Gå til innhold

Kvinner og dating


Stiigen

Anbefalte innlegg

Etter å ha datet en god del aktivt siste 3 årene har jeg merket en ting;  Kvinner gjør sitt ytterste for å unngå spenning/kjemi på date. Det er 100% mannen sitt ansvar, MEN han må komme gjennom hennes aktive forsvar mot dette. Var på en forferdelig date igår , hvor damen virkelig gikk inn for IKKE å bli kjent med meg,eller la meg bli kjent med henne. Hun holdt det sterkt platonisk til siste slutt. Vi kommer nok aldri til å treffes igjen, fordi det ikke var "kjemi". 

eksempel: 

- Vi treffes og går til pub/kafe. På stedet er en sofa hvor begge kan sitte komfortabelt sammen, MEN kvinnen sitter seg automatisk på en stol på andre siden av et stort bord, og gjør det derved helt umulig å oppnå noe som helst fysisk kontakt - noe som er essensielt for en bra date.
-Platonisk prat. Hvis kvinnen får velge så kommer hele samtalen til å handle om været,om jobb, om politiske meninger etc , alt som er platonisk og ikke gir noe inntrykk whatsoever hvem hun er. Også klager hun gjerne etterpå at det ikke var noe kjemi. 
- Ofte avvikende øyekontakt, og lukket/dårlig kroppspråk
- driver aldri ting fremover, tar aldri initiaiv til berøring,eskalering,håndholding eller kyssing. 

hvorfor er dere slik ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Stiigen skrev:

Etter å ha datet en god del aktivt siste 3 årene har jeg merket en ting;  Kvinner gjør sitt ytterste for å unngå spenning/kjemi på date. Det er 100% mannen sitt ansvar, MEN han må komme gjennom hennes aktive forsvar mot dette. Var på en forferdelig date igår , hvor damen virkelig gikk inn for IKKE å bli kjent med meg,eller la meg bli kjent med henne. Hun holdt det sterkt platonisk til siste slutt. Vi kommer nok aldri til å treffes igjen, fordi det ikke var "kjemi". 

eksempel: 

- Vi treffes og går til pub/kafe. På stedet er en sofa hvor begge kan sitte komfortabelt sammen, MEN kvinnen sitter seg automatisk på en stol på andre siden av et stort bord, og gjør det derved helt umulig å oppnå noe som helst fysisk kontakt - noe som er essensielt for en bra date.
-Platonisk prat. Hvis kvinnen får velge så kommer hele samtalen til å handle om været,om jobb, om politiske meninger etc , alt som er platonisk og ikke gir noe inntrykk whatsoever hvem hun er. Også klager hun gjerne etterpå at det ikke var noe kjemi. 
- Ofte avvikende øyekontakt, og lukket/dårlig kroppspråk
- driver aldri ting fremover, tar aldri initiaiv til berøring,eskalering,håndholding eller kyssing. 

hvorfor er dere slik ? 

 

Dårlige erfaringer fra tidligere antar jeg. Vil ikke sende feil signaler etc etc.

Vi vet jo alle hvordan "snille" menn blir når de blir avvist...

Anonymkode: 4b09d...b6a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Stiigen skrev:

Etter å ha datet en god del aktivt siste 3 årene har jeg merket en ting;  Kvinner gjør sitt ytterste for å unngå spenning/kjemi på date. Det er 100% mannen sitt ansvar, MEN han må komme gjennom hennes aktive forsvar mot dette. Var på en forferdelig date igår , hvor damen virkelig gikk inn for IKKE å bli kjent med meg,eller la meg bli kjent med henne. Hun holdt det sterkt platonisk til siste slutt. Vi kommer nok aldri til å treffes igjen, fordi det ikke var "kjemi". 

eksempel: 

- Vi treffes og går til pub/kafe. På stedet er en sofa hvor begge kan sitte komfortabelt sammen, MEN kvinnen sitter seg automatisk på en stol på andre siden av et stort bord, og gjør det derved helt umulig å oppnå noe som helst fysisk kontakt - noe som er essensielt for en bra date.
-Platonisk prat. Hvis kvinnen får velge så kommer hele samtalen til å handle om været,om jobb, om politiske meninger etc , alt som er platonisk og ikke gir noe inntrykk whatsoever hvem hun er. Også klager hun gjerne etterpå at det ikke var noe kjemi. 
- Ofte avvikende øyekontakt, og lukket/dårlig kroppspråk
- driver aldri ting fremover, tar aldri initiaiv til berøring,eskalering,håndholding eller kyssing. 

hvorfor er dere slik ? 

 

Hvis jeg skulle ut på en første date, hadde jeg følt det var naturlig å sette seg på en stol overfor ham, og jeg tror neppe jeg hadde lyst til noe berøring i første omgang.

Hvorfor mener du fysisk kontakt er essensielt for en bra date? Hvis jeg hadde fått inntrykk av at det var det min date mente, så tror jeg at jeg hadde rygget unna. Hvordan mener du at jeg kunne vite at du var en kjekk mann når jeg aldri hadde truffet deg før? Jeg må da få bli kjent med deg, uten at du skal dømme meg fordi jeg ikke setter meg ned i sofaen med deg.

Hvis du fikk velge samtale emne, hva ville du da pratet om?

Enig med deg at avvikende øyekontakt er negativt. Hun føler seg kanskje utilpass da, i hvert fall er det gjerne inntrykket, eller at hun er meget beskjeden. Dette gjelder selvfølgelig ikke mer kvinner enn menn. 

 - driver aldri ting fremover, sier du. Aldri, høres noe betenkt ut, for hvis en kvinne er interessert, så prøver hun vel sitt beste for å vise det. Tror du må gå inn i deg seg for å prøve lære deg hvordan du kan få din partner til å trives og ha det hyggelig med deg. Kanskje vise litt at du vil det beste for at hun trives og har det godt, at du ser hva hun vil.

 

Endret av exictence
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke sitte i sofa. Da ruller magen seg. Sitte i stol er lettere for å holde en slank figur 😬

Anonymkode: 6e3ef...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som du er jo grunnen til jeg velger sofane, prøve på kroppskontakt offentlig på første deiten er jo bere kleint. 

Anonymkode: 0f973...cde

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som er litt ute å kjører her, ikke hun. Hun oppfører slik det er forventet når man treffer et villt fremmed menneske for første gang: man begynner ytterst og jobber seg innover, mens du tror at du har rett til å gå rett inn i intimsonene til andre , bare fordi det er en "date". Det er en helt fjern tankegang. 

Jeg forstår ærligtalt ikke hvordan du i det hele tatt kan forvente at et menneske skal hoppe rett på intimitet med deg. Altså hvorfor skulle hun det? Du må jo nesten først bygge opp en eller annen form for tillit og vennskap med henne? Det er jo ikke som hun har sagt "Ja takk, jeg tar hele pakken!" bare fordi hun takket ja til en date?

 

Anonymkode: 0a3d2...130

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M50 her. Jeg tenker jo mitt om hvem som er fellesnevneren i alle disse møtene,  og om det er noe med førsteinntrykk, og hva du sier og gjør, som gjør at ingen? vil komme inn i din private sfære. 

Anonymkode: 27e9e...a77

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mista meg på andre setning. Kvinner gjør sitt ytterste for å unngå spenning/kjemi på date.

Nå har jeg barn og det er 5 år siden jeg var singel, men jeg har datet en del mellom forhold frem til jeg var 38. Klart det finnes kvinner som sitter skeptiske på date og har et forhør, men spør kvinner om rare menn de har vært på date med. Det er da like mange rare mennesker på begge sider av bordet. 

Mann 43

Anonymkode: 49cdb...776

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Hvis jeg skulle ut på en første date, hadde jeg følt det var naturlig å sette seg på en stol overfor ham, og jeg tror neppe jeg hadde lyst til noe berøring i første omgang.

Hvorfor mener du fysisk kontakt er essensielt for en bra date? Hvis jeg hadde fått inntrykk av at det var det min date mente, så tror jeg at jeg hadde rygget unna. Hvordan mener du at jeg kunne vite at du var en kjekk mann når jeg aldri hadde truffet deg før? Jeg må da få bli kjent med deg, uten at du skal dømme meg fordi jeg ikke setter meg ned i sofaen med deg.

Hvis du fikk velge samtale emne, hva ville du da pratet om?

Enig med deg at avvikende øyekontakt er negativt. Hun føler seg kanskje utilpass da, i hvert fall er det gjerne inntrykket, eller at hun er meget beskjeden. Dette gjelder selvfølgelig ikke mer kvinner enn menn. 

 - driver aldri ting fremover, sier du. Aldri, høres noe betenkt ut, for hvis en kvinne er interessert, så prøver hun vel sitt beste for å vise det. Tror du må gå inn i deg seg for å prøve lære deg hvordan du kan få din partner til å trives og ha det hyggelig med deg. Kanskje vise litt at du vil det beste for at hun trives og har det godt, at du ser hva hun vil.

 

Hvis man er ute etter en ny kompis så er det klart berøring er uviktig, men på date så er det en av tingene som signaliserer at det er en mann og en dame som snakker sammen, og ikke 2 venner. Snakker jo ikke om å klå på puppene her, men bare at man sitter noenlunde nær hverandre, og etterhvert som ting går bra så berører kanskje knærne hverandre, ikke noe big deal for noen av partene,men nok til at man er uskyldig inni en intimsone, og kan med det få et signal om at man er komfortabel med hverandre og kan ta ting videre. 
samtalen burde jo ideelt sett være lett og flørtende, og helst på et mer personlig nivå; Hvem er hun, ambisjoner, hva drømmer hun om, hva gjør henne happy, hva var den beste dagen i hennes liv etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stiigen skrev:

Hvis man er ute etter en ny kompis så er det klart berøring er uviktig, men på date så er det en av tingene som signaliserer at det er en mann og en dame som snakker sammen, og ikke 2 venner. Snakker jo ikke om å klå på puppene her, men bare at man sitter noenlunde nær hverandre, og etterhvert som ting går bra så berører kanskje knærne hverandre, ikke noe big deal for noen av partene,men nok til at man er uskyldig inni en intimsone, og kan med det få et signal om at man er komfortabel med hverandre og kan ta ting videre. 
samtalen burde jo ideelt sett være lett og flørtende, og helst på et mer personlig nivå; Hvem er hun, ambisjoner, hva drømmer hun om, hva gjør henne happy, hva var den beste dagen i hennes liv etc.

Og på en første date, behøver ikke det å være berøring. Gjerne en klem på slutten. Det tenker jeg er naturlig på en første gang.

Enig at samtalen kan være lett og flørtende. Spørsmålene du tar opp, er i grunnen fine.

Lykke til

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også valgt bordet. Det er noe med den avstand, men nær nok greia. Jeg liker ikke innpåslitne menn, og hadde jeg fått inntrykk av at vi måtte vært fysisk nær for å bli kjent, hadde jeg automatisk lukket meg. Å gå på de emnene du nevner, er fordi det er naturlig å begynne der. På det trygge, litt platoniske. Det nære og intime kommer senere, etter hvert som man blir kjent. Hadde vi gått fra kafeen for å gå en tur eller lignende, så hadde litt fysisk nærhet vært ok hvis jeg likte han. Men ikke full klåing eller lignende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (kvinne) liker at det er berøring og slikt første kvelden, hvis ikke blir det kjedelig. Hvis jeg hadde gjort som hun som du var på date med, hadde det vært fordi jeg ikke var interessert overhode. Sånt kan man jo ikke noe for, noen ganger merker man at det blir feil. 

Anonymkode: 4652f...bb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, exictence skrev:

Og på en første date, behøver ikke det å være berøring. Gjerne en klem på slutten. Det tenker jeg er naturlig på en første gang.

Mange sjekke eksperter som har funnet ut at berøring faktisk er helt esensiellt. Og helst tidligst mulig. Det trigger noen kjemikalier i hjernen vår og gir på et underbevisst nivå mer romantiske følelser og tiltrekkning. Og det er ikke snakk om grafsing på puppa og rompa, men uskyldig berøring slik som å legge hånden på armen din når man snakker og liknende.

Anonymkode: 3941b...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange sjekke eksperter som har funnet ut at berøring faktisk er helt esensiellt. Og helst tidligst mulig. Det trigger noen kjemikalier i hjernen vår og gir på et underbevisst nivå mer romantiske følelser og tiltrekkning. Og det er ikke snakk om grafsing på puppa og rompa, men uskyldig berøring slik som å legge hånden på armen din når man snakker og liknende.

Anonymkode: 3941b...1ee

Ja, at berøring er nødvendig og grunnleggende behov i oss, er sant. Og tidligst som mulig, er sikkert en fordel. Men så er det hva menes med så tidlig som mulig? Det kan bety individuelt fra person til person.

Jeg har lett for å gi klapp på skulderen, smile og ta rundt, dulte bort med et sjarmerende blink og smil. Men holder meg litt tilbake på date nr 1. I hvert fall hvis jeg ikke har sett vedkommende før.

Det er ikke alle som er like. Du søker gjerne en som er veldig åpen med hensyn til berøring. Men tror ikke du skal slå hånden av dem hvis de ikke gjør det på første date. De kan godt være åpne på dette feltet, selv om de ikke viser det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk berøring på første date bør ikke være stort mer enn to klemmer, når man møtes og når man takker for kvelden. Fra 2. date derimot er jeg til dels enig med deg.

Om jeg ikke holder øyekontakten så er det stor sjanse for at jeg ikke finner deg interessant dessverre, eller at jeg syns du er creepy. Vil da kanksje gi det en liten sjanse en stund, men så avslutte relativt raskt.

Anonymkode: ca237...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg aldri vært på date, det kan jeg si med sikkerhet..

Anonymkode: 3cf83...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man setter seg da ovenfor hverandre slik at man får øyekontakt og kan bli bedre kjent??:klo::klo: 

Det blir jo veeeldig rart å sitte ved siden av hverandre når man ikke kjenner vedkommende. Man viser interesse ved å se den andre i øynene og man kan flørte ved å holde øyekontakten litt lenger. 

Å snakke om politikk, jobb osv avslører jo de innerste verdiene, så jeg er ikke enig i at man ikke blir kjent ut i fra dette. 

Anonymkode: 52be6...bb9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berøring er viktig om man har god kjemi, dette merker man fort. De som er redd for nærkontakt bør nok stoppe å date til de har blitt trygge på seg selv.

Berøring så mener jeg en klem, ta på armen, på skulderen. Ikke klå på puppene eller andre intime steder.

Har selv kysset på første date, fordi det føltes rett.

Anonymkode: a6020...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stiigen skrev:

Hvis man er ute etter en ny kompis så er det klart berøring er uviktig, men på date så er det en av tingene som signaliserer at det er en mann og en dame som snakker sammen, og ikke 2 venner.

Første treffet? Det som da skal til er at dere treffer hverandre og blir helt grunnleggende kjent. Det er snakk om et par timer! Du er alt for mye på! intimitet kommer senere når tillit og følelser eventuelt oppstår. Det skjer utrolig sjeldent på første treffet.Da er det bare å ta det litt mer med ro, og ikke skremme vettet av vedkommende. Begynne å ta på hverandre etter noen minutter er jo helt på trynet. Aldri gi for mye på første date, det dreper hele spenningen. Dra det ut over flere treff, og du skal se at resultatene kommer. Virke desperat på første treffet er ikke noe smart trekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Berøring er viktig om man har god kjemi, dette merker man fort. De som er redd for nærkontakt bør nok stoppe å date til de har blitt trygge på seg selv.

Berøring så mener jeg en klem, ta på armen, på skulderen. Ikke klå på puppene eller andre intime steder.

Har selv kysset på første date, fordi det føltes rett.

Men hvorfor haster det slik? Viser ikke det hva du er ute etter? Har ikke tid til å snakke med damen for å bli bedre kjent, før det fysiske testes ut? Kvinner er ikke en jævla bruktbil du får prøvekjøre etter 2 minutter forstår du. Seriøse kvinner du  skal danne et forhold med setter måten de snakker med deg, verdier og holdninger høyere en det å ta på deg med en gang. Jeg digger å prate med damen først, dele litt av hva man er for noe før man tenker på det "intime". Selv om man har pratet litt sammen over nettet er det et vilt fremmed menneske man snakker om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...