt eller juling alt for stor. At vi har vekslet noen ord på en app betyr på ingen måte at du er innafor, der kan alt være løgn. Kvinner bruker 90% av sin våkne tid på å holde menn på respektabel avstand, og her kommer du og tror at en match på tinder får deg rett hjem på 5 minutter. 

Jeg skjønner at du har forlest deg på Pick-Up artister, og tror at KINO er veien til fitte, men disse teknikkene er laget for å presse og manipulere kvinner, og er helt i grenseland mot seksuelle overgrep. Og ved å ta i bruk slike teknikker sier du egentlig bare at du er et så råttent menneske at ingen vil ligge med deg av fri vilje. Smarte menn, som lykkes med kvinner har skjønt at det ikke er deres jobb å presse frem berøring så tidlig som mulig, men å gjøre henne så trygg at hun er komfortabel med det. Selv er jeg veldig kosete og har et høyt sexdriv, og er ikke fremmed for hverken klining eller puling på første daten, men svette menn som presser på før jeg har fått muligheten til vurdere han har aldri fått meg dit. 

Utrolig urettferdig mot TS! Du aner jo ikke noe om han?

Om man drar på date med et ukjent menneske tviler jeg sterkt på at kvinnene sitter og vurderer om mannen skal ta livet av de. De sonderer nok bare terrenget for kjemi.

At han tror at "kino er veien til fitte"? Han prøver vel bare å finne èn han liker godt nok som liker han tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hvorfor skal du sitte i sofaen med damen på første date? Helt naturlig at hun sitter mot deg, og ikke ved siden av deg slik at det er lettere å snakke. For meg virker du for opptatt av at ting skal bli fysisk så raskt som mulig. Noen damer liker at ting blir fysisk raskt, men dette må jo du se, og sånn generelt er det bedre at du går litt forsiktig frem. Helt normalt å ikke være fysiske før date 3-5 avhengig av hvordan man er som person. Hvis du er for på risikerer du å skremme damene vekk. 

Ville nå bare senket skuldrene jeg, og hatt en "platonisk" første date bare for å vise at du  er normal. Så kan du heller skru opp temperaturen senere.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann og jeg kan også være  hva du kaller "passiv" på første daten. Jeg er ikke en som generelt føler meg komfortabel med fremmede mennesker. Jeg synes ikke det betyr at jeg ikke tar noe ansvar. På første date så prøver jeg å bli kjent med daten, jeg prøver å vise hvem jeg er, jeg prøver å underholde, jeg inviterer til date nr 2 om jeg tror det er noe å bygge videre på. Men ja det blir vennskapelig på første date med meg. Sånn er jeg og om dama ønsker en som skaper seksuell stemning fra første sekund så må hun date noen andre enn meg. 

Selv har blitt sjekket opp av en noen  damer som er veldig direkte og det ender som regel med at jeg blir så nervøs at det bare blir rot. Enkelte ganger har jeg ikke klart å si noe som helst fordi jeg blir så nervøs og andre ganger har jeg prøvd å roe ned nervene med alt for mye alkohol. 

Tror man nesten bare må akseptere at folk er forskjellige og hva som er riktig for noen på første date er helt jævlig for andre. 

Anonymkode: e6751...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig med deg. Får player-vibes med en gang av menn som skal eskalere ting fysisk  med en gang med en fremmed. Øyekontakt og smil er viktig. 

Kjæresten og jeg kysset riktignok på første date, etter å ha sitter overfor hverandre ved et bord i 4 timer først. 

Anonymkode: 89ea2...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...